Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 34

Emner: Lodtrækning til Europa League 2015/16

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Så det maltesiske hold er det seedede hold.. Bum bum.. Det ser fornuftigt ud. :-)

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Jeg må sige at jeg forstod intet af den måde lodtrækningen foregik på.
    F.eks. hvis Brøndby og PFC Beroe Stara Zagora vinder, vil det være to seedede hold der vil møde hinanden(ifølge Bert). Lodtrækningen til 3. runde sker i mellem første og anden kamp af 2. runde. Så vil vi også kunne komme til at møde et seedet hold?
    Fandt selv svaret :)
    "Unseeded teams in the 2nd qualifying round that qualify for the next round take effectively the coefficient of their opponent in the next round. The reason for this is that the draw for the 3rd qualifying round is made before the results of the 2nd qualifying round are known."

    De går ud fra det hold med højeste koeffecient. Og jeg havde set forkert med PFC Beroe Stara Zagora koeffecint. Så skulle Bert passe alligevel

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Jeg må sige at jeg forstod intet af den måde lodtrækningen foregik på.
    F.eks. hvis Brøndby og PFC Beroe Stara Zagora vinder, vil det være to seedede hold der vil møde hinanden(ifølge Bert). Lodtrækningen til 3. runde sker i mellem første og anden kamp af 2. runde. Så vil vi også kunne komme til at møde et seedet hold?
    I 1. runde er de begge seedede, ja. Men i 2. runde har Brøndby så mange point, at de også vil være seedede, mens PFC Beroe Stara Zagora ikke har nok point til at være seedede i 2. runde. Derfor kan de mødes.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Nå, det burde blive endog meget overkommerligt.

    I Newtown AFC siger de følgende...:

    "They are a big club and it is a big draw for us so we are already looking forward to it."

    Hughes was happy with the draw which means the country will be more accessible and easy to travel to, but he is under no illusions about how tough the task will be.

    ... om at have trukket Valletta F.C. :o)

    http://www.newtownafc.co.uk/news/hug...perb-draw.html

    Og ifølge deres twitter, er vi Euro giants - https://twitter.com/newtownafc

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Jeg brækker mig meget over, at jeg føler, at man i år er nødtvunget til at holde med Bøf og FCM i Europa, da FCK har brug for så mange landekoefficient point som muligt. Det gør, at jeg håber på succes for de andre tre, meget, meget mod min natur. Støtten går dog ikke længere end til det øjeblik, at et af holdene gøre det bedre end FCK.
    Ryger Bøf ud, vil det også kun være krokodilletårer jeg græder, og jeg vil bruge alt min krudt på at håne dem og deres "fans", for aldrig at bidrage positivt til landekoefficienten. Det samme kan man sådan set sige om FCM.

    Grundlæggende har FCK dog brug for de andres succes, så Vi kan få så mange CL-oplevelser som muligt i Parken! Fuck hvor jeg dog hader at være rationel omkring Bøf!

    Edit: Er det bedre nu -Smølle?
    Sidst redigeret af Devil : 22.06.15 kl. 15:04

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg brækker mig lidt over, at jeg føler, at man i år er tvunget til at holde med Bøf og FCM i Europa, da FCK har brug for så mange landekoefficient point som muligt.
    Man er ikke tvunget til at holde med nogen. Og slet ikke Brøndby. Det er en stor og meget uheldig misforståelse :-)


  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg brækker mig meget over, at jeg føler, at man i år er nødtvunget til at holde med Bøf og FCM i Europa, da FCK har brug for så mange landekoefficient point som muligt. Det gør, at jeg håber på succes for de andre tre, meget, meget mod min natur. Støtten går dog ikke længere end til det øjeblik, at et af holdene gøre det bedre end FCK.
    Ryger Bøf ud, vil det også kun være krokodilletårer jeg græder, og jeg vil bruge alt min krudt på at håne dem og deres "fans", for aldrig at bidrage positivt til landekoefficienten. Det samme kan man sådan set sige om FCM.

    Grundlæggende har FCK dog brug for de andres succes, så Vi kan få så mange CL-oplevelser som muligt i Parken! Fuck hvor jeg dog hader at være rationel omkring Bøf!
    Er den snak ikke blevet punkteret et par gange, vi har selv skabt klart den største del af de point vores seed består af, og det derfor hvis ikke ingenting, så ihvertfald meget lidt hvor stor eller lille succes de andre hold har.

    Og uanset hvad, så hvis vi bare nosser os sammen og vinder det mesterskab, så kan det være fucking lige gyldigt med den lande seed, da det alt andet lige må være en fordel at have så få af de andre klubber med i Europa...

    /Jesper
    cossie's Avatar

  10. #23
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    [QUOTE]
    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg brækker mig meget over, at jeg føler, at man i år er nødtvunget til at holde med Bøf og FCM i Europa, da FCK har brug for så mange landekoefficient point som muligt. Det gør, at jeg håber på succes for de andre tre, meget, meget mod min natur. Støtten går dog ikke længere end til det øjeblik, at et af holdene gøre det bedre end FCK.
    Ryger Bøf ud, vil det også kun være krokodilletårer jeg græder, og jeg vil bruge alt min krudt på at håne dem og deres "fans", for aldrig at bidrage positivt til landekoefficienten. Det samme kan man sådan set sige om FCM.

    Grundlæggende har FCK dog brug for de andres succes, så Vi kan få så mange CL-oplevelser som muligt i Parken! Fuck hvor jeg dog hader at være rationel omkring Bøf!
    Hvis Brøndby kommer hele vejen til Playoff-runden i EL-kvalen, bidrager de næste år med 0,075 (1,5/4*0,2) point til FCKs teamkoefficient, og 0.375 point til nationalregnskabet....
    Derfor bør man aldrig med andre end sig selv og sine.

    Man kan derfor med god fornøjelse læne sig tilbage i sensommerens havestole, og heppe på hold fra eksotiske østeuropæiske landsbyer eller sydeuropæiske øsamfund med deltidskontrakter.

    Vh
    Deichmaniac

    P.s (Sådan forstår jeg Berts eksempler.. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/calc.html)


  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Jeg kom til at tænke på.. Jeg ville egentlig gerne bytte en sæsons point til landekoefficienten, blot for at se hhv. Disco-Glen og Thomas Frank bortforklare et nederlag og samlet exit til et hold fra hhv. Andorra og San Marino..


  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Niveauet i suppen er formentlig så lavt, at det aktuelt er komplet urealistisk at forbedre og bevare en væsentligt bedre placering end vores nuværende, og i dét lys kan vi selvfølgelig lige så godt acceptere kendsgerningerne og nyde BIFs og FCMs fadæser.

    Men det er jo noget uholdbart at marginalisere de øvrige danske hold, hvis vi skal se på, hvad der rent faktisk skal til for, at Danmark kan forbedre og bevare en bedre international placering. FCK kan ganske enkelt ikke trække læsset alene, da de point vi selv tjener til landekoefficienten jo netop deles efter antallet af deltagende danske hold.

    Aab i 2014/2015 er et eksempel på, at danske hold(foruden FCK altså) til tider kan skabe fornuftige resultater i Europa til gavn for landekoefficienten. Det falder blot lidt til jorden, når FCM og BIF i samme år skraber imponerende 0 point sammen :o)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    40

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16


    Hvis Brøndby kommer hele vejen til Playoff-runden i EL-kvalen, bidrager de næste år med 0,075 (1,5/4*0,2) point til FCKs teamkoefficient, og 0.375 point til nationalregnskabet....
    Derfor bør man aldrig med andre end sig selv og sine.

    Man kan derfor med god fornøjelse læne sig tilbage i sensommerens havestole, og heppe på hold fra eksotiske østeuropæiske landsbyer eller sydeuropæiske øsamfund med deltidskontrakter.

    Vh
    Deichmaniac

    P.s (Sådan forstår jeg Berts eksempler.. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/calc.html)
    Det er forstået en smule forkert. De 1,5, som du henviser til, er de bonuspoint BIF får, hvis de ryger ud i 4. kvalrunde. Bonuspoint tæller IKKE med i landets koefficient, men kun i klubbens. (Disse bonuspoint gives i øvrigt kun for den runde, hvor man bliver slået ud.)
    Kampe vundet i kvalrunder giver 1 point, imens kampe uafgjorte kampe giver ½ point. Disse point gælder til landets koefficient, men IKKE klubbens.
    Kampe vundet i gruppespil/knockout giver 2 point, imens uafgjort kampe her giver 1 point. Disse point gælder til både klubben og landets koefficient.
    Bonuspoint opnået for at nå gruppespil i CL, 1/4-finale i EL eller lignende gælder også både til klubben og landets koefficient.

    Så det "rigtige", at håbe på, er vel, at BIF vinder begge kampe i de første 3 kvalrunder. I 4. kvalrunde vinder de første kamp, hvorefter de bliver banket 6-0 i returen og ryger ud, inden pengene bliver gode. Dermed bidrager de med 7 point til landets koefficient (1,75 efter det er delt med 4), og derfor med 0,35 til FCKs koefficient.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Men det er jo noget uholdbart at marginalisere de øvrige danske hold, hvis vi skal se på, hvad der rent faktisk skal til for, at Danmark kan forbedre og bevare en bedre international placering. FCK kan ganske enkelt ikke trække læsset alene, da de point vi selv tjener til landekoefficienten jo netop deles efter antallet af deltagende danske hold.
    Det, der gør debatten lidt fjollet, er en formodning om at vores personlige sympatier rykker det mindste på noget som helst. Hvordan skulle vi på nogen måde kunne 'marginalisere' Brøndby? Vi kan jo ikke gøre fra eller til omkring deres indsatser i Europa. De bliver hverken værre eller bedre af at mange af os hader dem, og håber de taber hver gang.

    Så lad os nu bare nyde det, hvis det sker. Eller nyde pointene, hvis BØF vinder – hvis det er det, man er til. Jeg vil gerne prøve at forstå, hvordan man kan ønske dem alt ondt i den ene turnering og succes i den anden. Men så må der også være forståelse for det modsatte ;-)

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Aab i 2014/2015 er et eksempel på, at danske hold(foruden FCK altså) til tider kan skabe fornuftige resultater i Europa til gavn for landekoefficienten. Det falder blot lidt til jorden, når FCM og BIF i samme år skraber imponerende 0 point sammen :o)
    Jo da. Men nu er AaB også – og jeg kan kun tale for mig selv – et eksempel på en klub jeg ikke har det fjerneste imod. Så deres succes passede mig fint. BIF og FCM er en helt anden historie.


  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det, der gør debatten lidt fjollet, er en formodning om at vores personlige sympatier rykker det mindste på noget som helst. Hvordan skulle vi på nogen måde kunne 'marginalisere' Brøndby? Vi kan jo ikke gøre fra eller til omkring deres indsatser i Europa. De bliver hverken værre eller bedre af at mange af os hader dem, og håber de taber hver gang.
    Jeg anfægter det standpunkt, at de øvrige danske holds bidrag til Danmarks UEFA rangering nødvendigvis vil være af så ringe betydning, at vi på forhånd lige så godt kan glæde os til fadæserne. Kommer de danske hold i EL, er der allerede der hentet mange point, som samlet set vil kunne forbedre Danmarks aktuelle placering betragteligt.

    Jeg nød at se BIF blive klædt af x 2 af Brugge, men det kan jeg jo ikke rigtig brug til noget fornuftigt i denne sammenhæng :o)

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Jeg anfægter det standpunkt, at de øvrige danske holds bidrag til Danmarks UEFA rangering nødvendigvis vil være af så ringe betydning, at vi på forhånd lige så godt kan glæde os til fadæserne. Kommer de danske hold i EL, er der allerede der hentet mange point, som samlet set vil kunne forbedre Danmarks aktuelle placering betragteligt.

    Jeg nød at se BIF blive klædt af x 2 af Brugge, men det kan jeg jo ikke rigtig brug til noget fornuftigt i denne sammenhæng :o)
    Man skal jo også se på hvad gevinsten er.

    PT ligger Danmark på en flot 24 plads. Og om vi ligger på 16. pladsen, 24. pladsen eller på 40. pladsen er BEDØVENDE ligegyldigt. Mestrene starter alligevel i samme runde, og om vi skal ud i en ekstra walkover-runde i Europa League kvalens 1. eller 2. runde betyder jo ikke pisse meget.

    Så hvis man - som mig - PT totalt har opgivet muligheden for at nå 15. pladsen (CL-kval for sølvmedaljer) for slet ikke at tale om 13. pladsen (mulig direkte CL gruppespil), så er det nærmest ligegyldigt, hvad de andre danske hold laver. Det er selvfølgelig oplagt, at HVIS vi skal vende det og nå 15. pladsen på et tidspunkt, så kræver det selvfølgelig 5 gode år i træk, hvor de første år jo i starten, ikke vil betyde en skid. Så man skal jo begynde at vinde på et tidspunkt - men jeg kan ikke engang holde med Brøndby i Superligaen, når de møder nummer 1, selvom det giver os en fordel med det samme, så at holde med Brøndby - eller bare glæde mig over deres point - fordi de MÅSKE kan give os en fordel om 5 år.... Nej. Det er ganske enkelt umuligt.

    Faktisk vil jeg hævde, at Brøndbys samlede Europæiske meritter de seneste mange år mod Ried, Sporting, Hertha Berlin og Frankfurt har givet mig så meget glæde, at det fint opvejer en hel del ulemper til FCK - ikke et helt CL gruppespil, men tæt på :-)

    Må de få så mange stryg og så meget nedtur, som overhovedet muligt, og så sidder jeg gerne igennem UTALLIGE 1. runde kval-kampe til gengæld :-)

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 23.06.15 kl. 18:39
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  19. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Lodtrækning til Europa League 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Faktisk vil jeg hævde, at Brøndbys samlede Europæiske meritter de seneste mange år mod Ried, Sporting, Hertha Berlin og Frankfurt har givet mig så meget glæde, at det fint opvejer en hel del ulemper til FCK - ikke et helt CL gruppespil, men tæt på :-)

    Må de få så mange stryg og så meget nedtur, som overhovedet muligt, og se sidder jeg gerne igennem UTALLIGE 1. runde kval-kampe til gengæld :-)


Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. Lodtrækning i Europa League 2014/15
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 29.09.14, 10:49
  3. Lodtrækning til Europa League 12/13
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 03.09.12, 09:53
  4. Dagens Europa League-Lodtrækning
    By HP-drengen in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 28.08.09, 17:39
  5. Europa-cup lodtrækning
    By drix in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.10.03, 18:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •