Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 78

Emner: Danske hold i Europa 2015/2016

  1. #31
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Traditionen med håbløse danske indsatser i Europa er jo nok kommet for at blive - især taget den nye struktur i betragtning. Fremover vil vinderen af nedrykningsspillet (dvs. nr. 7-14 i grundspillet) kun være en play-off kamp fra at kvalificere sig til EL. Det vil givet også betyde at vi kommer til at se en række "nye" danske hold deltage. Så mon ikke vi fremover kommer til at læse meget mere om europæiske lærepenge...

    Jeg er derfor helt på linie med dem der mener at vi skal blæse på landekoefficienten - især på kort sigt - og blot fokusere på vores egen præstation. Vi skal trods alt gå videre fra gruppespillet som 2'er, hvis vi skal holde vores egen seedning, hvilket jo kan blive svært nok (fx i en gruppe med Dortmund, Fenerbache og Southampton). Så indtil det igen kan blive relevant at håbe på succes til (nogle af) konkurrenterne, så vil jeg nossefryde mig over deres pauvre indsatser og europæiske fejlskud - præcis som jeg ved at de vil gøre det med os og vores f*ck-ups.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Hvis de argumenter skulle være konkrete, så vil jeg nødig se dem der er diffuse og abstrakte ;-)
    Du kan jo kigge på dine egne hvis du vil se sådan nogle. Ikke meget kausalitet der, og lidt fluffy betragtninger om et par FCN spillere, istedet for at se på hvad en styrket økonomi generelt fører til.

    Det mest fluffy er det om de 'intensive topkampe', der kan forberede til Europa
    Sludder. Jo flere penge der er i ligaen, jo mere kvalitet er der i kampe og spillere. Det kan ikke blive mere konkret, og det er der tydelig evidens for overalt i Europa. Belgien er bare noget andet end Sverige, og det Europæiske er en af årsagerne. En sådan liga vil også have større kommerciel interesse og dermed flere penge. Derudover de flere Europæiske penge der ryger gennem dansk fodbold. Slutteligt er der landeranking, der bl.a. kan give nogle rigtig store indtægter i Playoffrunden (der jo regnes som en del af CL Hovedturneringen) for det hold der er der.

    Men jeg vil påstå, at dit ønske om succes til dem er præcis lige så emotionelt
    Og så hopper kæden helt af. Hvor i denne tråd, har jeg udvist et ønske om at de ryger nogen steder hen. Jeg har nøgternt (endda i flere indlæg) peget på at der er fordele og ulemper ved begge, og påpeget at jeg synes FCM hadet herinde er lidt langt ude. Helt sort at begynde at omskrive det til "dit ønske om succes" for at det skal passe ind i din logik.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Sludder. Jo flere penge der er i ligaen, jo mere kvalitet er der i kampe og spillere. Det kan ikke blive mere konkret, og det er der tydelig evidens for overalt i Europa. Belgien er bare noget andet end Sverige, og det Europæiske er en af årsagerne. En sådan liga vil også have større kommerciel interesse og dermed flere penge. Derudover de flere Europæiske penge der ryger gennem dansk fodbold. Slutteligt er der landeranking, der bl.a. kan give nogle rigtig store indtægter i Playoffrunden (der jo regnes som en del af CL Hovedturneringen) for det hold der er der.
    Skal vi ikke lige rydde en misforståelse af vejen: Playoffs regnes ikke som en del af hovedturneringen. Det er blevet skilt fra resten af kvalen, men er ikke en del af hovedturneringen heller.

    Men det, der er det centrale, og som jeg tilsyneladende har så svært ved at forklare – og det beklager jeg i sagens natur – er, at mens der selvfølgelig kan være fordele på længere sigt for ligaen som helhed, så er de fordele abstrakte, potentielle, og først og fremmest bittesmå i forhold til de konkrete ulemper, FCM-succes vil give.

    Både når det gælder koefficienter og indtægter. Men jeg takker for, at du siger det selv: Ja, der er store indtægter på spil. Præmie- og mediepenge. For klubben, der er involveret :-)

    Det vil give dem mulighed for at klubben kan køre rundt (hvilket ellers kniber gevaldigt) og give plads til forstærkninger. Lykkes det, og kværner de os mere om et år, så håber jeg da det føles godt ;-)

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Og så hopper kæden helt af. Hvor i denne tråd, har jeg udvist et ønske om at de ryger nogen steder hen. Jeg har nøgternt (endda i flere indlæg) peget på at der er fordele og ulemper ved begge, og påpeget at jeg synes FCM hadet herinde er lidt langt ude. Helt sort at begynde at omskrive det til "dit ønske om succes" for at det skal passe ind i din logik.
    Du skrev, du gerne ville have dem i Europa League. Fortryd nu ikke ønsket, fordi det er begyndt at knibe gevaldigt med at få det opfyldt ;-)





  6. De følgende 13 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Skal vi ikke lige rydde en misforståelse af vejen: Playoffs regnes ikke som en del af hovedturneringen. Det er blevet skilt fra resten af kvalen, men er ikke en del af hovedturneringen heller.

    Men det, der er det centrale, og som jeg tilsyneladende har så svært ved at forklare – og det beklager jeg i sagens natur – er, at mens der selvfølgelig kan være fordele på længere sigt for ligaen som helhed, så er de fordele abstrakte, potentielle, og først og fremmest bittesmå i forhold til de konkrete ulemper, FCM-succes vil give
    De er netop en del af CL der hvor der tæller - på den økonomiske front. Kampene (som i øvrigt i modsætning til kvalturneringen) er med fuldt CL setup, stadion indpakket i CL gear, tv dækning der minder om gruppespillet og store tv penge, samt primært (hvilket jo er en stor fordel for FCK de år vi bliver 2er) en masse penge. Selv taberen af en playoff runde får over 25 mio. (!!) af UEFA (for at vinde tredje og tabe playoffrunden) - og hertil kommer alle de øvrige indtægter ved playoff, en rigtig givtig affære. Det er altså noget der batter for danske hold (og så smides der lige et EL gruppespil som gratis præmie oveni, til en værdi ca 50 mio)

    Derudover ser jeg nok større kommercielt og sportsligt potentiale for en topklub i, at være en del af en liga som rater som den belgiske og ikke den slovenske, end du gør. Dette tror jeg kan føre til større interesse, og et kontinuerligt større spillerbudget (der også øges af den øgede chance for CL playoff runde mv). Jeg synes det er søgt at kalde dem bittesmå, men det er jo selvklart (burde nærmest være unødvendigt at skrive, det er evident, og self. er vi enige om det) at fordelene er størst for den involverede klub. Det ændrer bare ikke på fordele som ligaen og andre klubber som helhed.

    Netop derfor vil mange fans foretrække at andre topklubber i landet kommer i EL gruppespil (masser af point til landet mv.), men ser måske ulemperne såpas store at de trods alt ikke ønsker hold i CL (pga. de voldsomme indtægter og skævridning det kan give af budgetter). Jeg siger, og gentager gerne, at det er afvejningen jeg savner herinde, hvor jeg synes den er præget af følelser mod FCM.

    Du skrev, du gerne ville have dem i Europa League. Fortryd nu ikke ønsket, fordi det er begyndt at knibe gevaldigt med at få det opfyldt ;-)
    What? :-) - Jeg skriver at (for nu at klistre direkte fra mine indlæg) "Igen, jeg skriver jo jeg sagtens kan se argumenterne for at håbe de ikke klarer den", samt "Jeg er med på at der både er fordele og ulemper ved FCM i EL", samt "Man kan sagtens advokere for at et optimalt scenarie ville være at de slog de 2 hold fra Cypern ud..det helt optimale scenarie for FCK kan nu godt involvere at de når playoff". Det klæder dig altså ikke at fordreje min holdning på den måde du har gjort i 2 indlæg nu.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    De er netop en del af CL der hvor der tæller - på den økonomiske front. Kampene (som i øvrigt i modsætning til kvalturneringen) er med fuldt CL setup, stadion indpakket i CL gear, tv dækning der minder om gruppespillet og store tv penge, samt primært (hvilket jo er en stor fordel for FCK de år vi bliver 2er) en masse penge. Selv taberen af en playoff runde får over 25 mio. (!!) af UEFA (for at vinde tredje og tabe playoffrunden) - og hertil kommer alle de øvrige indtægter ved playoff, en rigtig givtig affære. Det er altså noget der batter for danske hold (og så smides der lige et EL gruppespil som gratis præmie oveni, til en værdi ca 50 mio)
    Af ren nysgerrighed; hvor har du de tal fra?

    Med den overflod af ligegyldige hold der optræder i EL har jeg svært ved at se, hvordan det skal kaste så mange penge af sig.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    De er netop en del af CL der hvor der tæller - på den økonomiske front. Kampene (som i øvrigt i modsætning til kvalturneringen) er med fuldt CL setup, stadion indpakket i CL gear, tv dækning der minder om gruppespillet og store tv penge, samt primært (hvilket jo er en stor fordel for FCK de år vi bliver 2er) en masse penge. Selv taberen af en playoff runde får over 25 mio. (!!) af UEFA (for at vinde tredje og tabe playoffrunden) - og hertil kommer alle de øvrige indtægter ved playoff, en rigtig givtig affære. Det er altså noget der batter for danske hold (og så smides der lige et EL gruppespil som gratis præmie oveni, til en værdi ca 50 mio)
    Tja, man kan vel diskutere hvornår man er RIGTIG med.

    Ryger man ud i 3. kvalrunde, så hedder præmie-beløbet €400.000 - og en mulighed for Europa League.

    Ryger man ud i 4. kvalrunde, så hedder præmie-beløbet €3.000.000 - og derudover kommer startpengene fra Europa League, som er ca. €1.500.000.

    Vinder man 4. kvalrunde, så hedder den €14.000.000 - 2.000.000 for at tabe 4. kvalrunde og 12.000.000 i startpenge for Champions League.

    Så det er vist ikke en helt klar grænse - man er i hvert fald ikke med, der hvor det RIGTIG tæller. Men man er selvfølgelig ret meget mere med, end hvis man snubler i 3. kvalrunde. Til gengæld så giver den koefficient-point som en kvalkamp - så igen - man er sgu ikke rigtig med endnu.

    Men under alle omstændigheder, så ER der MANGE penge på spil for Midtjylland. Og eftersom vi PT er tætte konkurrenter, så har jeg svært ved at forstå, at man "er langt ude" fordi man ikke ønsker 30-40-50 (???) millioner til Midtjylland, som de i den grad mangler - på trods af Benhams millioner - Også selvom det kan hjælpe (en lille smule) til at vi første skal starte i 3. kvalrunde til Champions League om 4 år.

    Enig i at dansk fodbold vil have godt af et indskud af penge - de skal bare komme fra kommende København-deltagelser i Champions League, samt andre (end Midtjylland og Brøndby) danske klubber i Europa League.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Af ren nysgerrighed; hvor har du de tal fra?

    Med den overflod af ligegyldige hold der optræder i EL har jeg svært ved at se, hvordan det skal kaste så mange penge af sig.
    Det behøver ikke være helt skævt. Hvis man ryger i Europa League via en tabt play-off kamp, så inkasserer man:

    €3.000.000 for at tabe 4. kvalrunde til CL
    €1.300.000 i "startpenge" i Europa League
    €100.000 pr. point i gruppespillet
    €600.000 for at blive 1'er
    €400.000 for at blive 2'er

    og derudover kommer så "Market pool". Jeg ved ikke hvad vi fik i år, men sidste år fik Esbjerg ca. €1.400.000.

    Så med f.eks. 1 sejr og 1 uafgjort, så ender man på €6.000.000 - inden man begynder at kigge på andre indtægter end dem fra UEFA.

    Så med indtægter på kampdage og øgede kommercielle indtægter, så virker 50 millioner faktisk lidt i underkanten.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det behøver ikke være helt skævt. Hvis man ryger i Europa League via en tabt play-off kamp, så inkasserer man:

    €3.000.000 for at tabe 4. kvalrunde til CL
    €1.300.000 i "startpenge" i Europa League
    €100.000 pr. point i gruppespillet
    €600.000 for at blive 1'er
    €400.000 for at blive 2'er

    og derudover kommer så "Market pool". Jeg ved ikke hvad vi fik i år, men sidste år fik Esbjerg ca. €1.400.000.

    Så med f.eks. 1 sejr og 1 uafgjort, så ender man på €6.000.000 - inden man begynder at kigge på andre indtægter end dem fra UEFA.

    Så med indtægter på kampdage og øgede kommercielle indtægter, så virker 50 millioner faktisk lidt i underkanten.

    ougar
    Tak for svar.

    *iklæder sig APOEL farver*
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Tak for svar.

    *iklæder sig APOEL farver*


    Er du sikker?


  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Tja, man kan vel diskutere hvornår man er RIGTIG med.
    Oh, det var nu kun pedanteri fra min side, skal det lige tilføjes ;-) Rent definitorisk er de playoffs, FCM prøver at nå, nemlig ikke del af selve Champions League.



    Men at de er meget indbringende er helt sikkert. På den sådan konkrete måde. Takker for gennemgangen. Og derfor er jeg også i APOELs farver dér, og i nogle andres i den følgende runde ;-)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Hvor fanden er Herning?

    En time i overtal og en generel kønsløs indsats.

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Udover det faktum, at bonderøvene røg ud OG hentede point til den danske koefficient, glæder jeg mig samtidig over, at Ajax højst overraskende røg ud af CL, og vil være topseedede til EL-gruppespillet. Det gør, at der er flere attraktive (sportsligt som økonomisk set) modstandere fra øverste seedningslag, såfremt vi når hele vejen til gruppespillet.

    Pt. ser den foreløbige liste fra mit synspunkt således ud:
    Schalke 04
    Borussia Dortmund
    Tottenham Hotspur
    Ajax Amsterdam
    Dnipro Dnipropetrovsk (fordi vi ved vi kan slå dem)

    Personligt ville jeg foretrække Ajax ud fra den liste..

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Udover det faktum, at bonderøvene røg ud OG hentede point til den danske koefficient, glæder jeg mig samtidig over, at Ajax højst overraskende røg ud af CL, og vil være topseedede til EL-gruppespillet. Det gør, at der er flere attraktive (sportsligt som økonomisk set) modstandere fra øverste seedningslag, såfremt vi når hele vejen til gruppespillet.
    På den anden side vil Ajax' intræden i EL play-off runden (som seeded) betyde, at Southampton bliver rykket ned som useedet hvor de topper sammen med West Ham (hvis de går videre). Generelt er det skidt for vores potentielle play-offs hvis seedede CL-aspiranter ryger ud, fordi det skubber stærkere modstandere ned i den useedede play-off gruppe til EL, som vi skal trække fra. Og jeg vil sgu hellere trække Dnipro fra 1. pulje i gruppespillet end Southampton som useedet modstander i play-offs : )

    Til gengæld vil det være godt (for vores kvalifikation) hvis seedede EL-aspiranter ryger ud, hvilket vil have den modsatte effekt; nemlig at alle useedede hold med en koefficient højere end det hold, der slog en seedet modstander, vil rykke et trin op. Pt ligger Southampton (og West Ham) lige på vippen, så lad os tage et kig på nogle kampe, der kan tippe dem væk fra den useedede gruppe (med vores potentielle modstander i) og over i den seedede (med FCM's kommende modstander i). Seedningen kan som altid ses hos oraklet Bert Kassies.

    Trabzonspor tabte 1-0 på udebane mod Makedonske Rabotnicki, men må forventes at vende det på hjemmebane.
    Sampdoria blev pryglet 4-0 på hjemmebane af serbiske Vojvodina Novi Sad.
    Vitória Guimarães tabte 2-1 på udebane mod østrigske SCR Altach
    FC Zürich tabte 1-0 på hjemmebane mod Dinamo Minsk
    West Ham fik 2-2 hjemme mod rumænske Astra.

    CL-kvalifikationskampe man kan holde øje med, som kan have den modsatte effekt, er
    Steaua klarede kun 1-1 hjemme mod Partizan Beograd og risikerer at ryge ud.
    BATE Borisov fik 1-1 på udebane mod ungarske Videoton Fehérvár.

    Derudover kommer jo det problem, at flere seedede modstandere vil hæve det generelle niveau i gruppespillet hvis vi kvalificerer os, hvilket vil medføre sværere kampe. Ajax' knockout betyder jo mere end at de (sandsynligvis) vil være at finde i første pulje. Det betyder også at Monaco (sandsynligvis) vil indfinde sig i den tredje. Der er andre attraktive modtandere i den første pulje (Schalke, Dortmund, Athletic Bilbao fx), men der er næppe nogen mere frygtindgydende modstander i tredje gruppe end AS Monaco. Alt ovenstående er udelukkende relevant hvis vi slår Jablonec samlet, hvilket jeg naturligvis ikke tager for givet.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Jeg kan udmærket se, hvad du mener.
    Og med de kampe, du nævner, kan jeg både se worst case scenario, altså med både Southampton og West Ham som useedede, samt Monaco i 3. seedningslag, men jeg kan også se, at der ikke skal meget til for at det ændrer sig til best case scenario, og du nævner selv nogle af de kampe, man skal holde øje med.
    Hvis vi starter med kampene, der har indflydelse på EL-play-off ift. at undgå de to engelske hold:
    Jeg tvivler stærkt på, at Sampdoria kan hente et 0-4 nederlag, når de skal på udebane.
    Hviderussiske hold er særdeles svære at spille mod på hjemmebane, og både Dinamo Minsk og Bate Borisov har hjemmebanefordel i returkampene.
    Skulle de tre kampe alene holde, vil det være underordnet hvis Steuea skulle blive slået ud, fordi det vil stadig lige akkurat være nok til at sende West Ham og Southampton over stregen.

    Nu nævner du Monaco, og med rette kalder dem for den mest frygtede modstander i 3. seedningslag. Såfremt de holder deres seedning, skal der dog kun et enkelt resultat til for at de ryger i 2. seedningslag sammen med os. Eksempelvis at Rabotnicki slår Trabzonspor ud.

    Og igen, alt dette er kun relevant, hvis vi selv slår Jablonec ud og går videre fra play-off runden.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  2. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  3. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  4. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •