Side 14 af 138 FørsteFørste ... 4111213141516172464114 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015



    Peter Ankersens agent, Gulli Tomasson, har snakket med Tipsbladet om en mulig retur til suppen:

    - Ja, jeg kan sagtens forestille mig, at han vender tilbage til Danmark. Han har jo spillet og gjort det godt i dansk fodbold, og det er Peters ønske at spille mere, end han gør nu. Peter og jeg skal sætte os sammen og finde ud af, hvad der skal ske, men som udgangspunkt har det hele interesse for ham. Det vigtigste er, at det bliver et sted, hvor han spiller og udvikler sig. Så er det mindre vigtigt, hvor det er.

    - Det er ikke tilfredsstillende for ham. Jeg er sikker på, at vi finder en løsning med klubben, for der er en god og fin dialog om tingene. Peter trives godt i byen, og han er glad for klubben, men han vil spille. Han har ingen interesse i at sidde på en stor, fed kontrakt, hvis det betyder, han ikke spiller fodbold.

    Hvad siger I til Peter? Kan han løse vores problemer på højrekanten, eller hvor kunne han evt. forstærke holdet?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunsedrengen Se meddelelser


    Hvad siger I til Peter? Kan han løse vores problemer på højrekanten, eller hvor kunne han evt. forstærke holdet?
    Hmm.. Min holdning er, at Peter Ankersen kun er interessant, såfremt det ikke lykkes os at lande Kusk. Og selv dér tvivler jeg på, at han vil fungere for os på højrekanten. Der er lidt Gislason over ham - han løber lynhurtigt og sparker godt, men han mangler evnen til at sætte 2 mand og slå en guldbold i dybden, hvorfor han ikke kommer til at fungere på kanten for os, tror jeg - da vi er afhængige af x-factor heroppe. Han ville dog helt sikkert være en god mand for os som back, da han er angrebsivrig, og hvor disse egenskaber ikke er tvingende nødvendige, men vi er jo egentlig fint dækket ind med Høgli og Remmer.

    At jeg så tror, at han vil være en forstærkning af højreback pladsen er en anden sag, men vi har andre positioner, der er mere udsatte.

    Så nej, jeg kan ikke se det store behov.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunsedrengen Se meddelelser
    Hvad siger I til Peter? Kan han løse vores problemer på højrekanten, eller hvor kunne han evt. forstærke holdet?
    Jeg tror ikke, at vi er interesseret. Jeg ser ham som decideret back og ikke kantspiller, og der er vi dækket ind.

    Han kunne nu godt ende i suppen, men så bliver det i FCM som han nærmest er skræddersyet til i spillestil. Endvidere er Bach-Bak jo ofte skadet, så det vil også være en naturlig plads for FCM at kigge efter forstærkning.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #199
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg synes Peter Ankersen er et oplagt køb, specielt hvis vi lander Kasper Kusk der trækker meget ind i banen og derfor åbner op for backen.

    Tom Høgli er en fin defensiv spiller og en oplagt back at stille med i de europæiske kampe, men i ligaen går det offensive spil i stå når vi skal over højrekanten og det er også på grund af Høglis lave offensive niveau. Så har vi Remmer som er en mere offensiv back med nogle fine indlæg, men der er Ankersen en mere offensiv komplet spiller der kan true på flere måder, også ved at udfordre sin mand og specielt med at afslutte angreb. Jeg tror Ankersen ville kunne åbne rigtig meget op for vores angrebsspil og det ville være en skam at se FCM hente ham.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #200
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg er på linie med ovenstående omkring Ankersen, men der er også argumenter der vejer den anden vej.
    Vi har endelig et sammenspillet forsvar, det har jeg ikke lyst til at lave om på. Vi har 2 fuldgode spillere der komplimenterer hinanden godt. Samtidig bliver Høgli bedre og bedre fremadrettet og er vel blandt de 4 bedste backs i superligaen, sammen med Ludwig, ham fra Brøndby og Backbachbak når han er klar.
    Vægtigste argument, som skal ses i lyset af, at kontinuitet har været en afgørende mangelvare i flere år, er, at det brænder mere andre steder. Vi SKAL have yderligere 2 offensive udskiftninger og måske også en erstatning for Kris. Det er 3-4 fire nye spillere, og mere kan det ikke bære, uden at vi skal starte forfra igen igen.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #201
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg er da enig i, at Peter Ankersen vil være en fin spiller at hente. Jeg kan bare ikke i min vildeste fantasi se, at vi henter ham, når vi har flere andre steder hvor forstærkning er mere presserende. Højre back er jo næsten den plads, hvor vi i forvejen er bedst dækket ind.

    Samtidig vil det være et noget uheldigt signal at sende til Remmer, som endelig er kommet tilbage efter en skade og som har gjort det godt. Og som forøvrigt er et stort talent på pladsen.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #202
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...e-ikke-chancen

    Lad mig sige det sådan, FCK havde deres chance i sommers, og den udnyttede det ikke, så nu kigger jeg mod udlandet
    Som jeg kunne forstå på det hele, så var buddet ikke højt nok. Og hvis man kender FCK, så skal de nok finde pengene, hvis de vil have en spiller nok, siger Ankersen.
    - På det tidspunkt ville FCK ikke give de penge, som Esbjerg krøvede for mig, og det fik mig til at indse, at de ikke ville det nok. Så lagde jeg låg på og sagde, at de havde haft deres chance, hvis de ville have mig, siger Ankersen.
    Som jeg husker det, lød prisen på 10 mio. hvilket virkelig er mange penge for en back, selvom vi selvfølgelig gav det samme for Ludwig. Salzburg gav vist 15-18 mio, hvorfor skulle de ville slippe ham så hurtigt igen med et stort milliontab, når de trods alt stadig bruger ham i f.eks. pokalkampe?

    Kan godt lide Ankersen på fodboldbanen, men udenfor er han virkelig en forkælet møg unge der ikke lærer særlig meget. Det er jo ikke mere end 3 år siden hvor han lavede fuldstændig samme stunt i Rosenborg, hvor han tror at han automatisk er 1. valg i en klub.

    Hans personlighed er jo skræddersyet til FCM - så mon ikke det er der han havner?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #203
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...e-ikke-chancen

    Som jeg husker det, lød prisen på 10 mio. hvilket virkelig er mange penge for en back, selvom vi selvfølgelig gav det samme for Ludwig. Salzburg gav vist 15-18 mio, hvorfor skulle de ville slippe ham så hurtigt igen med et stort milliontab, når de trods alt stadig bruger ham i f.eks. pokalkampe?

    Kan godt lide Ankersen på fodboldbanen, men udenfor er han virkelig en forkælet møg unge der ikke lærer særlig meget. Det er jo ikke mere end 3 år siden hvor han lavede fuldstændig samme stunt i Rosenborg, hvor han tror at han automatisk er 1. valg i en klub.

    Hans personlighed er jo skræddersyet til FCM - så mon ikke det er der han havner?
    Back-positionen er så i min verden en af de mest undervurderede i denne fodboldverden.. Særligt i FCK viser al historik også, at vi bare præsterer bedst, når vi på begge back-positioner har høj offensiv klasse.. Det skyldes til dels vores spilsystem, som ikke tillader meget kreativitet øvrige steder på banen, hvilket gør det ekstremt vigtigt, at vi har nogle hurtige og offensivt indstillede backs som kan komme i nogle højintense løb rundt om kantspilleren foran og skabe de farlige situationer. Alle vores "epoker" har været med gode offensive backs i både højre og venstre side.

    Med en højrefodet venstrekant i Verbic og en venstrefodet højrekant i eksempelvis Kusk ville der for alvor blive plads til fremadstormende backs.. Jeg er ingen fan af Remmer, og Høgli mangler åbenlyst offensive kvaliteter, så kan vi få Ankersen for 10 mio. skal vi virkelig bide til bolle vil jeg mene! Jeg ved godt tingene skal ses i et samlet perspektiv, og betyder en tilgang af Ankersen, at der så ikke er råd til en ny angriber, er den selvfølgelig meget svær. Var det ikke for Corners skade var det dog lige før jeg var villig til at indgå dette kompromis (forudsat at der stadig var råd til en ny højrekant), da jeg mener Corner virkelig ville komme til sin ret i boksen med den back-kant-konstellation jeg har beskrevet ovenfor. Derudover har NJ også vist ganske fine evner i boksen, og et angreb bestående af Kadrii, De Ridder, Corner og Jørgensen ville normalt være fremragende, hvis ellers resten af holdet også fungerede.. Måske man kunne hive en boksangriber på leje i et halvt til et helt år indtil Corner er tilbage og så satse på at styrke resten af holdet med de ressourcer der er til rådighed i sommerens vindue?

  16. #204
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg synes godt nok jeg har svært ved hvad jeg foretrækker der bliver købt til sommer :/

    Set i lyset af alle vores skader håber jeg åbenlyst på et par offensive spillere, men så kommer problemer bare med hvor gode de spillere man henter skal være. For der skal jo også være plads til Danny, Toutouh og Corner når de kommer tilbage igen. Samtidig er jeg helt overbevist om at NJ er igang med sin sidste sæson i FCK, da han (for det meste) har vist et tårnhøjt niveau og har bevist at han er den bedste spiller i ligaen.
    Men et salg af NJ vil selvfølgelig også indbringe en god klat penge. Jeg forestiller mig omkring 50 mil (måske enddda mere) da han stadig har to år tilbage af sin kontrakt, og set i lyset af de mange skader skal der nok endnu mere til før man vil sælge ham. Og det vil selvfølgelig frigive flere midler til indkøb af nye spillere.

    Defensivt synes jeg egentlig vi står godt, og selvom Ankersen kunne være spændende ser jeg ingen grund til at smide 10-15 mil efter ham når vi har Remmer.
    Den centrale midtbane ser jeg heller ingen grund til at pille ved, da jeg godt kan lide den nuværende konstellation med to stærke balance spillere på midten, hvilket idéelt set giver mere frihed til kanter og backs.
    Undtagelsen skulle være hvis Amartey ryger selvfølgelig.



    Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg synes man skal hente Bjørn, for hvis rygterne om en pris på 10 mil taler sandt tror jeg bare man kan få bedre spillere til den pris (østeuropa kunne være en god mulighed i det prislejde).
    Dog synes jeg han har vist at han har nogle gode tekniske færdigheder, og samtidig er han en alsidig spiller som også kan begå sig på kanten.
    Derfor kunne jeg sagtens forestille mig at man vælger at hente ham til primært at skulle spille angrebspladsen sammen med De Ridder og en ny mand (+Felfel?), indtil Corner er tilbage igen hvorefter Bjørn vil fungere som en multifunktionel spiller.

    Jeg håber dog rigtig meget på Kusk, da jeg ser ham som en perfekt NJ erstatning rent spillemæssigt. Og som andre har påpeget, bliver jeg helt vild ved tanken om at have to modsatbenede spillere på kanterne!

    De næste par måneder bliver utrolig spændende, og jeg tror at Ståle kører stilen videre med at få sine handler på plads tidligt.

  17. #205
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Med en højrefodet venstrekant i Verbic og en venstrefodet højrekant i eksempelvis Kusk ville der for alvor blive plads til fremadstormende backs.. Jeg er ingen fan af Remmer, og Høgli mangler åbenlyst offensive kvaliteter, så kan vi få Ankersen for 10 mio. skal vi virkelig bide til bolle vil jeg mene! Jeg ved godt tingene skal ses i et samlet perspektiv, og betyder en tilgang af Ankersen, at der så ikke er råd til en ny angriber, er den selvfølgelig meget svær. Var det ikke for Corners skade var det dog lige før jeg var villig til at indgå dette kompromis (forudsat at der stadig var råd til en ny højrekant), da jeg mener Corner virkelig ville komme til sin ret i boksen med den back-kant-konstellation jeg har beskrevet ovenfor. Derudover har NJ også vist ganske fine evner i boksen, og et angreb bestående af Kadrii, De Ridder, Corner og Jørgensen ville normalt være fremragende, hvis ellers resten af holdet også fungerede.. Måske man kunne hive en boksangriber på leje i et halvt til et helt år indtil Corner er tilbage og så satse på at styrke resten af holdet med de ressourcer der er til rådighed i sommerens vindue?
    Som sagt før, de har selv givet 15-18 mio. for kun ét år tilbage - hvorfor i alt verden skulle de ville sælge ham til 10? De er ikke i økonomiske problemer, og Ankersen er stadig fin back-up, som de trods alt bruger engang imellem. Situationen er jo ikke som med Kusk, hvor Twente er i økonomiske problemer, og ikke bruger ham overhovedet.

    Synes du det er et meget svært valg? Virkelig? Jeg ville vælge en angriber uden at tøve.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #206
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Back-positionen er så i min verden en af de mest undervurderede i denne fodboldverden.. Særligt i FCK viser al historik også, at vi bare præsterer bedst, når vi på begge back-positioner har høj offensiv klasse.. Det skyldes til dels vores spilsystem, som ikke tillader meget kreativitet øvrige steder på banen, hvilket gør det ekstremt vigtigt, at vi har nogle hurtige og offensivt indstillede backs som kan komme i nogle højintense løb rundt om kantspilleren foran og skabe de farlige situationer. Alle vores "epoker" har været med gode offensive backs i både højre og venstre side.

    Med en højrefodet venstrekant i Verbic og en venstrefodet højrekant i eksempelvis Kusk ville der for alvor blive plads til fremadstormende backs.. Jeg er ingen fan af Remmer, og Høgli mangler åbenlyst offensive kvaliteter, så kan vi få Ankersen for 10 mio. skal vi virkelig bide til bolle vil jeg mene! Jeg ved godt tingene skal ses i et samlet perspektiv, og betyder en tilgang af Ankersen, at der så ikke er råd til en ny angriber, er den selvfølgelig meget svær. Var det ikke for Corners skade var det dog lige før jeg var villig til at indgå dette kompromis (forudsat at der stadig var råd til en ny højrekant), da jeg mener Corner virkelig ville komme til sin ret i boksen med den back-kant-konstellation jeg har beskrevet ovenfor. Derudover har NJ også vist ganske fine evner i boksen, og et angreb bestående af Kadrii, De Ridder, Corner og Jørgensen ville normalt være fremragende, hvis ellers resten af holdet også fungerede.. Måske man kunne hive en boksangriber på leje i et halvt til et helt år indtil Corner er tilbage og så satse på at styrke resten af holdet med de ressourcer der er til rådighed i sommerens vindue?
    Jeg siger ikke, at vi ikke skal købe Ankersen, på trods af at han (ligesom sin bror) er en usympatisk narrehat, såfremt muligheden byder sig, men 10 millioner kroner er helt sindssygt, når man tænker på, at der er flere andre steder på holdet, hvor vi i langt højere grad har brug for forstærkninger. Det ville i særdeleshed være totalt gak at nedprioritere indkøb af en klasseangriber til fordel for Ankersen - Cornelius er altså formentlig først tilbage i fulde omdrejninger til næste forår.

    Det er muligt, at du ikke er fan af hverken af Remmer eller Høgli, men jeg vil påstå, at vi er ganske fint dækket ind på pladsen, og derfor skal prisen for Ankersen ikke meget over fem millioner kroner, før det ikke længere er interessant - især fordi manden næppe bliver billig at have rendende uanset hvad.
    Mvh.
    Dane

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #207
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  22. #208
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg siger ikke, at vi ikke skal købe Ankersen, på trods af at han (ligesom sin bror) er en usympatisk narrehat, såfremt muligheden byder sig, men 10 millioner kroner er helt sindssygt, når man tænker på, at der er flere andre steder på holdet, hvor vi i langt højere grad har brug for forstærkninger. Det ville i særdeleshed være totalt gak at nedprioritere indkøb af en klasseangriber til fordel for Ankersen - Cornelius er altså formentlig først tilbage i fulde omdrejninger til næste forår.

    Det er muligt, at du ikke er fan af hverken af Remmer eller Høgli, men jeg vil påstå, at vi er ganske fint dækket ind på pladsen, og derfor skal prisen for Ankersen ikke meget over fem millioner kroner, før det ikke længere er interessant - især fordi manden næppe bliver billig at have rendende uanset hvad.
    Enig, så langt, at der er positioner som er vigtigere at forstærke sig på. Men hvis FCK vil noget seriøst skal der handles ganske kraftigt ind til sommer (ikke at jeg nødvendigvis tror det sker). Der kan ikke være tvivl om, at man har brug for en bedre offensiv højre back. Måske har man ham allerede i Remmer, men der er lang vej endnu, og Høgli burde kun være en fin back-up til begge backs.

    Det kan være, at Remmer udvikler sig enormt. Men spørgsmålet er, om man tør satse på det, samtidig med Høglis kontraktudløb næste sommer, når spillere som Ankersen og Mikael Lustig er på markedet.

    Ankersen er ganske givet endnu bedre egnet til FCM's spillestil, men vil helt sikkert også tilbyde et stort løft hos FCK. Og fem mio? Hvis det er det prisleje klubben skal handle på, bliver der vist ikke meget CL. Pospech kostede næstede tre gange så meget.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #209
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Enig, så langt, at der er positioner som er vigtigere at forstærke sig på. Men hvis FCK vil noget seriøst skal der handles ganske kraftigt ind til sommer (ikke at jeg nødvendigvis tror det sker).
    Definer lige kraftigt, @topshot. Ligemeget hvor meget vi fans vil det, kan vi ikke forvente, at Bendtner, Kvist, Kusk og Ankersen er FCK spillere efter sommerpausen. Ud fra de udmeldinger, der hele sæsonen er kommet fra ledelsen omkring økonomi og kontinuitet i truppen, kan vi vel forvente en 3-4 spillere ind. Én af dem bliver måske på Bendtner-niveau, og de andre i og omkring Verbic-klassen.

  25. #210
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Definer lige kraftigt, @topshot. Ligemeget hvor meget vi fans vil det, kan vi ikke forvente, at Bendtner, Kvist, Kusk og Ankersen er FCK spillere efter sommerpausen. Ud fra de udmeldinger, der hele sæsonen er kommet fra ledelsen omkring økonomi og kontinuitet i truppen, kan vi vel forvente en 3-4 spillere ind. Én af dem bliver måske på Bendtner-niveau, og de andre i og omkring Verbic-klassen.
    Hvis man virkelig skal rykke noget mener jeg, at der mangler:

    En midtstopper: Hurtigere og mere aggressiv end Antonsson, som jeg ser som tredjevalg. Per Nilsson bliver aldrig god i FCK. Amartey er egentlig typen, men er næppe aktuel.
    En højre back: Se tidligere indlæg.
    En central midtbanestrateg: Erfaren, pasningssikker spiller, der kan supplere Amartey optimalt. Kim Källström er den type.
    En højrekant: Det er vi jo nok alle enige om.
    En topangriber: En spiller i N'Doye klassen. Selvfølgelig er Bendtner drømmen.

    Og så muligvis en ekstra angriber, evt. på leje eller kort kontrakt. Men ihvertfald en seriøs angriber ala 2009 og ikke 2015 standard. De tre vigtigeste indkøb er selvfølgelig de to midtbanespillere og angriberen, men forhåbentlig er man villig til at satse, selvom udmeldingerne om budgettet svinger lidt.

    Det kan sagtens ske, at man kan spille med om mesterskabet - måske endda vinde det - med færre indkøb. Men så er der ligeså stor sandsynlighed for, at guldet igen ender i FCM eller måske endda BIF. Og kan man leve med den risiko? Man har altså en officiel målsætning om at gå videre fra CL-gruppespillet i efteråret 2016. Og vindes mesterskabet ikke, er ikke bare den målsætning røget. Så vil man stå med ét mesterskab ud af fem og en CL-deltagelse ud af seks. Så vil det være meget svært at opbevare historien om Nordens fodboldflagskib.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •