Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 65 af 65

Emner: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nu skal jeg ikke forsvare hverken DBU eller Brøndby, men det er da vel kun to landstrænere der har en fortid som chef i BIF? ;-)
    Ja, jeg tillod mig at tælle Faxe med. Det er lidt et stretch, men ikke desto mindre sandt, hvis man kigger i de officielle annaler ;-) Han var deres go-to guy in times of trouble. De har osse haft Laudrup som assistent, og hvis han ellers havde villet, så var han blevet landstræner. Men han tæller trods alt ikke med. På U-21siden kan jeg lige umiddelbart kommer i tanke om Wieghorst + Bent Christensen. Det er underligt vi er så succesfulde, hvis vores trænere og ledere ikke er dygtige nok til DBU. Hvis man kigger på bestyrelsesmedlems+medarbejder siden så fortsætter listen af BIF-DBU rokader... Når man både deler undertøj og fluffere, så er der pæn sjat chance for at man også kommer til at dele verdenssyn på langt sigt.
    Sidst redigeret af Tops : 22.03.19 kl. 17:26

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ja, jeg tillod mig at tælle Faxe med. Det er lidt et stretch, men ikke desto mindre sandt, hvis man kigger i de officielle annaler ;-) Han var deres go-to guy in times of trouble. De har osse haft Laudrup som assistent, og hvis han ellers havde villet, så var han blevet landstræner. Men han tæller trods alt ikke med. På U-21siden kan jeg lige umiddelbart kommer i tanke om Wieghorst + Bent Christensen. Det er underligt vi er så succesfulde, hvis vores trænere og ledere ikke er dygtige nok til DBU. Hvis man kigger på bestyrelsesmedlems+medarbejder siden så fortsætter listen af BIF-DBU rokader... Når man både deler undertøj og fluffere, så er der pæn sjat chance for at man også kommer til at dele verdenssyn på langt sigt.
    Nu kan der jo også være den forklaring, at vi har haft den samme træner i rigtigt mange år - fraregnet to år med tre trænere, der næppe gjorde sig fortjent til et landstrænerjob med deres resultater i FCK - og Ståle kunne givetvis godt have fået jobbet, hvis han ville.

    Der er rigeligt at kritisere DBU for, men hvis vi skal ud i de store konspirationer, skal vi så ikke have lidt mere at have dem i? Det er jo ikke, fordi hverken Morten Olsen eller Åge Hareide har forfordelt FCK-spillere på landsholdet i de seneste 15 år, hvor FCK har domineret.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu kan der jo også være den forklaring, at vi har haft den samme træner i rigtigt mange år - fraregnet to år med tre trænere, der næppe gjorde sig fortjent til et landstrænerjob med deres resultater i FCK - og Ståle kunne givetvis godt have fået jobbet, hvis han ville.

    Der er rigeligt at kritisere DBU for, men hvis vi skal ud i de store konspirationer, skal vi så ikke have lidt mere at have dem i? Det er jo ikke, fordi hverken Morten Olsen eller Åge Hareide har forfordelt FCK-spillere på landsholdet i de seneste 15 år, hvor FCK har domineret.
    Jeg synes ikke det er en stor konspiration. Jeg kan også sagtens leve med at Hans Backe ikke blev landstræner. Det er nu engang bare sådan det er, at der er minimum seks lands- og assistenttrænere i løbet af de seneste år, der er BIF-folk.

    Så på en række punkter er de to foreninger sovset ind i hinanden, eller DBU foretager utraditionelle fravalg af København:

    1) trænervalgene,
    2) Parken fravælges til vigtige landskampe mod kommerciel og historisk logik: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...erdigt/7147407
    3) forslag om at Pokalfinalen ikke skal spilles i Parken
    4) medarbejderne skifter frem og tilbage mellem DBU og BIF
    5) ledelsesskift, ikke mindst Jim stjerne der spillede 80 kampe for bif, blev DBU's genralsekretær gennem 15 år, og så efterfølgende fløj direkte ind i BIF's bestyrelse.
    6) dbu ligger simpelhen i Brøndby tæt på Brøndby Stadion.

    OK. Det er så de mere eller mindre utraditionelle fravalg af FCK.

    Men hvor er så alle de mulige tilvalg af fck? De af os der kan huske start 90-erne og dyrkningen af BIF i alle kredse, kan huske hvor aktiv en medspiller og støtte DBU var ift Brøndbys succes. Det kan man sagtens argumentere for logikken af. Halvdelen af landsholdet var Brøndbyspillere og man skal selvfølgelig støtte landets fodboldfyrtårns internationale aspirationer. Og derfor var det også opportunt at placere unionen i Brøndby med stor hjælp fra Brøndby kommune.
    Men hvordan ser det ud med støtten til de seneste 20 års danske fodboldflagskib? Hvor er det man har planlagt at lægge et nyt kæmpe fodboldcenter i samarbejde med universitetsverdenen - er det i samarbejde med en af verdens førende fodboldforskere og tidl. assistentræner i Juventus, københavnske Jens Bangsbo?
    Nej, der er i DBUformand Allan Jensens fyn og muligvis med OB som modelklub. https://www.tv2fyn.dk/artikel/partne...-fodboldcenter
    FCK har muligvis også været dårlige til at udnytte de potentialer, der er i at være en aktiv medspiller ift DBU, men vi får sørme heller ikke meget foræret.

    Nå ja, så lige en sidste pointe. I de første 100 år af DBU's levetid så var 11 af DBU's 12 formænd fra hovedstaden, primært fra AB, KB og Frem. Siden 1990 har det udelukkende været folk fra provinsen: Middelfart, AGF, Randers Freja, AAB.
    Og igen. Det er ikke nogen kæmpe konspiration. Magten har bare flyttet sig væk fra hovedstaden. DBU er det, DBU er i dag. Jeg kunne godt tænke mig - som FCK'er men ikke mindst af kommercielle, historiske og kvalitative grunde - at DBU kiggede mere mod hovedstaden. Selvom det går imod de politiske strømninger lige pt.
    Sidst redigeret af Tops : 23.03.19 kl. 09:58

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Kan vi normalt selv bestemme om vi vil have hjemmebane i sidste spillerunde da, og afgiver vi nu den mulighed?

    Umiddelbart tænker jeg at det er nogenlunde fifty-fifty hvilke år vi har hjemmebane i sidste runde og hvilke år vi spiller ude. Det pågældende år bliver så ét af dem hvor vi har udebane i sidste runde. Jeg har svært ved at hidse mig op over lige den detalje må jeg indrømme.
    Det er ikke helt præcist – som nævnt af Søren Q er det blevet et princip i Hypercube-årene, at top 3 ved indgangen til slutspillet slutter med en hjemmekamp. Formentlig så de kan holde medaljefest på hjemmebane. Det er derfor vi sidste år for en gangs skyld havde en udekamp til sidst, i Farum.

    Men det var så også slutningen på en stribe af ti sæsoner med hjemmekamp til sidst, dvs langt tilbage i de gode gamle dage hvor sæsonen lå fast fra start til slut. Jeg har ikke checket om det var en belønning for at ende i top 3 i sæsonen inden, det må en anden gøre ;-) Men vi fik i alle fald slet ikke en lige fordeling – seneste guldfest på udebane blev 0-0'eren i øsregn i Vejle i 2007, og nogen har vist bedømt det som en spildt mulighed for at få ligaen til at se sexet ud, for siden da er vi sluttet af hjemme.

    It is what it is. Nu er det jo ikke givet at vi bliver mestre, og vi skal jo igennem udekampe halvdelen af tiden. Og med et system, hvor pokalfinalen ikke kan spilles som sidste kamp på grund af Hypercubes idiotiske påfund, er vi nødt til at have en runde efter finalen. Så bliver det sent i maj.

    Det jeg synes er mere fishy er, at den der frist omkring pokalfinalen er lidt for belejlig, kun få dage efter beslutningen om at Parken trods alt skulle have finalen i år, men hvor der stadig er en politisk interesse for at rykke den rundt i landet.

    Havde de ønsket det, kunne DBU og Divisionsforeningen have lagt sig i selen for at få gennemført kampen med respekt for nationale traditioner og en henvisning til at det sagtens har kunnet lade sig gøre i Frankrig sidst. Der er mere end et år til der skal spilles! De har tydeligvis opgivet det på forhånd, hvilket gør det en del lettere at lefle for Århus, Brøndby eller hvem der ellers vil have finalen på deres lille stadion.

    Det stinker langt væk af noget-for-noget.


  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Det listes tilsyneladende lidt ind af kattelemmen, for det her har ikke været annonceret – men tilsyneladende spilles både kvartfinaler og semifinaler fremover over to kampe.

    Kvartfinaler i december, hvor der pludselig ikke spilles superliga fordi vi nu går fra 36 til 32 runder. Og i weekenden, så der i det mindste er bedre muligheder for at møde op på udebane (og endda på hjemmebane, hvor vi jo som bekendt har spillet på nogle groteske, fanfjendske tidspunkter de senere år).

    http://esuperliga.dk/pdf/efter%C3%A5r2020.pdf

    Og i april vender vi tilbage til semifinaler ude og hjemme, med en akavet skemalægning, hvor første møde er i begyndelsen af marts, og andet ligger en måned senere, på langfredag, efter afgørelsen af grundspillet samt landskampspausen. Måske som resultat af at man alligevel ikke kan nå en ekstra runde i påsken på grund af netop landskampspausen.

    http://esuperliga.dk/pdf/for%C3%A5r2021.pdf

    Det virker som om den plan er udtænkt med en venlig tanke til tv-rettighedshaverne TV3, der pludselig står uden content på fire terminer. Herfra er det bare at sige, at ønsket aldrig har været at få dobbelte semifinaler, og endnu mindre endda at få det samme system i kvartfinalerne. Til gengæld er det da forfriskende, at der endelig kommer pokal i weekenden. Det kunne måske øge interessen (hvis man lader være med at lægge det om mandagen ...). Til gengæld er det så i december, og så kan det jo være at vi er lige vidt ...

    En anden ting er så, at 3. og 4. runde ligger på præcis samme tidspunkt som de gjorde i denne sæson. Hvis Ståle ikke kan leve med det, er det lige med det samme, at indsigelserne skal falde. Så kan vi måske få det arrangeret mere hensigtsmæssigt, så jammeren ikke bliver den samme til efteråret. Hvornår der så ellers skal spilles, når kvartfinalerne er flyttet til efteråret; det er (som de sidste par gange) et åbent spørgsmål.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 22.03.12, 21:35
  2. Pokalturneringen: FCK vs EfB
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 08.11.06, 23:29
  3. En stille bøn!
    By J-C in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.10.06, 13:14
  4. En stille bøn
    By Maske in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 05.03.05, 11:16
  5. Pokalturneringen
    By JHF in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 08.01.04, 08:39

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •