Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 31

Emner: Football Manager 2016 - Hjælp med research

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Jeg har sidste år fået tjansen som researcher for København, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres holdninger om vores ungdomsspillere på især U19 holdet (også gerne U17), men også reservespillerne i vores Superligatrup. Jeg har selv været ude og se en del ungdomskampe, men da jeg blev far, blev jeg samtidig snydt for det sidste halve år af sæsonen. Det med to børn er åbenbart sværere at få til at gå op end jeg kunne regne ud på forhånd.

    Jeg har selv en okay fornemmelse af vores spillere, men et halvt år er lang tid, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad I synes de forskellige spillere har af spidskompetencer og om de er materiale til Superliga, første division eller det der er værre.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg har sidste år fået tjansen som researcher for København, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres holdninger om vores ungdomsspillere på især U19 holdet (også gerne U17), men også reservespillerne i vores Superligatrup. Jeg har selv været ude og se en del ungdomskampe, men da jeg blev far, blev jeg samtidig snydt for det sidste halve år af sæsonen. Det med to børn er åbenbart sværere at få til at gå op end jeg kunne regne ud på forhånd.

    Jeg har selv en okay fornemmelse af vores spillere, men et halvt år er lang tid, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad I synes de forskellige spillere har af spidskompetencer og om de er materiale til Superliga, første division eller det der er værre.
    Abdul Kadir har jeg selv spillet mod et par gange, og sågar også med én enkelt gang. Han er ret så hurtig og har en meget fornuftig teknik. Derudover har man efterhånden set nogle gange at Emil Krogh er sublim på frispark. På trods af at jeg kun har set ham i en indendørsturnering, så må Daniel Jespersen også skulle opgraderes gevaldigt, baseret på hans nylige kåring til prisen Granen. Kender ingenting til deres spidskompetencer, men de to midterforsvarere Joel Felix og Morten Fraysse skulle også være ret store talenter, sammen med Mani Hilmarsson, Frimann selvfølgelig, Carlo Holse og Filip Djukic.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Tak for input Falkengulle.

    Er der ingen andre herinde som ser ungdomsfodbold som kunne tænke sig at give deres besyv med? Hvor er Spejder fra mars når man har brug for ham!?

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    1

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Tak for input Falkengulle.

    Er der ingen andre herinde som ser ungdomsfodbold som kunne tænke sig at give deres besyv med? Hvor er Spejder fra mars når man har brug for ham!?
    På årgang 1996 er der selvfølgelig Marcus Mathisen, Beqiri og granen-vinder Jespersen. Mathisen er en spillende midterforsvarer eller def midt, god i pasningsspillet og ganske hurtig. Beqiri er venstrekant, som søger ind i banen. Han sparker godt fra distancen og er driblestærk. Jespersen kender jeg ikke så godt.

    Mht 97 er Bay og Frimann nok spillerne med størst potentiale. Måske også Lucas Simonsen som også har trænet med førsteholdet. Bay er en klassisk FCK type venstre back med hurtighed og skarpe indlæg. Frimann er hængende angriber og som jeg husker ham adræt, driblestærk og generelt god teknik. Simonsen er central eller højre midt og er hurtig, gode førsteberøringer og afleveringer og godt overblik.

    Årg 98 har jeg ikke set så meget til, men har også hørt fine ting om dem Falkengulle nævner, Felix, Fraysse og Hilmarsson.

    En af mine kæpheste ift FCK i FM er, at der tit er mange fejl i staben, særligt på SoE. Så det må du meget gerne få fixet ;-)
    Heldigvis er fck.dk blevet opdateret på det punkt, men det ved du nok godt...
    A-holdet: http://www.fck.dk/holdet/traener__stab/
    U-19: http://www.fck.dk/om_fck/klubben/sch...hed/u19-holdet
    U-17: http://www.fck.dk/om_fck/klubben/sch...hed/u17-holdet

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Tak for input på spillersiden.

    Citat Oprindeligt indsendt af emiso
    En af mine kæpheste ift FCK i FM er, at der tit er mange fejl i staben, særligt på SoE. Så det må du meget gerne få fixet ;-)
    Heldigvis er fck.dk blevet opdateret på det punkt, men det ved du nok godt...
    A-holdet: http://www.fck.dk/holdet/traener__stab/
    U-19: http://www.fck.dk/om_fck/klubben/sch...hed/u19-holdet
    U-17: http://www.fck.dk/om_fck/klubben/sch...hed/u17-holdet
    Det har jeg i den grad lagt mærke til, samt jublet i vilden sky over. Jeg har fået en inside man i trænerstaben og kan nu forhåbentlig få udfyldt fødselsdatoer plus det løse på det staff som mangler den slags. Derudover har jeg fået ændret på et par staff roller, samt oprettet et par af de nye mand vi har fået bag kulissen. Hvilke fejl i staben har du bemærket i forrige version?

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Første research fase endte op med en top 25 CA for København som ser således ud (spoiler alert og alt det her):

    CA = Current Ability, PA = Potential Ability, Cons = Consistency



    Der gemmer sig naturligvis en masse stats under ovenstående, men CA/PA er en god måde at få et hurtigt overblik på.

    EDIT: Alle de nye ansigter er vurderet af researcheren som er tilknyttet den klub de kom til fra, så hvad dem angår fraskriver jeg mig ethvert ansvar.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    25

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Første research fase endte op med en top 25 CA for København som ser således ud (spoiler alert og alt det her):

    CA = Current Ability, PA = Potential Ability, Cons = Consistency



    Der gemmer sig naturligvis en masse stats under ovenstående, men CA/PA er en god måde at få et hurtigt overblik på.

    EDIT: Alle de nye ansigter er vurderet af researcheren som er tilknyttet den klub de kom til fra, så hvad dem angår fraskriver jeg mig ethvert ansvar.
    Mega godt arbejde! Har du nogen som helst idé om hvad Santanders CA og PA kommer til at være på? Jeg mener, han ser ikke just skræmmende ud i det nuværende spil - ihvertfald meget middelmådig. Tror/ved du om det er ændret efter hans seneste sæson i Paraguay?

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Citat Oprindeligt indsendt af CMGFCK Se meddelelser
    Mega godt arbejde! Har du nogen som helst idé om hvad Santanders CA og PA kommer til at være på? Jeg mener, han ser ikke just skræmmende ud i det nuværende spil - ihvertfald meget middelmådig. Tror/ved du om det er ændret efter hans seneste sæson i Paraguay?
    Mange tak :)

    Jeg ved, at Santander var omkring 128 i PA i det forrige spil, men jeg får ham først tildelt i næste researchfase (om nogle uger), så indtil da ved jeg intet. Dog har jeg tænkt mig at hive fat i den ansvarlige researcher fra Paraguay og høre om der er nogle ændringer som han ikke har fået med. Jeg tænker, at hans succes i Copa nok har kastet minimum et par CA og PA point af sig.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    25

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Mange tak :)

    Jeg ved, at Santander var omkring 128 i PA i det forrige spil, men jeg får ham først tildelt i næste researchfase (om nogle uger), så indtil da ved jeg intet. Dog har jeg tænkt mig at hive fat i den ansvarlige researcher fra Paraguay og høre om der er nogle ændringer som han ikke har fået med. Jeg tænker, at hans succes i Copa nok har kastet minimum et par CA og PA point af sig.
    Ja okay. Det fordi jeg leger lidt med en update til FM 15 så der kan games lidt inden det nye kommer. Men vil egentlig gerne kunne "opdatere" så meget som overhovedet muligt på holdet - også Ca og Pa :) Men skriv endelig update herinde når det er!

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Santander ser således ud:



    Og har en PA på 129, hvilket gør ham rigtig god i Superligaen, men heller ikke mere end det. Jeg tjekker med researcheren fra Paraguay i forhold til eventuelle ændringer.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    25

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Okay, han er altså ikke ret meget bedre i det nye så, ihvertfald ikke bedømt på de stats der.

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Angående Federico Santander, så ser han nu således ud:



    Jeg har ændret følgende:

    Decisions: 11 --> 12
    First touch: 12 --> 13
    Technique: 7 --> 10
    Vision: 11 --> 12
    PPA: Shoots with power

    hvilket har hevet ham op på CA 126 og med en PA på 135 (som før var på 129). Det er kun hans anden kamp for København, så ovenstående vil måske være ændret når vi når deadline og han har spillet flere kampe. Dog synes jeg allerede det er tydeligt, at han er bedre end de tal han blev leveret med.

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Angående Federico Santander, så ser han nu således ud:



    Jeg har ændret følgende:

    Decisions: 11 --> 12
    First touch: 12 --> 13
    Technique: 7 --> 10
    Vision: 11 --> 12
    PPA: Shoots with power

    hvilket har hevet ham op på CA 126 og med en PA på 135 (som før var på 129). Det er kun hans anden kamp for København, så ovenstående vil måske være ændret når vi når deadline og han har spillet flere kampe. Dog synes jeg allerede det er tydeligt, at han er bedre end de tal han blev leveret med.
    Hans frispark bliver i mine øjne nødt til at blive ændret drastisk til det bedre. 7? Hvis der var et 1-tal foran havde det været tættere på hans egentlige evne på frispark. Jeg ville vurdere det til en 13/14/15 stykker. Derudover kunne man også overveje at smide hans styrke op på 17 (Navnet "El Ropero" kommer vel ikke af ingenting, samt det fact at han endnu ikke har tabt en fysisk duel), og måske smide hans venstreben op på 11/12. Udover dette, synes jeg at det virker ret passende, og er specielt glad for at du har ændret hans teknik. 7 er jo latterligt, ligesåvel som det er med frisparkene :D

    Håber du vil overveje det.

    PS. Fedt at du gider at bruge noget af din tid som researcher!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Ud fra hvad jeg har set, så er jeg enig med free kick omkring 13 og venstreben på 12, men vi reviewer hinandens arbejde, og jeg tror ikke, at jeg får solgt så mange ændringer uanset hvor gode argumenter jeg smider på bordet. Der er allerede blevet løftet et par øjenbryn over, at jeg foreslår at lave ændringer til en gut som burde have været researchet i Paraguay.

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Football Manager 2016 - Hjælp med research

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Ud fra hvad jeg har set, så er jeg enig med free kick omkring 13 og venstreben på 12, men vi reviewer hinandens arbejde, og jeg tror ikke, at jeg får solgt så mange ændringer uanset hvor gode argumenter jeg smider på bordet. Der er allerede blevet løftet et par øjenbryn over, at jeg foreslår at lave ændringer til en gut som burde have været researchet i Paraguay.
    Nå ja, det er selvfølgelig forståeligt nok!

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Football Manager 2011 - FcK
    By Singularity in forum Spil
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 16.11.10, 16:26
  2. Football Manager 09
    By MSO in forum Spil
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 01.05.09, 10:12
  3. Football Manager 2005
    By Hejbøll in forum Spil
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 02.01.05, 13:14
  4. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 31.10.04, 15:49
  5. Football manager
    By Moo in forum Spil
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.04, 18:54

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •