Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 44

Emner: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Det er vel nok en af de grimmeste udebanrtrøjer længe haha! :D Lex Deux trøjen slår den jo med flere længder. Ville så meget hellere bare have set andentrøjen ligsom den nye hjemmebanetrøje, bare i sort og hvid...
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Det er vel nok en af de grimmeste udebanrtrøjer længe haha! :D Lex Deux trøjen slår den jo med flere længder. Ville så meget hellere bare have set andentrøjen ligsom den nye hjemmebanetrøje, bare i sort og hvid...
    Nu skal du passe på, at du ikke begår en utilgivelig synd herinde - flere af sideliniens brugere er meget passionerede omkring Inter-trøjen.

    Når det så er sagt, så er det ikke en trøje jeg personligt ville skynde mig ned og købe.
    Sidst redigeret af Christian : 19.07.15 kl. 10:36

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Havde trøjen dog bare været gennemført med striber, og ikke den blå ryg som vist i fredags.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Mener det er UEFA regler at der skal være ensfarvet ryg. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Mener det er UEFA regler at der skal være ensfarvet ryg. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
    Du tager fejl:

    Hejsa
    Elver's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Du tager fejl:

    Article 10 her:

    http://www.uefa.org/MultimediaFiles/...8_DOWNLOAD.pdf
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    10.03: Around the fi gure(s), there must be a zone free from any item and comprising a single-colour background if so required, according to Annex D (Number zone; see Annex C and D, point 8).

    Pointen er bare, at Barca spillede CL-finale for et par måneder siden med striber på ryggen jvf. mit tidligere billede, men Inter (vs Tottenham) har også gjort det for nyligt, Bayern gjorde det hele sidste sæson - bla i CL-semien mod Barca, Man City har gjort det mod Ajax osv osv. Hvis Inter kan spille europæisk i en blå- og sortstribet ryg med hvidt rygnummer, så kan FCK nok også.





    Hejsa
    Elver's Avatar

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jep, de bruger et eller andet snedigt måleapparat, men det handler om, at der skal være tilstrækkelig kontrast mellem baggrundsfarverne og talfarven. Det skulle man mene, der var med hvide numre på sort og mørkeblå, så den blå ryg må forblive et mysterium...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #24
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jep, de bruger et eller andet snedigt måleapparat, men det handler om, at der skal være tilstrækkelig kontrast mellem baggrundsfarverne og talfarven. Det skulle man mene, der var med hvide numre på sort og mørkeblå, så den blå ryg må forblive et mysterium...
    Det er vel fordi, at en eller anden har ment, at det ville være perfekt også at snige den hvide farve ind i trøjen på striber og hals. Hvorfor man mener at hvide striber og hvid hals giver trøjen et bedre look må stå hen i det uvisse for det smadrer i mine øjne trøjen totalt.

    MCN

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #25
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    386

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Det er vel fordi, at en eller anden har ment, at det ville være perfekt også at snige den hvide farve ind i trøjen på striber og hals. Hvorfor man mener at hvide striber og hvid hals giver trøjen et bedre look må stå hen i det uvisse for det smadrer i mine øjne trøjen totalt.
    Jeg er nu ret overbevist om at den simple grund er at det har været et krav fra Adidas at finde en farve der er markant anderledes til at skabe en kontrast imellem deres striber og resten af trøjen. Det var jo også dilemmaet sidste år med de grå striber. FCK ville have trøjen helt hvis men Adidas krævede noget kontrast farve så deres striber bliver mere markante.
    Den hvide hals er så nok blot et forsøg på at skabe lidt konsistens imellem striberne og resten af trøjen.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Jeg har nu ikke noget imod de hvide striber og den hvide krave.. Derimod er det ærgerligt de har lavet ryggen helt blå, det ødelægger den sgu lidt..

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Det er vel fordi, at en eller anden har ment, at det ville være perfekt også at snige den hvide farve ind i trøjen på striber og hals. Hvorfor man mener at hvide striber og hvid hals giver trøjen et bedre look må stå hen i det uvisse for det smadrer i mine øjne trøjen totalt.

    MCN
    Jeg tror, vi snakker om forskellige ting. Vi er nogen, der diskuterer, hvorfor ryggen er helt blå frem for blå og sort-stribet. Det eneste, det har med farven hvid at gøre, er, at de hvide rygnumre burde stå i stor nok kontrast til både sort og blå, at ryggen sagtens kunne have været stribet uden at kollidere med UEFA's regler. Hvilket andre jo også har billeddokumenteret er tilfældet med andre klubbers stribede rygge.

    Den hvide krave og de hvide Adidas-striber har ikke noget med den snak at gøre.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #28
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg tror, vi snakker om forskellige ting. Vi er nogen, der diskuterer, hvorfor ryggen er helt blå frem for blå og sort-stribet. Det eneste, det har med farven hvid at gøre, er, at de hvide rygnumre burde stå i stor nok kontrast til både sort og blå, at ryggen sagtens kunne have været stribet uden at kollidere med UEFA's regler. Hvilket andre jo også har billeddokumenteret er tilfældet med andre klubbers stribede rygge.

    Den hvide krave og de hvide Adidas-striber har ikke noget med den snak at gøre.
    Tja, jeg tror at vi snakker om det samme. Pointen er jo, at argumentet for en helt blå bagside skulle falde sammen med kontrastbehovet på tallene. Og - som påpeget af størstedelen er blå/sort jo udmærket kontrast til hvide tal, hvorfor forsvaret for en helt blå bagside falder bort. Imidlertid kan der være et halmstrå at hænge kontrastargumentet på, når man vælger at smide hvide striber og krave ind i en ellers flot trøje. For hvid kontrasteres jo ikke hvid.
    Det var sådan set bare min pointe.
    'Edit' og det holder jo heller ikke, når man ser på Bayerns trøje.

    At jeg så samtidigt synes at man totalødelægger trøjen ved 1) en helt blå bagside og 2) alle de hvide elementer i trøjen er så bare min personlige smag. Trøjen kunne sgu være fed med Hvidt Carlsberglogo og hvide tal, men det er så også det eneste hvide der skal være på en ellers potentielt flot sort/blåstribet trøje.
    MCN

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #29
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Jeg er nu ret overbevist om at den simple grund er at det har været et krav fra Adidas at finde en farve der er markant anderledes til at skabe en kontrast imellem deres striber og resten af trøjen.
    Lige min tanke. Jeg er dog enig med dem der mener, at trøjen havde været langt pænere uden striberne, men så længe vi har adidas som trøjeleverandør, så tror jeg at vi må leve med striberne. På hjemmebanetrøjen fungerer de blå striber jo fantastisk godt på den hvide baggrund, men hvis vi absolut skal have hvide striber på udebanetrøjen, så tror jeg det vil være pænest på en helt sort baggrund.

    MEN, trods striber (og manglende striber), så er jeg stadig yderst tilfreds med trøjen og skal helt sikkert have købt mig et eksemplar.

    Mvh
    ZFDK

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    261

    Re: 2015 - 2016 Udebanetrøjen

    Det lader til, at det er DBU's regler, der gør at nummeret skal være på ensfarvet baggrund:

    - Rundt om nummeret skal der være en ensfarvet baggrund på minimum 2 cm over numret og 3 cm på de øvrige tre sider.
    http://www.dbu.dk/turneringer_og_res...ledragter.aspx

    Dog lader det ikke til, at der står noget om, at hele ryggen skal være ensfarvet.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. Football Manager 2016 - Hjælp med research
    By Outpatient in forum Spil
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 16.08.15, 21:50
  3. 2015-2016 hjemmebanetrøjen
    By Mr. Jardex in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 04.08.15, 12:19
  4. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  5. Indendørsturnering 2015
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 05.01.15, 14:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •