Side 101 af 138 FørsteFørste ... 51919899100101102103104111 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,501 til 1,515 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #1501
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det vil i så fald kræve, at Amartey rykkes ned i forsvaret, da både Amartey og Delaney pt. ligner tydelige startere på midtbanen og ingen af dem vel kan bænkes. Som konstellationbryder jeg mig egentlig også mere om de to end f.eks. Delaney og Kvist, som er meget samme typer.
    Selvfølgelig kan de da bænkes? Hvis man henter en tredjemand ind, der viser sig bedre end én af dem bør og kan de selvfølgelig bænkes. Udover at styrke bredden, bør formålet med at hente en tredje central midtbanespiller da netop være, at Delaney og Amartey ikke kan føle sig helt sikre på pladsen.

    Konkurrence er sundt og præstationsfremmende. Desuden spiller vi rigeligt med kampe til at give tre personer spilletid på den centrale midtbane. Jeg håber da i den grad ikke man henter en ind, der på forhånd er tiltænkt en reserverolle. Mere suveræne er Delaney og Amartey altså heller ikke.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely


  2. #1502
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Federico

    Nu kan det godt være at jeg stiller et rimeligt dumt spørgsmål. Men hvordan kan det være at FCM som her på bold.dk
    FC Midtjylland har således skrevet kontrakt med den 15-årige norske målmand Enock Mawete, der skifter til klubben fra FK Fyllingsdalen i Norge.

    Hvordan kan det så være at FCK ikke endnu har skrevet kontrakt med ham som har været til prøvetræning i flere omgange i FCK og hvor klubben bare venter på at han bliver 18 år så de kan skrive kontrakt med ham......hvorfor vente og ikke gøre som FCM skrive en kontrakt på gutten ?? hvis man åbenbart kan gøre det når det er blevet 15 år. ??

  3. #1503
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Federico

    Fordi Enock Mawete er nordmand og derfor tæller som EU-spiller. Vi hentede for eksempel Julian Kristoffersen som 16-årig. Der gælder andre regler for ikke-EU spillere, der skal man vente til de bliver 18.

    Eller der er vist et loophole der hedder familien selv skal flytte til landet og så kan man skrive kontrakt med dem før. Hvis nu farmand får et job et sted i byen og tager sin talentfulde sønnike med, host host.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1504
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Hoeg Se meddelelser
    Skulle det forfærdelige ske, at Ludwig bliver solgt er der her et realistisk bud på en afløser.

    Jere Uronen er 20 (snart 21) år og fra Finland. Han har spillet 93 seniorkampe med 4 mål og 14 assist til følge, hvor størstedelen er kommet i Allsvenskan med Helsingsborg. Han har siden 2012 spillet 8 landskampe for Finland. Kunne umiddelbart ligne et typisk FCK indkøb og ville offensivt være et bedre offensivt alternativ til Ludwig end f.eks. dejlige, men defensive Høgli.
    I øvrigt er det kun nogle uger siden man blandt andet her kunne læse, at klubber som Lyon, St. Etienne, Stuttgart, Kaiserslautern, Stoke og Reading skulle være efter Uronen.

    For nyligt havde IFK den norske centrale forsvarsspiller Benjamin Zalo til prøvetræning. Han har spillet på diverse landshold og er allerede fast mand og anfører i den knapt så store klub Ørn-Horten. Ikke at det er særlig overraskende, men her bliver han rost til skyerne af sin landsmand, Thomas Rogne. Jeg nævner det fordi, vi tidligere har haft unge Vajebah Sakor til prøvetræning, har hentet Julian Kristoffersen (faktisk i Zalos nuværende klub) og det er kommet frem, at Ståle har kig på stortalentet Kristoffer Ajer. Jeg synes overhovedet ikke det er urealistisk, at Zalo snart kommer på et lille besøg i København.

    Forresten nævnes det her, at Henke Larsson afviser, at have haft kontakt med København angående Pär Hansson. Til gengæld skulle han have haft det med en anden klub.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  6. #1505
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,428

    Re: Federico

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...benhavn-profil

    Svært at vide, hvor troværdigt dette rygte er.. Men det bliver nok svært for FCK at holde på Amartey ret længe endnu.

  7. #1506
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af ntrm Se meddelelser
    Er det kun mig der bider mærke i at der er utroligt stille omkring William? Håber og tror at jo længere tid der går, jo
    mere vil WK indse at det er de færreste der rykker ud fra anden bedste række i England, for derefter at finde en bejler i Premier League.

    Kvist er vel noget nær det ideelle vi kan hente, når ikke CP er i truppen næste år.
    Jeg synes nu, at han ville have været et ret oplagt indkøb, selv hvis Poulsen stadig havde været her. Det er trods alt William Kvist, vi snakker om. Han er efter min mening altid velkommen.

    Du har selvfølgelig ret i, at chancen for at skrive kontrakt med ham alt andet lige må blive større, jo længere tid, der går uden at andre har gjort det. På den anden side har han i meget lang tid gjort det klart, at han ikke bare tager det første og bedste, men at hele situationen skal passe til ham. Derfor er det da også kun medierne, som rimelig konsekvent skriver om Premier League. Kvist har mange gange sagt, at det bare ville være at foretrække, så jeg tvivler meget på, at han skal indse noget som helst i relation til, hvad der kunne være relevant for ham. Den rigtige situation kan selvfølgelig opstå mange steder, og den kan også opstå meget pludseligt, så personligt prøver jeg at tøjle mine forhåbninger lidt. Desuden er han kontraktfri, så han er ikke underlagt nogle restriktioner i forhold til transfervindue.

    Når det er sagt, må der simpelthen ligge en kontrakt klar til ham, og han får forhåbentligt hver dag at vide af alle på træningsbanerne, at det helt rigtige for ham, ville være at skifte hjem.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  8. #1507
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...benhavn-profil

    Svært at vide, hvor troværdigt dette rygte er.. Men det bliver nok svært for FCK at holde på Amartey ret længe endnu.
    Jeg synes Ståle skal sælge, og helst med det samme. Det er jo et rygte der står i pressen, og så skal det jo ske! Det samme gælder Auguststinsson. Han skal også sælges, fordi et par svenske aviser og en agent skriver løs om det. Fck kan jo alligevel ikke holde på dem, så hellere sælge hurtigt, og så være stolte af at man engan solgte direkte til PL eller Serie A. Ærligtalt (og Ståle den her er ikke møntet på dig!) så er der intet så sladrende, som fodboldtilhængere og journalister i juli og august. Vi tror på alt sladderen, vi hyler op før katastrofen er indtruffet og vi ser alting som sort hvid. Det har altså en tendens til at blive en smule skingert. Tag nu rygterne om Augustinsson og Amartey. Hvad ved vi egentligt? Ikke meget, hvad vi dog ved, er agenter og aviser der taler om "de er på blokken"-interesse, men hvis ikke man som storklub er bevidst om talenter der passer ind i netop ens system, så har man gjort dit job dårligt, og mere ser jeg ikke i de her rygter. Sjovt nok, så virker det heller ikke som om Ståle eller spillerne ser det som mere. Det er flaterende rygter, men intet mere konkret.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #1508
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Selvfølgelig kan de da bænkes? Hvis man henter en tredjemand ind, der viser sig bedre end én af dem bør og kan de selvfølgelig bænkes. Udover at styrke bredden, bør formålet med at hente en tredje central midtbanespiller da netop være, at Delaney og Amartey ikke kan føle sig helt sikre på pladsen.

    Konkurrence er sundt og præstationsfremmende. Desuden spiller vi rigeligt med kampe til at give tre personer spilletid på den centrale midtbane. Jeg håber da i den grad ikke man henter en ind, der på forhånd er tiltænkt en reserverolle. Mere suveræne er Delaney og Amartey altså heller ikke.

    Vh. Simon
    Naturligvis. Men kvist er jo ikke en spiller, du henter ind, som så viser sig at være bedre end dem, der er. Skriver Kvist med FCK, skal han spille. Hver gang. Og han vil få meget lang snor og starte i alle de vigtige kampe. Også selvom han gør det dårligt. Hvad vil det gøre ved Delaney og Amartey? De spillede begge to trods alt en rigtig stor rolle i foråret, og Delaney, vores kaptajn, blev årets spiller. Delaney især må da virkelig føle sig trådt over tæerne, hvis Ståle henter en spiller, der som udgangspunkt skubber ham tilbage på bænken eller ud på kanten. Måske ikke i alle kampe, men i det vigtigste af dem.

    Konkurrence er sundt og præstationsfremmende, men jeg synes ikke, du tager højde nok for optimal trupsammensætning. Jeg mener ikke, at vi skal hente en spiller, der alene gennem sit navn og meritter skubber Amartey eller Delaney på bænken. Dertil har de præsteret for godt, og derfor er det ikke et godt signal at sende.

    Men det er jo bare min mening. Objektivt set tror jeg nu også, at Ståle har en kontrakt liggende klar til Kvist.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #1509
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    116

    Re: Federico

    Jeg synes af de ovennævnte grunde ikke at man skal hente kvist hjem. Jeg vil egentlig foretrække at vi henter en yngre spansktalende offensiv-tænkende midt-midt ind. Vi har tidligere haft spansk/portuguisisk talende klikker med udemærket succes, og så synes jeg det ville være smart at have en "buddy" til federico der givetvis ikke kan et ord engelsk.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1510
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Federico

    Man kan jo nemt argumentere for at Kvists spidskompetencer er meget lig Delaneys, hvilket vil betyde, at rent spillemæssigt ville det ikke skabe de store ændringer på holdet hvis Kvist blev foretrukket frem for Delaney. Men har et af problemerne netop ikke været, at midtbanen har været for statisk og ikke målfarlig nok den seneste sæson? Vi mangler netop en felt-til-felt spiller, som KøbenhavnerDyret efterlyser. Og en spiller i stil med FC Muhs Jakob Poulsen ville da også pynte gevaldigt for netop bedre at skabe overtal i offensiven gennem kædebrydende dybdeløb, samtidig med man kan levere det massive midtbanepres.
    Jeg kan godt se ideen med at hente en spansktalende spiller ind til at forbedre Santanders integration, og så kunne man sagtens anvende samme strategi, som Club Brügge anvendte ift. eksempelvis Vasquez, altså at leje en spiller fra et storholds reservehold og tage den derfra.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1511
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men har et af problemerne netop ikke været, at midtbanen har været for statisk og ikke målfarlig nok den seneste sæson?
    Jo, men i den nye sæson har vi forhåbentlig fået en mere målfarlig og offensiv højrekant. Den bør vi give lidt tid. Kvist og Claudemir var heller ikke en vild felt-til-felt midtbane, forrige gang Ståle var i klubben.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1512
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Federico

    Agenten udtaler sig her om Marvin Pouries syn på FCK. Han skulle eftersigende jagte et gennembrud og være overbevist om, at han nu får chancen. Det går jo meget godt i tråd med det, mange af os Sidelinien debattører har argumenteret for, nemlig at Pourie har en rolle at spille på holdet i dette efterår. Om vi kan lide det eller ej.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1513
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Danimarca Se meddelelser
    Kvist og Claudemir var heller ikke en vild felt-til-felt midtbane, forrige gang Ståle var i klubben.
    Det er rigtigt, men til gengæld var Claudemir noget mere trigger-happy fra distancen end Amartey og Delaney tilsammen.

  21. #1514
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er rigtigt, men til gengæld var Claudemir noget mere trigger-happy fra distancen end Amartey og Delaney tilsammen.
    Og kønt var det saftsuseme ikke! :D


  22. #1515
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Federico

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Naturligvis. Men kvist er jo ikke en spiller, du henter ind, som så viser sig at være bedre end dem, der er. Skriver Kvist med FCK, skal han spille. Hver gang. Og han vil få meget lang snor og starte i alle de vigtige kampe. Også selvom han gør det dårligt. Hvad vil det gøre ved Delaney og Amartey? De spillede begge to trods alt en rigtig stor rolle i foråret, og Delaney, vores kaptajn, blev årets spiller. Delaney især må da virkelig føle sig trådt over tæerne, hvis Ståle henter en spiller, der som udgangspunkt skubber ham tilbage på bænken eller ud på kanten. Måske ikke i alle kampe, men i det vigtigste af dem.

    Konkurrence er sundt og præstationsfremmende, men jeg synes ikke, du tager højde nok for optimal trupsammensætning. Jeg mener ikke, at vi skal hente en spiller, der alene gennem sit navn og meritter skubber Amartey eller Delaney på bænken. Dertil har de præsteret for godt, og derfor er det ikke et godt signal at sende.
    Men det er jo bare min mening. Objektivt set tror jeg nu også, at Ståle har en kontrakt liggende klar til Kvist.
    Det er rigtig nok, at henter man Kvist, så vil det være med udgangspunkt i, at han skal være fast mand. Men på sigt er jeg helt uenig i dit udsagn om, at det alene vil være på navn og meritter han vil være det: Leverer han dårligere end Delaney og Amartey, skal han nok blive sat af. Ståle er ikke bleg for at sætte spillere der er købt som profiler/er profiler af holdet, hvis de ikke leverer(Ailton, De Ridder, Claudemir, Grindheim etc.). Det manglede da også bare.

    Jeg tror i øvrigt Kvist ville være en stor gevinst for holdet, og jeg tror han ville blive fast mand, fordi han er bedre end både Amartey og Delaney. (ihvertfald når han kommer i kampform igen). Han præsterer stadig stabilt og fornuftigt for landsholdet og han er kun 30 år gammel. Han vil bringe rutine, overblik, lederskab og ikke mindst en uhørt grad af professionalisme til vores hold - noget vi i den grad mangler. Han kender klubben, systemet og han har masser af international erfaring. Og på Superliganiveau vil han også kunne bidrage med sideskift og stikninger fremadrettet. Ligesom han gjorde i hans sidste par sæsoner i klubben.

    Selvfølgelig vil det være ærgerligt for hhv. Delaney og Amartey at ryge ned som tredjevalg. Men det er et helt utilstrækkeligt argument for at undlade at hente en ny midtbanespiller, hvis man tror det kan styrke holdet. Og jeg mener som nævnt før vi har brug for mere end blot en backup på center midt: Jeg har stor sympati for Delaney, og ser også klar fremgang, men jeg synes også han har haft problemer i de kampe, hvor modstanderen står lavt, og han skal være med til at diktere spillet. Amartey er selvfølgelig blandt vores mest lovende spillere, og spillede med stor modenhed det mest af sidste sæson. Men han faldt altså også gevaldig i niveau i sidste halvdel af foråret.

    Kvist på en fri transfer vil være et fantastisk chance, som vi selvfølgelig skal gribe, hvis ellers den viser sig.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  23. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •