Side 4 af 138 FørsteFørste 12345671454104 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg kan ikke lige huske hvem af Alhassan Kamara eller Alhaji Kamara der er blevet nævnt mest herinde, men hvis det er Alhaji må jeg tilslutte mig holdet der siger "Go for it". Han er fandme dygtig, og så kun 20 år!

    https://www.youtube.com/watch?v=o2INyjL2ii4

    Ham, en erfaren kant/angriber og én kant mere, så ser det ligepludseligt meget godt ud. Bendtner og falk oveni som de to andre, så kører toget. Væk med Pourie, Wiland, Gisla, Foley og måske Sigurdarsson.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Hvordan kommer de "pludselig" ud for flere udfordringer ved at skulle spille CL-kval i stedet for EL-kval som de gjorde i efteråret? Det kan jo meget vel ende med at de også dér bare får deres obligatoriske 2-4 europæiske kampe på en sæson (måske umuligt kun at få to EC-kampe som mester, men det gør næppe den vilde forskel med fire isf. to).

    /Simon
    Det er vel rimelig indlysende, at der kommer nye udfordringer som mestre frem for som anonyme bronzevindere. Det sker både i ligaen, hvor man pludselig er dem alle vil slå, men bestemt også i Europa hvor deres nye målsætning om gruppespil hver anden sæson nødvendigvis må give et andet slags pres og en anden slags fokus på de internationale kampe.

    Men det kan da godt være du får ret. Jeg tror nu der er ret stor sandsynlighed for at se FCM i et gruppespil næste sæson.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Hvis man er til pensionsmodne spillere ala CP, så går Forlan måske i fodsporene fra Lugano og åbner for skifte til Skandinavien.

    http://www.fotbolldirekt.se/2015/04/...enska-forslag/

    Han kunne måske godt spille en fornuftigt angriber med siden af Corner en sæson eller to.

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Zuma 4 Lifer Se meddelelser
    Vil nu mene det er med til at styrke et hold at de møder tophold fra europa, tror ikke det kommer til at gå ud over ligaen....
    Det går det nok også på sigt. Men på den korte bane, så vil jeg tro, at klubber uden erfaring i at spille gruppespil samtidig med ligaen ofte betaler prisen i ligaen. Skete det ikke både med EFB i deres flotte Europa-sæson og FCN i CL-sæsonen, eller husker jeg helt galt?
    Det kræver selvfølgelig, at de går i et gruppespil.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er vel rimelig indlysende, at der kommer nye udfordringer som mestre frem for som anonyme bronzevindere. Det sker både i ligaen, hvor man pludselig er dem alle vil slå, men bestemt også i Europa hvor deres nye målsætning om gruppespil hver anden sæson nødvendigvis må give et andet slags pres og en anden slags fokus på de internationale kampe.
    Jeg skulle bare lige sikre mig at det var rent tankespind og ønsketænkning med de store udfordringer FCM pludselig vil få og ikke noget konkret. Tak for afklaringen :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    68

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Han er lige skiftet til mesterklubben i den Indonesiske liga, så lad os bare slette ham fra listen http://en.wikipedia.org/wiki/Alhaji_Kamara

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af dasgringo Se meddelelser
    Han er lige skiftet til mesterklubben i den Indonesiske liga, så lad os bare slette ham fra listen http://en.wikipedia.org/wiki/Alhaji_Kamara

    I hvert fald for nu, men det er dog kun en lejeaftale :)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det kan jo meget vel ende med at de også dér bare får deres obligatoriske 2-4 europæiske kampe på en sæson (måske umuligt kun at få to EC-kampe som mester, men det gør næppe den vilde forskel med fire isf. to).
    Det kan man såmænd sagtens. FCM træder ind i 2. kvalrunde til Champions League, og taber man den, så er man helt og aldeles ude. Så det kan man jo fint håbe på. Modstanden er måske ikke skræmmende, men dog god nok til, at FCM sagtens kan stor-dumme sig og ryge ud. Malmø var f.eks. blandt de useedede hold i år. Og hvis vi er rigtig heldige, så er FCM ikke engang seedede, og så stiger chancen for total-fiasko jo ret meget.

    Til gengæld kan de ikke ende med 4 kampe :-) Klarer de 2. runde af CL kvalen, så får de 2 chancer for at slå sig ind i et gruppespil, men begge som useedet, så der er glimrende chance for, at de ryger ud på røv og albuer.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Kan ikke Danny som en af de bedste teknikere vi har haft ? Sidste gang jeg checkene kom f.eks gode indlæg af teknik og det har han satme ikke, han har et hurtigt antrit også ikke meget mere end det pt

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Kan ikke Danny som en af de bedste teknikere vi har haft ? Sidste gang jeg checkene kom f.eks gode indlæg af teknik og det har han satme ikke, han har et hurtigt antrit også ikke meget mere end det pt
    Nu er teknik et vidt begreb. Men hvis man ser på hurtige fødder også MED bold, så vil jeg give OP ret. Her er Danny enestående især på små områder.

    At det så aldrig udmønter sig i noget som helst farligt er selvfølgelig ærgerligt....

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg er faktisk lidt tændt på ideen med at få Forlan til klubben, selv om det skulle blot være for en enkelt sæson qua hans alder.
    Hvis man kigger lidt på hans kompetencer, ser man flg.:
    - Han scorer konsekvent mange mål (mål i hver 2.-3. kamp i næsten alle klubber, han har spillet i, samt på landsholdet)
    - Han har en formidabel sparketeknik med begge ben, hvilket vil gøre vores dødbolde meget farligere.
    - Han kan både spille angriber og kant, så han vil kunne veksle med NJ i kampene, og give vores opspil en ekstra dimension.
    - Han har fysikken med sig, lidt en Santin med mere power, og er vant til tempoet fra PL og den spanske liga.
    - Hans erfaring vil være guld værd for Cornelius, som vil kunne lære meget af at spille sammen med en VM-topscorer.
    - (Og så er hans agent vist norsk..)

    Men selvfølgelig er hans alder og hans pris et issue. Det er dog bare meget sjældent, at der åbner sig en mulighed for at få en spiller fra den hylde til klubben. Så tror jeg også, at vi kan få de uvaskede til at holde kæft i forhold til at hente "store" spillere til Superligaen.. ;-)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Det er jo meget fint at have et fantastisk antrit , men hvad hjælper der når du 19 ud af 20 tager forkerte valg og det ender ud i ingenting ? Evt send på lån et år hvor han får fuld spilletid og se om det bliver bedre, pt er han en af grundene til vi ligger hvor vi gør

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg er faktisk lidt tændt på ideen med at få Forlan til klubben, selv om det skulle blot være for en enkelt sæson qua hans alder.
    Hvis man kigger lidt på hans kompetencer, ser man flg.:
    - Han scorer konsekvent mange mål (mål i hver 2.-3. kamp i næsten alle klubber, han har spillet i, samt på landsholdet)
    - Han har en formidabel sparketeknik med begge ben, hvilket vil gøre vores dødbolde meget farligere.
    - Han kan både spille angriber og kant, så han vil kunne veksle med NJ i kampene, og give vores opspil en ekstra dimension.
    - Han har fysikken med sig, lidt en Santin med mere power, og er vant til tempoet fra PL og den spanske liga.
    - Hans erfaring vil være guld værd for Cornelius, som vil kunne lære meget af at spille sammen med en VM-topscorer.
    - (Og så er hans agent vist norsk..)

    Men selvfølgelig er hans alder og hans pris et issue. Det er dog bare meget sjældent, at der åbner sig en mulighed for at få en spiller fra den hylde til klubben. Så tror jeg også, at vi kan få de uvaskede til at holde kæft i forhold til at hente "store" spillere til Superligaen.. ;-)
    Det er en spændende tanke/transfer, men perspektivet i en 1årig kontrakt er ikke godt nok.
    Vi er ikke i samme pressede situation som da vi var ude efter Gudjonsson, og endte med at styrke bredden på midtbanen med CP. Nu hvor vi har tiden (og et scouting netværk der skylder) til at lande noget holdet kan udnytte i længere tid skal det gøres. Holdet er spillet godt nok sammen til at vi kender vores svagheder og mangler, og så burde vi kan faktisk kunne finde et eller flere gode match på de positioner vi mangler styrke. F.eks. er Nabil og Kusk to spillere med glimrende perspektiver til højrekanten, og det ville være rart med tilsvarende udsigt til toppen.
    Her er Bendter den helt store drøm da han udover at være ideel for holdet og ligeledes kan afsættes lynhurtigt, og sandsynligvis for en god sum. - jeg tvivler ikke på at han vil bombe Superligaen, eller om det er et karriere boost at komme hjem.

    Jeg runder lige af med ikke at være imod, jeg håber bare på en spiller med bedre perspektiv.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Jeg kan ikke lige huske hvem af Alhassan Kamara eller Alhaji Kamara der er blevet nævnt mest herinde, men hvis det er Alhaji må jeg tilslutte mig holdet der siger "Go for it". Han er fandme dygtig, og så kun 20 år!
    Jeg synes, at Alhassan Kamara er den klart mest interessante. Han har tre sæsoner i træk haft et virkelig imponerende scoringsgennemsnit, og i sidste sæson gik han helt amok. Jeg tror faktisk også, at han er irrelevant for os, næsten uanset hvordan han klarer sig i denne sæson. Enten fortsætter han med sit høje niveau, og så vil han ligesom sidste vindue være i søgelyset hos klubber fra meget større ligaer, eller også kan han ikke holde det oppe, og så tvivler jeg på, at nogen storklub vil smide boksen for ham. For tiden er han skadet og han vil nok være ude mindst en måned endnu. Måske kan det skabe en mulighed allerede i næste vindue, men så er vi tilbage til, om man bruger mange penge på en spiller, der over en længere periode kun for alvor har præsteret i en enkelt sæson. Umiddelbart tror jeg, at han kunne være fantastisk sammen med en større angriber, og jeg vil mene, at han er ualmindelig meget mere interessant end De Ridder.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Det er en spændende tanke/transfer, men perspektivet i en 1årig kontrakt er ikke godt nok.
    Vi er ikke i samme pressede situation som da vi var ude efter Gudjonsson, og endte med at styrke bredden på midtbanen med CP. Nu hvor vi har tiden (og et scouting netværk der skylder) til at lande noget holdet kan udnytte i længere tid skal det gøres. Holdet er spillet godt nok sammen til at vi kender vores svagheder og mangler, og så burde vi kan faktisk kunne finde et eller flere gode match på de positioner vi mangler styrke. F.eks. er Nabil og Kusk to spillere med glimrende perspektiver til højrekanten, og det ville være rart med tilsvarende udsigt til toppen.
    Jeg kan da godt se, at det kan give mere mening på længere sigt at investere i eksempelvis Nabil og Kusk, samt Bendtner i forhold til det rent sportslige. Men en gang imellem kan det give en hel trup et ekstra boost, at man henter en stor kapacitet ind, også selv om det er for en kort stund. Det har eksempelvis åbenbart hjulpet Delaney og Amartey rent defensivt, at man har hentet CP til klubben. Noget, som disse spillere kommer til at nyde godt af længe fremover. Hvorfor skulle det ikke også være tilfældet for Corner, Felfel og evt. Bendtner at have Forlan med i truppen? Især når han flere steder fremhæves for sine gode lederegenskaber. Og med sin tid i England burde sproget ikke være et problem, som det for eksempel var med Mussis.
    Desuden.. Rent sportsligt, der har vi jo tale om en proven goalscorer, der har scoret mod store og små hold gennem tiden. En angrebsduo med Forlan og Bendtner, flankeret af NJ på kanten, så frygter man altså mindre en tur til Østeuropa i Europa League i november.. Det vil jo også umiddelbart give både flere koefficient-point til holdet, og flere præmiepenge fra UEFA, hvis man dermed kan vinde lidt flere kampe, og måske endda spille europæisk til foråret igen. Så det ville være en kortsigtet investering, ja, men med længere perspektiv end man lige tror ved første øjekast.

    Så ja, scouting netværket skylder. Meget. Forlan kunne være et skridt på vejen til at tilbagebetale gælden.

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •