Se afstemningsresultater: Skal vi have slutspillet tilbage i Ligaen ?

Stemmeafgivere
291. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja tak – slutspil er den eneste frelse, det nye sort

    62 21.31%
  • Nej - behold nu bare den nuværende struktur

    59 20.27%
  • Nej - men udvid nu bare antallet af hold i ligaen

    143 49.14%
  • Ved ikke

    27 9.28%
Side 14 af 14 FørsteFørste ... 411121314
Viser resultater 196 til 201 af 201

Emner: Slutspil tilbage i Superligaen?

  1. #196
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Et det en tilbagevenden til tidligere tiders sportslige niveau, du ønsker? Uden TV-selskabernes generøse bidrag kan glemme alt om europæisk fodbold for danske klubber.

    Jeg kan i øvrigt garantere, at en væsentlig dårligere TV-aftale blot vil resultere i at FCK og BIF går enegang og udbyder egne kampe selv. Resultatet vil være, at alle FCK- og BIF-kampe stadig vises på TV - men ligaen vil blive endnu mere skævvredet økonomisk og deraf også sportsligt.
    Som jeg tolker Viasats og Discoverys udtalelser, vil de faktisk helst slippe for at vise de dårligste kampe, så de vil nok ikke give mere for de sidste kampe alligevel. Derfor foreslår jeg bare det alternativ at alle kampe ikke vises på tv i stedet for at skære ligaen ned.

    For øvrigt så var første gang, en kamp søndag eftermiddag blev vist på almindeligt tv for 10 år siden: http://sidelinien.dk/forums/showthre...159#post394159 Der var vel og mærke tale om en sæson, hvor vi havde været i Champions League og OB havde været i gruppespillet i UEFA Cup'en, så jeg tror ikke, at et par kampe om ugen, der forsvinder fra tv, kommer til at betyde voldsom ulykke for vores europæiske muligheder.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,532

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Som jeg tolker Viasats og Discoverys udtalelser, vil de faktisk helst slippe for at vise de dårligste kampe, så de vil nok ikke give mere for de sidste kampe alligevel. Derfor foreslår jeg bare det alternativ at alle kampe ikke vises på tv i stedet for at skære ligaen ned.
    Dit forslag løser bare ikke noget som helst. Det gør ikke Superligaen mere attraktiv, at fans af Silkeborg og Viborg må indfinde sig på stadion, hvis de vil se deres hold spille mod hinanden.

    Du har jo helt ret i, at det ikke er de dårligste hold, TV-stationerne betaler for. Dvs. TV-pengene afhænger ikke nødvendigvis af antallet af hold i Superligaen. Men de dårligste hold skal stadig have del i TV-pengene. Dvs. en større liga, medfører en lavere gennemsnitlig udbetaling af TV-penge - alt andet lige.

    Nu ved jeg ikke i hvilken grad TV-selskaberne er forpligtet til at vise alle kampe, men måden hvorpå TV-pakkerne udbydes gør helt naturligt, at TV-stationerne ender med rettigheder til mindre attraktive kampe. Du kan være helt sikker på, at har en TV-station betalt for noget, så vil de også gerne have noget ud af det. Derfor får du dem næppe til bare at droppe at vise enkelte kampe.

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Der var vel og mærke tale om en sæson, hvor vi havde været i Champions League og OB havde været i gruppespillet i UEFA Cup'en, så jeg tror ikke, at et par kampe om ugen, der forsvinder fra tv, kommer til at betyde voldsom ulykke for vores europæiske muligheder.
    Nu talte du jo om en tid, hvor der blev vist 2-3 kampe om ugen. Der skal vi vist en del år længere tilbage i tiden.

  4. #198
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Dit forslag løser bare ikke noget som helst. Det gør ikke Superligaen mere attraktiv, at fans af Silkeborg og Viborg må indfinde sig på stadion, hvis de vil se deres hold spille mod hinanden.
    Det kunne måske få tilskuertallet op, hvis deres kampe ikke skal spilles fredag 20:15 eller mandag aften, fordi de absolut skal vises på tv, hvor der ikke må spilles andre kampe samtidig.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Du har jo helt ret i, at det ikke er de dårligste hold, TV-stationerne betaler for. Dvs. TV-pengene afhænger ikke nødvendigvis af antallet af hold i Superligaen. Men de dårligste hold skal stadig have del i TV-pengene. Dvs. en større liga, medfører en lavere gennemsnitlig udbetaling af TV-penge - alt andet lige.

    Nu ved jeg ikke i hvilken grad TV-selskaberne er forpligtet til at vise alle kampe, men måden hvorpå TV-pakkerne udbydes gør helt naturligt, at TV-stationerne ender med rettigheder til mindre attraktive kampe. Du kan være helt sikker på, at har en TV-station betalt for noget, så vil de også gerne have noget ud af det. Derfor får du dem næppe til bare at droppe at vise enkelte kampe.
    Klart nok, vi kan diskutere, hvad der mere generelt er mest attraktivt, 10 eller 14 hold. Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved, at alle kampe skal vises på tv, og det skal være dette, der afgør, hvor mange hold, ligaen skal have. Og hvis klubberne ønsker 14 hold, men gerne vil gøre produktet mere attraktivt, kunne man kræve, at et vist antal kampe skal spilles eksempelvis søndag eftermiddag.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nu talte du jo om en tid, hvor der blev vist 2-3 kampe om ugen. Der skal vi vist en del år længere tilbage i tiden.
    Det er ikke rigtigt, i 2006/2007-sæsonen blev der kun vist 2-3 kampe om ugen på tv. De fleste blev spillet søndag kl. 15, og disse blev ikke vist på tv (indtil TV2 Sport gik i gang i april og gav et varsel om fremtiden): http://www.bold.dk/fodbold/danmark/s...aen/2006-2007/

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,532

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    MTG og Discovery uddyber kritikken i en ny artikel:
    http://www.bt.dk/superligaen/klubber...t-los-i-roeven

    Problemerne udstilles af den talentløse Claus Thomsen, der i bedste "komiske Ali"-stil afviser TV-bosserne.

  7. #200
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    MTG og Discovery uddyber kritikken i en ny artikel:
    http://www.bt.dk/superligaen/klubber...t-los-i-roeven

    Problemerne udstilles af den talentløse Claus Thomsen, der i bedste "komiske Ali"-stil afviser TV-bosserne.
    Claus Thomsen vrøvler, men Peter Nørrelund gør da godt nok også et godt forsøg på at blive informationsminister i Irak.

    Og mener man, at forkerte kamptidspunkter er diagnosen på den her patient, så dør den. For det har intet med det at gøre. De højeste seertal og tilskuertal, vi har set herhjemme, har været med en model med seks forskellige kamptidspunkter spredt ud over flere dage.
    Lad os se engang på tallene: http://www.superstats.dk/tilskuere/aar-for-aar

    Den bedste sæson tilskuermæssigt var 2008/09. Denne sæson var kamptidspunkterne rigtig nok lidt mere spredt end i 90'erne og start-00'erne, men 4 ud af 6 kampe blev som hovedregel spillet søndag eftermiddag, og der var overlap mellem tre af kampene, der startede mellem kl. 16 og 17:30: http://www.bold.dk/fodbold/danmark/s...aen/2008-2009/ Altså stadig langt mere tilskuervenlige tidspunkter end fredag aften.

    Næstbedste sæson tilskuermæssigt var 2004/05, hvor der, som vist tidligere i tråden, kun normalt var to tv-kampe om ugen: http://www.bold.dk/fodbold/danmark/s...aen/2004-2005/

    Dernæst kommer 07/08 og 09/10, der mindede meget om 08/09. Først nede på ottendepladsen finder vi en af de sæsoner, der minder om det nuværende setup, nemlig 13/14.

    Det er altså simpelthen ikke rigtigt, hvad Peter Nørrelund siger i ovenstående citat, de bedste tilskuermæssige sæsoner havde stadig hovedparten af kampene placeret søndag eftermiddag. At mene, at de forskellige spilletidspunkter ingen betydning har, tillader jeg mig derfor at være yderst skeptisk overfor.

  8. De følgende 12 brugere er enige:

  9. #201
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Nå, nu starter en ny sæson med denne struktur. Jeg har fra dag et, været mere positivt over for strukturen end gennemsnittet her på Sidelinien, og oven på sidste sæson, er jeg stadig overvejende positiv over for den nye struktur. Den har formået at gøre noget ved leverpostejen, der ellers har været så rigeligt af i superligaen. Debatten om hvorvidt ligaen kan holde til 14 hold, som specielt Dan Hammer i Fodbold FM, mener jeg stadig er relevant, og jeg kan sagtens identificere 4 hold i denne turnering, som ikke har noget at gøre i den bedste række.

    Jeg så langt flere kampen mellem bund 8, end jeg har gjort de foregående sæsoner, og jeg synes strukturen har været med til at øge spændingen i disse kampe. Jeg synes det er lykkedes at skabe flere kampe der forekommer afgørende. Jeg kan godt lide at man "topper" ligaen i de sidste 10 runder og sikrer at dem der skal spille om mesterskabet skal mødes til sidst i sæsonen. I en sæson hvor vi ikke smadrer ligaen vil det give en voldsomt stor mængde af meget afgørende kampe til slut. Et slutspil hvor Lyngby, FCN og SønderjyskE er med og FCK har smadret ligaen, er et tilskuermæssigt røvsygt slutspil. Havde det været med Aab, Ob og AGF havde vi set langt højere tilskuertal i slutspillet, slag på tasken, 5000 flere tilskuere i snit i slutspillet.

    Blandt dem jeg står med på nedre C, talte vi om små forbedringer der kan gøres til den nuværende struktur. Ideen om at halvere pointene er håbløs og skal ikke gøres. Til gengæld kunne nedrykningsgruppespillet gøres mere afgørende, hvis man ændrede på play-off kampene til sidst. Tanken er at man bevare de to puljer af 4 hold. Så lader man nr4 i hver pulje møde hinanden over 2 kampe om direkte nedrykning og en kamp mod nr. 2 i første div. De to hold på "3 pladserne" mødes ligeledes direkte i de afgørende kampe om overlevelse og et møde mod nr. 3 i 1. div. Holdende der ender på 2. pladserne slutter sæsonen efter puljespillet. Holdene der ender på 1 pladsen kan stadig godt spille mod det dårligste Europa hold fra toppen. Ideen om denne kamp var jeg meget imod til at starte med, men set over sidste sæson, var det rimeligt at Randers og FC-MUH mødtes i den kamp, og på en eller anden måde synes jeg, at der skal være noget at vinde for holdene i nedrykningspillet.
    Dette vil gøre sidste runde af puljespillet meget spændende, da holdene her typisk ligger tæt pointmæssigt, og der derfor vil være hold der vil være pisket til sejr i den sidste kamp i turneringen.

Side 14 af 14 FørsteFørste ... 411121314

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Superligaen på TV2
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 08.06.11, 17:16
  2. Superligaen og efteråret
    By +Christoffer+ in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.11.06, 07:41
  3. BILLIG BUSTUR TIL SVENDBORG! (slutspil)
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 03.05.06, 12:10
  4. guide til superligaen
    By yunus in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 16:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •