Side 12 af 14 FørsteFørste ... 291011121314 SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 200

Emner: Bendtner til København?

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Bendtner til København?

    Med den der tilgang til Bendtner, så burde Pavlovic også være verdens stjerne. Han sikrede os den vitale sejr mod Apoel der sikrede os CL og scorede mod Brøndby - Og hey han sikrede os også sejren mod Horsens i weekenden..

    Bendtner har ikke vist en skid de sidste mange år og det ændrer ikke at det har været i storklubber hvor han netop burde finde noget motivation..

    Jeg er sikker på han bliver et hit i Norge, men who cares.. Pape Diouf var et hit i Norge, Mos var et hit altså come on.. Sidste års topscorer i Norge blev solgt til en kæmpe stor klub... Nårh nej, Gytkjær blev solgt til 1860 München..

  2. #167
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Med den der tilgang til Bendtner, så burde Pavlovic også være verdens stjerne. Han sikrede os den vitale sejr mod Apoel der sikrede os CL og scorede mod Brøndby - Og hey han sikrede os også sejren mod Horsens i weekenden..

    Bendtner har ikke vist en skid de sidste mange år og det ændrer ikke at det har været i storklubber hvor han netop burde finde noget motivation..

    Jeg er sikker på han bliver et hit i Norge, men who cares.. Pape Diouf var et hit i Norge, Mos var et hit altså come on.. Sidste års topscorer i Norge blev solgt til en kæmpe stor klub... Nårh nej, Gytkjær blev solgt til 1860 München..
    Ja, det er da sikkert meget sjovt. Men har Pavlovic lavet fremragende mål mod Portugal og Italien eller hattrick i Champions League? Har han eller nogen anden af klubbens angribere nogensinde været et tema i klubber på det niveau Bendtner har optrådt på? Næppe.

    Ja, niveau er lavt i Norge og han får alletiders chance for at lave mange mål.

    Men med en årsløn på fire millioner inkl. sign on fee (altså mindre end Cornelius får) burde det have ligget til højrebenet. Det er en af den slags chancer man er nødt til at tage som dansk klub.

    Som det nævnes andetsteds er han en af de få danske fodboldspillere folk kender. Og hvis man gerne vil have noget omtale og folk på lægterne kræver det altså noget persona. Det er ikke altid nok at være verdens flinkeste socialdemokrat eller kunne stå en snorlige 4-4-2.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ja, niveau er lavt i Norge og han får alletiders chance for at lave mange mål.
    Spørgsmålet er om det lave niveau også kan oversættes til bunker af mål til en lettere tung og formsvag angriber som Bendtner. Norske hold er trods alt ikke kendt for deres elendige defensive organisation...bliver spændende at se!
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ja, det er da sikkert meget sjovt. Men har Pavlovic lavet fremragende mål mod Portugal og Italien eller hattrick i Champions League? Har han eller nogen anden af klubbens angribere nogensinde været et tema i klubber på det niveau Bendtner har optrådt på? Næppe.

    Ja, niveau er lavt i Norge og han får alletiders chance for at lave mange mål.

    Men med en årsløn på fire millioner inkl. sign on fee (altså mindre end Cornelius får) burde det have ligget til højrebenet. Det er en af den slags chancer man er nødt til at tage som dansk klub.

    Som det nævnes andetsteds er han en af de få danske fodboldspillere folk kender. Og hvis man gerne vil have noget omtale og folk på lægterne kræver det altså noget persona. Det er ikke altid nok at være verdens flinkeste socialdemokrat eller kunne stå en snorlige 4-4-2.
    Det er flot at han har lavet hattrick i CL, men det var altså i 2010! Dengang var manden 22 år .. Han fylder 30 næste gang - og han har reelt ikke vist noget siden der bejler til den her gudestatus i danske medier..
    Cornelius blev solgt dyrere end Bendtner nogensinde er blevet, så igen, jeg kan ikke se hvor du vil han med at han har været temaer i store klubber.. Han spillede jo aldrig, fordi han enten er skadet, i dårlig form eller havde clusterfucked så meget op at selv Steve Bruce ikke vil røre ham med en ildtang..

    Han har lavet 5 mål siden han skiftede fra Arsenal til Wolfsburg i 2014.. Ikke noget der ligefrem gør ham til verdensstjerne ..

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Det er flot at han har lavet hattrick i CL, men det var altså i 2010! Dengang var manden 22 år .. Han fylder 30 næste gang - og han har reelt ikke vist noget siden der bejler til den her gudestatus i danske medier..
    Cornelius blev solgt dyrere end Bendtner nogensinde er blevet, så igen, jeg kan ikke se hvor du vil han med at han har været temaer i store klubber.. Han spillede jo aldrig, fordi han enten er skadet, i dårlig form eller havde clusterfucked så meget op at selv Steve Bruce ikke vil røre ham med en ildtang..

    Han har lavet 5 mål siden han skiftede fra Arsenal til Wolfsburg i 2014.. Ikke noget der ligefrem gør ham til verdensstjerne ..
    Jeg er helt enig. Om jeg fatter den hype om Bendtner er mig en gåde. Helt ærligt, Manden har scoret nogle vigtig mål på landsholdet for mange år siden og præsteret INTET på klubplan og alligevel er han guds gave til Danmark ?. Pleasse :(

    Jeg er glad for han ikke kom til FCK, Men han skal da have held og lykke i Rosenborg.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #171
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Bendtner til København?

    Det værste er næsten, at nogle ser ham som værende selvskreven til en plads i FCK, fordi han engang spillede i KB. Den holdning er så dybt fjollet i mine øjne.
    Har vi ikke lige bevist i sommers, at man snildt kan overse, hvor folk har spillet i deres unge år? Boilesen lader indtil videre at være en genial transfer, på trods af, at han er fra et ucharmerende sted. På samme måde ser jeg klart hellere Bendtner spille for de uvaskede, fordi hans mentalitet klart passer bedre ind der, end den gør hos os. Også selvom han er vokset op i en ordentlig fodboldklub.
    Hvis man skal høre til i København og Danmarks smukkeste klub, skal man sgu kunne noget andet og mere end bare at være blevet til i en bestemt kommune.
    Jeg kan ikke se Bendtner nogensinde få en plads i klubben, udover måske på tribunen.

  10. #172
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Det er flot at han har lavet hattrick i CL, men det var altså i 2010! Dengang var manden 22 år .. Han fylder 30 næste gang - og han har reelt ikke vist noget siden der bejler til den her gudestatus i danske medier..
    Cornelius blev solgt dyrere end Bendtner nogensinde er blevet, så igen, jeg kan ikke se hvor du vil han med at han har været temaer i store klubber.. Han spillede jo aldrig, fordi han enten er skadet, i dårlig form eller havde clusterfucked så meget op at selv Steve Bruce ikke vil røre ham med en ildtang..

    Han har lavet 5 mål siden han skiftede fra Arsenal til Wolfsburg i 2014.. Ikke noget der ligefrem gør ham til verdensstjerne ..
    Hvem taler om, at han skulle være en verdensstjerne? Bendtner bliver generelt uretfærdigt bedømt. Ja, han har lavet sine store fejl. Og ja, han har haft en klubkarriere langt under hvad potentialet rakte til.

    Men dertil og så gøre ham til en joke er der altså temmelig langt. Det er som om, at folk fuldstændig glemmer den fremragende angriber han har været for det danske landshold, selv når han ikke har været i kampform. Han spillede nogle kummerlige kampe i efteråret 2015, men bedøm ham dog fair. Hans scoringssnit matcher nogle af verdens bedste angribere og det er altså ikke discountmodstandere han har scoret imod.

    Hverken jeg eller nogen anden kan vide, om han er færdig som topspiller. Det må tiden vise. Men når vi snakker en 29-årig angriber, der har bevist han kan begå sig på et langt højere niveau end FC København og tilmed tilgængelig til en løn under Zanka og Cornelius, ja så mener jeg det er fuldstændigt oplagt at gå efter ham.

    Hvorfor istedet bruge 15-25 millioner på måske egnede spillere fra obskure ligaer, som tilsyneladende skal have uendelig lang tid om at vise deres værd?

    Hvad kunne FCK miste? Jeg hører allerede tiraderne om ødelagt sammenhold etc. Og det selvom, der absolut intet har været at udsætte på hans forhold til sine omgivelser, og enhver der kender til ham vil sige positive ting om personen Nicklas Bendtner.

    Og skulle han endelig have floppet i FCK, hvad så? Hvad skulle det skade?

    Muligheder som Bendtner kommer en gang hvert årti. Laudrup (1999), Grønkjær (2006).

    Og slutteligt, så skriger truppen og klubben i almindelighed på karisma. Ståle fraregnet og Zanka på en god dag, er det er en samling anonyme, dygtige fodboldspillere. Og med folk som Hørsholt og Lange i ledelsen, er der heller ikke just schwung i foretagendet.

    Klubben vinder og vinder, og tilskuertallene falder og falder. Hvem skaber overskrifterne? Hvem skal børnene ønske sig trøjer af?

  11. #173
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser

    Muligheder som Bendtner kommer en gang hvert årti. Laudrup (1999), Grønkjær (2006).
    Ikke sammenlign Grønkjær med Bendtner, please...


  12. #174
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,702

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser

    Muligheder som Bendtner kommer en gang hvert årti. Laudrup (1999), Grønkjær (2006).

    Og slutteligt, så skriger truppen og klubben i almindelighed på karisma. Ståle fraregnet og Zanka på en god dag, er det er en samling anonyme, dygtige fodboldspillere. Og med folk som Hørsholt og Lange i ledelsen, er der heller ikke just schwung i foretagendet.

    Klubben vinder og vinder, og tilskuertallene falder og falder. Hvem skaber overskrifterne? Hvem skal børnene ønske sig trøjer af?
    Jeg forstår ikke din præmis om at klubben savner karisma og "schwung" - hvad i alverden er der dog galt med blot at være anonym og dygtig?
    Vi kan vel godt være enige om at vi køber spillere, der passer ind i klubben og vores DNA. Folk, der ikke gør et stort nummer ud af sig selv og fører sig frem, men blot "passer deres arbejde" på en fodboldbane.
    White Angel - SR's Cookie Monster
    "Med slutningen af Per Nielsens karriere er Brøndby blevet en mere sympatisk klub. Og det er ikke en rar følelse."
    White Angel's Avatar

  13. #175
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af White Angel Se meddelelser
    Jeg forstår ikke din præmis om at klubben savner karisma og "schwung" - hvad i alverden er der dog galt med blot at være anonym og dygtig?
    Vi kan vel godt være enige om at vi køber spillere, der passer ind i klubben og vores DNA. Folk, der ikke gør et stort nummer ud af sig selv og fører sig frem, men blot "passer deres arbejde" på en fodboldbane.
    Der er jo som sådan ikke noget galt i at være anonym og dygtig, især ikke det sidste. Men hvis alle i klubben er ens, er det godt nok kedeligt og meget langt fra den stil klubben oprindeligt byggede på. Man kan kritisere Harald Nielsen, Østergaard og Holmstrøm for meget, men det var dybt karismatiske personligheder, der ikke var bange for at stikke næsen frem.

    Jeg er altså stærkt bekymret for alt for meget snak om klub DNA etc. Man skal naturligvis have nogle rammer og et solidt fundament, men hvis det ender i et eller andet sekterisk ender det sjældent godt. Historien er til gengæld fuld af store personligheder, som samtidig kunne løfte fællesskabet. Klubbens første mesterhold havde f.eks. mange af den type.

    Og ja, tilskuertallene er generelt faldende alle vegne. Men i København er det altså virkelig drastisk i en årrække. Og der mener jeg det i høj grad vil hjælpe med nogle billetsælgere. Det har alle store klubber verden over.

    Havde man så bare haft nogle ekstraordinære spillere gik det jo nok endda. Men bortset fra Falk på en god dag, er der altså ikke meget underholdning at finde.

  14. #176
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Der er jo som sådan ikke noget galt i at være anonym og dygtig, især ikke det sidste. Men hvis alle i klubben er ens, er det godt nok kedeligt og meget langt fra den stil klubben oprindeligt byggede på. Man kan kritisere Harald Nielsen, Østergaard og Holmstrøm for meget, men det var dybt karismatiske personligheder, der ikke var bange for at stikke næsen frem.

    Jeg er altså stærkt bekymret for alt for meget snak om klub DNA etc. Man skal naturligvis have nogle rammer og et solidt fundament, men hvis det ender i et eller andet sekterisk ender det sjældent godt. Historien er til gengæld fuld af store personligheder, som samtidig kunne løfte fællesskabet. Klubbens første mesterhold havde f.eks. mange af den type.

    Og ja, tilskuertallene er generelt faldende alle vegne. Men i København er det altså virkelig drastisk i en årrække. Og der mener jeg det i høj grad vil hjælpe med nogle billetsælgere. Det har alle store klubber verden over.

    Havde man så bare haft nogle ekstraordinære spillere gik det jo nok endda. Men bortset fra Falk på en god dag, er der altså ikke meget underholdning at finde.
    Jeg er egentlig enig med dig, men er Ståle, Toutouh og Zanka ikke lige præcis den type, du eftersøger? Desuden er der nok en god grund til, at de udlændinge man henter ikke har massivt storhedsvanvid og narcissisme, så de lettere kan falde ind i systemerne, i stedet for at sprænge dem. Det er Gregus, Pavlovic og Matic hvertfald gode eksempler på. Verbic ift. sin personlighed faktisk også, selvom hans spillestil måske fortæller noget andet.

    Hvilke eksempler på spillere er det, du har i tankerne (udover Bendtner)?

  15. #177
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Bendtner til København?

    I tillæg: Er det ikke netop en helt afgørende del af vores "kultur" at der ikke er disharmoni i truppen, at spillerne har det godt med hinanden (på en anden måde end i det Store Udland) og at vi spiller et utrolig hold/team-baseret zoneforsvarsspil helt i tråd med årtiers god, skandinavisk fodboldkultur? Der er vel cirka en milliard små grunde til at Bendtner bare er helt forkert til København.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  16. De følgende 9 brugere er enige:

  17. #178
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Der er jo som sådan ikke noget galt i at være anonym og dygtig, især ikke det sidste. Men hvis alle i klubben er ens, er det godt nok kedeligt og meget langt fra den stil klubben oprindeligt byggede på. Man kan kritisere Harald Nielsen, Østergaard og Holmstrøm for meget, men det var dybt karismatiske personligheder, der ikke var bange for at stikke næsen frem.

    Jeg er altså stærkt bekymret for alt for meget snak om klub DNA etc. Man skal naturligvis have nogle rammer og et solidt fundament, men hvis det ender i et eller andet sekterisk ender det sjældent godt. Historien er til gengæld fuld af store personligheder, som samtidig kunne løfte fællesskabet. Klubbens første mesterhold havde f.eks. mange af den type.

    Og ja, tilskuertallene er generelt faldende alle vegne. Men i København er det altså virkelig drastisk i en årrække. Og der mener jeg det i høj grad vil hjælpe med nogle billetsælgere. Det har alle store klubber verden over.

    Havde man så bare haft nogle ekstraordinære spillere gik det jo nok endda. Men bortset fra Falk på en god dag, er der altså ikke meget underholdning at finde.
    Jeg kan godt se at Toutouh's udmelding, med at han mener vi skal vinde EL er et stille og forsigtigt bud og at han ikke stikker næsen for meget frem..
    Sidst redigeret af Bigtimebowler : 08.03.17 kl. 13:56

  18. #179
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    126

    Re: Bendtner til København?

    Som nævnt i et par indlæg på side 8 i denne tråd var der rygter og pressehistorie om at Bendtners motivation og indsats under hans 4 måneders træningsophold i FCK var mangelfulde. Et mislykket og skadesplaget ophold i Forest er en god indikation på at han ikke fik lagt det nødvendige grundlag. Undervejs i træningsforløbet fik han ellers stillet personale til rådighed til individuelle sessioner, noget der kunne tyde på at man rent faktisk overvejede at tilknytte ham, hvis han kom i form. Min bedste vurdering er at man fandt hans potentiale interessant for FCK indtil træningsopholdet, men at han blev vejet og fundet for let efter at man havde fulgt hans indsats eller mangel på samme fra første parket i 4 måneder.

    Hvis Bendtner har været en mulighed for FCK (og mon ikke han har det, enten i sommer eller nu) har man haft fornem indsigt i hans fysiske tilstand, ærgerrighed og motivation og kunnet træffe en særdeles kvalificeret beslutning. Den beslutning har et gennemført mislykket ophold i bunden af Championship og en sandsynlig efterfølgende markant slækkelse af lønkravene fra Team Bendtner ikke kunnet ændre på.


  19. #180
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Bendtner til København?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg kan godt se at Toutouh's udmelding, med at han mener vi skal vinde EL er et stille og forsigtigt bud og at han ikke stikker næsen for meget frem..
    Er det ikke ganske sigende for Toutouhs gennemslagskraft i offentligheden, at der ikke er ret mange, som har bidt mærke i dén kommentar? Hvor mange kender til gengæld Bendtners udmelding om sig selv som en af verdens bedste angribere?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Årets fund: Bendtner
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 29.12.06, 21:10
  2. Bendtner vs. Duncan
    By Poppelvig in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 29.05.06, 21:53
  3. Nicklas Bendtner
    By DaddySallE in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 11.10.05, 21:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •