Se afstemningsresultater: Hvem går videre til Finalen?

Stemmeafgivere
1. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • F.C. København

    1 100.00%
  • Uafgjort

    0 0%
  • Esbjerg FB

    0 0%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 64 af 64

Emner: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg vil sådan set ikke bidrage med det store i denne debat, blot lige anholde de påstande om at vi ikke skaber chancer og det skulle være et generelt problem... Ja, mod Esbjerg kan vi godt sige at vi havde problemer med at skabe åbenlyse chancer, men vi har altså vadet i chancer i andre kampe i foråret og jeg kan ikke se det som en tendens efter vinterpausen. Vi har vadet i MEGA chancer der ikke bliver scoret på, så det er altså ikke fair at sige at vi generelt ikke skaber noget offensivt - vi scorer bare ikke, og det er selvfølgelig et problem.
    Det synes jeg altså faktisk er at bidrage med 'det store'. :) Jeg synes ligeledes, at vi skaber rigeligt med chancer, så jeg fastholder en måske naiv tro på, at før eller siden må vi simpelthen begynde at score noget mere. Det havde alt andet lige været en del værre, hvis vi slet ikke kom frem til chancerne.

    Jeg hører til den del, der er ret godt tilfreds med Cornelius, fordi han efter min mening er med til at skabe rigtig meget, arbejder virkelig hårdt og i det hele taget viser den helt rigtige tilgang til det hele. Jeg synes til gengæld også, at han er nødt til at bruge kræfterne forkert, men det var vel derfor, at man hentede Sigurdarson. Han har så ikke ligefrem været en ubetinget succes endnu, så jeg håber skam også meget, at der bliver hentet noget til offensiven i næste vindue. Jeg har i øvrigt meget svært ved at forestille mig, at det ikke skulle blive tilfældet.

    Som en god ven nævnte for mig, scorede vi trods alt fem mål på kun seks forsøg i træk mod Randers, så der er håb forude. :)
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg vil sådan set ikke bidrage med det store i denne debat, blot lige anholde de påstande om at vi ikke skaber chancer og det skulle være et generelt problem... Ja, mod Esbjerg kan vi godt sige at vi havde problemer med at skabe åbenlyse chancer, men vi har altså vadet i chancer i andre kampe i foråret og jeg kan ikke se det som en tendens efter vinterpausen. Vi har vadet i MEGA chancer der ikke bliver scoret på, så det er altså ikke fair at sige at vi generelt ikke skaber noget offensivt - vi scorer bare ikke, og det er selvfølgelig et problem.
    I nogle kampe skaber vi stadig for lidt. Tag fx udekampene mod OB og Esbjerg hvor vi i begge tilfælde nærmest får spillet en halvleg (anden) uden at skabe noget. Det er for sløjt, og særligt i Odense var det jo et problem fordi de store chancer i første halvleg var blevet brændt. Så det er ikke bare et spørgsmål om at skabe "nok" som en isoleret størrelse - det handler også om at skabe det der er brug for når kampen kræver det. Problemet har efter min opfattelse to sider: Vi burde skabe lidt flere åbne tilbud og vi burde score lidt mere på dem vi skaber. Så ville vi nok få scoringssnittet op hvor det burde være.

    Jeg tror stadig ikke på at det bare er et spørgsmål om tid før Cornelius, de Pape og ham med det enorme potentiale fra Wolves pludselig begynder at høvle dem ind. Eller at Rurik, Toutouh eller Amankwaa går målamok lige foreløbig. Foråret ligner jo til forveksling den gode del af efteråret (fra sejren over BØF og frem), og det er opløftende nok i den forstand at der helt sikkert er et godt fundament at bygge ovenpå. Vi har jo været pointmæssigt bedre end FCM siden den skæringsdato. Tilsæt 2-3 offensive profiler i sommerpausen og så er vi der. Lad være og så bliver det det samme ufarlige show om igen :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    I nogle kampe skaber vi stadig for lidt. Tag fx udekampene mod OB og Esbjerg hvor vi i begge tilfælde nærmest får spillet en halvleg (anden) uden at skabe noget. Det er for sløjt, og særligt i Odense var det jo et problem fordi de store chancer i første halvleg var blevet brændt. Så det er ikke bare et spørgsmål om at skabe "nok" som en isoleret størrelse - det handler også om at skabe det der er brug for når kampen kræver det. Problemet har efter min opfattelse to sider: Vi burde skabe lidt flere åbne tilbud og vi burde score lidt mere på dem vi skaber. Så ville vi nok få scoringssnittet op hvor det burde være.

    /Simon
    Du siger det jo netop selv. Mod OB skaber vi kæmpe chancer i første halvleg og vi scorer ikke. Så har vi jo lige netop skabt chancerne man bør ha' til at vinde en kamp. Og så er vi tilbage til udgangspunktet - vi scorer for lidt på vores chance. En uhyggelig dårlig effektivitet. Men jeg vil tillade mig at være uenig i at vi mangler at skabe chancer. I mine øjne er der tit enten optræk til eller kæmpe chancer der bliver misbrugt.

    /Frederik

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- Og kamptråd: Esbjerg FB - F.C. København (15.3.15)

    Jeg synes, begge parter har lidt ret, men især den ene: Vi skaber (lidt) for få chancer i enkelte kampe alt for få, men i alle kampe brænder vi alt, alt for mange.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 22.04.14, 19:12
  2. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.10.12, 04:54
  3. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 10.04.08, 09:51
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •