Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 78

Emner: Danske hold i Europa 2015/2016

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Nå, har hevet i nogle tråde i Schweiz for at spørge ind til proceduren omkring lodtrækningen på fredag, da der er noget gruppeinddelingsværk for at gøre lodtrækningen nemmere, og for at undgå at hold fra samme land ramler ind i hinanden. Skulle samtlige seedninger holde, og der ikke er forstyrrelser ift. gruppefordelingen pga. regionale hensyn, kan vi trække: West Ham, Belenenses, Hajduk Split, Apollon Limassol eller FC Thun.
    FCM kan så trække: Rubin Kazan, PAOK, Fenerbahce, Panathinaikos eller Lech Poznan.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Med FCK's sædvanlige lodtrækningsheld er der ingen grund til at trække. Det er jo sten sikkert West Ham. Men der er da ingen af de hold der ligefremt er rene walk overs.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Med FCK's sædvanlige lodtrækningsheld er der ingen grund til at trække. Det er jo sten sikkert West Ham. Men der er da ingen af de hold der ligefremt er rene walk overs.
    Lad os nu se. Flere af de hold hænger med røven i vandskorpen efter første kamp - iøvrigt mod useedede modstandere:

    West Ham - Astra Giurgiu 2-2
    Hajduk Split - Strømsgodset 2-0
    Thun- Vaduz 0-0
    Belenenses - IFK Göteborg 2-1
    Apollon - Qarabag 1-1

    For mig at se er det kun Hajduk, der kan føle sig nogenlunde sikker.

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Cambiasso Se meddelelser
    Lad os nu se...
    Jeps, lad os nu se. Tidligere års gætteri på lodtrækningsgrupperne er gået helt FORRYGENDE galt. Der er så mange forskellige interesser og tilfældigheder at det virker TOTALT umuligt på forhånd at forudsige hvordan UEFA inddeler holdene. Den helt grundlæggende baggrundsmetode er jo baseret på seedningsrækkefølgen, så en enkelt ændring laver TOTALT om på rækkefølgen for alle hold med lavere seedning. Og derudover kommer så UEFAs UTALLIGE korrektioner, hvor det at forhindre hold fra samme land i at komme i samme pulje kun er en af 117 forskellige hensyn der tages.

    Umiddelbart vil jeg sige: Glem alt om at forudsige de grupper.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 14 brugere er enige:

  7. #50
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser

    Umiddelbart vil jeg sige: Glem alt om at forudsige de grupper.

    ougar
    Jeg har også siddet og gjort mig tanker omkring, om det var en fordel eller en ulempe at der kom mange Skandinaviske hold med i play-off runden når lodtrækningspuljerne skal fordeles. Tidligere (i tidligere runder) har UEFA inddelt hold ud fra geografisk placering. Jeg tror at der i UEFA vil være en interesse rent økonomisk i at ikke alle Skandinaviske hold kommer videre, så kunne godt forestille mig at vi blev puljet op med et par andre nordiske hold (*jinx'er lige aftenens resultat*). Det ville jo rent avancement-mæssigt være fint at møde Elfsborg/Odd, Molde, Rosenborg eller IFK (de 2 sidste forudsat avancement) men det vil dog være med titlen som Skandinaviens Største Klub på spil - hvilket jo kan kunne være fedt at få slået fast (MFF er sikret gruppespil - I know) men som omvendt vil give kampene en helt anden dimension.

    Men som Ougar rigtig nok siger - man ved sgu aldrig rigtig med UEFA, så lad os i første omgang koncentrere os om at gøre arbejdet færdig mod Jablonec så diskussionen overhovedet bliver relevant.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    485

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nå, har hevet i nogle tråde i Schweiz for at spørge ind til proceduren omkring lodtrækningen på fredag, da der er noget gruppeinddelingsværk for at gøre lodtrækningen nemmere, og for at undgå at hold fra samme land ramler ind i hinanden. Skulle samtlige seedninger holde, og der ikke er forstyrrelser ift. gruppefordelingen pga. regionale hensyn, kan vi trække: West Ham, Belenenses, Hajduk Split, Apollon Limassol eller FC Thun.
    FCM kan så trække: Rubin Kazan, PAOK, Fenerbahce, Panathinaikos eller Lech Poznan.
    Ved du hvordan de her inddelinger bliver foretaget, ud over at man spreder hold fra samme land? Har seedningen betydning, er det tilfældigt eller noget helt tredje?

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af cphdreaming Se meddelelser
    Ved du hvordan de her inddelinger bliver foretaget, ud over at man spreder hold fra samme land? Har seedningen betydning, er det tilfældigt eller noget helt tredje?
    Ja, seedningen har betydning. Som udgangspunkt foregår inddelingen således:

    Der er fire puljer à 10/12 hold, med lige mange seedede som useedede. Pulje A og B har 12 hold, pulje C og D 10 hold
    De seedede hold fordeles i puljerne alt efter hvor højt seedede de er. Højst seedet i pulje A, næsthøjst i pulje B, 3. seedet i pulje C, 4. seedet i pulje D, 5. seedet i pulje A, osv, til alle seedede hold er fordelt. Disse hold får nr. 1-5/6, alt efter hvor højt seedet de er.
    Samme procedure anvendes for de useedede hold, som fordeles i de fire puljer. Disse hold får nr. 6/7-10/12, alt efter hvor mange koefficientpoint de har.
    Skulle der være to eller flere hold fra samme land i samme pulje, men i hvert seedningslag, byttes der med et hold fra en anden pulje. Udover dette er der politiske hensyn, som skal tages, eksempelvis at et hold fra Azerbaijan ikke kan trække et hold fra Armenien, eller et spansk hold ikke kan trække et hold fra Gibraltar.

    De seedede hold, nr. 1-5/6 kan ikke trække hinanden, og de useedede hold, nr. 6/7-10/12 kan heller ikke trække hinanden.

    Da FCK pt. er 8. højst seedet, vil vi som udgangspunkt være placeret i pulje D, med nr. 2.
    FCM vil som udgangpunkt være i pulje C, med nr. 10 som det svageste hold i pulje C.
    Disse placeringer er taget ud fra at alle hold holder deres seedning i aftenens kval-kampe.

    Men som der blev sagt i telefonen, der er tale om guidelines, så der kan komme ændringer af forskellige årsager.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Men som Ougar rigtig nok siger - man ved sgu aldrig rigtig med UEFA, så lad os i første omgang koncentrere os om at gøre arbejdet færdig mod Jablonec så diskussionen overhovedet bliver relevant.
    Dén kommentar blev godt nok mere relevant, end de fleste af os havde regnet med.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/europ...eiske-mareridt

    Interessant artikel om rædselssommeren 2004, bl.a. inkl. vores horrible sammenbrud på hjemmebane mod Gorica.
    Hvis man, som jeg, var til stede, glemmer man det aldrig!

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Næst efter egen lykke, er andres ulykke ikke at foragte..

    BIF var i den grad overmatchet mod PAOK, og fik ikke et ben til jorden i 5-0 afklapsningen.
    Og hvor ville jeg dog ønske, vi havde en type som den slovakiske tremålsskytte Robert Mak. Fantastisk!

    FCM kæmpede med alt hvad de havde, og fik et flot 1-1 resultat med hjem fra Southampton. Det skal siges, at Southampton var meget langt fra den standard de viste i fjor. Det kan godt blive spændende i Herning på torsdag.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Tillykke til FCM. Synes det var ganske fortjent! Fint i det mindste at have et hold med i gruppespillet og uden det her skal blive en koeficient diskussion - så synes det er fint og jeg synes som sagt det var fortjent.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Tillykke til FCM. Synes det var ganske fortjent! Fint i det mindste at have et hold med i gruppespillet og uden det her skal blive en koeficient diskussion - så synes det er fint og jeg synes som sagt det var fortjent.
    Også tillykke herfra til FCM. Sejren over Southampton var fortjent, og jyderne kan være stolte af deres indsats.
    Som FCK'ere kan man ærgre sig over, at det ikke er os, der er videre i gruppespillet, men på den anden side kan vi ikke både brokke os over, at det kun er FCK, der skaffer koefficientpoint til Danmark og samtidig ærgre sig over at fx FCM begynder at bidrage.
    Jeg håber, FCM på denne måde har vist os og resten af fodbold-Danmark, at der er noget at komme efter, når man spiller i Europa, og at man ikke pr definition skal grave sig ned og håbe på en heldig kontra, hvis man møder et mellemhold fra selv de store ligaer. Jeg hilser konkurrencen fra FCM velkommen - i hvert fald hvis vi bruger udfordringen til at skærpe os selv og tager kampen op for alvor. Konkurrencen fra FCM og Malmø bør være motivation nok for FCK, både spillere og sportslig ledelse, til at glemme primadonnanykker og (forståelig ;-)) arrogance og i stedet yde 120% i kampen for at (gen-)vinde den danske og skandinaviske fodboldtrone.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Det eneste gode ved FCM i europa er, at vi måske får en chance for at indhente dem i Superligaen.

  23. De følgende 2 brugere er enige:
    donl, MZ

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Tillykke?? Nu må i fanme stoppe! Prøv at luk jeres øjne og se Steinleins selvfede smil for jer selv, og tænk så på hvor tit det kommer til at dukke op på skærmen den nærmeste tid.....tillykke min bare.
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar


  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 2015/2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Det eneste gode ved FCM i europa er, at vi måske får en chance for at indhente dem i Superligaen.
    Det er også rigeligt for mig. at FCM er kommet i Europa kan da kun blive en fordel for os. De kommer 100 % til at smide point i suppen. Det kan man også konkludere udfra andre Danske holds erfaringer i Europa at det koster i den hjemmelig tournering.

    Derudover så syntes jeg FCM har spillet 2 fornuftige kampe mod Southampton og er fortjent videre.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  2. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  3. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  4. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •