Se afstemningsresultater: Skal vi have slutspillet tilbage i Ligaen ?

Stemmeafgivere
291. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja tak – slutspil er den eneste frelse, det nye sort

    62 21.31%
  • Nej - behold nu bare den nuværende struktur

    59 20.27%
  • Nej - men udvid nu bare antallet af hold i ligaen

    143 49.14%
  • Ved ikke

    27 9.28%
Side 3 af 14 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 201

Emner: Slutspil tilbage i Superligaen?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Maarum Se meddelelser
    Når afgørelsens time flyttes til et slutspil, sker der jo det, at grundspillet alene kommer til at handle om at kvalificere sig til netop slutspillet. Derfor bliver de enkelte kampe i grundspillet langt mindre afgørende. Det hele skal jo alligevel først afgøres senere.
    Det gælder da kun hvis pointene fra grundspillet bliver halveret eller på anden vis beskåret. I den model jeg omtalte vil alle kampe være lige meget værd, dvs. point fra grundspillet føres 100% med over i medaljeslutspillet. Man spiller 36 kampe i alt med tre point på spil i hver eneste og alle blandt top 8 har mødt de samme hold samme antal gange og lige mange gange ude/hjemme.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det gælder da kun hvis pointene fra grundspillet bliver halveret eller på anden vis beskåret. I den model jeg omtalte vil alle kampe være lige meget værd, dvs. point fra grundspillet føres 100% med over i medaljeslutspillet. Man spiller 36 kampe i alt med tre point på spil i hver eneste og alle blandt top 8 har mødt de samme hold samme antal gange og lige mange gange ude/hjemme.

    /Simon
    Den model er skam også fin nok, hvis det endelig skal være. Den gør jo heller ikke meget andet end at dele ligaen over i to halvdele. Det er mere de mange slutspilsvarianter a la Belgien eller Daniel Ortved, jeg kimser @. Der kører jo en dialog for tiden, hvor man til spørgsmål som "jamen sker der så ikke det at..." - svarer "joeh, men så gør vi da bare sådan her" - i sand tryllekunstnerstil. Hvilket giver mig hovedpine.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det ville være grotesk hvis en runde med otte kampe skulle spredes ud over otte forskellige tidspunkter – den superattraktive engelske liga har som regel fire live-kampe pr. runde, sommetider fem, men også som hovedregel en håndfuld ikke-tv-kampe på samme tid lørdag.
    Til gengæld gør den spanske liga jo netop det modsatte og har så godt som aldrig to kampe på samme tidspunkt. Jeg frygter lidt, at det samme vil komme til at ske i Danmark ved en udvidelse. Selv om Canal 8 søndag kl. 14 som oftest har rundens dårligste kamp, overgår seertallene langt det, som de får ved at vise andet fodbold. Om det så skal være et argument for eller imod, vil jeg ikke tage stilling til, men bare sige, at jeg ikke tror, en udvidelse betyder, at alle kampe ikke vises på tv.

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Jeg er også klart tilhænger af en liga med 16 hold (18 er nok lige at stramme den niveaumæssigt), hvor der spilles to gange mod hver modstander, ud og hjemme, 30 kampe, bum. Fair, overskueligt, nemt, logisk etc. Ville det svække ligaen - og dermed konkurrenceevnen for klubber som København i Europa - generelt? Jeg tvivler egentlig.
    Selvfølgelig ville det svække ligaen. Udover at man får flere bløde kampe, skal tv-pengene fordeles mellem flere klubber, og der vil være færre hjemmekampe for de enkelte hold. Det er umuligt at forestille sig, at en udvidelse af ligaen ikke vil koste den enkelte klub penge. Ganske vist vil der være flere kampe, som tv-stationerne kan sende, men det er jo ikke hold som Lyngby og Horsens, tv-stationerne lægger boksen for.

    Jeg begynder at blive mere varm på en 10-holds-liga i både Superligaen og 1. division. Færre hold er lig skarpere konkurrence og flere penge til den enkelte klub. Hvis man i tillæg hæver kravene til klubberne i 1. div. ,vil man få et løft fra bunden, der også vil gavne FCK.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Til gengæld gør den spanske liga jo netop det modsatte og har så godt som aldrig to kampe på samme tidspunkt. Jeg frygter lidt, at det samme vil komme til at ske i Danmark ved en udvidelse. Selv om Canal 8 søndag kl. 14 som oftest har rundens dårligste kamp, overgår seertallene langt det, som de får ved at vise andet fodbold. Om det så skal være et argument for eller imod, vil jeg ikke tage stilling til, men bare sige, at jeg ikke tror, en udvidelse betyder, at alle kampe ikke vises på tv.
    Generelt kan vi sagtens bare sige "Hvis den spanske liga gør det, er det noget vi skal holde os langt væk fra" ;-)

    Også selv om – eller især fordi – deres tv-pengefordeling tilsyneladende er det helt præcise forlæg for Aldo Petersens dødfødte powerpoint fra i fjor.



    Og oveni vil så følge andre spanske traditioner som kampe efter midnat om sommeren, formiddags-kickoffs, kampe som tilrettelægges efter tv-stationers ønsker så sent som otte dage inden de skal spilles, pokalfinaler ingen ved hvor og hvornår bliver afviklet, osv osv ... og ikke mindst kraftig opjustering af tv-taksterne.

    Nå, men det er et sidespring. Når først ligaen havner hos 6eren/SBS, der også har de engelske kampe på programmet, så er der i alle fald potentiale for nogle seriøst mærkelige beslutninger for spilletidernes vedkommende, hvis ligaen (hvad der så lige nu forekommer utænkeligt) skulle blive udvidet til otte kampe, der alle kommer i tv.

    Og lad os da slet ikke tænke hvad der samtidig ville ske, hvis Hele Danmarks Kevin skulle få fast plads i en formel 1-bil igen, Gud forbyde tanken ;-)

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Interessant debat i Fodbold FM med Ole Bjur, Dan Hammer og en(dnu en) fyr fra BT.

    På trods af deres fortid i superligaens større klubber (og deres mere nylige fælles fortid i Fremad Amager) ser Hammer og Bjur helt forskelligt på det. Bjur lyder som om han snarere støtter en udvidelse, mens Hammer virker mere tilbøjelig til et slutspil eller i alle fald en liga med færre hold.

    Interessant er det, at Dan Hammer griber fat i en ting Bjur siger om at en udvidet liga med flere hold vil give mere plads til talentudvikling, da der rent procentuelt vil være flere midterhold, der ikke konstant skal kigge mod stregen. Og enig: Det er formentlig delvist en ren spekulation. Men der er også eksempler på at det bliver tilfældet. Bjur nævner selv Holland.

    Hammer affærdiger det i alle fald som rent gætværk. Men spøjst nok fastslår han så, at en liga hvor holdene matches hårdt hver uge gør topholdene mere konkurrencedygtige. Netop det slås også fast som et faktum. Og der er det altså ikke helt sikkert, at han har ret ;-) Det er en påstand, jeg i alle fald selv har påpeget før at der er masser af eksempler på ikke holder stik.

    Blev Porto matchet hårdt hver uge her?

    Screen Shot 2015-03-12 at 11.23.35 AM.jpg

    Blev Ajax her?

    Screen Shot 2015-03-12 at 11.22.42 AM.jpg

    Ikke rigtig. Det er situationen på hjemmefronten fra de eneste to sæsoner, hvor Champions League er vundet af hold fra små ligaer – 03/04 og 94/95. Altså ikke 'små' i betydningen reducerede i antal ...

    De fleste hold, der klarer sig godt i Europa, gør det på baggrund af en hjemlig turnering hvor der er plads til at tage foden af speederen, rotere truppen lidt, give de mest slidte spillere et hvil, og alligevel vinde mange af kampene komfortabelt. Det er påfaldende, at vi netop var i den behagelige position i vores bedste europæiske sæsoner, i 2006 og 2010. Og der er lignende eksempler i massevis med hold, der ikke ligefrem har vundet. Jeg mangler snarere eksempler på det modsatte – på hold, der brillerer i Europa, selv om de bliver stresset hver uge af tæt balancerede kampe i en liga, der næsten kun indeholder stærke hold.

    Desuden fastslås det i programmet, at Anders Hørsholt og Allan K. Pedersen er endog meget magtfulde i Divisionsforeningen. Sidstnævnte åbenbart primært, fordi han er enormt anmassende og højtråbende. Herre jemini.

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Interessant debat i Fodbold FM med Ole Bjur, Dan Hammer og en(dnu en) fyr fra BT. Interessant er det, at Dan Hammer griber fat i en ting
    Jeg er på så mange fronter bestemt ikke en Dan Hammer fan, men jeg synes han gjorde en rigtig god figur i lige det program, og han kom i hvert fald med en meget god pointe som jeg ikke synes der blev gjort nok ud af:

    Diskussionen omkring den fremtidige struktur handler ikke om objektivt at finde den struktur, der er bedre end de andre. Det handler om at blive enige om hvad målet med elite fodbolden er, fordi den bedste struktur naturligvis afhænger af hvilke mål man forsøger at opnå.

    Hvis det primære mål er at tilføje så mange penge til klubberne som muligt (med deraf indirekte sportslige fordele), så skal modellen og strukturen gøres så kommerciel salgsbar som mulig. Derefter er der stadig underdiskussioner f.eks. omkring man ønsker en MAX(SUM) eller en MAX(MIN).

    Hvis det primære mål er at forbedre vores præstationer og rangliste position i Europa (med deraf indirekte finansielle fordele), så skal modellen og strukturen designes til at den øverste del af eliten er så godt rustet sportsligt og finansielt som muligt.

    Der er også andre legitime mål, som f.eks. styrkelse af bredden hellere end eliten.

    Først når der nås konsensus hos beslutningstgaerne omkring det egentlige mål giver en diskussion omkring en evt. ny struktur mening.
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    126

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    >Blev Porto matchet hårdt hver uge her?

    >Screen Shot 2015-03-12 at 11.23.35 AM.jpg

    >Blev Ajax her?

    >Screen Shot 2015-03-12 at 11.22.42 AM.jpg

    >Ikke rigtig. Det er situationen på hjemmefronten fra de eneste to sæsoner, hvor Champions League er vundet af hold fra små ligaer – 03/04 og 94/95. Altså ikke 'små' i betydningen >reducerede i antal ...

    Sådanne eksempler kan da ikke bruges til noget som helst i denne sammenhæng. Man må da gå ud fra at hold fra små ligaer, der vinder CL er af så exceptionel kvalitet ift. resten af ligaen i de pågældende år at de ikke bliver hårdt matchet her. Derfra kan man altså ikke slutte at et generelt højere niveau ikke vil gavne deres muligheder internationalt.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Ceta Se meddelelser
    Sådanne eksempler kan da ikke bruges til noget som helst i denne sammenhæng. Man må da gå ud fra at hold fra små ligaer, der vinder CL er af så exceptionel kvalitet ift. resten af ligaen i de pågældende år at de ikke bliver hårdt matchet her. Derfra kan man altså ikke slutte at et generelt højere niveau ikke vil gavne deres muligheder internationalt.
    Selvfølgelig er det ekstreme eksempler. Men så kom med de modsatte eksempler på hold, der er stærke internationalt mens de konkurrerer i ligaer, der er helt fritaget for blød mellemvare og derfor er nødt til at stille bedste hold og balancere på en knivsæg hver uge :-)

    Det var ikke tilfældet for os i 2006 og 2010, hvor vi var overlegne nok til at rotere holdet når der var brug for det. Det samme gælder de to andre store skandinaviske hold, der har begået sig for alvor i Champions League. Jeg tænker på Brøndby og ... eh hehehe. Nej, kan ikke holde masken. Jeg tænker på IFK Göteborg og Rosenborg.

    Det skal ikke misforstås som at der ikke må være stærk modstand i den hjemlige liga for at ét hold skal klare sig godt. Men ikke kun permanent stærk modstand. At det skulle være en fordel at spille mod tætpakkede hold med alt på spil hver uge er da muligt. Men jeg ser gerne eksempler i praksis.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Og her kunne man så argumentere for slutspil, hvor efterårets point bliver halveret. ;-)

    Efteråret er der hvor danske hold skal præstere i Europa, og hvis så point ikke er så meget værd, så vil det være muligt at stille med mange reserver.
    D ku vær Værre!!

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Tboat Se meddelelser
    Og her kunne man så argumentere for slutspil, hvor efterårets point bliver halveret. ;-)

    Efteråret er der hvor danske hold skal præstere i Europa, og hvis så point ikke er så meget værd, så vil det være muligt at stille med mange reserver.
    Men vil det ikke også være der, hvor den halve liga er desperat for ikke at ryge ned i Kvalen? :-)

    Anyhoo, halverede points giver mig så voldsom migræne at jeg slet ikke kan holde ud at overveje dem nærmere ;-)

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    126

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jamen så kom med de modsatte eksempler på hold, der er stærke internationalt mens de konkurrerer i ligaer, der er helt fritaget for blød mellemvare og derfor er nødt til at stille bedste hold og balancere på en knivsæg hver uge :-)

    Det var ikke tilfældet for os i 2006 og 2010, hvor vi var overlegne nok til at rotere holdet når der var brug for det. Det samme gælder de to andre store skandinaviske hold, der har begået sig for alvor i Champions League. Jeg tænker på Brøndby og ... eh hehehe. Nej, kan ikke holde masken. Jeg tænker på IFK Göteborg og Rosenborg.

    Det skal ikke misforstås som at der ikke må være stærk modstand i den hjemlige liga for at ét hold skal klare sig godt. Men ikke kun permanent stærk modstand. At det skulle være en fordel at spille mod tætpakkede hold med alt på spil hver uge er da muligt. Men jeg ser gerne eksempler i praksis.
    Jeg har ingen kvalificeret mening om hvorvidt hård eller blød modstand er befordrende for internationale resultater, så jeg angriber ikke din konklusion, men blot dit argument. Og det er da ret naturligt at de exceptionelle hold fra Ajax, Porto, FCK, Rosenborg og IFK også blæste deres egne ligaer i stykker. At exceptionelle hold klarer sig godt er altså ikke et brugbart argument.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Tboat Se meddelelser
    Efteråret er der hvor danske hold skal præstere i Europa, og hvis så point ikke er så meget værd, så vil det være muligt at stille med mange reserver.
    Hvis nu holdene præsterede bedre i efteråret, så ville der jo opstå et behov for at de også kunne præstere i foråret, så den holder ikke helt :-)

    En anden ting i øvrigt: For knap et år siden solgte Divisionsforeningen TV-rettighederne til Superligaen for perioden 2015-2021. Jeg kender selvfølgelig ikke aftalens præcise indhold, men det ville undre mig meget hvis den gjorde det muligt for Divisionsforeningen og DBU at ændre Superliga-strukturen uden at spørge rettighedsejerne (Viasat og SBS). Hele budstrukturen og dermed værdiansættelsen var jo bygget op om 33-kampsmodellen.

    Jeg gætter på at det forhold alene betyder at enhver drøm om en 16-holdsmodel er stendød på denne side af 2021. Det vil jo utvivlsomt forringe varens værdi, hvis der forsvinder et større antal indbyrdes møder mellem de store hold til fordel for Lyngby-Vendsyssel o.lign.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Ceta Se meddelelser
    Jeg har ingen kvalificeret mening om hvorvidt hård eller blød modstand er befordrende for internationale resultater, så jeg angriber ikke din konklusion, men blot dit argument. Og det er da ret naturligt at de exceptionelle hold fra Ajax, Porto, FCK, Rosenborg og IFK også blæste deres egne ligaer i stykker. At exceptionelle hold klarer sig godt er altså ikke et brugbart argument.
    Jamen det er da ok ikke at bringe eksemplerne. Den pligt må egentlig også falde til dem, der aktivt prøver at få slutspillet/reduceringen indført ved vold og magt ;-)

    Jeg siger bare, at eksemplerne er rigelige på at det bestemt ikke er nødvendigt med konstant stenhård matchning i den hjemlige liga for at klare sig internationalt. Den sandhed, der er fremført om netop dette, holder ikke vand. Det synes jeg er bevist.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

  28. #45
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Men vil det ikke også være der, hvor den halve liga er desperat for ikke at ryge ned i Kvalen? :-)

    Anyhoo, halverede points giver mig så voldsom migræne at jeg slet ikke kan holde ud at overveje dem nærmere ;-)
    Jo men mon ikke de gode hold, vil være gode nok til at slutte i top 8, eller hvor mange der nu skulle videre til det sjove forårs-slutspil.
    Jeg kan godt huske dengang vi halverede efterårets point, og det er absult ikke med glæde jeg husker tilbage til det...... så vi er vist enige :)
    D ku vær Værre!!

  29. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 14 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Superligaen på TV2
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 08.06.11, 17:16
  2. Superligaen og efteråret
    By +Christoffer+ in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.11.06, 07:41
  3. BILLIG BUSTUR TIL SVENDBORG! (slutspil)
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 03.05.06, 12:10
  4. guide til superligaen
    By yunus in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 16:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •