Side 51 af 138 FørsteFørste ... 414849505152535461101 ... SidsteSidste
Viser resultater 751 til 765 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #751
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    27

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Jeg er ikke så imponeret af Brande, ja han har et godt skud men han virker meget langsom og meget spinkel !! Kan ikke se hvilken plads han skal spille under Ståle ?
    Jeg er enig i, at han er en mindre spillertype end resten vi har rendende på midten, men han har et lavt tyngdepunkt, der kan gøre op for det. Har det imidlertid gjort i reserveligaen, men vi bliver nødt til at se ham testet yderligere på førsteholdet for at kunne drage nok konsensus om ham. En skadesfri Toutouh sidder relativt tungt på den mere offensive midtbane i Ståles system og jeg ser sagtens, at Brandur kan agere backup i næste sæson. Hvis vi henter en midtbanemand mere skal det være fordi CP ikke forlænger aftalen. Ikke som yderligere supplement, da vi har fine talenter på pladsen i form af Brandur og Wohlgemuth (der var foran Brandur i hierarkiet før en lang skadespause).

    I øvrigt modigt at kommunikere negativt om Brandur i denne community. ;)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #752
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Hvis vi fortsætter med "the usual suspects", kan man være forvisset om, at man ikke får byttet roller med FCM. Det er smadderhyggeligt med lokale spillere, men det betyder ikke, at de nødvendigvis skal spille. For FCK i hvert fald. Toutouh er efter min overbevisning ikke god nok til at besætte en plads på den centrale midtbane i FCK, hvis det man ønsker for FCK, er, at sidde tungt på mesterskabet. Wohlgemuth er stadig en ubekendt, det samme er Brandur, som har en mægtig fin egenskab i sit skud, men som virker langsom i sit spil (det kan være, det bare er et spørgsmål om tilvænning).

    Ståle Solbakken skal naturligvis gå efter at kunne stille det stærkeste hold som muligt, og hvis der opstår en mulighed for at hente en kapacitet i William Kvist-størrelsen, skal han selvfølgelig gøre det. FCK spiller ikke med en playmaker på den centrale midtbane. Det har vi ikke gjort under Ståle Solbakken, hvor det offensive koncept er bygget på andre grundsten. Hverken Hutch eller Claudemir var playmakere, og forekom mest offensive grundet deres makkeres (Linderoth og Kvist) stærke, defensive aftryk. Nærmere er/var begge arbejdsvillige to-vejs-spillere, skulle man endelig "lable" dem. Derfor skal vi have en central midtbane, der kan dominere kampene, snarere end være udgangspunkt for alverdens kreative indslag (selvom det da kunne være fint, hvis begge dele kunne lade sig gøre på samme tid).

    Vi må naturligvis have en central forsvarsspiller, hvis Kris Stadsgaards og/eller Per Nilssons tid i klubben er ved at være forbi. Og vi må naturligvis have en angriber, så der er andet at trække på end Sigurdarson, Steve De Ridder og de skadede Kadrii og Cornelius, som ingen har en kinamands chance for at vide, hvilket niveau og forfatning, de vender tilbage i. Og Ankersen ikke mindst. Det er vigtigt, vi kan skabe noget over kanterne - det er det, vores offensive koncept hviler tungest på, og en Augustinsson-løsning i højre side, vil derfor være optimalt. Høgli gør det fint defensivt, men ikke offensivt, og Remmers offensive aftryk hæmmes af, at han ikke er hurtig nok med bolden på fødderne. Skal der for alvor trues fra den kant, i lighed med de glade Posh-dage, skal vi have en spiller, der har evnerne til det. Det nytter ikke - hverken på den eller andre positioner - at hive spillere frem fra den nuværende trups reservestab, med mindre selvfølgelig man accepterer, at det ikke er mesterskaber, man skal spille om.


  4. #753
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Syntes du rammer spot on der ! Tror både Brandur og Mikkel W vil have godt af at blive udlejet et år hvor de kan få fuld spilletid! !

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #754
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg tillader mig at smide en total joker ind i overvejelserne om det kommende transfervindue: Gode gamle Djiby Fall.

    Der er jo ingen tvivl om, at manden langt fra har det niveau, som han havde i OB-tiden. Det kniber endda med at blive fast mand i Randers, hvor der dog også er en ganske pæn angrebskonkurrence. Men man ikke tage fra ham, at han stadig ved, hvor målet står. Det vidner 9 Superliga-mål på 1209 spilleminutter i denne sæson om. Til sammenligning har vores egen Andreas Cornelius skullet bruge 1880 minutter for at score 6 mål, mens Nicolai Jørgensen har brugt 1911 minutter på at score 10 mål.

    Fall, der i øvrigt også er gået hen og blevet 30 år, er jo ikke en spiller, der går ind og løfter overliggeren i FCK. Men han vil i den grad være en stærk squadplayer at have og en giftig mand at have på bænken til at blive smidt ind i de kampe, hvor målscoringen kniber, og der skal lægges ekstra tryk på til sidst. Eller som starter i en lang række Superliga- og pokalkampe, hvor vi er favoritter og fra starten skal trykke på med offensive kræfter.

    Vores angrebssituation ser noget dyster ud, især resten af 2015. Det er vel optimistisk at tro, at Bashkim Kadrii og Andreas Cornelius kommer i nærheden af noget, der minder om topform igen før foråret 2016. Det efterlader os med ét sikkert angrebskort i form af Nicolai Jørgensen og så tre øjeblikkelige spørgsmålstegn, nemlig Steve De Ridder, Bjørn Sigurdarson og Yones Felfel, hvoraf ingen af dem virker som den fuldblodsangriber, som der virkelig mangler nogle stykker af i truppen - og i øvrigt er deres fremtid i FCK højest usikker for de tres vedkommende.

    At jeg tillader mig at smide Djiby Fall på banen som et muligt supplement, er naturligvis motiveret af, at han har kontraktudløb med Randers om en måned. Man kunne smide en et-årig kontrakt på bordet og sige: Nu har du et år, med minimal konkurrence, til at bevise, at du kan finde de gamle takter frem og slå til i en topklub. Lykkes det ikke, kan man sige farvel og tak om et år igen. Om Fall så overhovedet er interesseret i sådan et mindre, chancebetonet eventyr med hans nuværende alder, er den lidt ubekendte faktor i dette spil.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #755
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Djiby Fall...
    Hvis Fall er frisk på ikke at være sikker starter - og ikke kræver en herregård i løn - er han en udmærket idé som gardering, men der må og skal også hentes en angriber i dette vindue fra en højere hylde. Men han virker i hvert fald som en, der nemt kunne overhale de tre nævnte spørgsmålstegn i angrebshierarkiet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #756
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Matias Se meddelelser
    Hvis vi fortsætter med "the usual suspects", kan man være forvisset om, at man ikke får byttet roller med FCM. Det er smadderhyggeligt med lokale spillere, men det betyder ikke, at de nødvendigvis skal spille. For FCK i hvert fald...

    ... Det nytter ikke - hverken på den eller andre positioner - at hive spillere frem fra den nuværende trups reservestab, med mindre selvfølgelig man accepterer, at det ikke er mesterskaber, man skal spille om.
    Altså, nu har Midtjylland jo faktisk (et stykke hen ad vejen, i hvert fald) netop gjort dét og vundet guldet, men det har selvfølgelig også taget 16 år, og dermed heller ikke sagt at deres model vil vinde dem mesterskaber i en frekvens som vi ønsker at gøre det her i København - tvært imod, faktisk. Efter min overbevisning, kan man med deres model højest vinde et mesterskab hist og her når man er "heldig" at løbe ind i en gylden generation, som f.eks. AaB også tidligere har gjort det.

    Vi skal bruge Bayern-modellen, hvilket vil sige at selvom vi har et talent i truppen, så skal han lejes ud eller bruges som indskifter indtil han reelt har niveauet til at besidde en startplads - som eksempelvis med Pierre-Emile i øjeblikket. Alle 11 startpladser skal besiddes af (efter danske standarder) stjerner, og også gerne 2-3 af bænkpladserne. Derfor ser jeg fortsat Brandur, Wohlgemuth, Remmer, og også Amankwaa og Toutouh høre hjemme på bænken og i pokalkampene.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #757
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Helt enig med dig, Matias.

    Jeg forventer ikke 4-5 spillere mere i transfervinduet, men omvendt synes jeg (selv med de mulige tilgange af Ankersen og en sydamerikansk spids) stadig vi er tyndt besat og i den grad mangler de afgørende profiler for at følge med FCM. Jovist, Verbic virker spændende, men han er nu engang stadig wing i en klassisk 4-3-3, og historien viser os, at den type spiller kan blive fugl eller fisk i Ståles system. Kusk tror jeg bliver en forstærkning, men hans mentale fodboldtilstand er stadig et spørgsmålstegn.

    Der er simpelthen så mange ubekendte faktorer ift. næste sæson. Stopper CP? Hvad med Kris? Skal De Ridder og Gislason væk? Hvad med Bjørn Sigurdasson? Er Felfel, Brandur og Wohlgemuth virkelig spillere, der skal have en central rolle i næste sæson?

    Lad os eksempelvis tage scenariet, at de fire forreste i en idealopstilling til efteråret kommer til at hedde Verbic og Kusk på fløjene samt NJ og sydamerikansk angriber på toppen. NJ døjer (som altid) med skader, hvem skal erstatte ham? De Ridder? Vores nye angriber slår heller ikke til, hvem skal ind i stedet for? Felfel? Kusk får en skade, hvem skal tage over? Gislason? Remmer? Verbic skal bruge hele efteråret til at komme ind på holdet, hvem skal spille kant istedet for? Delaney? Brandur? Wolhgemut?

    Er jeg pessimistisk med de opstillede scenarier? Så absolut ikke, denne sæsons fejlindkøb og skader taget i betragtning. Og til alle jer, der tænker: "Vi har stadig Bashkim, Corner, Amankwaa og Toutouh, der kommer tilbage" må jeg bare sige: Ja. De kommer tilbage. Men først sent i efteråret, og vi er måske henne i foråret, før de er i fulde omdrejninger. Og de seneste to sæsoner har vi generelt tabt mesterskabet i efterårets første to-tre måneder.

    Jeg glæder mig til transfervinduet, men jeg frygter endnu en historisk tynd og profilfattig trup, når sæsonen starter op.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #758
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Helt enig der skal et par spillere mere til , men profil tyndt ? Ludwig,Amartey,Delaney,NJ og Kusk vil jeg da kalde profiler i ligaen ja Stephan A er vel ligaens bedste keeper ?

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #759
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Helt enig der skal et par spillere mere til , men profil tyndt ? Ludwig,Amartey,Delaney,NJ og Kusk vil jeg da kalde profiler i ligaen ja Stephan A er vel ligaens bedste keeper ?
    Problematikken går jo først og fremmest på de offensive profiler eller i dette tilfælde manglen på samme. Det er kedeligt at gå i Parken, hvis NJ enten er skadet eller ikke spiller godt. Sådan er det bare, så længe vores taktik handler om at lukke af og satse på enkeltmandspræstationer i stedet for kollektivet. Jeg kommer ihvertfald ikke i Parken for at se hverken Stephan stå på mål eller for at iagttage vores to defensive krigere på midtbanen. Mistforstå mig ikke - netop de tre har måske været sæsonens spillere i FCK, og jeg er kæmpe fan af alle tre. De er vigtige og kampafgørende for vores hold. Men det er ikke, når Amartey og Delaney har bolden, at jeg løfter mig lidt i sædet i spænding.

    Verbic og Kusk kan være netop de profiler, vi har sukket efter. Men det kunne De Ridder og Sigurdasson også have været. De to nye signings er efter min mening lige så store spørgsmåltegn som netop de to. Og slår enten Kusk eller Verbic ikke til i efteråret, så mener jeg helt alvorligt, at vores offensiv ser aldeles tynd ud.

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #760
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Helt enig med dig, Matias.

    Jeg forventer ikke 4-5 spillere mere i transfervinduet, men omvendt synes jeg (selv med de mulige tilgange af Ankersen og en sydamerikansk spids) stadig vi er tyndt besat og i den grad mangler de afgørende profiler for at følge med FCM. Jovist, Verbic virker spændende, men han er nu engang stadig wing i en klassisk 4-3-3, og historien viser os, at den type spiller kan blive fugl eller fisk i Ståles system. Kusk tror jeg bliver en forstærkning, men hans mentale fodboldtilstand er stadig et spørgsmålstegn.
    Øhm, det er da overhovedet ikke rigtigt? På papiret spiller han wing i noget der ligner en 4-2-3-1 - men han er langt fra en typisk "4-3-3" kant som f.eks. Pape var det. Hvis man har set ham spille læner han sig langt mere op ad offensiv midtbane/hængende angriber rolle end kant, hvor han oftest vil ind i banen i stedet for ud. Han løber ikke dybt, og sætter selv spillet igang fra egen banehalvdel.

    Hvis han falder igennem tror jeg mere at det er niveauforskellen fra Slovenien til Danmark, som er ret stor - og ikke hans skoling som kant.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  20. #761
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Øhm, det er da overhovedet ikke rigtigt? På papiret spiller han wing i noget der ligner en 4-2-3-1 - men han er langt fra en typisk "4-3-3" kant som f.eks. Pape var det. Hvis man har set ham spille læner han sig langt mere op ad offensiv midtbane/hængende angriber rolle end kant, hvor han oftest vil ind i banen i stedet for ud. Han løber ikke dybt, og sætter selv spillet igang fra egen banehalvdel.

    Hvis han falder igennem tror jeg mere at det er niveauforskellen fra Slovenien til Danmark, som er ret stor - og ikke hans skoling som kant.
    Det er jeg nu ikke så bange for.. Er det efterhånden ikke kun den norske, slovakiske og argentinske liga, som på verdensplan rangerer under den danske ? :-)

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #762
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Syntes godt man kan regne Ludwig for en offensiv profil de rigtig meget kommer fra hans side, og det samme vil gælde for Peter A om ham skulle komme ! Og får vi også en angriber som alting tyder på er det næsten et halvt hold som kommer til at blive større eller mindre offensive profiler ! En sådan trup vil jeg være meget fornødne med ihvertfald!

  23. #763
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Syntes godt man kan regne Ludwig for en offensiv profil de rigtig meget kommer fra hans side, og det samme vil gælde for Peter A om ham skulle komme ! Og får vi også en angriber som alting tyder på er det næsten et halvt hold som kommer til at blive større eller mindre offensive profiler ! En sådan trup vil jeg være meget fornødne med ihvertfald!
    Vil du så også være optimistisk, når en af dem får en skade eller formdyk?

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #764
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Det kommer til at ske Før eller siden,men det gælder for alle hold så om Høgli skal spille nogle kampe så er det ok for mig, klart NJ er ikke sjov at undvære men det er vigtigt at have balance i holdet og skader og formdyk er bare part of the game

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #765
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Verbic og Kusk kan være netop de profiler, vi har sukket efter. Men det kunne De Ridder og Sigurdasson også have været. De to nye signings er efter min mening lige så store spørgsmåltegn som netop de to. Og slår enten Kusk eller Verbic ikke til i efteråret, så mener jeg helt alvorligt, at vores offensiv ser aldeles tynd ud.
    Altså, rolig nu. Hvad er det du forventer? Transfervinduet er ingen gang åbnet, og vi har allerede hentet en kæmpe profil i den slovenske liga på kun 21 år, som bidrog med masser af mål og assists. Samtidig har vi hentet Kasper Kusk, sidste sæsons største profil, som ovenikøbet med stor succes indgik i et 4-4-2 system, sidst han var at finde i ligaen.

    Det er helt fint at have forventninger og krav til klubben, men lad os nu liiiige slå koldt vand i blodet. Danny og Toutouh burde være klar i starten af næste sæson og Bashkim er foran i sin genoptræning. Dertil henter vi forhåbentlig Peter Ankersen og en angriber. Vi har skrabet masser af point sammen med et utroligt ringe hold på papiret, og nu får vi tilført 3 el. 4 store offensive profiler.

    Vi er FCK, vi er en storklub, men vi kan ikke hente yderligere spillere for at gardere os mod at nogle indkøb ikke slår til. Skulle vi lige nappe Pione Sisto og Rasmus Falk også, for lige at sikre os? Det kan vi jo ikke, og hvad er det også for et signal at sende til de andre spillere? Jeg er meget tilfreds med vores kanter, som situationen ser ud lige nu - og særligt hvis PA kommer.

    Jeg er klar over at denne sæson ikke har givet grund til jubeloptimisme, men vi har øget investeringerne og allerede sikret os 2 nye folk, således at de hurtigere er implementeret på holdet. Samtidig bliver der opjusteret på både træner og scouting fronten.

    Det har været mørke tider de sidste 2 år, men jeg stoler på Ståle, og nu er der lys for enden af tunnellen. Jeg er sgu stolt af at være fan af en klub, hvor både at blive pokalvinder og opnå europæisk gruppespil er en fiasko.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •