Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 78

Emner: Danske hold i Europa 2015/2016

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Og så er FCM på vej ud af CL. Mon deres nedtur i ligaen også starter nu ?

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    M V H arena ...

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Big data computeren i Herning: System fault... Wait... Reading... Alert alert alert... Restart...

    Herning kommer ALDRIG i gruppespil... Ahahahahaha!!!


  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Haha, så i sidste ende handler det lidt om dit (og Sideliniens generelle) FCM had. Jeg må tilstå at jeg, uanset hvor meget jeg prøver, simpelthen ikke kan mobilisere den der helt enorme antipati mod Midtjylland, som findes herinde. Synes egentlig den er lidt langt ude. Bevares, ikke alle ting ved klubben er lige fede, men jeg synes det er forfriskende for ligaen med et hold med nogle ambitioner, så tager jeg resten af klubben med et smil.

    Derudover synes jeg man må vedholde at der er nogle klare fordele for FCK (landepoint, det koster dem på hjemmefronten i jagten på nyt mesterskab hvor de allerede har maksimumpoint, det øger interessen, kvaliteten og konkurrencen i den danske liga, og som økonomisk system får dansk fodbold nogle penge ind).
    Altså, lad os nu ikke få det til at lyde som om at min antipati mod FCM er tilnærmelsesvis på højde med den inderlige afsky og foragt jeg nærer til BØF :-)

    På mange måder er FCM lidt ligegyldige - det er jeg enig med dig i - men de har dog et par ting som gør dem værd at hade. For tiden generer det mig mest at de kører en kombination af at være underspillede jysk-beskedne og anti-københavnske (eller hvad pokker man skal kalde det) samtidig med at de er selvfede og selvhævdende i temmelig svær grad, ikke mindst med deres ævl om at være globalt nyskabende med deres statistikprogram. Selvfølgelig mest udtrykt ved Rasmus Ankersen og Claus Steinlein, men det rækker også alt rigeligt. Når man forsøger at slå sig op på at være de to modsætninger på én gang, så fortjener man at blive hadet lidt.

    I forhold til hvad der vejer tungest af fordele og ulemper ved at se FCM i EL, så er nogle af faktorerne jo meget svære at måle. Er det fx en ulempe ift. Superligaen at man også spiller gruppespil? Det er jeg ikke sikker på. Men for mig handler det mest om at et misset gruppespil vil være et stort nederlag for hele deres plan, pral og ambition, uanset hvordan man ellers gør bestanddelene op. De har taget ét stort skridt ved at vinde DM, men de mangler et næsten lige så stort skridt i at bryde bare lidt igennem europæisk, og det vil passe mig strålende at de ikke tager de to skridt i direkte forlængelse af hinanden. Det handler dels om almindelig smålighed og dels om at FCK's nærmeste konkurrenter ikke skal rulle for hurtigt frem på et tidspunkt hvor vores klub stadig befinder sig i en noget skrøbelig fase. Hvis vi vinder DM de næste fem år, så vil jeg gerne unde FCM at komme i EL-gruppespillet i 2020 :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Jo flere gange FCM misser gruppespil i Europa, jo hurtigere nærmer datoen sig, hvor Benham trækker stikket og finder et nyt legetøj i en mindre liga og jo hurtigere nærmer datoen sig, hvor FCM er nødt til at sælge ud af toppen for at undgå konkurs og går tilbage til at være fuldstændig ubetydelig igen.

    I can't wait!

    (Ja, mit had er så stort til den latterlige klub på heden med langfingrede folk omkring den... er stadig bitter over at have fået stjålet min hvide Nike trøje med Røll på ryggen fra deres omklædningsrum, men vi var inde og spille på banen med FCKFCFC under spillerstrejken. Ørgaard kunne jeg nu godt li' - men han kom også ind med fadøl til os efter kampen. :P )

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Jeg gør det med helt åbne øjne, men på et debatforum må det vel, trods alt, være okay at kalde ting "lidt langt ude", hvis det er noget man ikke er enig i og mener det er, om ikke helt langt ude, så lidt langt ude? Det er da et virkelig stilfærdigt udtryk. Helt ærligt, hvis nogle synes min holdning er "lidt langt ude" i godt at kunne lide nogle af FCM's visioner fordi de mener at klubben er totalt bondsk eller whatever, så fred være med det. Det kunne godt nok ikke få mig til at reagere, det må jeg tilstå. Men måske er jeg bare ikke så nærtagende, og i fald du synes det var et enormt slemt udtryk undskylder jeg gerne :-)
    Enormt slemt? Slet ikke. Forstår bare ikke holdningen, for jeg synes ikke foragten er uforståelig overhovedet – som nævnt er den jo grundigt underbygget.

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Det synes jeg (og i parantes bemærket de fleste danske fodboldledere/fodbolddirektører) nu nok de er. At have liga med hold der klarer sig som fx. de belgiske, er bare en langt mere attraktiv liga, end fx. Allsvenskan var i mange år. Både kommercielt og sportsligt. Igen, jeg kan også se ulemperne, men jeg synes de flestes afbalancering er ret unuanceret (det betyder i min verden det samme som bare "lidt" langt ude, i øvrigt)
    Det vil jeg nu godt se underbygget med mere end en fornemmelse. Jeg tror ikke på, at det vil give hverken os eller ligaens andre klubber en fordel når det gælder om at tiltrække spillere, hvis FCM spiller europæisk langt ind i efteråret, men overbevises da gerne. Farum spillede Champions League – lokkede det én eneste klassespiller til andre danske klubber? De har ikke været specielt synlige i årene siden 2012.

    Til gengæld giver det, præcis som på alle de andre parametre, da en oplagt fordel for FCM selv ... og derfor er jeg ikke vild med tanken.

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det vil jeg nu godt se underbygget med mere end en fornemmelse. Jeg tror ikke på, at det vil give hverken os eller ligaens andre klubber en fordel når det gælder om at tiltrække spillere, hvis FCM spiller europæisk langt ind i efteråret, men overbevises da gerne. Farum spillede Champions League – lokkede det én eneste klassespiller til andre danske klubber? De har ikke været specielt synlige i årene siden 2012.
    Jeg kan altså heller ikke tilslutte mig koret af gamle mavesure mænd som ser verden gennem en hvid/blå teaterkikkert. Hvis vores modstandere i Suppen - som alligevel ikke kommer på økonomisk omgangshøjde de næste 10-15 år med mindre Abramovic går ind i FCM - får højnet deres niveau, så giver det altså os noget ballast til også selv at klare de store kampe bedre. For tiden har toppen af Suppen det med europæisk fodbold som bunden har haft det med kvalifikationen; det er ren glasur og det er ikke noget man planlægger med hverken taktisk, trupmæssigt eller målsætningsmæssigt. Det gør vi i FCK og jeg er ret overbevist om at vi som land ville have godt af at én eller to andre klubber havde økonomisk og sportsligt overskud til at gøre det samme.

    Det giver også større interesse i ligaen at der er nogle genkendelige, faste aktører og noget god, intens fodbold. Begge dele er noget vi som liga og land har brug for, for at stig opad i det europæiske hierarki igen, både økonomisk og sportsligt.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Jeg kan altså heller ikke tilslutte mig koret af gamle mavesure mænd som ser verden gennem en hvid/blå teaterkikkert.
    Kan du ikke lige uddybe hvad der er specielt "mavesurt" over at man argumenterer ganske afslappet og nøgternt for at det ikke er en fordel for FC København at FCM får europæisk succes? - (din lalleglade klaphat af en tossegod jydeelsker)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Kan du ikke lige uddybe hvad der er specielt "mavesurt" over at man argumenterer ganske afslappet og nøgternt for at det ikke er en fordel for FC København at FCM får europæisk succes?
    Jeg synes måske bare det hele lugter lidt af noget lige i underkanten af "nøgternt"...for du vil jo gerne give os andre ret, ikke sandt? Eller mente du ikke, at:
    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Så isoleret set er der jo ikke noget at indvende mod at BØF og FCM gerne må gå videre.

    Men hvis vi lige ser ud over "alt andet lige", så er der tre store og delvist beslægtede grunde til at jeg ikke synes det er spor godt hvis BØF og/eller FCM kommer langt i Europa. Den første grund er den klassiske: Jeg under dem det simpelthen ikke.
    Men der er nogle følelser som relaterer til FCM og BIF som er mere smålige, og så hellere lade os være den stor i en lidt mindre sjov sø. Det er også fint nok, men skal vi ikke bare erkende at det er mere et spørgsmål om at udtrykke holdninger og følelser end "nøgtern argumentation"?

    Jo, jeg er en Champions Latte-drikkende fan som fokuserer lidt mere på Europa og at tage skridt opad i dén sammenhæng end på BØF/FCM-haderiet herhjemme. Der er vi uenige. Du har så et par gode grunde til at synes det kan være en fordel herhjemme - jeg kan godt følge at FCM i EL grupperne kunne motivere nogen til at blive hjemme som jeg helst ser rejse (Sisto). Men omvendt så mener jeg, i tråd med FCKs ledelse, at bedre sparring og højere intensitet er mere værd. Der er nok aldrig nogen der "får ret". :)
    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    (din lalleglade klaphat af en tossegod jydeelsker)
    Av, av. Den må godt nok have siddet lige i solar pleksus når den kan motivere sådan en tyrer-underhånd lige i skrævet. *klapper med klaphatten* *sf* ;P
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Jeg synes måske bare det hele lugter lidt af noget lige i underkanten af "nøgternt"...for du vil jo gerne give os andre ret, ikke sandt? Eller mente du ikke, at:

    Men der er nogle følelser som relaterer til FCM og BIF som er mere smålige, og så hellere lade os være den stor i en lidt mindre sjov sø. Det er også fint nok, men skal vi ikke bare erkende at det er mere et spørgsmål om at udtrykke holdninger og følelser end "nøgtern argumentation"?
    Du kan med fordel læse resten af det indlæg du citerer fra. Der følger en hel del ganske nøgterne argumenter for hvorfor FCM's eventuelle EL-deltagelse kan være en en langt større ulempe end fordel for FC København rent sportsligt. Det virker lidt omsonst at skulle gentage pointerne.

    Jo, jeg er en Champions Latte-drikkende fan som fokuserer lidt mere på Europa og at tage skridt opad i dén sammenhæng end på BØF/FCM-haderiet herhjemme. Der er vi uenige.
    Det kan - på meget lang sigt - måske blive en lille fordel for FC Københavns CL-chancer hvis FCM gør det godt i Europa i år. Det er en potentiel fordel, som i høj grad er til at overse, og den skal holdes op mod en række helt anderledes nærværende og håndgribelige ulemper, der følger med i pakken. Ift. vores fremtidige CL-chancer er der kun to ting som virkelig batter: 1) At vi vinder DM noget oftere og 2) At vi selv får skrabet EC-point sammen. - og det er en meget nøgtern konstatering. Ift. pkt 1 tror jeg på ingen måde det er til gavn for os at FCM får endnu mere vind i sejlene nu.

    Lad mig i øvrigt minde om at FC Københavns bedste EC-sæson kom i en periode hvor vi vandt tre mesterskaber på stribe og som kulminerede med den største magtdemonstration i Superligaens historie. Lige nu står vi med ét mesterskab ud af de seneste fire mulige, og sidste år var vi ude af guldkampen inden bladene faldt af træerne. Derfor fremstår det besynderligt med den der påtagede overskudsagtige stil. Vi har jo pt. ikke alverden at have det i.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  13. De følgende 14 brugere er enige:

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Enormt slemt? Slet ikke. Forstår bare ikke holdningen, for jeg synes ikke foragten er uforståelig overhovedet – som nævnt er den jo grundigt underbygget.
    Eh? Jeg har jo netop skrevet der er nogle ting ved klubben som ikke er fede. Men altså helt ærligt, det er der godt nok også ved FCK. Derudover synes jeg mange ting er fede i FCM, hvilket man ser lidt mere sjældent herinde. Den samlede vurdering fra min side får godt nok ingen foragt frem - tværtimod stort respekt for mange af de ting de har lavet på heden, der er masser København kunne lære af. Så i virkeligheden er der nok flere ting at grine af fra den front mod os, end en eller anden internettråd den anden vej, hvilket nok rager dem en høstblomst. Og jeg forstår dem langt henad vejen sagtens, de har lige vundet et relativt sikkert mesterskab med et budget der ikke matcher vores.

    Det vil jeg nu godt se underbygget med mere end en fornemmelse. Jeg tror ikke på, at det vil give hverken os eller ligaens andre klubber en fordel når det gælder om at tiltrække spillere, hvis FCM spiller europæisk langt ind i efteråret, men overbevises da gerne. Farum spillede Champions League – lokkede det én eneste klassespiller til andre danske klubber? De har ikke været specielt synlige i årene siden 2012.

    Til gengæld giver det, præcis som på alle de andre parametre, da en oplagt fordel for FCM selv ... og derfor er jeg ikke vild med tanken.
    Igen, jeg skriver jo jeg sagtens kan se argumenterne for at håbe de ikke klarer den, men jeg (og det gentager jeg gerne) ser også en lang række meget konkrete argumenter for, fx. nogle intensive topkampe der kan forberede til Europa, kommercielt mere interessant liga - hvilket kommer alle til gavn, bedre ranking europæisk, penge fra europæiske gruppespil der går ned igennem dansk fodbolds økonomiske system osv. - Det er altid svært at måle den individuelle variabel efterfølgende, men jeg synes der er nogle klokkeklare ting der taler imod, og klokkeklare ting der taler for - og det er sådan set mere nuancerne jeg savner herinde - imodsætning til mange andre steder hvor der tales FCK - , og i min optik forsvinder de netop fordi folk har et emotionelt forhold til FCM og derfor ikke kan ønske dem godt (og fred være med det, jeg synes bare det lukker ned for meget af den rationelle logik)
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  15. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Vil man nørde lidt i forhold til hvad der vil være godt for de danske chancer for at komme højere op, er det flg. kampe, man skal holde øje med i aften:

    Zurich - Dinamo Minsk (0-1)
    Kairat - Aberdeen (2-1)
    Debrecen - Rosenborg (2-3)
    Belenenses - IFK Göteborg (2-1)
    Kukësi - Legia Warszawa (Afbrudt ved stillingen 1-2)
    Elfsborg - Odd (2-1)
    Slovan Liberec - Ironi Kiryat Shmona (2-1)
    AIK - Atromitos (1-3)
    Hajduk Split - Strømsgodset (2-0)

    Bortset fra AIK's kamp, som helst bør slutte med en udesejr, og Elfsborgs kamp, som gerne må slutte uafgjort, er enhver hjemmesejr godt nyt for danske hold i forhold til den europæiske rangliste.
    Holdene fra hhv. Norge, Sverige, Skotland, Hviderusland, Polen og Israel skal gerne opnå så få point som muligt. På kortest sigt ift. Market Pool må de norske og svenske hold gerne ryge ud hurtigst muligt, såfremt vi også selv kvalificerer os til gruppespillet. Ift. den europæiske rangliste og denne sæson må de polske og israelske hold gerne få så få point som overhovedet muligt. Ift. de kommende sæsoner bliver Skotland og Hviderusland dem, vi skal overhale.

    Og hvis man er storsindet nok, vil point til BØF i aften ikke være helt skadeligt.. De kommer alligevel ned på jorden igen i weekenden, når de står over for skrækmodstanderen fra Hobro.. ;-)
    Sidst redigeret af Kiwi : 30.07.15 kl. 21:53

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Min mening er, at hvis andre superligahold end vi selv, bliver ramt af skader blandt de 11 bedste spillere, er chancerne for at overleve længe i Europa, meget små. Nøgleordet er simpelthen penge($$$$$$$).

    Som eksempel: Vi har penge til at have en norsk landsholdspiller, som backup på backpladserne. Hvis FCM eller bøf bliver ramt af skader på disse pladser, eller andre, er de ilde stedt.

    Jeg spår derfor også bøf til at ryge ud på røv og albuer i denne runde.

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Danimarca Se meddelelser
    Min mening er, at hvis andre superligahold end vi selv, bliver ramt af skader blandt de 11 bedste spillere, er chancerne for at overleve længe i Europa, meget små. Hvis FCM eller bøf bliver ramt af skader på disse pladser, eller andre, er de ilde stedt.
    Nu manglede jyderne jo både Back-Bak-Bach-Bakh og Jim Larsen i truppen, hvilket sagtens kan have indflydelse på at de rent faktisk tabte. De havde da også en virkelig ung bagkæde. Og så må vi se, om manglen på KloAgger bliver afgørende for BØF i aften.

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Eh? Jeg har jo netop skrevet der er nogle ting ved klubben som ikke er fede. Men altså helt ærligt, det er der godt nok også ved FCK. Derudover synes jeg mange ting er fede i FCM, hvilket man ser lidt mere sjældent herinde. Den samlede vurdering fra min side får godt nok ingen foragt frem - tværtimod stort respekt for mange af de ting de har lavet på heden, der er masser København kunne lære af. Så i virkeligheden er der nok flere ting at grine af fra den front mod os, end en eller anden internettråd den anden vej, hvilket nok rager dem en høstblomst. Og jeg forstår dem langt henad vejen sagtens, de har lige vundet et relativt sikkert mesterskab med et budget der ikke matcher vores.

    Igen, jeg skriver jo jeg sagtens kan se argumenterne for at håbe de ikke klarer den, men jeg (og det gentager jeg gerne) ser også en lang række meget konkrete argumenter for, fx. nogle intensive topkampe der kan forberede til Europa, kommercielt mere interessant liga - hvilket kommer alle til gavn, bedre ranking europæisk, penge fra europæiske gruppespil der går ned igennem dansk fodbolds økonomiske system osv. - Det er altid svært at måle den individuelle variabel efterfølgende, men jeg synes der er nogle klokkeklare ting der taler imod, og klokkeklare ting der taler for - og det er sådan set mere nuancerne jeg savner herinde - imodsætning til mange andre steder hvor der tales FCK - , og i min optik forsvinder de netop fordi folk har et emotionelt forhold til FCM og derfor ikke kan ønske dem godt (og fred være med det, jeg synes bare det lukker ned for meget af den rationelle logik)
    Hvis de argumenter skulle være konkrete, så vil jeg nødig se dem der er diffuse og abstrakte ;-)

    Det mest fluffy er det om de 'intensive topkampe', der kan forberede til Europa. Hvis de topkampe får større klasseforskel end 2-0-sejren hvor FCM gaflede guldet i foråret, så kan jeg garantere for at det ikke er nogen fordel for os på længere sigt. Kun for FCM. Og en forudsætning for at de kan ruste op er, at de får den europæiske succes du ønsker.

    Du påpeger nogle hypotetiske og uunderbyggede mulige fordele på længere sigt, hvoraf nogle handler om noget goodwill der måske findes – igen; hvordan styrkede det lige rent konkret Superligaens attraktionsniveau, at FCN var i Champions League? Hvordan skaffede det gode nye spillere til København? Menes der Daniel Jensen, Fanendo Adi eller Georg Margreitter?

    'Emotionelt' – ja, jeg kan da love for at det først og fremmest er emotionelt, at jeg håber på at FCM ryger ud af det hele hurtigst muligt. Den dag det er en diffus beregning om udviklingen i de kommende år, der får mig til at sidde og håbe på noget der egentlig byder mig imod, gider jeg ikke se fodbold mere.

    Men jeg vil påstå, at dit ønske om succes til dem er præcis lige så emotionelt, siden du jo finder deres ambitioner så 'forfriskende' og har respekt for dem.

    De saglige argumenter for at det skulle være bare en brøkdel så positivt for os som for FCM, hvis de får succes, er i alle fald ekstremt skrøbelige i forhold til de meget konkrete fordele vi får hvis vores nærmeste konkurrenter går glip af alle de penge.

    Og hey, der er intet galt i det emotionelle. Held og lykke. Der bliver brug for det i returkampen ;-)


Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  2. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  3. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  4. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •