Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 65

Emner: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

  1. #16
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Sig mig ikke igen, at en kamp på neutral grund i Odense i en weekend ikke ville give mere inspirerende rammer end det store tomme stadion gjorde i aftes. Alt er mere inspirerende end det.

    Den her turnering er ved at dø med en rose i røven. Der skal gøres noget nu – ellers kan det lige så godt lukkes ned.
    Nu ved jeg ikke, om jeg kommer til at sige for meget, men jeg deltog i et fokusgruppemøde tidligere på ugen om den nye ligastruktur, og her blev det som en sidebemærkning nævnt, at man stærkt overvejer at gøre pokalsemifinalerne til en kamp på neutral grund, bl.a. for at skabe mere plads i kalenderen, hvis den nye ligastruktur kræver flere Superliga-runder. Så der er muligvis noget i gang. Personligt har jeg også de tvivl, som er blevet fremsat tidligere her i tråden angående hvor fedt det vil være med neutral bane, men vi kan vist alle enes om, at semifinalerne i hvert fald skal være en kamp og også meget gerne i en weekend.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og så sad vi 6.308 i går til en pokalsemifinale. En semifinale. Og ikke mod en opkomling som Holbæk, men mod Esbjerg. "Vildt uværdigt" er ikke længere stærkt nok.

    Første kamp; ikke en joke der bare skulle overstås efter en 4-0-sejr på udebane.

    Sig mig ikke igen, at en kamp på neutral grund i Odense i en weekend ikke ville give mere inspirerende rammer end det store tomme stadion gjorde i aftes. Alt er mere inspirerende end det.

    Den her turnering er ved at dø med en rose i røven. Der skal gøres noget nu – ellers kan det lige så godt lukkes ned.
    Nu har jeg godt nok skrevet det her i kamptråden, men det passer nok også herind. :-)

    Selvom tidspunktet ikke er optimalt, så er tilskuereantallet i går stadig et godt billede på tilbagegangen på det område i København.

    Til en tilsvarende kamp på lign. tidspunkt i 2008 var der 10245

    Og går man et år yderligere tilbage, dog mod en mere lokal modstander var der 15497

    Og det samme tilbage i 2004 hvor modstanderen var OB hvor der var 14224

    Alt i alt er det nok mest et meget godt billede på hvor meget vores tilskuertal er styrtdykket i de senere år, og er vel faldet ca. 40% siden de toppede i 2006-2007. Et problem som det slet ikke virker som om at Hørsholt tager alvorligt (Og har formentlig slet ikke evnerne til det). Og hvis der er nogle der begynder at skrive om det, så kommer der ofte diverse dårlige bortforklaringer både fra Hørsholt. (Bortforklaringer som der også nogle gange herinde kan være folk der hiver frem hvis emnet dukker op :-) )

    Så jeg synes egentligt mest at tilskuertallet i går var et billede på tilstanden i København på det område, som det er et billede af pokalturneringen, som jeg da er enig i at den godt kunne trænge til en "makeover".
    Sidst redigeret af scaleo : 17.04.15 kl. 09:36

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Så jeg synes egentligt mest at tilskueretallet i går var et billede på tilstanden i København på det område, som det er et billede af pokalturneringen, som jeg da er enig i at den godt kunne trænge til en "makeover".
    Der er selvfølgelig en tydelig faldende tendens. Det er jo helt enkelt ikke særlig skægt at se København mere. Få mål, få stjerner, efterhånden få titler, og nu kan Ståle ikke engang finde ud af at skifte ud længere.

    Når det er sagt, så var det ekstremt i aftes. En semifinale på en mild aften i april bør trods alt trække flere tilskuere i Parken end en hundekold kamp samme sted i starten af marts i runden inden. "Tilskuere" i flertal. Der var præcis én mere i aftes end mod Randers ;-)

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke, om jeg kommer til at sige for meget, men jeg deltog i et fokusgruppemøde tidligere på ugen om den nye ligastruktur, og her blev det som en sidebemærkning nævnt, at man stærkt overvejer at gøre pokalsemifinalerne til en kamp på neutral grund, bl.a. for at skabe mere plads i kalenderen, hvis den nye ligastruktur kræver flere Superliga-runder. Så der er muligvis noget i gang. Personligt har jeg også de tvivl, som er blevet fremsat tidligere her i tråden angående hvor fedt det vil være med neutral bane, men vi kan vist alle enes om, at semifinalerne i hvert fald skal være en kamp og også meget gerne i en weekend.
    Det er umanerlig lovende, at det i det mindste er oppe at vende på højeste plan. Hvis det er en hemmelighed, så lover jeg at den bliver her mellem os ;-)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Det her var allerede en mulighed, da tv-stationernes valg blev tilrettelagt forrige måned, og nu er det en realitet:

    København og Slagelse spiller pokalfinale torsdag eftermiddag 14. maj, kl. 16.

    Slagelse og København spiller desuden ligakamp mod hinanden mandag aften 11. maj, kl, 19.

    Hele weekenden fra fredag til søndag var til rådighed, og alligevel skal de to pokalfinalisters indbyrdes kamp med djævelens vold og magt placeres så tæt på finalen som muligt.

    Det gode nyt for os er selvfølgelig, at vi trygt kan stille med et U19-hold i Slagelse, mens sjællænderne har voldsomt brug for pointene både mandag og den følgende søndag. Men det må sgu da være så inderligt indlysende, at det er devaluerende for turneringen, at begge finaledeltagere skal spille mindre end tre døgn inden finalen – mod hinanden? Vågn nu op, for helvede, klubber – det er kun jer, der kan ændre på alt det her :-/

    Flyt i det mindste ligakampen til lørdag. Ellers er konklusionen herfra, at I er skideligeglade med pokalfinalen, og også opfordrer os andre til at være det.


  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Spændende nyt i forbindelse med pokalen, som en parentes til nyhederne om slutspilsplaner – og fckgo har allerede nævnt det ovenfor:

    De ekstra kampe kræver nogle nye terminer. Her er mulighederne for at finde plads til de ekstra kampe, hvis man bliver enige om denne model:

    Pokalsemifinalerne kan ændres fra to til en kamp efter engelsk inspiration. Således at semifinalerne ikke afvikles med ude og hjemmekampe, men en kamp på neutral bane.
    Yay! Men – måske påvirket af dagens luftværnssirener er der også alarmer, der går i gang her. For inden jeg hører andet, læser jeg det her som at "Vi har en midtugerunde vi godt vil bruge til noget andet, og ellers beholder vi samme setup". Således at kampen på neutral grund skulle afvikles i en af de uger, vi lige har haft semifinaler i denne omgang.

    Og hvis ikke det skal foregå i en weekend, men skal være på neutral grund kvart over seks en torsdag aften, så tror jeg heller ikke på en succes. Forhåbentlig gider Divisionsforeningen det besvær det vil være at arrangere det i en weekend. Ellers bliver det nok bare underligt.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Diskussionen er blevet taget op i Politikens Fodboldmagasin, der kommer hver torsdag. Har endnu ikke hørt det – men dagens udgave er udkommet på iTunes nu, så det skal vise sig om folk uden for denne sluttede kreds har noget til overs for idéerne.

    Spøjst nok er den idé, der her i tråden giver mest diskussion, nemlig semifinalerne på neutral grund, den der allerede nu ser ud til at være tættest på at blive gennemført :-)

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Og jeg kan konstatere, at panelet (mere eller mindre) systematisk nedskyder forslagene primært pga manglende spillerterminer.

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Og jeg kan konstatere, at panelet (mere eller mindre) systematisk nedskyder forslagene primært pga manglende spillerterminer.
    Yup, og det forstod jeg intet af. Har man én kamp i semifinalerne i stedet for to, så vinder man jo netop en uge at spille i.

    Men det har lidt været Politikens kæphest i en række artikler, at DBU og UEFA ligger på kant over manglende spilleterminer. Det fjollede er så, at vi slet ikke brugte den uge (uge 15), som alle mulige andre lande havde midtugekampe i, til noget som helst. En mistanke herfra: Det er tv's skyld. For en midtugerunde i superligaen vil nosse deres firedagesweekend op.

    Dog er jeg mere skuffet over, at de i studiet fik overbevist sig selv om at forslag nr. 3 her i tråden indebar at man skulle fratage hjemmebanefordel til alle lavere rangerede hold, efter at Michael Hemmingsen var kommet med den rørende historie fra Assens. Det er jo slet ikke det der står. Bare at det er noget pjat at give hjemmebanefordele i så ekstrem grad, at selv gode pokalhold som os har mindre end én hjemmekamp pr. år inden semien i snit.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Det var egentlig også ment som en værdineutral bemærkning: for jeg synes også, at de dels misforstod nogen af forslagene og bestemt ikke så det fra en fan-vinkel, derimod fra en nostalgi-ladet "gammel-spiller-vinkel".
    Bevares det er da fint, at Martin Borre i tidernes morgen blev grebet af europæisk stemning på Viborg Stadion, det er bare et svagt argument. Den mest fornuftige var Junior, der mente debatten skulle integreres i den nye liga-struktur

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    I år er vi så heldige, at vi har chancen for at spille Brøndby i Europa. Brøndby er i øjeblikket et point foran Randers på 4. pladsen - den 4. plads der kun giver adgang til Europa, hvis vi formår at vinde på torsdag. Så hvis vi vinder(Jinx/anti jinx?) på torsdag og Brøndby ender med at rykke en plads ned i tabellen, er vi medvirkende til Cirkus Brøndby skal spille i Europa næste år.
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Det er naturligvis rigtigt, men mon ikke de alligevel når 3. pladsen? Når det er sagt, så sender jeg hellere end gerne FCV ud i Europa hvis det sker på bekostning af Brøndby der alligevel ikke skraber point ind, men jeg vil på den anden side samtidig gerne have, at spillerne får et selvtillidsboost inden FCM kampen og får hevet bare en pokal hjem.
    Så jeg hælder mest til, at vi klasker FCV gevaldigt, hiver en pokal hjem og er top motiverede til at møde FCM.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bastiano Se meddelelser
    I år er vi så heldige, at vi har chancen for at spille Brøndby i Europa. Brøndby er i øjeblikket et point foran Randers på 4. pladsen - den 4. plads der kun giver adgang til Europa, hvis vi formår at vinde på torsdag. Så hvis vi vinder(Jinx/anti jinx?) på torsdag og Brøndby ender med at rykke en plads ned i tabellen, er vi medvirkende til Cirkus Brøndby skal spille i Europa næste år.
    Godt nok hader jeg Brøndby meget, men jeg bliver aldrig villig til at tabe en pokalfinale for at Brøndby på en åh-så-fantastisk 4. plads ikke kan komme ud i Europa. Hvis de uvaskede kan svinge sig op til at glæde sig over den fjerde plads og SAMTIDIG (tvinges til at) holde med os i finalen, så er det da fantastisk :D

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Jeg vil 100 gange hellere stå med en pokal og grine af Brøndby der fucker op i Europa end jeg vil stå uden en pokal og grine af FCV der gør det samme.

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bastiano Se meddelelser
    I år er vi så heldige, at vi har chancen for at spille Brøndby i Europa. Brøndby er i øjeblikket et point foran Randers på 4. pladsen - den 4. plads der kun giver adgang til Europa, hvis vi formår at vinde på torsdag. Så hvis vi vinder(Jinx/anti jinx?) på torsdag og Brøndby ender med at rykke en plads ned i tabellen, er vi medvirkende til Cirkus Brøndby skal spille i Europa næste år.
    Alene fordi vi ikke aner hvad der vil ske i de sidste fem runder efter finalen, og der er 15 points tilbage at spille om, er det jo ikke ligefrem et velovervejet projekt, der lægges op til dér ;-)

    Eller med andre ord: Kvajer vi os i finalen, så ser vi (endnu mere) stupide ud, hvis Brøndby derefter tordner afsted til en sikker bronzemedalje.

    For at lave en tråd tilbage til diskussionens udgangspunkt: Havde finalen været efter turneringen, havde vi jo faktisk kunnet handle taktisk i den henseende ;-) Men jeg tager nu stadig hellere et trofæ til enhver tid.

  24. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 22.03.12, 21:35
  2. Pokalturneringen: FCK vs EfB
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 08.11.06, 23:29
  3. En stille bøn!
    By J-C in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.10.06, 13:14
  4. En stille bøn
    By Maske in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 05.03.05, 11:16
  5. Pokalturneringen
    By JHF in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 08.01.04, 08:39

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •