Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 65

Emner: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det altoverskyggende problem er vel, at de bedste svenske, norske og finske (!) hold ikke er bedre end de bedste andre danske hold? Dermed bliver turneringen ikke meget sværere at vinde. Jeg kunne forstå det, hvis der var to-tre fremragende hold i hver række, men det er der ikke. Hvis vi nu legede, at Skandinavien bestod af Danmark, Holland og Skotland kunne jeg bedre forstå ideen. Så kunne FCK møde Celtic, Rangers, Ajax, PSV og Feyenoord jævnligt. De kampe ville der rent faktisk være noget pondus i, istedet for FCK-KuPS eller FCK-Brann. Sammenlagt med de store geografiske afstande i Skandinavien giver det meget lidt mening i min bog. For slet ikke at snakke om alle de mindre hold, der ville sprænge sine rejsebudgetter totalt. Du vil have et 1. divisionshold som Thisted til at rejse til Kuopio? Med mindre du på magisk vis kan trylle et tocifret millionbeløb frem i præmiepenge, har den plan hvertfald ikke nogen gang på jord.
    Turneringen kan også sagtens blive svære ved at der kommer flere hold med samme kvalitet (Finland var måske en dårlig ide). Rosenborg og Malmø er vel på højde med FCM og jo jo flere gange man mødes med sådanne modstandere, jo bedre bliver vi også. Nu kan man med en smule held komme i semifinalen uden at møde et andet Superliga hold. Hvis vejen til finalen nu går vi hold fra bedste række og fra kvartfinalen allerede møder top 4 hold, så er modstanderen i gennemsnit noget bedre end vi er vant til.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Ideen er forfærdelig og det kommer jo heller aldrig til at ske

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    https://www.bt.dk/fodbold/pokalfinal...illes-i-parken

    Hvad er nu det for noget - man har mærkeligt nok valgt at placere pokalfinalen i Parken..

    Underligt at man vælger at følge traditionen, når nu Ceres Park og andre havde budt sig til.

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...illes-i-parken

    Pokalfinalen 2020 bliver ikke spillet i Parken pga. EM.

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...illes-i-parken

    Pokalfinalen 2020 bliver ikke spillet i Parken pga. EM.
    Ved vi hvornår superligaen slutter næste år? For hvis UEFA skal have Parken fra d. 18. maj, så kan vi måske stå med en irriterende situation i de afgørende kampe om mesterskabet.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ved vi hvornår superligaen slutter næste år? For hvis UEFA skal have Parken fra d. 18. maj, så kan vi måske stå med en irriterende situation i de afgørende kampe om mesterskabet.
    Sidste runde i mesterskabsspillet (jaja, hybris osv.) er søndag 24. maj, så København skal i givet fald slutte på udebane. Oh, og en EL-playoffkamp kan heller ikke spilles i Parken.

    Det hele er sgu lidt fishy. Hop tilbage til seneste EM i Frankrig: Åbningskamp 10. juni på Stade de France, men finale samme sted i pokalen – 21. maj. Samme dag der åbenbart er umulig nu, fordi der skal spilles EM 12. juni i København.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Dét ligner grangiveligt endnu en elendig planlægning fra vores side. Har de fuldstændigt glemt at tjekke kampkalenderen? Det er godt nok sløjt og jeg håber i den grad, at de allerede nu er i gang med at ringe og undskylde og gøre alt hvad de kan for at vi kan have hjemmebane i den sidste runde af sæsonen 2020. Fucking pinligt!

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Dét ligner grangiveligt endnu en elendig planlægning fra vores side. Har de fuldstændigt glemt at tjekke kampkalenderen? Det er godt nok sløjt og jeg håber i den grad, at de allerede nu er i gang med at ringe og undskylde og gøre alt hvad de kan for at vi kan have hjemmebane i den sidste runde af sæsonen 2020. Fucking pinligt!
    Kan vi normalt selv bestemme om vi vil have hjemmebane i sidste spillerunde da, og afgiver vi nu den mulighed?

    Umiddelbart tænker jeg at det er nogenlunde fifty-fifty hvilke år vi har hjemmebane i sidste runde og hvilke år vi spiller ude. Det pågældende år bliver så ét af dem hvor vi har udebane i sidste runde. Jeg har svært ved at hidse mig op over lige den detalje må jeg indrømme. Har også svært ved at se hvordan vi skulle planlægge os ud af det.. Vi kunne selvfølgelig have undladt at bringe Parken i spil til turneringen overhovedet, men det er jeg nu alligevel glad for vi har. Dels tjener vi gode penge på det og dels får det danske landshold optimal opbakning i en stor turnering.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Dét ligner grangiveligt endnu en elendig planlægning fra vores side. Har de fuldstændigt glemt at tjekke kampkalenderen? Det er godt nok sløjt og jeg håber i den grad, at de allerede nu er i gang med at ringe og undskylde og gøre alt hvad de kan for at vi kan have hjemmebane i den sidste runde af sæsonen 2020. Fucking pinligt!
    Irriterende for os FCK-fans ja, men ligefrem pinligt at vores stadion nu skal være vært for EM? Mon ikke der er tilstrækkeligt med både økonomiske aspekter og prestige i dette, som man simpelthen ikke kan sige nej til. Ligesom der næppe ligger en "elendig planlægning" til grunde for dette men nærmere en (kynisk) kalkule omkring, hvad man får mest ud af som klub. Endvidere står det vel heller ikke skrevet nogen steder (selvom den begrænsede empiri antyder det), at vi (forhåbentlig som guldkandidat) nødvendigvis har ret til at slutte hjemme.

    Edit 14:46
    Det var så åbenbart alligevel en regel.
    Sidst redigeret af k@sper : 22.03.19 kl. 14:47

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Kan vi normalt selv bestemme om vi vil have hjemmebane i sidste spillerunde da, og afgiver vi nu den mulighed?
    Nu er det ikke fordi jeg er enig med OP, men det ligner nu ganske meget, at de hold der ser ud til at kæmpe om guldet (og medaljer generelt) i slutspillet får hjemmebane i sidste runde pt.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er det ikke fordi jeg er enig med OP, men det ligner nu ganske meget, at de hold der ser ud til at kæmpe om guldet (og medaljer generelt) i slutspillet får hjemmebane i sidste runde pt.
    De tre hold der ender 1-3 i grundspillet er garanteret hjemmebane i sidste runde og kan ikke møde hinanden i de to sidste runder. (Kilde: Peter Ebbesen fra Divisionsforeningen)

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Sidste runde i mesterskabsspillet (jaja, hybris osv.) er søndag 24. maj, så København skal i givet fald slutte på udebane. Oh, og en EL-playoffkamp kan heller ikke spilles i Parken.

    Det hele er sgu lidt fishy. Hop tilbage til seneste EM i Frankrig: Åbningskamp 10. juni på Stade de France, men finale samme sted i pokalen – 21. maj. Samme dag der åbenbart er umulig nu, fordi der skal spilles EM 12. juni i København.
    Nu er det på tide, at DBU stopper alt det fis med at flytte pokalfinalen væk fra nationalstadionet. Hvad der derimod skal flyttes er DBU. De hører da ikke hjemme ude ved siden af Brøndby Stadion. De skulle flytte ind i nogle lokaler i Danmarks nationalarena. Den historiske fedten ind i hinanden derude, bl.a. med Jim Stjerne, der defilerer frem og tilbage mellem jobs i BIF og DBU, det er sgu da det der er ukønt. Det ville være en kærkommen presbold og et fyldigt holdkæft bolsje, hvis der var nogen i klubben, der ville lufte den tanke.

    Nå ja, og så kunne det da også være fint hvis man næste gang (modsat de seneste tre gange) valgte en landstræner, der ikke var tidligere Brøndbytræner.
    Sidst redigeret af Tops : 22.03.19 kl. 15:54

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser

    Nå ja, og så kunne det da også være fint hvis man næste gang (modsat de seneste tre gange) valgte en landstræner, der ikke var tidligere Brøndbytræner.
    Nu skal jeg ikke forsvare hverken DBU eller Brøndby, men det er da vel kun to landstrænere der har en fortid som chef i BIF? ;-)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Jeg synes det er pinligt at vi i FCK ikke tager superligaens afvikling med i betragtningen når vi byder ind på EM. Som -smølle nævnte, så kunne man godt finde ud af at få dét til at lykkes i Paris. Jeg ved godt at det økonomiske aspekt ved at få EM kampene langt opvejer de umiddelbare negative konsekvenser ved ikke at få pokalfinalen og spille den sidste kamp hjemme. Det skulle da lige være hvis man misser mesterskabet på udebane og spekulerer i om det havde været en fordel at slutte hjemme.

    Og så synes jeg der er tale om en nedprioritering af Nice FC og det synes jeg ikke er så nice.

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvad fa'en skal vi stille op med pokalturneringen?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg synes det er pinligt at vi i FCK ikke tager superligaens afvikling med i betragtningen når vi byder ind på EM. Som -smølle nævnte, så kunne man godt finde ud af at få dét til at lykkes i Paris. Jeg ved godt at det økonomiske aspekt ved at få EM kampene langt opvejer de umiddelbare negative konsekvenser ved ikke at få pokalfinalen og spille den sidste kamp hjemme. Det skulle da lige være hvis man misser mesterskabet på udebane og spekulerer i om det havde været en fordel at slutte hjemme.

    Og så synes jeg der er tale om en nedprioritering af Nice FC og det synes jeg ikke er så nice.
    Mht nedprioritering af FCK, så går man jo uden tvivl efter det som man mener i længden kommer FCK mest til gode. Dette er for stor en mulighed til at lade gå til spilde.

    Mht hjemmekampen sidst, så kører/kørte den debat i en anden tråd. Og der var jeg så vidt jeg ved den eneste, som mente at det resultatmæssigt var vigtigt at spille hjemme i de afgørende kampe. Det er selvfølgelig skide irriterende, at vi ikke kan fejre et evt, mesterskab i Parken, men det har vi trods alt prøvet flere gange før. Det er en kamel, som man på ledelsesgangene selvfølgelig er klar til at sluge for dette event. Måske mere bekymrende er det, at man lader pokalfinalen gå, og dermed åbner en dør på klem for den slags. Men EM (ansøgning) er vel foregået sammen med DBU, så mon ikke der er et fælles fodslag på, at dette ikke skal komme os voldsomt til ulempe.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 22.03.12, 21:35
  2. Pokalturneringen: FCK vs EfB
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 08.11.06, 23:29
  3. En stille bøn!
    By J-C in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.10.06, 13:14
  4. En stille bøn
    By Maske in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 05.03.05, 11:16
  5. Pokalturneringen
    By JHF in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 08.01.04, 08:39

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •