Se afstemningsresultater: Skal vi have slutspillet tilbage i Ligaen ?

Stemmeafgivere
291. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja tak – slutspil er den eneste frelse, det nye sort

    62 21.31%
  • Nej - behold nu bare den nuværende struktur

    59 20.27%
  • Nej - men udvid nu bare antallet af hold i ligaen

    143 49.14%
  • Ved ikke

    27 9.28%
Side 13 af 14 FørsteFørste ... 31011121314 SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 201

Emner: Slutspil tilbage i Superligaen?

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Tv-selskaberne der er med til at finansiere Superligaen, MTG og Discovery Networks, er ude med et nødråb. De vil hurtigst muligt have en 10-holds liga, for at vende en meget kedelig udvikling. Sød musik i mine ører. Dog bliver det nok vanskeligt at få alle klubberne med på den vogn. På den anden side, så kommer de nok også til at mærke et solidt pres fra tv-folkene, da de er meget afhængige af de penge som de lægger.

    http://www.bt.dk/superligaen/tv-boss...de-superligaen
    Jeg er med på, at en liga med 10 hold nok vil styrke de bedste hold. Men jeg har svært ved at se, hvorfor det skal give væsentlig flere seere/tilskuere. Nu tilhører jeg næppe de mennesker, som TV-bosserne vil have fat i, da jeg alligevel altid ser FCK på stadion (eller i tv, hvis de spiller for langt væk). Men personligt synes jeg, at det udvander de store kampe, at de er der hele tiden. I år har vi f.eks. haft 5 opgør mod BIF - det er imo alt for meget og kvæler interessen. Faktisk synes jeg langt hen af vejen, at det er røvkedeligt at se de samme hold igen og igen, og jeg vil personligt bifalde nye hold i ligaen som f.eks. Helsingør, hvis de er heldige at kvalificere sig.
    Vil man gerne have flere seere og især flere tilskuere, så er der da mange andre knapper man kan skrue på med meget større virkning f.eks. spilletidspunkter. sene fastlæggelser af kamptidspunkt, billetpriser osv osv.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #182
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    TV selskaberne har i min optik udvandet superligaen fuldstændig pga griskhed. De. Kl absolut have at alle kampe spilles på forskellige tidspunkter, så alle kan se alle kampe, men det vil jeg aldrig gøre alligevel og min interesse i andre kampe er fuldstændig væk. Normalt nyder jeg at kunne følge med i de andre kampe samtidig med jeg ser en kamp, nu interessere det mig nul og niks. Jeg vil have flere kampe samtidig, så mål. Liver annonceret på stadion og imens jeg ser "min" udvalgte kamp. Med den nuværende episode taber superligaen helt sikkert til PL mm.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #183
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    TV selskaberne har i min optik udvandet superligaen fuldstændig pga griskhed. De. Kl absolut have at alle kampe spilles på forskellige tidspunkter, så alle kan se alle kampe, men det vil jeg aldrig gøre alligevel og min interesse i andre kampe er fuldstændig væk. Normalt nyder jeg at kunne følge med i de andre kampe samtidig med jeg ser en kamp, nu interessere det mig nul og niks. Jeg vil have flere kampe samtidig, så mål. Liver annonceret på stadion og imens jeg ser "min" udvalgte kamp. Med den nuværende episode taber superligaen helt sikkert til PL mm.
    Det er en ganske almindelig fejl at lægge skylden hos tv-selskaberne for de mange forskellige kamptidspunkter - man har forhandlet et samlet pakke, hvor værdien for tv-selskaberne er størst hvis der er flest mulige seere. Det vil der alt andet lige være hvis de spilles på individuelle tidspunkter. Som divisionsforening kunne man jo have "krævet" flere kampe samtidig med en lavere værdi til følge.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #184
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    TV selskaberne har i min optik udvandet superligaen fuldstændig pga griskhed. De. Kl absolut have at alle kampe spilles på forskellige tidspunkter, så alle kan se alle kampe, men det vil jeg aldrig gøre alligevel og min interesse i andre kampe er fuldstændig væk. Normalt nyder jeg at kunne følge med i de andre kampe samtidig med jeg ser en kamp, nu interessere det mig nul og niks. Jeg vil have flere kampe samtidig, så mål. Liver annonceret på stadion og imens jeg ser "min" udvalgte kamp. Med den nuværende episode taber superligaen helt sikkert til PL mm.
    Præcis. I gamle dage sad der en million lørdag eftermiddag og så Millwall-WBA med tipskuponen foran sig, mens målene fra alle de andre kampe dongede ind. Det var fedt, fordi man ikke blev stopfodret - og samtidig gav det en "samlende" følelse, at alle kampe blev spillet samtidig. Det var ved Gud ikke, fordi man blev forkælet med fodboldmæssige finesser fra de britiske pløjemarker.

    Udover at dogmet om, at enhver fodboldkamp skal vises på en eller anden kanal, udvander tv-interessen, er det også ødelæggende for publikumsinteressen, er jeg sikker på. Både på grund af den generelle fodbold-overload, men også fordi tv-dogmet betyder, at kampene spilles på alle mulige forskellige tidspunkter. Jeg tror grundlæggende ikke, det gør den store forskel, om der er 10, 12 eller 14 hold i ligaen. Jeg mangler i hvert fald videnskabeligt belæg for den påstand.

    EDIT: Og for en god ordens skyld, jeg er helt med på, at klubberne bærer en lige så stor del af skylden for den udvikling som tv-stationerne.
    Sidst redigeret af Garneren : 28.05.17 kl. 09:47
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #185
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Det er en ganske almindelig fejl at lægge skylden hos tv-selskaberne for de mange forskellige kamptidspunkter - man har forhandlet et samlet pakke, hvor værdien for tv-selskaberne er størst hvis der er flest mulige seere. Det vil der alt andet lige være hvis de spilles på individuelle tidspunkter. Som divisionsforening kunne man jo have "krævet" flere kampe samtidig med en lavere værdi til følge.
    Men... nu er det jo netop dette, Viasat og Discovery råber vagt i gevær omkring. Det tyder på, at det ikke længere er attraktivt for dem at vise de dårligste kampe. Deres løsning er så at skære ligaen ned, fordi de er helt forblindede på, at samtlige kampe død og pine skal vises på tv. Men hvis det nu er blevet en underskudsforretning for tv-selskaberne at vise de mindst attraktive kampe, ville en anden og i min optik langt bedre løsning være at gå til forhandlingsbordet og strikke en aftale sammen, hvor alle kampe ikke bliver sendt på tv, men kun 5 pr. runde. Så får tv-selskaberne de facto den 10-holdsliga, de ønsker, mens flere klubber stadig er en del af ligaen, og nogle kampe faktisk kan blive spillet samtidig.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #186
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    65

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Men... nu er det jo netop dette, Viasat og Discovery råber vagt i gevær omkring. Det tyder på, at det ikke længere er attraktivt for dem at vise de dårligste kampe. Deres løsning er så at skære ligaen ned, fordi de er helt forblindede på, at samtlige kampe død og pine skal vises på tv. Men hvis det nu er blevet en underskudsforretning for tv-selskaberne at vise de mindst attraktive kampe, ville en anden og i min optik langt bedre løsning være at gå til forhandlingsbordet og strikke en aftale sammen, hvor alle kampe ikke bliver sendt på tv, men kun 5 pr. runde. Så får tv-selskaberne de facto den 10-holdsliga, de ønsker, mens flere klubber stadig er en del af ligaen, og nogle kampe faktisk kan blive spillet samtidig.
    Det ville i så fald kræve at alle 14 hold, kan nå til enighed om en relativt solidarisk fordelingsnøgle af TV-pengene. Ellers er der ingen ide i det, for klubber der kommer fra små TV-markeder. Men hvorfor skulle de bedste/mest attraktive klubber ønske at dele pengene?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #187
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Det fald i seere foran TV'et tror jeg i den grad også hænger sammen med, at rigtig mange er gået væk fra flow-TV og kun benytter sig af streaming tjenester. Og ikke nødvendigvis Viasat og D-Play's ret dyre sportspakker.
    Personligt afmeldte jeg min YouSee pakke i marts og har ikke haft nogen mulighed for at se Superliga bold, hvis ikke det lige var for, at YouSee ikke har været ude og lukke for signalet endnu.

    Dette udgør sikkert ikke de 23% så der kan da måske være noget om, at Superligaen er blevet mere uinteressant, men jeg må indrømme, at jeg personligt synes, at dette nye slutspil har gjort det mere interessant at følge de øvrige kampe, hvilket jeg ikke lige regnede med, da nyheden om dette blev offentliggjort.

    Så faldet hænger i den grad ligeså meget på TV stationerne selv og udbyderne, da flow TV er blevet betragtelig dyrere gennem årene. Og nu nåede det så bare et punkt, hvor jeg valgte at sige stop.

    Jeg synes tillige at både Viasat og D-Play's sportspakker er alt for dyre. Ikke mindst fordi hvis jeg vil følge mit Superliga hold, så er jeg nødt til at have både Viasat og D-Play's sportspakker for ikke at misse nogle kampe. Måske I skulle overveje at gå sammen om at lave ÉN Superliga pakke, som ikke var så pokkers dyr, men hvor man var sikker på at kunne se alle Superliga kampene uden at skulle betale for Formel 1, MMA, Boksning og alt muligt andet som en del fodboldelskere ikke nødvendigvis interesserer sig for.
    Sidst redigeret af DaneX : 28.05.17 kl. 11:24

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #188
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    De kunne også kigge på hvad se selv levere til fodboldoplevelsen. Hvor meget får man som tilskuere ud af de programmer som omslutter kampene? Er deres værter og kommentatoren dygtige nok til at fange de taktiskegenialiteter, og fokusere de nok på fodbolden? I så fald kommer det nok til udtryk? Onside burde favne alle tilhængere og give et fedt overblik over superligaen, men det er jo stort set kun 'lal-interviews', highlights og reality-TV. Who gives a fuck hvordan Jonas Bor(r)ings kone klare hverdagen med 2 børn og en bomuldshund!? Måske kunne man opildne dansken til at se bold hvis man kiggede på hvad der er spændende ved de taktiske tiltag under kampen, og fokuserede på spillernes taktiske skarphed (nu hvor det er en af varemærkerne i Danmark)? Måske skulle man lave specials om de fantastiske taktiske finurligheder som bliver lavet rundt i landet, og i udlandet? Når David Nielsen trækker x lidt tilbage giver det plads til x og det er vigtigt for at bla bla bla. Se på fodbolden!

    Personligt er jeg gået væk fra at se onside for mange år siden, det sker af og til og det er lige skuffende hver gang. Jeg så også fuf forleden og hold nu op hvor er det sørgeligt.

    Jeg synes man skal kigge på nogle af de glimrende podcasts der bliver lavet, og se om man ikke kan udvide deres kælen for detaljer og helhed med en visuel side. Særligt Mediano og Radio 24/7 fortjener ros (hører dog mest mediano).

    En sidste sidste! Overvej om man ikke kunne bruge de 15 min pausen mellem halvlegene til at fortælle noget om ovenstående, frem for at skræmme os væk fra skærmene med 12 minutters reklamer. Det kan godt være at de bringer penge i kassen, men det sker kun hvis der er nogle som bliver på kanalen.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 28.05.17 kl. 14:04

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #189
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er med på, at en liga med 10 hold nok vil styrke de bedste hold. Men jeg har svært ved at se, hvorfor det skal give væsentlig flere seere/tilskuere.
    En styrkelse af de bedste hold skal jo netop være med til at tiltrække seere. Ved at fjerne de dårligste hold øges såvel det gennemsnitlige sportslige niveau som spændingsniveauet. De enkelte kampe bliver ganske enkelt mere attraktive. Derudover kan man jo håbe på, at en afledt effekt af den hårdere konkurrence vil være en styrkelse af det sportlige topniveau. Færre bløde kampe bør bidrage til at skærpe spillernes niveau - også i FCK.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men personligt synes jeg, at det udvander de store kampe, at de er der hele tiden. I år har vi f.eks. haft 5 opgør mod BIF - det er imo alt for meget og kvæler interessen.
    Selv hvis det udvander interessen for de enkelte opgør, så er interessen for en kamp mellem FCK og BIF stadig markant større end interessen for kampe mellem et af førnævnte hold og de øvrige danske Superligahold. For slet ikke at nævne interessen for kampe, der ikke har deltagelse af enten FCK eller BIF.

    Dette er dog ikke et væsentligt argument for en 10-holds-liga, da den nuværende struktur sandsynligvis vil give samme antal kampe mellem FCK og BIF. En 10-holds-liga fjerner dog risikoen for, set fra TV-stationernes synspunkt, at et af de to hold (læs: BIF) havner i nedrykningsslutspillet.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Faktisk synes jeg langt hen af vejen, at det er røvkedeligt at se de samme hold igen og igen, og jeg vil personligt bifalde nye hold i ligaen som f.eks. Helsingør, hvis de er heldige at kvalificere sig.
    Det skal du jo have lov til at mene, og der er helt sikkert mange, der er enige med dig. En udvidelse af ligaen vil næppe påvirke tilslutningen blandt de mest dedikerede tilhængere, men du kan være helt sikker på, at kampe mellem fx Helsingør og FCK vil tiltrække såvel færre tilskuere på stadion som færre seere på TV, end kampe mellem de bedste hold herhjemme.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vil man gerne have flere seere og især flere tilskuere, så er der da mange andre knapper man kan skrue på med meget større virkning f.eks. spilletidspunkter. sene fastlæggelser af kamptidspunkt, billetpriser osv osv.
    Færre hold vil medføre et mindsket behov for at bringe skæve spilletidspunkter i spil og gøre planlægningen nemmere. Jeg tror faktisk ikke, at der er meget at hente på billetpriserne. Hvis folk skal lokkes på stadion, skal produktet først og fremmest være bedre.

    Grundlæggende er klubberne nødt til at blive enige om, hvorvidt Superligaen skal være en hyldest til eliten eller til middelmådigheden.
    Sidst redigeret af cybamerc : 28.05.17 kl. 11:34

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #190
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    TV selskaberne har i min optik udvandet superligaen fuldstændig pga griskhed.
    TV-selskaberne betaler rigtig mange penge for rettighederne til Superligaen. Det er vel ikke så underligt, at de gerne vil have noget for pengene? Hvis du er utilfreds, så ret skytset mod dem, der fortjener det - nemlig klubberne. Klubberne tjener væsentlig flere penge på at sælge TV-rettigheder end på at sælge billetter. Hvis nogen er griske, så er det klubberne.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #191
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Jacob32 Se meddelelser
    Det ville i så fald kræve at alle 14 hold, kan nå til enighed om en relativt solidarisk fordelingsnøgle af TV-pengene. Ellers er der ingen ide i det, for klubber der kommer fra små TV-markeder. Men hvorfor skulle de bedste/mest attraktive klubber ønske at dele pengene?
    Hvad gjorde man i alle de år, hvor kun 2-3 kampe om ugen blev vist på tv? Jeg er med på, at tv-pengene ikke var lige så store den gang, men uanset hvad tyder alt jo på, at næste tv-aftale ikke vil give lige så mange penge i kassen.

  22. #192
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Man kan måske også overveje, hvor meget romantik og interesse der er tilbage i opgør mellem små danske klubber, når man ikke er fan af en af de to? Jeg er personligt ligeglad med en kamp mellem Horsens og Viborg, Nordsjælland og OB eller Hobro-Esbjerg. Så for mig kunne en løsning være - foruden at man ikke spreder kampene over så mange dage som muligt - at man går i en seriøs dialog om en Skandinavisk liga.

    Her vil de deltagene hold være større, de potentielle tilskuere flere, og spillet mere intensivt. Evt. kunne man spille første del af sæsonen nationalt, hvorefter de bedste hold går over til en Skandinavisk liga (enten hvor alle møder alle, eller som et knock-out-spil), hvor vinderen, nr. 2 og 3 vil få CL-kval-bold. De hold, der ikke gik videre, kunne så spille om nedrykning/EL bold.

  23. #193
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorfor andre prioriterer, som de gør, men min egen adfærd kender jeg. Jeg har den store pakke hos YouSee. Billedkvaliteten og livesignalet er bedre end diverse streams (Viaplay og D-Play, som jeg begge har abonneret på, og hvor jeg har oplevet 60-90 sekunders forsinkelse og pixelering i et væk (og jeg har en 100Mbit-forbindelse)).

    Jeg ser stort set ikke andre danske kampe end vores egne. Det sker, at de andres kører, når jeg laver mad, men jeg sætter lige så vel musik på.

    Når jeg ikke kan drømme om at se andre kampe end vores egne, skyldes det helt overvejende, at jeg ser så ufattelig meget international fodbold, hvor niveauet er 3-5 gange højere, og jeg vil tro, at rigtig mange af de, der ikke tager på stadion og heller ikke ser Superliga, prioriterer at se La Liga, Premier League, Bundesligaen etc.

    Jeg tvivler på, at slutspil og 10 hold ændrer på den adfærd. Hvis slutspil og 10 hold hæver niveauet, kan ingen vel være i mod det, men niveauet skal hæves betragteligt, før folk, der i dag ser sofabold, gider stadions.

    Og afslutningsvist ja, kommentatorerne er for fleres vedkommende en skændsel. Graulund den absolut værste!!

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #194
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Hvad gjorde man i alle de år, hvor kun 2-3 kampe om ugen blev vist på tv? Jeg er med på, at tv-pengene ikke var lige så store den gang, men uanset hvad tyder alt jo på, at næste tv-aftale ikke vil give lige så mange penge i kassen.
    Et det en tilbagevenden til tidligere tiders sportslige niveau, du ønsker? Uden TV-selskabernes generøse bidrag kan glemme alt om europæisk fodbold for danske klubber.

    Jeg kan i øvrigt garantere, at en væsentlig dårligere TV-aftale blot vil resultere i at FCK og BIF går enegang og udbyder egne kampe selv. Resultatet vil være, at alle FCK- og BIF-kampe stadig vises på TV - men ligaen vil blive endnu mere skævvredet økonomisk og deraf også sportsligt.

  26. #195
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Jacob32 Se meddelelser
    Det ville i så fald kræve at alle 14 hold, kan nå til enighed om en relativt solidarisk fordelingsnøgle af TV-pengene. Ellers er der ingen ide i det, for klubber der kommer fra små TV-markeder. Men hvorfor skulle de bedste/mest attraktive klubber ønske at dele pengene?
    Men det er vel ikke kun de 14 hold der skal høres. Det er vel alle klubber i Divisionsforeningen?

    Jeg er spændt på hvad udfaldet på sigt kommer til at være. Tv-stationerne kan presse de små klubber til at acceptere en 10-holds liga, for ellers kan de jo begynde at fokusere på selvstændige tv-aftaler, med de store klubber. Noget de blågule var meget hooked på, på et tidspunkt. Så kommer det til at handle om, om FCK kommer til at vil stå last og brast med nogle klubber, som de et eller andet sted helst var foruden, da de er en stor tilhænger af en 10-holds liga.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Superligaen på TV2
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 08.06.11, 17:16
  2. Superligaen og efteråret
    By +Christoffer+ in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.11.06, 07:41
  3. BILLIG BUSTUR TIL SVENDBORG! (slutspil)
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 03.05.06, 12:10
  4. guide til superligaen
    By yunus in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 16:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •