Side 11 af 138 FørsteFørste ... 8910111213142161111 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Selvfølgelig kan der ikke siges noget konkret endnu, men det giver da et smil på læben og begrundet optimisme at læse om Benjamin Verbic. Klubber i Tyskland og Italien var også efter ham, skal det siges.

    Med til historien hører også, at det er et rent Ståle indkøb. Adi var CV's værk. Jeg synes faktisk, at Ståle har bevist, at han er utrolig god til at scoute og købe de rigtige spillere. Han hentede omtrent 10 spillere i sommers, og faktisk har ingen jo vist sig som deciderede flop. Den der kommer nærmest er vel Steve, og han er alligevel begyndt at vise noget nu. Samtidig var det også Ståle der hentede Wendt, Bolanos, Vingaard, Claudemir, Dame N'Doye, Santin, Hangeland, Wiland, Pospech, Bengtsson, Amartey osv osv. Han har mange flere gode indkøb end han har flop.

    Min tillid til Ståles transferevner, samt de gode stats fra 21-årig knægt, som blev kåret til årets spiller i Slovenien, gør derfor, at jeg er meget glad for denne handel.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Samtidig var det også Ståle der hentede Wendt, Bolanos, Vingaard, Claudemir, Dame N'Doye, Santin, Hangeland, Wiland, Pospech, Bengtsson, Amartey osv osv. Han har mange flere gode indkøb end han har flop.
    Hvis du stiller det op på den måde, var det også Ståle, der hentede f.eks. Mussis. Derudover kan man nemt nævnte en masse spillere, der er hentet under Ståle, som enten har været deciderede flops eller blot ikke gode nok til at hæve niveauet. Når det er sagt, at jeg da også ganske tryg ved, at Ståle har været inde over beslutningen.

    Verbics Youtube-video er ikke specielt imponerende, men viser dog en spiller med fart, som dribler med bolden tæt på fødderne og afslutter med begge ben. Hvis spilforståelsen er i orden, kan han godt blive en fin spiller for os. Derudover er det positivt, at han taler engelsk.

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Hvis du stiller det op på den måde, var det også Ståle, der hentede f.eks. Mussis. Derudover kan man nemt nævnte en masse spillere, der er hentet under Ståle, som enten har været deciderede flops eller blot ikke gode nok til at hæve niveauet. Når det er sagt, at jeg da også ganske tryg ved, at Ståle har været inde over beslutningen.

    Verbics Youtube-video er ikke specielt imponerende, men viser dog en spiller med fart, som dribler med bolden tæt på fødderne og afslutter med begge ben. Hvis spilforståelsen er i orden, kan han godt blive en fin spiller for os. Derudover er det positivt, at han taler engelsk.
    Helt ærligt, så kan jeg i alt kun nævnte 5 deciderede flop indkøb på Ståles snart 7 år i FCK sammenlagt - Mussis, Jose Junior, Søren Frederiksen, Rasmus Wurtz og Peter Larsson.

    Jeg vil gerne skrue lidt ned lovprisningen af Verbic, men ligesom du, mener jeg, at vi har god grund til at have tillid til Ståles indkøb. :-)

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg synes at han ser ganske fin ud i de videoer jeg har set, og jeg hæfter mig primært ved hans fart og målrettethed med bolden.

    Bevares, den slovenske liga er selvfølgelig ikke god, men når man i så ung en alder kan markere sig med så udemærkede stats, landsholdsdebut og en player of the year-titel, så kan vi vel ikke bede om meget mere. Så er vi tilbage til diskussionen om hvorvidt vi kun skal købe spillere til overpris der har været i Sverige eller Norge og vende! - Jeg mener at et køb af en lovende spiller til 5-10 millioner virker godt balanceret mellem "ambitiøst" og "fornuftigt".

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Nu kan man jo altid diskutere definitionen af et flop, men Johnny Thomsen, Johan Absalonsen og Bergvold (2. omgang) kan ikke betegnes som successer. Ulrik Laursen blev en vigtig mand for os, men var utvivlsomt købt alt for dyrt. Ailton... jeg forstår, at man gjorde forsøget, men til prisen var han et flop. Pelle Nilsson, Steve de Ridder og Cornelius (2. omgang) er vel også kandidater.

  8. #156
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nu kan man jo altid diskutere definitionen af et flop, men Johnny Thomsen, Johan Absalonsen og Bergvold (2. omgang) kan ikke betegnes som successer. Ulrik Laursen blev en vigtig mand for os, men var utvivlsomt købt alt for dyrt. Ailton... jeg forstår, at man gjorde forsøget, men til prisen var han et flop. Pelle Nilsson og Steve de Ridder er vel også kandidater.
    Thomsen og Absalonsen er ikke hentet af Ståle. De blev derimod hentet af CV som erstatninger for Pospech og Grønkjær efter begge forlod klubben samme år som Ståle. I øvrigt er det hylende grinagtigt at forsøge at erstatte Pospech og Grønkjær med disse to :-)

    Ang. Ulrik Laursen, så er det jo ikke prisen, der bestemmer om pgl. er et flop - for ellers kunne vi vel ikke tælle Bergvold med, da han var gratis. Det er derimod præstationerne på banen. Laursen var dygtig og meget vigtig for os, så derfor var han naturligvis ikke et flop - selvom han var dyr.

    Jeg kan følge dig mht. Ailton, men jeg vil alligevel ikke sætte flop-prædikatet på ham, da han scorede 9 mål for os i foråret 08/09, samt vi fik ham solgt til en god pris :-)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Vi krydser fingre for Verbic, som der i den grad er blevet brug for med dagens dårlige Amankwaa-nyhed - ude i 6 måneder.

    Hvor er det dog synd for de tre drenge (Danny, Corner og Toutouh ), at de alle går glip af årets højdepunkt med skader. Man sidder jo næsten bare og venter på, at Remmer også rammes af uheld.


  11. #158
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi krydser fingre for Verbic, som der i den grad er blevet brug for med dagens dårlige Amankwaa-nyhed - ude i 6 måneder.

    Hvor er det dog synd for de tre drenge (Danny, Corner og Toutouh ), at de alle går glip af årets højdepunkt med skader. Man sidder jo næsten bare og venter på, at Remmer også rammes af uheld.

    Det er helt ekstremt med de skader i øjeblikket. Ikke nok med de er ude i et halvt år. De skal også først spilles i form igen som også kan tage lang tid. Nu skal Ståle ud og købe nye spilere som også skal spilles sammen etc. Puha fremtiden ser ikke alt for lys ud.

  12. #159
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015


  13. #160
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg kan følge dig mht. Ailton, men jeg vil alligevel ikke sætte flop-prædikatet på ham, da han scorede 9 mål for os i foråret 08/09, samt vi fik ham solgt til en god pris :-)
    Det er sgu egentlig en imponerende liste Ståle har. Det er lige før jeg ikke engang vil karakterisere de 4 spillere som flops.

    Junior scorede 14 mål i 26 kampe - og han var vel også kun købt ind til bredden, da vi havde Nordstrand og Allbäck (senere Santin).

    Søren Frederiksen var selvfølgelig et flop, men han var nu også kun et talent.

    Rasmus Würts var egentlig et godt køb, men så vidt jeg husker ødelagde længerevarende skader hans ophold.

    Peter Larsson startede RIGTIG stærkt ud, og lignede på papiret også et rigtig godt køb. Hans form dalede herefter og er vel egentlig det største flop af de 4.

    Det jeg siger er bare at disse køb egentlig har givet god mening, og har lignet gode signinger. Det har ikke været uduelige CV køb til alt for høj pris, hvor man bare vidste at spilleren ikke ville levere fordi de ikke passede ind i systemet og til kulturen - Pourie og Pape som de umiddelbart mest forudsigelige flops.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #161
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Lange udtaler godt nok at Verbic kan med begge ben, men i de videoer, jeg har set, er han udpræget højrebenet, som også kan sparke "ok" med venstre.

    Så endnu engang får vi en højrebenet til venstre fløj og en fløj, som vil trække ind i banen, ligesom NJ gjorde det. Så det lader til, at der går noget tid endnu, før vi for alvor får en farlig kant a la Wendt/Oviedo/Bengtsson og Grønkjær. Nuvel jeg ved godt, at Grønkjær ikke var venstrebenet, men han trak ikke så meget ind i banen som NJ gør (eller gjorde for nu er han jo angriber).

    Så Ludwig må klare sagerne selv derude, men det ser han nu også ud til at gøre meget godt med sin hurtighed og udfordrende spillestil.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #162
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Lange udtaler godt nok at Verbic kan med begge ben, men i de videoer, jeg har set, er han udpræget højrebenet, som også kan sparke "ok" med venstre.

    Så endnu engang får vi en højrebenet til venstre fløj og en fløj, som vil trække ind i banen, ligesom NJ gjorde det. Så det lader til, at der går noget tid endnu, før vi for alvor får en farlig kant a la Wendt/Oviedo/Bengtsson og Grønkjær. Nuvel jeg ved godt, at Grønkjær ikke var venstrebenet, men han trak ikke så meget ind i banen som NJ gør (eller gjorde for nu er han jo angriber).

    Så Ludwig må klare sagerne selv derude, men det ser han nu også ud til at gøre meget godt med sin hurtighed og udfordrende spillestil.
    Det er mest normalt at være modsat benet af den fløj man spiller, det burde bestemt ikke være udslagsgivende for om han trækker ind eller ej. Blot at han vil have lettere ved at afslutte med et placeret skud frem for ydersiden af vristen når/hvis han trækker ind i banen.
    Videoen viser at han trækker mod baglinjen og forsøger indlæg flere gang, noget vi især kender fra netop Grønkjær.

    Det interview gør mig nervøs, og med kommentaren om Adi faldt min begejstring lige med 20%. MEN(!) han taler engelsk, og det må siges at være det vigtigste udenfor banen!

  18. #163
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Når nu vi alligevel er ude og handle ind i Slovenien, så nup da lige Mitja Lotric fra Koper FC med. Han er kun 20, men har spillet tæt på 100 kampe i den bedste og næstbedste række, og har desuden tidligere (i 15-16-17 års alderen) været rygtet til forskellige Premier League klubber.

    Man må formode at terrænet er blevet sonderet, og at man derfor også kender til ham. Han er mere en offensiv-midt type end Verbic og minder måske lidt om Vingaard da han var på toppen.

  19. #164
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    13

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Bl.a. Liverpool og Southampton følger Amartey, samt andre klubber i både England, Spanien, Italien og Tyskland. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...t-salg-paa-vej

    Vi får nok svært ved at holde på ham til sommer.

    Tipsbladet skriver, at vi kræver en pris på 50 mio kr. Det synes jeg er for lavt. Skal han allerede sælges nu, vil jeg gerne op over 70 mio. kr. med tanke på talentet, den unge alder og den lange kontrakt.

    Håber dog vi beholder ham endnu en sæson, da han er en vigtig brik på vores færd mod storhed!


    I samme artikel nævner Tipsbladet, at Djurgården har en en videresalgsklausul på ti procent. Hvis det er sandt, så skal vi da i hvert fald op omkring 70 mio. kr.
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...t-salg-paa-vej

  20. #165
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg syntes at Benjamin Verbic ser meget spændende ud:

    https://www.youtube.com/watch?v=WgbRnWAEaBs

    Et hårdt spark, et lavt tyngdepunkt, gode driblinger og så er han tilmed hurtig.

    Uden at sælge skindet før bjørnen er skudt, så ser han lovende ud.

    Og så kan han tilmed lave kaffe:
    https://www.youtube.com/watch?v=O7znzlMlsTA
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •