Side 6 af 138 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Bedste nyhed længe! Eneste vej tilbage til toppen er kontinuitet.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg ser det også som noget positivt. På trods af vores problemer med at score mål, synes jeg, at der er spillemæssig fremgang at spore. Og vigtigst af alt signalerer det opbakning til projektet fra ejerne.

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg synes det er lidt tidligt at forlænge. Han skulle ikke fyres, men jeg ville gerne have ventet til tidligst næste vinter, så man kunne bedømme om sommerens vindue blev en succes eller ej.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Ventspilsner Se meddelelser
    Jeg synes det er lidt tidligt at forlænge. Han skulle ikke fyres, men jeg ville gerne have ventet til tidligst næste vinter, så man kunne bedømme om sommerens vindue blev en succes eller ej.
    Du kan sagtens have en pointe. På den anden side, så tror jeg, at det er meget vigtigt for klubben at have fremtiden på plads allerede nu. Det stopper alle spekulationer f.eks. om jobbet som landstræner, og det gør at man kan lave investeringer i spillere til sommer med den forvisning, at den mand som vælger spillerne ikke er væk allerede et år efter.

    Endvidere synes jeg nok, at Ståle allerede har vist sig som en succes. Godt nok havde vi alle håbet, at tingene var gået lidt hurtigere, men selve vores pointantal er vist ikke helt ude i skoven og havde i mange andre sæsoner stadig holdt os inde i guldkampen.
    Man kan vel lidt firkantet opstille nogle forskellige udviklingstrin for holdet for i år.
    - lave den store udskiftning i truppen
    - organisere og stabilisere holdet defensivt
    - begynde at dominere kampene
    - bygge på offensivt med bedre spil og flere mål

    Og her kan man vel sætte hak ved de tre første, omend der selvfølgelig har været nogle setbacks i løbet af året. Sidste punkt skal så udvikles nu (siden vinterpausen), og her er der stadig en del at forbedre.


  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Det bliver et spændende vindue til sommer. Der skal hentes forstærkninger både til startopstillingen og til bredden. Med mindre CP forlænger, så skal der hentes en spiller ind til midtbanen (hvis Toutouh nu skal være kant så to, hvis Amartey bliver solgt så tre).
    Backsituationen er rimelig, men Foley ryger nok retur og så skal der helst hentes en spiller til bredden, men Remmer, Ludwig og Høgli kan til nøds gå an.
    Kris ryger hvis han ikke er indstillet på at få splinter, så en ekstra til forsvaret er også at foretrække.
    Målmandsposten kommer der nok en del udskiftning på. Wiland tror jeg ryger og Kim bliver nok til træner (medmindre han tager det sidste halve år med). Busks fremtid er svær at spå om, men han slår nok ikke Stephan af pinden og skal alligevel være i Norge til slutningen af året, så på målmandsposten skal der enten hentes eller lejes en til bredden.

    På de mere offensive positioner er det sværere at forudsige hvad der skal hentes. Jeg kan ikke forestille mig, at Sigurdarson bliver og med Cornelius og Kadrii ude et stykke tid skal der hentes ekstra spillere. Antallet afhænger af, om Nicolai skal spiller angriber eller kant. Derudover skal der hentes spillere til begge kanter (kan dog nøjes med kun at hente til højre kant).
    Jeg tror ikke vi går ud og henter spillere på alle disse pladser og jeg tror at vi henter så få spillere som muligt og så kører videre med, at bruge spillerne på flere positioner. Den holder ikke på alle positioner hvor især højrekanten skriger på kvalitet, så højrekanten og angrebet er de områder jeg synes vi trænger mest til et løft.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Målmandsposten kommer der nok en del udskiftning på. Wiland tror jeg ryger og Kim bliver nok til træner (medmindre han tager det sidste halve år med). Busks fremtid er svær at spå om, men han slår nok ikke Stephan af pinden og skal alligevel være i Norge til slutningen af året, så på målmandsposten skal der enten hentes eller lejes en til bredden.
    - Jeg ser nu Kim som en udmærket reserve for Stephan, mon ikke han kunne tage en tørn eller to mere som aktiv, mens han mere og mere sætter sig i målmandstræner rollen (for ungdom). Alt efter om man stadig tror på Busk skal der tænkes i et ungt talent der er villig til at tage til takke med reserve kampe og enkelte pokalkampe.

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Nicki Zimling bliver ikke i Ajax. Jeg kunne godt se hans evner komme til gavn her i klubben og jeg tror han er pænt træt af klubben ude vest på efter hans afsked med dem...

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Nicki Zimling bliver ikke i Ajax. Jeg kunne godt se hans evner komme til gavn her i klubben og jeg tror han er pænt træt af klubben ude vest på efter hans afsked med dem...
    Jeg har også overvejet om ikke Zimling ville passe glimrende ind, som den naturlige afløser for Claudemir som den mere offensive på den centrale midtbane. Han har tidligere vist sig glimrende i den rolle på landsholdet ved siden af Kvist.

    Det er dog nok tvivlsomt om vi leder efter en spiller på den plads (især hvis CP forlænger), ligesom hans skadeshistorik ikke ligefrem er opløftende. Endvidere skal han jo også lige fri fra kontrakten i Mainz, da han jo ikke står kontraktløs til sommer. Og så er spørgsmålet jo også, hvad hans niveau er efterhånden.

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...kanten/5529682

    Det er åbenbart permanent, at NJ skal spille angriber. Jeg citerer: Jeg har snakket med Ståle om, at vi skulle finde frem til min optimale plads, og det er ikke på kanten. - Jeg skal være enten frontangriber eller hængende angriber, for rent kropsligt er jeg blevet for stor til kanten, siger Nicolai Jørgensen

    Det lader til, at vi har fået en ekstra angriber i truppen. Det åbner vel for, at der nu skal indkøbes til både højre-og venstrekant. Samtidig har vi nu 4 angribere bestående af Cornelius, Jørgensen, Kadrii og De Ridder. Det bliver spændende at se, hvordan det skal komme til at forløbe. Vi har jo allesammen skreget på en proven goalgetter, men med 4 mand på lange kontrakter, ved jeg ikke hvad Ståle tænker. Skal vi pludselig se frem til endnu en lejeaftale på angriberpositionen indtil Cornelius/Kadrii er klar igen? Jeg håber det ikke.

    Samtidig siger vi højst sandsynligt farvel til Rurik, hvilket efterlader os med 2 kantspillere i Toutouh og Amankwaa. Her skal der vel gerne købes 2 mand ind?

    Strengt taget mangler vi også en ekstra back, samt en ekstra midterforsvarer, såfremt Kris ryger. Endvidere smutter Wiland højst sandsynligt.

    Det lader pludselig til, at vi får et travlt sommervindue igen i år.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Med til dit regnestykke hører også Pourie, som indtil et salg også er FCK-angriber fra sommeren af. Kadrii kan dog også spille en naturlig venstre kant, når/hvis han bliver klar igen.

    Men det er som du skriver et interessant vindue vi går ind i. Jeg tror helt sikkert, at vi køber en (højre) kant. To kanter tvivler jeg på - til gengæld tror jeg, at Rurik bliver i klubben.
    Jeg tror ikke på indkøb til forsvaret, hvor Amartey, Remmer og CP (hvis han forlænger) kan også kan spille.
    Måske skal der hentes en back - det kan være, at man fortsat tror på Foley og giver ham en ny kontrakt trods tæt på ingen spilletid i år.
    Angriberposten er måske mest spændende. Jeg tror, at der hentes en (da det er for satset, at tro på cornor og kadrii inden jul), men om der købes en, eller om der lejes tør jeg ikke gætte på.

    Og så skal der selvfølgelig ske noget på målmandsposten. Kan vi komme af med Wiland skal vi det. Det betyder, at vi skal have en reserve ind. Det kan blive Busk, som dog nok ønsker fast spilletid.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Strengt taget mangler vi også en ekstra back, samt en ekstra midterforsvarer, såfremt Kris ryger. Endvidere smutter Wiland højst sandsynligt.
    Stadsgaard har jo alligevel ikke spillet en kamp siden maj '14, så det ville være meget overraskende hvis der kom en ny midterforsvarer, nærmest uanset hvad der sker med ham. Vi har jo også rigeligt med muligheder for at dække af på pladsen, selvfølgelig med Amartey som den oplagte løsning, men CP (hvis han forlænger) og Delaney kan jo også gardere i nødstilfælde.

    På backpladserne tror jeg heller ikke vi skal forvente os noget vildere end måske en Foley-agtig garderingsløsning (evt. en forlængelse med ham, who knows). Høgli kan jo gardere i venstre side, hvis Ludwig sidder ude, og vi har jo efterhånden fået en slags tradition for at nøjes med tre (gode) spillere til to backpladser.

    Jeg synes det på nuværende tidspunkt ligner et forholdsvis roligt vindue med tilgang af to-tre offensivspillere - forudsat at Rurik og Bjørn Étmålsson forsvinder og ud fra en antagelse om at vi ikke kan regne med hverken Cornelius eller Bashkim i efteråret.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Det er faktisk relativt komplekst at snakke om trupsammensætning og udsatte positioner, da vi besidder et stort antal spillere, som kan begå sig på flere forskellige positioner, hvilket er argumenter folk oftest benytter, når der snakkes mulige forstærkningsområder. Alligevel bliver det ikke taget i betragtning, at såfremt én er nødt til at vikariere, da mangler han på sin oprindelige position. Deraf mener jeg, at vi burde have 2 spillere til samtlige pladser.

    Jeg kan gå med til, at det ikke er tvingende nødvendigt med forstærkninger i bagkæden, deraf formuleringen "strengt taget". Jeg siger dog meget gerne farvel til Kris, da han utvivlsomt er en dyr herre at have gående, og de 3 andre midterforsvarer er i forvejen ikke billige i drift. Jeg så gerne, at man hev et ungt talent op i truppen som 4. mand i midterforsvaret, hvor han primært gjorde sig på reserveholdet og i sporadiske pokalkampe. Jeg ved dog ikke, om vi har nogen på spring, nu hvor Mads Nordam blev solgt til Lyngby.

    På backpladserne ser det også nogenlunde ud. Vi har dygtige spillere, men kvantitativt er der stadig for få. Jeg tror derfor på en Foley-lignende løsning.

    Lige nu står vi med 3 decidere centrale midtbanespillere, hvoraf 1 har kontraktudløb til sommer, og det er stadig tvivlsomt, hvorvidt der bliver forlænget. Samtidig lader det til, at Toutouh ikke længere benyttes inde i maskinrummet. Måske pga. han mangler de fysiske og defensive færdigheder. Anyway, såfremt CP stopper, skal vi som minimum have en central midt.

    Kanterne er udsatte og har været genstand for stor kritik. Jeg sagde igen meget gerne farvel til Rurik, og derfor skal der hvertfald investeres i en højrekant. Nu hvor NJ skal spille angriber permanent, og Kadrii er skadet i lang tid, tror jeg også, at vi får en ny mand til venstrekanten. Dette gælder især hvis CP stopper, da Toutouh kunne blive nødt til at vikariere på CM, hvilket efterlader os med kun Amankwaa som kantspiller. Det bliver sikkert ikke en decideret venstrekant, men en der kan dække flere positioner i offensiven.

    Angrebet er et stort spørgsmålstegn, men Ståle har været ud og sige, at vi skal have en ny angriber, så det får vi nok. Samtidig bliver Pourie afskibet.

    Målmandsposten er tvivlsom. SA er helt klart førstevalg, og mon ikke Wiland finder nye græsgange. Det efterlader os med Kim C og Busk. Måske fortsætter man med Kim C endnu et år som reserve, samtidig med at Busk udlejes igen. Eller også forsvinder Kim C og Busk ryger ind som reserve. Det er hvertfald ikke en position, hvor jeg ville spendere de store penge.

    Ovenstående tyder på, at der er et behov for 4, 5 måske 6 spillere, men det kan være afhængigt af øjnene der ser :-)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Stadsgaard har jo alligevel ikke spillet en kamp siden maj '14, så det ville være meget overraskende hvis der kom en ny midterforsvarer, nærmest uanset hvad der sker med ham. Vi har jo også rigeligt med muligheder for at dække af på pladsen, selvfølgelig med Amartey som den oplagte løsning, men CP (hvis han forlænger) og Delaney kan jo også gardere i nødstilfælde.

    På backpladserne tror jeg heller ikke vi skal forvente os noget vildere end måske en Foley-agtig garderingsløsning (evt. en forlængelse med ham, who knows). Høgli kan jo gardere i venstre side, hvis Ludwig sidder ude, og vi har jo efterhånden fået en slags tradition for at nøjes med tre (gode) spillere til to backpladser.

    Jeg synes det på nuværende tidspunkt ligner et forholdsvis roligt vindue med tilgang af to-tre offensivspillere - forudsat at Rurik og Bjørn Étmålsson forsvinder og ud fra en antagelse om at vi ikke kan regne med hverken Cornelius eller Bashkim i efteråret.

    /Simon
    Jeg tror, at du har ret i, at der bliver begrænset aktivitet. Realistisk set bliver det nok til en angriber og en kantspiller, selvom to af sidstnævnte ville give tiltrængt ekstra bredde, især fordi det ikke lader til, at det bliver aktuelt at se Nicolai Jørgensen i venstre side igen.

    Det vil efterlade os med Jørgensen, De Ridder og en ny mand til angrebet fra sæsonstart, hvor hverken Kadrii eller Cornelius kommer i spil, og Toutouh, Amankwaa og en ny mand til at dække de to kanter. I mine øjne er det lige tyndt nok (i hvert fald indtil vi får de to langtidsskadede folk tilbage), men mit gæt er, at det er sådan, det kommer til at se ud.

    Kvaliteten af de to forventede indkøb bliver godt nok afgørende for, hvordan næste sæson kommer til at se ud. Hvis Ståle rammer plet med begge, så står vi lige pludselig med en rigtig potent offensiv og en bundsolid defensiv, men bliver det derimod en ny Bjørn Sigurdarson og en tilsvarende nulbon på kanten, så kan vi vist roligt regne med endnu en røvsyg sæson og et mesterskab til en ligegyldig jysk klub (eller Brøndby - gys).

    Drømmescenariet hedder vel i øvrigt Kasper Kusk og Nicklas Bendtner, som det ser ud nu. Førstnævnte er nok mest realistisk.
    Mvh.
    Dane

  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Jeg tror vi henter Kusk, Zidane (på en et-årig aftale) og Margreitter.

    Kusk giver sig selv, Zidan bør ikke være så dyr, og Magge da Stadsgaard næppe vil agere 4. valg bag Zanka, Pelle og Anton, hvorimod Magreitter næppe er intereasseret i at spille i forskellige engelske divisionsklubber.

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Jeg tror vi henter Kusk, Zidane (på en et-årig aftale) og Margreitter.

    Kusk giver sig selv, Zidan bør ikke være så dyr, og Magge da Stadsgaard næppe vil agere 4. valg bag Zanka, Pelle og Anton, hvorimod Magreitter næppe er intereasseret i at spille i forskellige engelske divisionsklubber.
    Jeg tager gerne et væddemål af de større på, at vi ikke henter en 33-årig Mohamed Zidan, der ikke har spillet fodbold på et ordentligt niveau i flere år efterhånden. Hvis vi ville have ham, kunne vi jo have signet ham for længe siden.
    Mvh.
    Dane


Side 6 af 138 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •