Side 9 af 138 FørsteFørste ... 67891011121959109 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 2060

Emner: Til- og afgange: Sommer 2015

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Bare af nysgerrighed ved nogen hvor mange mål og assist Falk har i superligaen ?
    superstats.dk har en oversigt. I sidste sæson scorede han seks mål og lavede fire assists med spilletid i 29 kampe (i ni blev han skiftet ud, i én blev han skiftet ind). I denne sæson har han indtil videre scoret fire mål og lavet to assists i 21 kampe (udskiftet otte gange, indskiftet én gang). Væsentligt bedre end nogen af vores nuværende kantspillere har præsteret (Nicolai fraregnet).

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Nu bruger OB ham vel ikke som kant ? Men ham eller kusk er vel de bedste bud så langt ja måske endda begge 2 .

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    I dagens BT uddybes der en smule. Der nævnes "...vi skal have en eller to betydningsfulde personer ind i scouting- og trænergruppen."

    Endvidere nævnes senere: "Der kommer én person mere til klubben, der skal være med til at optimere, hvordan vi løser det (lægge den rette transferstrategi) og på hvilke markeder, vi skal kigge."

    Ellers nævnes der, at vi skal finde spillerne (seniorspillere, ikke ungdomsspillere) lidt tidligere end før, og at Mussis-sagen ikke skal skræmme klubben væk fra at prøve noget nyt.
    Desuden nævnes at vi i de kommende vinduer skal skifte 2-3 spillere ud for at holde kontinuitet.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    I dagens BT uddybes der en smule. Der nævnes "...vi skal have en eller to betydningsfulde personer ind i scouting- og trænergruppen."

    Endvidere nævnes senere: "Der kommer én person mere til klubben, der skal være med til at optimere, hvordan vi løser det (lægge den rette transferstrategi) og på hvilke markeder, vi skal kigge."

    Ellers nævnes der, at vi skal finde spillerne (seniorspillere, ikke ungdomsspillere) lidt tidligere end før, og at Mussis-sagen ikke skal skræmme klubben væk fra at prøve noget nyt.
    Desuden nævnes at vi i de kommende vinduer skal skifte 2-3 spillere ud for at holde kontinuitet.
    Gad hvide om "transferstrategen" er Frank Arnesen? Han er ihvertfald stadigvæk uden job, hvis man fraregner hans eksperjob hos Kanal 5 ved landskampe. Han er ihvertfald i besiddelse af et enormt netværk, og har ved lejlighed "sparret" lidt med Hørsholt.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Frank Arnesen virker som en sympatisk mand, men hvad er det egentlig som gør ham så fantastisk, at han vil være en succes i FCK. Hvad skulle han dog lave, hvor meget indflydelse skulle han have osv. Har han overhovedet et kendskab til spillere på det niveau FCK befinder sig på.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Når folk fabler op om Kusk vs. Falk, så er det passende at trække statistik ind i snakken. Flere har påpeget hvad Falk bidrager med i OB, men ærligtalt så når han ikke Kusk til sokkeholderne. Siden Kusk gennembrud i AaB i 2012 lavede Kusk 20 mål og 15 assists i 66 kampe Superligaen (desværre er der ikke tal på antallet af gang han havde sidste fod på). Han havde 5 kampe, 3 mål og 4 assists i Pokalen i 2014. Kusks niveau i sæsonen 13/14 var i mine øjne blandt de 5 bedste af i spiller i Suppens historie, og det er næsten absurd at nævne Falk i samme kontekst.

    Kusk har et ufatteligt højt niveau, ud fra de spillere FCK kan hente fra, hvis Ståle kan få ham til at fungere uden for Aalborg, hvilket er det enest jeg kan være betænkelig ved. Falk har reelt ikke vist noget kontinuerligt i OB, og det tror jeg faktisk også Ståle vurderer.

    http://www.superstats.dk/spillere/sp...lltime?id=1805

  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Frank scoutede fx i sin tid hos PSV, ganske unge mænd, heriblandt den "rigtige" Ronaldo. Det er vel disse unge mænd som FCK skal til at finde. At det så ikke bliver nemt er en anden sag. Men qua hans mange år i gamet, må han have en kontakt eller to, som vi kunne finde nyttige.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Ja, det med Ronaldo er jeg da godt klar over, og de betalte også mange penge for ham. Men Frank A har arbejdet for PSV, Tottenham, Chelsea og HSV. Klubber som vi under ingen omstændigheder kan konkurrere med. Så igen. Har han overhovedet noget kendskab til spillere på vores niveau?
    Han fejlede i hvertfald i HSV ved at hente en masse tidligere Chelsea spillere.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #129
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Gad hvide om "transferstrategen" er Frank Arnesen? Han er ihvertfald stadigvæk uden job, hvis man fraregner hans eksperjob hos Kanal 5 ved landskampe. Han er ihvertfald i besiddelse af et enormt netværk, og har ved lejlighed "sparret" lidt med Hørsholt.
    Bemeldte sparring handlede vist mest om at få afdækket fordele og ulemper med den klassiske managerrolle inden Hørsholt indledningsvis sidestillede CV og Ståle, og siden lod Ståle indtage rollen fuldstændigt. Hvis det skulle have været for at trække på hans scoutingnetværk, har det i hvertfald tydeligvis ikke hjulpet.
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  15. #130
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Når folk fabler op om Kusk vs. Falk, så er det passende at trække statistik ind i snakken.
    Nu skal jeg ikke til at argumentere for at Falk har været bedre end Kusk, det var en forrygende sæson Kusk havde i 13/14 hvor AaB vandt mesterskabet, men det skal med i sammenligningen at Kusk har set godt ud på hold der var gode. I 12/13 sæsonen blev AaB nr. 5 i ligaen, året efter vandt de mesterskabet. OB blev nummer 10 og 8 i de år og ligger på en 8. plads for tiden. Et af de mange problemer med at scoute spillere, hvordan havde Kusk set ud hvis han skulle have skabt sit gennembrud hos ligaens nummer otte istedet for på et hold hvor alt bare klikkede?

    Men altså, hvis Nicolai Jørgensen rykker permanent op i angrebet, så er der ingen grund til at sætte det op som Kusk vs. Falk. Der er plads til begge.

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Frank Arnesen virker som en sympatisk mand, men hvad er det egentlig som gør ham så fantastisk, at han vil være en succes i FCK. Hvad skulle han dog lave, hvor meget indflydelse skulle han have osv. Har han overhovedet et kendskab til spillere på det niveau FCK befinder sig på.
    Jeg har samme bekymring mht Arnesen. Er hans tid i Hamborg ikke et skræmmeeksempel for os? Nu skal jeg ærligt indrømme, at jeg ikke kender tingene i alle detaljer og at HSV ikke er nemmeste klub at være sportdirektør i, men fejlede han ikke totalt der? Så vidt jeg husker undervurderede han bundesligaen enormt og hentede en række spillere, som slet ikke havde niveau.

    Forøvrigt kan jeg slet ikke se manden i en konsulentrolle eller scoutingrolle. Skal han ind, så skal han vel ind som decideret sportsdirektør, og det sker vel ikke.


    Kunne man ikke nærmere forestille sig, at ham som hentes ind er en mand med forstand på "digital" scouting og bearbejdning af datamateriale ala det som FCM har kørende? Så kan man sende Højer ud og kigge på en specifik spiller i f.eks. den kroatiske 3. division ud fra data, fremfor at klubben skyder Højer afsted som spredehagl og håber, at han tilfældigt støder på noget brugbart. Samtidig kan manden være med til at analysere kampe, modstandere osv. Eller kan Lange alt dette?

  18. #132
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Findes der et link til denne artiklen i dagens avis ?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #133
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg har samme bekymring mht Arnesen. Er hans tid i Hamborg ikke et skræmmeeksempel for os? Nu skal jeg ærligt indrømme, at jeg ikke kender tingene i alle detaljer og at HSV ikke er nemmeste klub at være sportdirektør i, men fejlede han ikke totalt der? Så vidt jeg husker undervurderede han bundesligaen enormt og hentede en række spillere, som slet ikke havde niveau.

    Forøvrigt kan jeg slet ikke se manden i en konsulentrolle eller scoutingrolle. Skal han ind, så skal han vel ind som decideret sportsdirektør, og det sker vel ikke.


    Kunne man ikke nærmere forestille sig, at ham som hentes ind er en mand med forstand på "digital" scouting og bearbejdning af datamateriale ala det som FCM har kørende? Så kan man sende Højer ud og kigge på en specifik spiller i f.eks. den kroatiske 3. division ud fra data, fremfor at klubben skyder Højer afsted som spredehagl og håber, at han tilfældigt støder på noget brugbart. Samtidig kan manden være med til at analysere kampe, modstandere osv. Eller kan Lange alt dette?
    Mht. at han har fejlet i fx HSV (som af alle dage har været et galehus), så er det jo ikke ensbetydende med at han ikke vil kunne fungere i Kbh. Det er Ståle jo et FREMRAGENDE eksempel på.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #134
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Mht. at han har fejlet i fx HSV (som af alle dage har været et galehus), så er det jo ikke ensbetydende med at han ikke vil kunne fungere i Kbh. Det er Ståle jo et FREMRAGENDE eksempel på.
    Enig.
    Men det er mit indtryk (selvom det kan være forkert), at han tog for let på opgaven. Og hvis han gjorde det i HSV, så er der også en ikke ubetydelig risiko for, at han vil gøre det igen.

    Men igen - jeg kan sagtens have misforstået forløbet i HSV.

  23. #135
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    25

    Re: Til- og afgange: Sommer 2015


  24. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part III
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 736
    Sidste Meddelelse: 18.07.14, 17:22
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 505
    Sidste Meddelelse: 24.06.14, 14:20
  3. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •