Se afstemningsresultater: Skal vi have slutspillet tilbage i Ligaen ?

Stemmeafgivere
291. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja tak – slutspil er den eneste frelse, det nye sort

    62 21.31%
  • Nej - behold nu bare den nuværende struktur

    59 20.27%
  • Nej - men udvid nu bare antallet af hold i ligaen

    143 49.14%
  • Ved ikke

    27 9.28%
Side 7 af 14 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 201

Emner: Slutspil tilbage i Superligaen?

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Bliver Hybercubes rapport om dansk fodbold offentliggjort/udgivet på linje med den om norsk fodbold?

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Her er lidt mere – nemlig i form af underholdende bragesnak fra Hypercube, der har brug for at gøre sig fortjent til et formentlig generøst honorar.
    - Danmark vil gå fem til otte placeringer frem, siger Pieter Nieuwenhuis, der tager udgangspunkt i, at Danmark på koefficientranglisten indtager en 19.-plads, som var tilfældet før den netop overståede sæson.
    - Landene ligger meget tæt i det felt, hvor Danmark er placeret, men et nyt format vil sende dansk fodbold op.
    - Det vil komme noget bag på mig, hvis ikke Danmark kommer op i top-15, siger Nieuwenhuis.
    Formatet ser som nævnt ovenfor ud til at blive det navnkundige 'Mars 3', som har 12 hold, der mødes 22 gange og så skilles ad – og derefter spiller nedryknings- og mesterskabsslutspil med tre runder mod hinanden. Fire runder mere pr. sæson, med andre ord.

    Hvordan det skulle hjælpe holdene rent praktisk i Europa, hvis alle de 22 grundspilsrunder skal spilles inden vinterpausen, er et åbent spørgsmål. Det er trods alt i efteråret, at det meste danske action på UEFA-niveau foregår. Det er ikke blevet oplyst, om kampene kan trækkes ind i foråret, men hvis ikke vi har nået mere end 19-20 runder i efteråret, skal der spilles 17-18 af dem i foråret, og det bliver ret svært at nå.

    Men det er jeg da helt sikker på, at Hypercube har tænkt over ;-)

    Samtidig er det, hvis man læser EB's link ovenfor, ikke fastslået om 'guleroden' med EL-chance i playoff til et bundhold er med i det endelige forslag. Både muligheden for dette og et overfyldt kampprogram i efteråret virker mere som hæmninger for vores nations chancer for at begå sig end det modsatte ville gøre – i mine øjne. Men jeg er også bare fan og ikke konsulent ;-)


  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Hypercubes forudsigelse om en forbedret europæisk placering forekommer også noget søgt, idet det næsten er givet, at Danmark inden for en kortere årrække vil kunne forbedre sin placering mærkbart og måske endda nærme sig en top 15 placering.

    Mange af de lande som ligger umiddelbart foran os har ikke bedre forudsætninger for at bevare end høj rangering, end vi selv har. Det må derfor forventes, at disse lande langsomt, men sikkert vil blive ramt af elevatoreffekten i takt med, at disse landes subtophold også skal deltage i de europæiske turneringer.

    Jeg medgiver, at niveauet i superligaen ser ud til at være faldet, og jeg vil ikke afvise, at en ny ligastruktur måske kan forbedre niveauet på sigt, men jeg køber ikke, at en eventuel forbedret europæisk placering for Danmark naturligt skal kunne tilskrives en ændret ligastruktur. Det er noget fis.


  4. #94
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Er der i øvrigt nogen, der er forvirret over strukturen der arbejdes henimod? Det er ikke kun jer.

    BT skriver:
    Mesterskabsspillet: De seks bedste hold fra grundspillet tager alle deres point med over, og så mødes de igen enten to eller tre gange. Det er ikke besluttet endnu.
    Canal 9's Casper Høygaard (der skælder ud på folk der ikke har sat sig ind i stoffet!) skriver skråsikkert:
    De seks bedste hold møder nu hinanden tre gange således, at der bliver spillet 15 kampe, og en sæson i alt når op på 37 kampe.
    Ekstra Bladet skriver skråsikkert:
    12 hold med 22 kampe i grundspil. Derefter slutspil med 10 kampe for henholdsvis nummer 1-6 og 7-12, altså i alt 32 kampe.
    Og i BT i en nyere artikel finder vi så, nu også skråsikkert:
    Det er værd at bemærke, at holdene tager alle deres point med over i slutspillet. Hvert hold skal så møde de fem andre hold tre gange.
    Jeg synes, det er både ganske betegnende og ganske Kaiserlol, at den samme presse, der over en kam slet ikke mener at forvirring bliver et problem for den spændende nye liga, sovser rundt i dens struktur.


  5. #95
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Ingen ny Superligastruktur

    https://twitter.com/KraulDR/status/608732650539483136

    Alt andet havde været bedre end den nuværende struktur. Det er sgu ikke godt nok!

  6. #96
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Ingen ny Superligastruktur

    https://twitter.com/KraulDR/status/608732650539483136

    Alt andet havde været bedre end den nuværende struktur. Det er sgu ikke godt nok!
    Jeg er glad for at vi i det mindste ikke får slutspil... Indtil videre altså.
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #97
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Ingen ny Superligastruktur

    https://twitter.com/KraulDR/status/608732650539483136

    Alt andet havde været bedre end den nuværende struktur. Det er sgu ikke godt nok!
    Endnu en tabersag for Divisionsforeningen. Gad vide om det ikke snart får ledelsesmæssige konsekvenser?

    Man har kastet en ordentlig bøtte penge efter Hypercube, og så er løsningen, at der ikke er nogen løsning. En kæmpe børnehave. Det skriger jo til himlen, at det nuværende turnerings-setup, ikke indeholder nogle former for sportslig retfærdighed.

  9. #98
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af MikeJensen Se meddelelser
    Jeg er glad for at vi i det mindste ikke får slutspil... Indtil videre altså.
    Jeg forstår ikke den modstand mod slutspil, så længe man beholder de tjente point. Det er da federe at spille nogle interessante topopgør sidst på sæsonen, end fx at spille imod Silkeborg, der for længst er rykket ud.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #99
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Ingen ny Superligastruktur

    https://twitter.com/KraulDR/status/608732650539483136

    Alt andet havde været bedre end den nuværende struktur. Det er sgu ikke godt nok!
    Det betyder blot, at det ikke sker fra næste sæson. Modellerne, der var i spil til sidst, indeholdt 12 hold, hvilket potentielt gjorde det muligt at ændre strukturen med det samme fra den kommende sæson, hvis DBU havde fået et mandat til bestyrelsesmødet 20. juni. Nu kan de arbejde videre med det frem mod sæsonen 2016-17, hvilket nok er meget godt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. #100
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg forstår ikke den modstand mod slutspil, så længe man beholder de tjente point. Det er da federe at spille nogle interessante topopgør sidst på sæsonen, end fx at spille imod Silkeborg, der for længst er rykket ud.
    Det er fint, at pointene ikke bliver halveret, men der er stadig masser af problemer:

    1. En af modellerne indebærer, at nedrykningsslutspillet ender i en knock out-struktur. Det betyder, at pointhøsten for nummer 12 i den indledende turnering er lige så meget værd som høsten for nummer 7. Med andre ord kan et hold, der har fået mange flere point end et andet hold blive sorteper og rykke ned.

    2. Det lå/ligger i kortene, at der skal være en gulerod til bundgruppen i form af en EL-playoff-kamp. Det giver samme problem som i punkt 1.

    3. Den skæve struktur med tre kampe mod hver modstander i slutspillet var/er angiveligt stadig i spil i en af modellerne. Det er IMO til grin, hvis vi får en ny struktur uden at få aflivet den skæve model, hvor holdene ikke har samme antal ude- og hjemmekampe.
    Sidst redigeret af Garneren : 10.06.15 kl. 22:14
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #101
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Lad os nu bare få en turnering med 10 hold og benhård satsning på eliten. En større Superliga vil kun bidrage til at forringe niveauet, og det kan et slutspil ikke ændre på.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #102
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    257

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er fint, at pointene ikke bliver halveret, men der er stadig masser af problemer:

    1. En af modellerne indebærer, at nedrykningsslutspillet ender i en knock out-struktur. Det betyder, at pointhøsten for nummer 12 i den indledende turnering er lige så meget værd som høsten for nummer 7. Med andre ord kan et hold, der har fået mange flere point end et andet hold blive sorteper og rykke ned.

    I Mars modellerne havde det kun været nr 10 og 11 der skulle I knockout så nr 7 i den indledende runde vil have en fordel ift nr 12


    2. Det lå/ligger i kortene, at der skal være en gulerod til bundgruppen i form af en EL-playoff-kamp. Det giver samme problem som i punkt 1.

    Jeg har aldrig forstået dette argument, først og fremmest betyder den sidste kval plads til Europa to til fire kampe mod østeuropæiske hold og dermed ikke speciel attraktiv - det er mere en lotto kupon, derudover ville færre Europa pladser i mesterskabs slutspillet måske øge motivationen i pokalen for de hold der ikke bliver 3-6.

    3. Den skæve struktur med tre kampe mod hver modstander i slutspillet var/er angiveligt stadig i spil i en af modellerne. Det er IMO til grin, hvis vi får en ny struktur uden at få aflivet den skæve model, hvor holdene ikke har samme antal ude- og hjemmekampe.
    Med mars 2 ville man undgå den skæve struktuR, jeg havde meget håbet at Mars 2 var blevet vedtaget , nogle der har info angående hvad der var uenighed omkring ? Ville de mindre klubber kun ændre format hvis der kom flere med?

  17. #103
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af 3460s32 Se meddelelser
    Jeg har aldrig forstået dette argument, først og fremmest betyder den sidste kval plads til Europa to til fire kampe mod østeuropæiske hold og dermed ikke speciel attraktiv - det er mere en lotto kupon, derudover ville færre Europa pladser i mesterskabs slutspillet måske øge motivationen i pokalen for de hold der ikke bliver 3-6.
    Jeg ved ikke, om sub-topklubberne er enig med dig i, at en EL-kvalifikationschance ikke er en (relativt) attraktiv mulighed. Men jeg forstår ikke, hvorfor den i så fald til gengæld skulle være en attraktiv gulerod for pokalvinderen, hvis den ikke er det for bronzevinderen?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. #104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ved ikke, om sub-topklubberne er enig med dig i, at en EL-kvalifikationschance ikke er en (relativt) attraktiv mulighed. Men jeg forstår ikke, hvorfor den i så fald til gengæld skulle være en attraktiv gulerod for pokalvinderen, hvis den ikke er det for bronzevinderen?
    Samtidig er jeg ikke sikker på, at der ligefrem er en regel om at man møder hold fra Østeuropa :-)

    Men først og fremmest er det jo umuligt at komme udenom, at ligemeget om man kan lide vejen gennem Europa League eller ej, er tophold over en sæson objektivt bedre rustet til opgaven end bundhold, der var heldige i en playoffkamp. Og det var jo pointen med at reformere ligaen, at landet skulle være stærkere rustet i UEFA-kampe. Gudskelov for at det misfoster af en idé er kasseret.

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Slutspil tilbage i Superligaen ??

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg forstår ikke den modstand mod slutspil, så længe man beholder de tjente point. Det er da federe at spille nogle interessante topopgør sidst på sæsonen, end fx at spille imod Silkeborg, der for længst er rykket ud.
    Jeg kan sagtens forestille mig et scenarie hvor de mindre klubber lejede spillere, der var over deres budget, det første halve år, for at spare på budgettet det næste halve år. Så ville de ikke vinde medaljer, men hvis de kom i top 6 i grund spillet, kunne de så slappe af i slutspillet og være sikker på at undgå nedrykning.
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

Side 7 af 14 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Superligaen på TV2
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 08.06.11, 17:16
  2. Superligaen og efteråret
    By +Christoffer+ in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 27.11.06, 07:41
  3. BILLIG BUSTUR TIL SVENDBORG! (slutspil)
    By FCKHFC in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 03.05.06, 12:10
  4. guide til superligaen
    By yunus in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.03.04, 16:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •