Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 78

Emner: Danske hold i Europa 2015/2016

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er også rigeligt for mig. at FCM er kommet i Europa kan da kun blive en fordel for os. De kommer 100 % til at smide point i suppen. Det kan man også konkludere udfra andre Danske holds erfaringer i Europa at det koster i den hjemmelig tournering.

    Derudover så syntes jeg FCM har spillet 2 fornuftige kampe mod Southampton og er fortjent videre.
    Jeg synes nu stadig det er en tynd konklusion at det nødvendigvis skal koste i ligaen. Jeg forstår det logiske argument, men mener ikke det holder, da gode præstationer ligesåvel kan give dem et boost og måske ligefrem gøre dem bedre sammentømret. Ligeledes vandt de også selv da de sparede spillere, så jeg vil nu ikke tage glæderne på forskud. I øvrigt så sagde Steinlein at de nu skulle ud og hente forstærkninger.
    Jeg er ret sikker på, at jeg var blevet mere tilfreds hvis kampens dommer havde øjne i hovedet og knust FCM spillernes drømme.


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes nu stadig det er en tynd konklusion at det nødvendigvis skal koste i ligaen. Jeg forstår det logiske argument, men mener ikke det holder, da gode præstationer ligesåvel kan give dem et boost og måske ligefrem gøre dem bedre sammentømret. Ligeledes vandt de også selv da de sparede spillere, så jeg vil nu ikke tage glæderne på forskud. I øvrigt så sagde Steinlein at de nu skulle ud og hente forstærkninger.
    Jeg er ret sikker på, at jeg var blevet mere tilfreds hvis kampens dommer havde øjne i hovedet og knust FCM spillernes drømme.
    Ja det"kan" booste superliga præstationer. Men i langt de fleste tilfælde vil det ikke gøre det. Specielt også når man tager i betragtning at det er FCMs første optræden i Europæisk gruppespil.

    Hvis man ser på FCKs periode i Europa de sidste mange år så har der være en del år hvor det også har påvirket os i Superligaen, hvor vi har mistet point. et godt eksempel på dette er de sidste par år selvom vi også har haft nogle stærke år hvor vi kunne klare det F.eks i Grønkjær æren :). Derudover kan man jo også nævne Esbjerg som gjorde det godt i EL og mistet en del pointen i ligaen og det samme kunne siges om Aab i sin tid.

    Så jo i mine øjne er jeg sikker på Det ikke bliver en fordel for FCM i superligaen at de er kommet i Europa. Risikoen er der selvfølgelig at de bare bomber igennem og vinder alt i Europa og superligaen. Men det tvivler jeg altså stærkt på. Fokus ligger bare andre steder når man har chancen for at vise sig frem i Europa og møde store hold som F.eks Liverpool etc.
    Sidst redigeret af EraZ : 28.08.15 kl. 06:47

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,431

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det"kan" booste superliga præstationer. Men i langt de fleste tilfælde vil det ikke gøre det. Specielt også når man tager i betragtning at det er FCMs første optræden i Europæisk gruppespil.

    Hvis man ser på FCKs periode i Europa de sidste mange år så har der være en del år hvor det også har påvirket os i Superligaen, hvor vi har mistet point. et godt eksempel på dette er de sidste par år selvom vi også har haft nogle stærke år hvor vi kunne klare det F.eks i Grønkjær æren :). Derudover kan man jo også nævne Esbjerg som gjorde det godt i EL og mistet en del pointen i ligaen og det samme kunne siges om Aab i sin tid.

    Så jo i mine øjne er jeg sikker på Det ikke bliver en fordel for FCM i superligaen at de er kommet i Europa. Risikoen er der selvfølgelig at de bare bomber igennem og vinder alt i Europa og superligaen. Men det tvivler jeg altså stærkt på. Fokus ligger bare andre steder når man har chancen for at vise sig frem i Europa og møde store hold som F.eks Liverpool etc.
    De skal spille mod Napoli, Brugge og Legia Warszawa.

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    De skal spille mod Napoli, Brugge og Legia Warszawa.
    FCM fik 3 point i deres første hjemmekamp mod Legia Warszawa.

    Superligarunden forinden fik de 0-0 mod Brøndby ude på vstgnnnnnnn. Det kan være svært at sige om det uafgjorte resultat skyldtes at tankerne var på den forestående EL kamp eller om de på forhånd var nogenlunde tilfredse med uafgjort.

    I superligarunden efter den første EL-kamp tabte FCM så på hjemmebane til overmagten fra FCN, som på trods af en ganske fint spillende Bruninho ikke burde være det store problem på en af de stærkeste hjemmebaner i Suppen.

    Er det et entydigt svar på at FCM får gummiben af en tur i EL - nej det er det ikke endnu, men hvis tendensen fortsætter, så er der måske noget om snakken. Jeg følger i hvert fald spændt med.
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 22.09.15 kl. 12:07 Årsag: stavebøf

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Efter kampen hjemme mod Jablonec havde vi også problemer med den kolosale force fra FCN i den efterfølgende kamp. Og ugen efter mod FCM. Og ugen efter mod AGF. Og ugen efter mod OB....

  7. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Efter kampen hjemme mod Jablonec havde vi også problemer med den kolosale force fra FCN i den efterfølgende kamp. Og ugen efter mod FCM. Og ugen efter mod AGF. Og ugen efter mod OB....
    Så det du siger er at nu kommer det til at sejle for Thorups Tropper de næste 2-3 runder?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #67
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    ...problemer med den kolosale force fra FCN i den efterfølgende kamp..
    Arh, lige præcis i den kamp blev vi jo reduceret til 10 mand i 28. minut, og 9 mand omkring det 66. minut, og først herefter udligner FCN... Måske det er en mere realistisk årsag til pointtabet end "europaeffekten"?

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Inden sidste runde af gruppespillet er FCM utroligt nok stadig nr. 2 i deres gruppe, trods tre nederlag i træk. Deres næste modstander, Brügge, er 2 point efter, og ligeså med Legia Warszawa.
    Vinder FCM, er de sikkert videre.
    Spiller FCM uafgjort, skal Legia Warszawa vinde over Napoli på udebane for at gå videre.
    Taber FCM, overhaler Brügge FCM og sender dem ud.

    Brügge har vundet 7 ud af deres seneste 8 kampe, og kan dermed betegnes som værende i bedre form end FCM, der har tabt 7 af de sidste 9 kampe.

    Skulle FCM gå videre, er det sandsynligt at sugardaddy Benham spytter lidt ekstra kroner i den slunkne kasse for at holde på profilerne til knald-eller-fald kampene. Skulle FCM ryge ud, er det mere sandsynligt, at mange løntunge og bærende spillere vil forlade klubben, og dermed svække dem i ligaen.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ampions-league

    Ser ud til vi alle skal skæve mod Rumænien hvor Astra gerne må blive mestre ... De kæmper med Steaua Bukarest både i liga og pokal ( de mødes i pokalen i aften) og lørdag i noget der kan blive en direkte duel om guldet .... Forza Astra......
    Sidst redigeret af MadsEmil : 13.04.16 kl. 10:55

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Wow - en artikel om europæisk seedning uden at der har været et indlæg herinde, de kan stjæle fra? Men okay, nu er det jo heller ikke EB eller BT.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ampions-league

    Ser ud til vi alle skal skæve mod Rumænien hvor Astra gerne må blive mestre ... De kæmper med Steaua Bukarest både i liga og pokal ( de mødes i pokalen i aften) og lørdag i noget der kan blive en direkte duel om guldet .... Forza Astra......
    Det slår mig som ualmindeligt sært, for nu ikke at sige vildledende, at Tipsbladet mener at der er tale om en 'god' chance for at komme i Champions League, når vi stensikkert vil gå ind til en eventuel playoffkamp som useedede. 'God ChL-chance' ville kræve mere end 50%'s sandsynlighed i min bog. Men der er måske færre klik i at skrive 'ret svær ChL-vej' i stedet ;-)

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    hvis de havde skrevet realistisk EL chance havde denne artikel været spot on..............

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Wow - en artikel om europæisk seedning uden at der har været et indlæg herinde, de kan stjæle fra? Men okay, nu er det jo heller ikke EB eller BT.
    Arh, måske ikke et indlæg, men jeg har nu været inde og skrive det nøjagtigt samme inde i skakten for en uge siden, blot uden jubeloptimismen..

  21. #74
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    hvis de havde skrevet realistisk EL chance havde denne artikel været spot on..............
    "God", endda – den kan købes :-)

    Det spøjse, hvis man ved spøjs forstår "pisseirriterende" er jo faktisk, at det er første gang vi IKKE er seedet på 'mestervejen', der blev indført i 2009. Det år var vi det næsthøjest rankede hold i playoffs efter Olympiakos. Desværre respekterede Apoel ikke den seedning ...

    Da vi mødte Rosenborg i 2010, og Plzen i 2011, var vi også seedede. Da vi blev mestre i '13 var vi direkte med i turneringen. Så hvis det her bliver til et DM, er det første gang vi ikke får en fordel af at gå 'mestervejen'. Og alligevel har vi en 'god' chance denne gang. Ok ...

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Puha hvor ville jeg godt en revanche mod APOEL i play-off - hvilket vel også er den svageste modstander af mulige modstandere, skulle vi nå så langt..

    Men den snak er om laaaang tid, og der er ting der skal ordnes først.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  2. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  3. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  4. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •