Side 12 af 138 FørsteFørste ... 291011121314152262112 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,302

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Det er mest normalt at være modsat benet af den fløj man spiller, det burde bestemt ikke være udslagsgivende for om han trækker ind eller ej. Blot at han vil have lettere ved at afslutte med et placeret skud frem for ydersiden af vristen når/hvis han trækker ind i banen.
    Videoen viser at han trækker mod baglinjen og forsøger indlæg flere gang, noget vi især kender fra netop Grønkjær.

    Det interview gør mig nervøs, og med kommentaren om Adi faldt min begejstring lige med 20%. MEN(!) han taler engelsk, og det må siges at være det vigtigste udenfor banen!
    Personligt er jeg lidt splittet om hvad jeg synes er bedst, men der har været en klar tendens at vores kanter trækker ind i banen og overlader indlæggende fra baglinjen til backsne og det ser ikke ud til at ændre sig lige foreløbigt. Så det bliver spændende at se om vi får en venstrebenet højrekant (hvilket Kasper Kusk vist er).

  2. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Det virker i hvert fald som om han er god til at accelerere, holde farten med bolden og er god til at komme ind og udfordre. På videoerne ser det i hvert fald ud som om hans spillestil kommer til at give god plads til overlap til venstre backen. Om han så får en god relation til Ludvig må tiden vise, men mon ikke det vil være noget, som Ståle vil have fokus på?
    Når jeg ser hans drive med bolden på tværs af banen, efterfulgt af en afslutning, kommer jeg til at tænke på et mål af Grønkjær mod de uvaskede. Så det ser da positivt ud. At han også kan score med hovedet er så heller ikke en skidt ting.

    Men selvfølgelig kan det da bekymre lidt, at der i en "highlights" video er en del afbrændere fra hans side. Især med henblik på at holdene i den slovenske liga virker mindre organiseret defensivt end i den danske. Så det bliver interessant at se, når han skal spille mod hold med en tættere defensiv markering og mindre rum på banen. Men nu er han jo også kun 21 år, så han skal også have lidt tid til at vokse med opgaven.

  3. #168
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    100

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Ved ikke om det er repost, men her er højdepunkter fra hans landsholdsdebut mod mægtige Qatar:

    https://www.youtube.com/watch?v=YEujEPUfPfM

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af AndaKbh Se meddelelser
    Ved ikke om det er repost, men her er højdepunkter fra hans landsholdsdebut mod mægtige Qatar:

    https://www.youtube.com/watch?v=YEujEPUfPfM
    Ud fra den video kan jeg godt forstå, at man satser på ham. Han agerer fuldstændig som en kantspiller i FCK skal spille. Har flere gode aktioner, og en god attitude (specielt set i forhold til, at det er hans debut). Spørgsmålet er, om han holder niveau i Europa, men alt andet lige: Han er 21 år, og ser ud til at være på mindst superliganiveau. Det ser ud som en oplagt signing, så må tiden vise, hvor langt talentet holder.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af AndaKbh Se meddelelser
    Ved ikke om det er repost, men her er højdepunkter fra hans landsholdsdebut mod mægtige Qatar:

    https://www.youtube.com/watch?v=YEujEPUfPfM
    Fed video, hvor man ser alle hans aktioner i en kamp. Man får dermed et bedre totalbillede af spilleren - og jeg er sgu imponeret. Han laver måske 2 dårlige aktioner i hele kampen, og kunne have scoret hvis ikke hans angrebskollega blev en lille tand for egoistisk. Derudover sætter han ham selv op senere i kampen på et vanvittigt godt indlæg, som han burde have scoret på. Så 1 mål og 1 assist kunne det godt være blevet til.

    Qatar er måske ikke det bedste hold - men han leger med dem i flere aktioner. 21 år er sgu ikke dårligt, stort potentiale og så til kun 6 mio. Så er der heller ikke ligeså stort pres ift. Mussis til 15 mio, og Cornelius til 28 mio.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  8. #171
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Ja fed video fra landskampen. Han ser rimelig komplet ud. Fantastisk fysisk, godt drev med bolden, fornuftige skud og et par gudeafleveringer.

    Det er lidt svært at se, hvilken position han spillede i kampen, Det ligner vel mest af alt højre midt i 1. halvleg og venstre midt i 2?

    Det bliver spændende at se, om han kan det samme mod gode modstandere. Men lovende ser det dag ud.

  9. #172
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Umiddelbart minder han lidt om Kacaniklic af både statur og som spillertype.
    Jeg kan ikke helt finde ud af om hans defensive arbejde er på et niveau der endnu er acceptabelt nok til at han kan spille fast i København.
    Synes meget af hans force ligger i 'hans frie rolle' og efterhånden synes jeg vi har lidt for mange spillere, der skal benytte sig af den rolle.
    På den anden side, så er de fleste af dem jo skadede (eller bliver det ofte) at en mere gør vel ingen forskel..... (amankwaa, toutouh, bashkim)
    Og de fleste af dem har også lært det defensive arbejde løbende, så jeg ser ham faktisk snarere som back up på de to kant pladser, hvor han på sigt kan udvikle sig til en lovende FCK kant.

  10. #173
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Synes folk går lidt for meget op i det defensive arbejde for vores kanter - nu er det jo ikke en force der gør at spilleren falder igennem, hvis ikke de behersker denne del af spillet. MEN:

    1. Han ligner da netop en god 'FCK-kant' rent defensivt, i og med at han er hurtig i genpresset og er aggresiv med et lavt tyndepunkt.

    2. Han spiller stort set 90 minutter hver gang, og har gjort det i 3 sæsoner efterhånden. Han har kun siddet ude i gennemsnit 3 kampe pr. sæson pga. karantæne. Det vidner om en spiller der har fysikken i orden, og passer på sin krop.

    3. Han er aggressiv:

    2012/2013: 37 kampe: 12 gule kort.
    2013/2014: 36 kampe: 11 gule kort.
    2014/2015: 31 kampe: 5 gule kort og 1 rødt.

    Se evt. denne video for lidt defensive aktioner af ham her: https://youtu.be/BQYHVNgcqLY?t=5m34s

    4. Ståle bevæger sig mere og mere hen mod en 4-2-3-1, ift. de spilletyper han nu vælger til sit hold med 2 meget kontrollerende defensive midtbanespillere (Amartey, CP og Delaney), og en hængende angriber der skal fordele spillet (NJ). Kanterne kommer forhåbentlig til at have lidt mindre defensive pligter i fremtiden.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #174
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    4. Ståle bevæger sig mere og mere hen mod en 4-2-3-1, ift. de spilletyper han nu vælger til sit hold med 2 meget kontrollerende defensive midtbanespillere (Amartey, CP og Delaney), og en hængende angriber der skal fordele spillet (NJ). Kanterne kommer forhåbentlig til at have lidt mindre defensive pligter i fremtiden.
    Det tror jeg ikke, at du skal regne med. Vi angriber muligvis i en 4-2-3-1, men der forsvares altid i en flad 4-4-2 med zoneopdækning. Ståle er ærketro mod dette system, og det bliver en kold dag i Helvede før vi ser ham skifte forsvarskoncept. Han har en klippefast tro på det - og vi må jo erkende, at det fungerer fremragende. Vi lukker næsten ingen mål ind, og store, internationale modstandere har også svært ved at bryde igennem vores kæder.

    Vi kan hurtigt blive enige om, at vi gerne vil have mere flydende angrebsspil med hurtigere og mere direkte pasninger, men lad os endelig ikke pille ved vores måde at forsvare på!

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #175
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg vil sige, at jeg faktisk var imponeret over det defensive arbejde han lavede i landsholds videoen. Jeg tog mig endda i at tænke, at der var lidt Kvist over ham i det defensive. Meget cool med bolden og laver gerne en pirouette eller to for at komme fri af en modspiller i genpres. Det tyder på et godt overblik i så ung en alder, selvom Qatar ikke er nogen topnation inden for fodbold.

  15. #176
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg er nu ikke bange for, om han kan dække op. Han ligner en spiller som ikke er bange for at arbejde, og så skal han jo nok lære det. Husk at vi tidligere har haft spillere som Nico, Grønkjær og Bola på kanterne, og her er det gået rimelig fornuftigt trods alt.

    Han ligner trods alt ikke en De Ridder, som nærmest aldrig har dækket op i sit liv før FCK.

    Jeg er forøvrigt enig med Jinx i hans defensive betragtninger. Jeg mener Ståle lige har udtalt, at defensivt spiller vi en 4-4-1-1 og det bliver der næppe ændret på.
    Sidst redigeret af k@sper : 28.04.15 kl. 13:39

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #177
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Delaney er blevet MEGET bedre med bolden i denne sæson, jeg ved fandeme ikke hvad der er sket henover sommeren/vinteren. Sidste sæson var jo et ultimativt lavpunkt for ham, som han også selv har påpeget mange gange efterhånden. Han har altid fightet, været en holdspiller osv. men hans spil med fødderne bremsede alt opspil i sidste sæson.
    Jeg er næsten 99% sikker på at CP var købt til at gå direkte ind i startopstillingen, men Delaney har simpelthen bare gjort det for godt til at Ståle har kunne smide ham på bænken.

    Ved godt at mange sukker efter en offensivt indstillet midtbane, og det ser jeg da også godt selv - men lige i øjeblikket med Amartey, Delaney og CP så kan man jo næsten ikke ønske mere, taget i betragtning hvor meget vi alle har sukket efter gode 6'ere lige siden Kvist's afgang i 2011. Modstanderhold har jo nærmest bare spadseret forbi vores midtbane, så det er da rart at se nogle spillere der fungerer mur.
    Delaney var god i de første 3-4 kampe i forårssæsonen, men siden sin landholdsudtagelse har han altså igen været skidt kørende. Desværre. Intet ville gøre mig mere glad end at se Delaney brænde igennem, men jeg tvivler simpelthen på at det nogensinde sker. Jeg håber stadig vi er i markedet efter en ny 6'er, som kan supplere Armatey centralt. En spiller med noget bedre pasningsevner og offensive visioner end de herre Armatey og Delaney, som nok minder lidt for meget om hinanden (dog er Armatey bedst).

  18. #178
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Dave Se meddelelser
    I samme artikel nævner Tipsbladet, at Djurgården har en en videresalgsklausul på ti procent. Hvis det er sandt, så skal vi da i hvert fald op omkring 70 mio. kr.
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...t-salg-paa-vej
    70 kan ikke gøre det.. Med det felt af klubber der tilsyneladende følger ham og med længden af hans kontrakt in mente skal vi efter min mening over 100 mio før det giver mening at sælge. Ikke fordi det nødvendigvis er hans markedsværdi nu, men fordi den sten sikkert lander der, eller højere, om et år eller to. Læg dertil de sportslige resultater og deraf følgende økonomiske gevinster, som vi vil have større chance for at opnå med Armatey på holdkortet. At sælge for 50 mio nu vil være så meget Jylland/Bøf, og så lidt FCK, men ok, nye tider er på vej...

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #179
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    70 kan ikke gøre det.. Med det felt af klubber der tilsyneladende følger ham og med længden af hans kontrakt in mente skal vi efter min mening over 100 mio før det giver mening at sælge. Ikke fordi det nødvendigvis er hans markedsværdi nu, men fordi den sten sikkert lander der, eller højere, om et år eller to. Læg dertil de sportslige resultater og deraf følgende økonomiske gevinster, som vi vil have større chance for at opnå med Armatey på holdkortet. At sælge for 50 mio nu vil være så meget Jylland/Bøf, og så lidt FCK, men ok, nye tider er på vej...
    Meget enig.

    Jeg kan love dig for, at jeg græder snot, hvis vi sælger ham for sølle 50 mio. kr.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #180
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Delaney var god i de første 3-4 kampe i forårssæsonen, men siden sin landholdsudtagelse har han altså igen været skidt kørende. Desværre. Intet ville gøre mig mere glad end at se Delaney brænde igennem, men jeg tvivler simpelthen på at det nogensinde sker. Jeg håber stadig vi er i markedet efter en ny 6'er, som kan supplere Armatey centralt. En spiller med noget bedre pasningsevner og offensive visioner end de herre Armatey og Delaney, som nok minder lidt for meget om hinanden (dog er Armatey bedst).
    Ahh rolig - han spillede meget dårligt de første 30 minutter mod Esbjerg, ellers har han gjort det rigtig godt. Selvfølgelig strålede han ikke ligefrem mod Randers, men det var også en meget svær opgave at dominere den centrale midtbane ene mand mod Randers' ditto.

    Vi skal ikke mere end to kampe tilbage mod FCN, hvor han slår en pragt aflevering ud til Ludwig der smækker den videre til NJ's mål.

    Jeg er egentlig ganske godt tilfreds med tanken om 2 fysisk stærke centrale midtbanespillere. Det giver bedre forudsætninger for at dominere kampene, når der ligger to spillere der fylder meget og det giver mere frihed til de andre. Når først vi får nogle spillere der kan skabe noget selv, så kommer der også mindre ansvar til Delaney og Amartey for at slå de gyldne afleveringer frem i banen, så de kan fokusere på det de er bedst til. Men lige pt. har vi jo kun NJ - på det optimale hold, burde vi have ham og to kanter der kunne finde ud af det.

    Hvor jeg ikke er tilfreds med Delaney er hans evner som anføre. Han er ikke en autoritet på samme måde som f.eks. CP - i kampen mod Randers kunne det have klædt ham lige at tage fat i de spillere der var mest oppe at køre (NJ og Zanka) og sige at nu skulle de altså lige tage sig sammen. At de to er idioter er ikke Delaneys ansvar, men det er hans ansvar som anføre lige at stikke fingeren i jorden og fortælle sine holdkammerater at nu skal de stoppe med at fokusere på dem selv i stedet for holdet.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •