Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Uden i øvrigt at ane noget som helst om hans kompetencer er det interessant, at vi er gået fra at være en dansk klub med danskere i alle led af den sportslige og kommercielle organisation - på nær cheftrænerposten - til at blive en skandinavisk klub også i den sportslige ledelse. Nu skal de selvfølgelig stå deres prøve, inden vi drager en konklusion. Men umiddelbart er det et rigtigt skridt, at se ud over landets grænser på de sportslige ledelsesgange, hvis vi gerne vil udvikle os som klub oven på flere års stilstand.
    Det tror jeg, at du har ret i. Der skal nye kompetencer og idéer til, hvis vi skal ud af det nuværende dødvande.

    I øvrigt er ansættelsen af Jansson, med tanke på hans tidligere erfaring, vel det nærmeste vi kommer på en sportschef i det nuværende manager-setup. Forhåbentlig har han tilpas meget pondus til at kunne give Ståle og Lange de input og det modspil, som man lidt har fornemmet, der har manglet, når man ser på, hvor relativt fantasiløs vores indkøbspolitik har været i de to transfervinduer, hvor de to har skulle stå på egne ben.
    Mvh.
    Dane

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg er også meget positiv, ikke mindst syntes jeg det er fantastisk at Ståle selv erkender at han ikke kan nå alt selv, så mangler vi bare en træner der kan få gang i dødboldene samt offensiven !

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,441

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,198

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Jeg er også meget positiv, ikke mindst syntes jeg det er fantastisk at Ståle selv erkender at han ikke kan nå alt selv, så mangler vi bare en træner der kan få gang i dødboldene samt offensiven !
    Det kan jo være, at Ståle selv får tid til det nu :-)

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Mht. debatten om den centrale midtbane, så undrer Ståles udtalelser mig en smule:

    "- Jeg har ikke haft ham i tankerne omkring holdet. Vi er godt besat på den position, hvor vi har Amartey, Delaney, Christian Poulsen og Youssef, som kan spille der, så vi har ikke travlt med at forstærke os der, understreger Solbakken."
    http://www.bold.dk/nyt/staale-willia...elkommen-i-fck

    Af de fire nævnte er det vel kun Thomas Delaney man kan være (næsten) 100% sikker på er klar fra næste sæsonstart:

    * Youssef Toutouh er pt. skadet og er min. ude resten af foråret. Det tager ham nok også noget tid at komme tilbage i omdrejninger.
    http://www.bold.dk/nyt/FCK-nedtur-Fo...ut-for-Toutouh

    * Christian Poulsen; hvad gør han? Forlænger han kontrakten som spiller eller får han en anden rolle i klubben?:
    "Der er lagt op til, at han selv kan vælge hvilken vej han vil gå i klubben. Vil han gå trænervejen, vil han arbejde på School of Excellence eller vil han spille videre," fortalte Ståle Solbakken."
    http://www.fodbold-transfers.dk/offi...-fck-kontrakt/

    * Daniel Amartey bliver måske solgt (gud forbyde det):
    "Ekspressen skriver, at klubber som Liverpool, Southampton og andre engelske Premier League-klubber følger Daniel Amartey nøje, mens ghaneseren også er på ønskelisten hos klubber i Spanien, Tyskland og Italien."
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...t-salg-paa-vej

    I princippet kan man efter sommerferien, stå i en situation, hvor kun Thomas Delaney af de fire (Mikkel Wohlgemuth og Brandur Olsen er vel også muligheder), som Ståle nævner, er næsten sikker. Selvfølgelig ved Ståle sikkert en hel del mere end vi gør på nuværende tidspunkt. Fx, vil man sælge Daniel Amartey, forlænger Christian Poulsen sin kontrakt og bliver Youssef Toutouh hurtigt klar efter sin skade?

    Det virker dog på mig, som om at der er en hel del usikkerhed om netop denne position, selvom Ståle følger sig godt besat pt. Hvad siger I andre?

    Derudover har man jo også brugt Remmer på den centrale midtbane i de to sidste kampe, hvilket peger på at hverken Mikkel Wohlgemuth eller Brandur Olsen er klar til at udfylde den rolle endnu.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Mht. debatten om den centrale midtbane, så undrer Ståles udtalelser mig en smule:

    "- Jeg har ikke haft ham i tankerne omkring holdet. Vi er godt besat på den position, hvor vi har Amartey, Delaney, Christian Poulsen og Youssef, som kan spille der, så vi har ikke travlt med at forstærke os der, understreger Solbakken."
    http://www.bold.dk/nyt/staale-willia...elkommen-i-fck

    Af de fire nævnte er det vel kun Thomas Delaney man kan være (næsten) 100% sikker på er klar fra næste sæsonstart:

    * Youssef Toutouh er pt. skadet og er min. ude resten af foråret. Det tager ham nok også noget tid at komme tilbage i omdrejninger.
    http://www.bold.dk/nyt/FCK-nedtur-Fo...ut-for-Toutouh
    Hehe, det er en gammel artikel den med Toutouh. Han kan åbenbart godt lide at blive langtidsskadet lige før foråret slutter.

    http://www.fyens.dk/sport/Ny-skade-i...rtikel/2698325

    Toutouh er formentlig den af de 5 langttidsskadede som vi ser tilbage først, eftersom at artiklen også siger at han "formentlig" er ude hele foråret. En menisk skade tager oftest ca. 6 uger at hele, hvilket vil sige midt juni lige når sæsonen slutter. Så er der ferie i ca. 3 uger og så starter træningen. Uden at lyde for optimistisk så burde Toutouh være klar til sæsonstart ultimo juli.

    Stadsgaard er sgu en gåde, og måske kommer han aldrig tilbage ligesom Lorentzen og Bernburg? Først var skadens omfang ikke helt klar, så lød meldingen på efteråret herefter foråret og nu er foråret altså også slut, og vi hører hverken om fremgang eller tidshorisont som f.eks. da Remmer begyndte sin genoptræning. Det ser sgu ikke godt ud.

    Kadriis sidste korsbåndsskade tog 7 måneder før at han var tilbage i OB. Han blev skadet slut oktober - så det passer måske med ca. én måned inde i den nye sæson.

    Cornelius ser vi måske tilbage i midten af efteråret.

    Amankwaa ser vi helt sikkert først tilbage i foråret 2016.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Det kunne jo også være at han lige kiggede mod sin gamle klub når han skulle hente spillere. Den eneste som jeg dog lige har har hørt om, og som på papiret ser interessant ud er Emil Krafth. 20 årig højre back, som harspillet 86 kampe for Helsingborg og som har fået debut på det rigtige landshold i en venskabskamp. Har dog aldrig set ham spille, eller fundet frem til hvilken type back han er

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Bashkims skadesforløb lød i første omgang på ni måneder og da han så blev opereret for anden gang i januar var Ståle ude og sige at han muligvis sad ude i et helt år. Vi kommer nok tættere på vinterpausen end sæsonstart med ham, hvis vi ser ham før 2016.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,333

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Synes det ligger op til at blive et rodet transfervindue, for jeg tvivler på, at vi vil hente erstatninger for de skadede spillere. Jeg tror mere på, at vi lejer spillere (måske en kombination).
    Jeg tror ikke på at Kris kommer tilbage (uden at vide hvad de opererede på i hans knæ), så ham bør vi vel helt se bort fra når vi kigger på bredden. Med Kadrii kommer det lidt an på hvilket korsbånd det er der røg i denne omgang. Vi ved ikke om det er det samme korsbånd (jeg har i hvert fald ikke kunne se noget om det) der går i stykker og omfanget af skaden kender vi heller ikke, men manden løber vel snart tør for sener der kan reparere korsbåndet. Jeg håber virkelig på at Kadrii kan finde sin form igen, men jeg er begyndt at tvivle.
    Cornelius' skade er lidt vanskeligere at spå om, da vi ikke ved hvor medtaget hans ligamenter er. Knogler heler forholdsvist hurtigt, så uden betydelig skade på ligamenter (der er selvfølgelig kommet noget skade) kan han godt komme i form igen "hurtigt" (hurtigere end prognosen).
    Amankwaas tror jeg kommer i spil igen i efteråret (nok hen imod slutningen). Problemet med prognoserne er, at de naturligvis ikke altid holder, men også at de ikke kan forudse hvornår den enkelte spiller opnår sit tidligere niveau. Med tanke på, at det er rimelig alvorlige skader som i hvert fald Amankwaa og Cornelius har pådraget sig, så kan der godt være et godt stykke vej tilbage selv efter de træner med holdet.
    Med tanke på dette, så tror jeg der skal lejes erstatninger fra Amankwaa og Cornelius og købes erstatninger for Kris og Kadrii. Toutouh har en meniskskade og uden at have set en egentlig prognose for hans skade (og uden at kende omfanget), så er han klar igen til sæsonopstarten, så ingen erstatning er nødvendig for ham.

    Dermed bør vi som følge af skader være på markedet efter en venstrekant (leje), to angribere (leje+køb) og en forsvarsspiller (køb).
    Udover dette er der stor usikkerhed omkring midtbanen, men jeg forventer at Kvist kommer hjem måske i forbindelse med et salg af Amartey. Jeg har mine tvivl omkring CP, da jeg ikke tror han har fået den spilletid han havde ønsket, så tror ikke han forlænger (i hvert fald ikke som spiller), så det kan også være Kvist for CP og forhåbentlig kan vi holde på Amartey. Jeg håber dog på en mere offensiv indstillet midtbanespiller ekstra (men det bliver nok kun en realitet hvis Kvist ikke kommer).
    På højrekanten tror jeg ikke på Gislasson, så optimalt skal der hentes to nye ind.
    På backerne kan man køre videre med tre spillere suppleret med en ung spiller, men optimalt set skal der hentes en yderligere (Foley ryger nok hjem igen).
    I angrebet er det meget rodet, men Sigurdarson ser jeg simpelthen ikke have en fremtid og De Ridder tror jeg heller ikke på (selvom han nok ikke ryger). Dermed har vi fra starten af næste sæson kun en angriber i form af Nicolai (altså hvis der ses bort fra De Ridder), så her skal der vel reelt hentes tre spillere hvoraf den ene kan lejes.
    At Wiland ryger i transfervinduet er vel nærmest en realitet, så også her skal der hentes eller lejes en erstatning, da jeg ikke tror at Busk bliver kaldt hjem for at sidde på bænken.

    Dermed er der, efter min mening, brug for omkring 10 nye spillere fordelt på målmandsposten (1), back (1), forsvar (1), kanter (3), midtbane (1) og angreb (3). Dette tror jeg er vanvittig urealistisk og hvis jeg går ud fra, at der ikke kommer salg og CP forlænger, så tror jeg der kommer en ny højrekant, en ny angriber og en ny forsvarsspiller. Derudover forestiller jeg mig, at vi kan leje spillere til målmandsposten, back, venstrekant og angreb (ikke at de alle sammen sker, men jeg tror det er disse pladser der kan blive udfyldt af lejespillere).
    Så vi er, efter min mening, et stykke fra at have en solid trup hvor vi kan klare os med enkelte udskiftninger pr. sæson, så jeg håber virkelig at FCM mister et par profiler.

    Edit: Har lige fundet ud af, at Cornelius også har et overrevet ledbånd, så jeg trækker min optimisme tilbage og forholder mig til prognoser (som måske er en anelse positiv - jeg frygter at han først er klar til forårsstarten).
    Sidst redigeret af Kenney : 03.05.15 kl. 03:18

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,441

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    http://www.bold.dk/nyt/avis-stephan-...aenger-med-fck

    Bold.dk skriver, at ifølge BT har FCK udnyttet en option i kontrakten ved at forlænge med Stephan.

    Hvis det passer, er dette i min optik meget forståeligt og fortjent.

    Klubben har dog ikke, såvidt jeg har set, bekræftet dette endnu.

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,768

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://www.bold.dk/nyt/avis-stephan-...aenger-med-fck

    Bold.dk skriver, at ifølge BT har FCK udnyttet en option i kontrakten ved at forlænge med Stephan.

    Hvis det passer, er dette i min optik meget forståeligt og fortjent.

    Klubben har dog ikke, såvidt jeg har set, bekræftet dette endnu.
    Jeg må erkende, at jeg synes det er for tidligt. Han er 33 år og har kontrakt i 2 år endnu. Han har indiskutabelt bevist sit værd - jeg kan bare ikke helt se hvorfor vi skulle have specielt travlt på nuværende tidspunkt. Ikke at der er tegn på, at det går ned ad bakke - bare mere et spørgsmål om timing!

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg må erkende, at jeg synes det er for tidligt.
    Jeg synes, at det virker fornuftigt. Der er jo ingen, der siger, at han skal være førstemålmand frem til kontraktudløb.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Tror det kommende vindue bliver sindsygt svært med tanke på alle skaderne , vi får jo em alt for stor trup når alle skaderne er tilbage og i form .Håber vi ligger pengene på en klasse højre kant samt en god angriber også må Steve sendes videre til vinter når Cornelius forhåbentlig er tilbage i form.
    Hvis CP forlænger trænger vi ikke gøre noget der , men virker som om vi har opgivet Mikkel W siden Remmer har fået chancen der desværre

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,333

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Hvad siger folk til Helenius?
    Han var en varm kartoffel inden han røg til Aston Villa hvor han fik et psykisk knæk og nu er tilbage hos Aab. Han har ikke ligefrem imponeret vanvittigt for Aab hvor han især i starten havde det svært. Jeg synes dog det ser ud til, at han har haft en opadgående formkurve på det seneste, så hvis han ikke er for dyr kunne jeg godt se ham på toppen hos os.
    Hans agent udtaler at andre klubber end Aab er interessante og det lyder som om, at man seriøst vil overveje andre klubber (især Aabs økonomi må trække ned).
    Personligt er jeg meget i tvivl, men han har tidligere vist at han er en habil afslutter, ikke uden teknik og god på hovedet. Jeg ser ham lidt som en dårligere Bendtner (men også meget billigere).

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Nej tak til Helenius. Han har en svag psyke, og nok er han begyndt at score mål igen, men i hvert fald i den seneste kamp var det holdkammeraterne, der skabte chancerne for ham. Jeg har svært ved at se, hvad han kan tilbyde FCK.

  26. De følgende 8 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •