Se afstemningsresultater: Hvem går videre til Finalen?

Stemmeafgivere
1. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • F.C. København

    1 100.00%
  • Uafgjort

    0 0%
  • Esbjerg FB

    0 0%
Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 64

Emner: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Før bif lød det i nærheden af 200 stk og 3 mål heraf.
    Tror problemet er manden der træner det!.
    Muligt at der er en træner der har et ansvar. Men det største ansvar har de elleve spillere inde på banen. De formår i så fornærmende en grad, at vinde de offensive standarder. Der mangler MEGET mere aggresivitet. Vores hold består jo af en fem/seks mand, der kunne have søgt job i udsmider-branchen (højde/drøjde), hvis ikke talentet for boldspil havde været der.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    49

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Og når man tænker på de spillere, som FCK har til rådighed til at gå med frem på standardsituationer, burde der have været faldet langt flere mål efter standardsituationer end tilfældet er.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Før bif lød det i nærheden af 200 stk og 3 mål heraf.
    Tror problemet er manden der træner det!.
    Det er nok en blanding af flere ting. Manden der træner det, spillernes kvalitet, held/uheld, træning osv

    Hvis Riemer ikke er god nok, så falder den tilbage på Ståle (ja jeg skrev det :-) ). Han må jo løbende vurdere, hvad der er galt. Og er det Riemer der er en del af problemet, så må han jo skiftes ud.
    En af årsagerne ligger nok også i, at vi ikke har trænet offensive dødbolde nær så meget som FCM. Dette er dog meget naturligt, da FCMs koncept og spillere osv er spillet ind i løbet af 2-3 år, hvilket naturligt nok giver mere plads til andre ting i den daglige træning som f.eks. et enormt fokus på dødbolde, kontra vores nye sammenbragte hold hvor der skulle trænes det helt basale fra start af, og hvor der i samme omfang ikke har været plads til så meget "special"træning. Læg dertil kampe i Europa og opladning til disse. I al den tid har de kunne træne dette våben.

    En anden grund kunne også være, at trods vores spillere er store og stærke, så er der ikke mange af dem, som nogensinde har scoret et utal af mål på dødbolde. Det er vel næsten kun Corner, Nico og sjældent Zanka som har prøvet bare at score af og til. Til sammenligning har FCM i hvert fald Jim Larsen, Bach-Bak og Duncan som alle løbende har vist, at de er møghamrende farlige på dødbolde. Der er simpelthen forskel på at være gode headere på defensive dødbold og på at være farlige offensivt. Bare se på Hangeland. Han er et monster i hovedspillet, men scorede i FCK tiden jo nærmest aldrig på dødbolde.

    En del af grunden nok også i "serven" (hader det ord). For selvom vi har haft Pierre og nu Ludwig til at sparke fornuftige hjørnespark fra den ene side, så har sparkene fra den anden side været pinligt ringe. Vi har simpelthen ikke en mand, som kan sparke et hjørne med højre fod.

    Til sidst men ikke mindst, så ligger der også noget element i "running good". Man kan simpelthen ikke socre så mange mål på dødbolde uden et eller andet element i form af held.


    En anden ting. Hvornår har vi sidst scoret på frispark. Det tæller jo også med i statistikken.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Svinegodt Se meddelelser
    Og når man tænker på de spillere, som FCK har til rådighed til at gå med frem på standardsituationer, burde der have været faldet langt flere mål efter standardsituationer end tilfældet er.
    Man kan også vende den om og sige, har vi i grunden så gode spillere som vi tror?
    De pauvre resultater, vidner jo ikke om kvalitet så at sige.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Man kan også vende den om og sige, har vi i grunden så gode spillere som vi tror?
    De pauvre resultater, vidner jo ikke om kvalitet så at sige.
    God pointe :)

    Så problemet vedr. dødbolde kan være Trænerne, spillerne eller bare fordi vi er uheldige med bolden ikke lander rigtigt :)

    Jeg tror ikke vi er blevet så meget klogere på FCKs manglende mål når det gælder dødbolde :p

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    49

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Man kan også vende den om og sige, har vi i grunden så gode spillere som vi tror?
    De pauvre resultater, vidner jo ikke om kvalitet så at sige.
    Jeg kan godt se din pointe, men ser man på tidligere hsr de samme spillere tidligere gjort det godt. Derudover er der kommet en tilføjelse i truppen i form af Pelle, der var skarp i Tyskland. I øjeblikket må vi også bare konstatere, at det står sløjt til. Om det er spillerne, Brian Rimmer eller rent uheld må være i det uvisse, men jeg synes stadig,at den statistik burde være markant bedre. Det er hovedrystende dårligt.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Grunden til vi ikke scorer på dødbolde er nu meget simpel. Variationerne er forlængst læst af modstanderen.
    Der findes kun to anvendte variationer i øjeblikket på hjørnespark. Den ene fra venstre hjørne, hvor bolden skruer udaf og havner i bageste område af det lille felt, hvor Nico headede den ind mod de uvaskede. Anden variation: Bolden sparkes fra højre hjørne, skruer indad, og havner i samme område af det lille felt som det andet eksempel. Det er for nemt at læse og dække op imod (medmindre man er en uvasket gul og blå stiknarkoman..)

    I 2010/11 var en alternativ mulighed at den blev slået til en fremadstormende Antonsson ved forreste hjørne, som så snittede den videre, og hvor der var 3-4 muligheder ud fra dette. Og han var altid svær at dække op, for han løb jo væk fra målet. Kan blandt andet huske en kasse, som kom som direkte konsekvens af dette løb, nemlig Cissés selvmål i CL-hjemmekampen mod Panathinaikos.

    Og alligevel, så havde vi jo en kamp i starten af sæsonen, hvor vi bankede to mål ind på interessante dødbolde, nemlig hjemmekampen mod Leverkusen. Det må altså kunne gentages, bare en lille smule.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja netop dødbolde som du nævner har jo været under alt kritik når det kommer til FCK. Jeg begriber ikke at når FCK har så mange høje og stærke spillere som er dygtige med hovedet at vi er så elendige på dødbolde. Nu kan jeg ikke huske Hjørnesparks statistikken. Men noget med vi kun har scoret på 2 ud af over 100 hjørnespark. Det virker som om man slet ikke træner dødbolde/hjørnesparks kombinationer ??.

    Derudover har vi jo i 2 år i streg haft 2 elendige sæson starter. Og vi ved jo alle at en god start på sæsonen er med til at støbe fundamentet til hvordan resten af en sæson udarter sig.
    Som jeg prøver (og måske fejler) at sige er, at jeg tror på at det vil være muligt at hente FCM. Jeg tror på de vil få gummiben og i de kampe hvor de ikke er svineheldige (de kommer), så kan vi hente point. Det jeg tvivler på er om vi så faktisk har styrken til det og det virker mere usandsynligt.

    Når det kommer til vores hjørnespark, så er jeg enig med Kiwi. Der er ikke nok kreativitet på hjørnespark og vi kommer kun frem til chancer når man vinder duellen mod sin oppasser. Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg synes nu det er nødvendigt at have bare nogle alternativer. Det er vil kun mod Brøndby vi kan være heldige at kunne udnytte et så stort mismatch imellem forsvarere og angribere.
    Det er ærgerligt at vi ikke prøver noget andet ind imellem når vi har så svært ved at score (husker stadig hvordan Damen brugte Claude til at skærme modstanderne). Det skal dog nævnes, at jeg synes vi står meget bedre på de defensive dødbolde, så lidt forbedring er der trods alt sket.

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    76

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Beklager for highjacking af topic, men jeg vurderer at spørgsmålet har en form for aktualitet:
    Hvad er der blevet af FCKtv's pre-kamp indslag fra træning på 10'eren? Jeg savner dem sgu!

    Hvis det er et spørgsmål om nedprioritering for at få plads til at lave de andre indslag, fair nok, generelt er niveauet kommet helt i top på produktionerne.
    Eller har man fra trænerstaben frabedt sig disse interviews af hensyn til fuld fokus? Who knows...
    "FCK gav alt, hvad de havde, for at tage initiativet i modsætning til Rubin Kazan, som vi i september også spillede 1-1 med. Men de kom ikke for at spille fodbold, de ville kun forsvare" - Lionel Messi

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Start 11'er:

    Stephan Andersen
    Tom Høgli - Per 'Pelle' Nilsson - Mikael Antonsson - Ludwig Augustinsson
    Danny Amankwaa - Daniel Amartey - Thomas Delaney - Nicolai Jørgensen
    Andreas Cornelius - Steve De Ridder
    #1

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Start 11'er:

    Inden kick-off vil jeg gerne gå til bekendelse: Jeg var en af dem der i vinterpausen syntes at Sigurd Bjørnarson lød som en ret sløj signing der ville blive mest kendt for at score O mål og være skadet for resten. Det er sgu dejligt at tage fejl hehe
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Start 11'er:

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Inden kick-off vil jeg gerne gå til bekendelse: Jeg var en af dem der i vinterpausen syntes at Sigurd Bjørnarson lød som en ret sløj signing der ville blive mest kendt for at score O mål og være skadet for resten. Det er sgu dejligt at tage fejl hehe
    Jeg rørte /Simon først!

    *rækker finger ud forsigtig + sætter den til 1 skulder*
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Start 11'er:

    Er jeg den eneste der er vildt frustreret over, at Ståle konsekvent nægter at bruge De Ridder, selvom han plaprer løs om at han var en af de dyre drenge, som vi forventer os noget af? Alligevel starter han ude idag. SÅ GIV HAM DOG EN CHANCE I EN HEL KAMP! Smid Toutouh væk fra den højrekant, ryk Danny derover, flyt NJ ned på venstre og læg De Ridder op i angrebet!

  22. De følgende 13 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Start 11'er:

    Dejlig sejr, på en svær bane. Men den sidste halve time var simpelthen det mest destruktive antioffensive Mourinho-røvsyge fodbold. Møgkedeligt, at de vil forsvare den hjem, i stedet for at sikre sejren, og så bliver det så nervepirrende til sidst! Derudover er jeg sgu småtræt af Nicolai Jørgensens lallende attitude, hvor han brokker sig hele tiden, og lader modstanderen passere hver gang. Forstår på ingen måde, at han ikke bliver udskiftet.

    - Til gengæld dejligt at Corner kom på tavlen.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Start 11'er:

    Hvis dette er niveauet fra Corner fremover så går han en lys fremtid i møde ... Mål , assistere flere chancer , boldsikker og fysisk meget stærk ..... Opløftende !!!

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 22.04.14, 19:12
  2. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.10.12, 04:54
  3. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 10.04.08, 09:51
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •