Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 57

Emner: Optakts- og diskussionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Jeg må indrømme, at jeg stadig sidder med lidt blandede følelser for manden.. Men jeg har måske heller ikke investeret super meget tid i at kloge mig på historien.

    Som udgangspunkt har jeg absolut nul tolerance overfor folk, der begår økonomisk kriminalitet, og som udnytter deres (magt)position. Men jeg må indrømme, at jeg også sidder tilbage med nogle indtryk af en mand fra dengang, som dels formåede at skabe noget ekstraordinært (også før der gik krimi i den), og dels på mange andre måde gav indtryk af at være et menneske, som - trods den store luksus og de store armbevægelser - rent faktisk stod på nogle gode menneskelige værdier (tydeligst illustreret da han blev interviewet på DR2 sammen med Morten Messerschmidt og Mogens Camre).

    Men gør mig gerne klogere..

    Måske det kunne være interessant at høre nogle perspektiver på, hvordan FCK som klub ville have udviklet sig, uden det han tilførte klubben (også før der gik krimi i den), og hvor meget af den struktur og det fundament, som klubben står på i dag, der kan tilskrives gode dispositioner fra hans side? Ikke at det kan undskylde kriminalitet naturligvis.. Mest af alt bare for at få et lidt mere nuanceret billede end "fæ" og "svindler"..

    Og ja ja.. Jeg kan læse en bog. Men nu er det jo en debatside, jeg er på :-)
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at jeg stadig sidder med lidt blandede følelser for manden.. Men jeg har måske heller ikke investeret super meget tid i at kloge mig på historien.

    Som udgangspunkt har jeg absolut nul tolerance overfor folk, der begår økonomisk kriminalitet, og som udnytter deres (magt)position. Men jeg må indrømme, at jeg også sidder tilbage med nogle indtryk af en mand fra dengang, som dels formåede at skabe noget ekstraordinært (også før der gik krimi i den), og dels på mange andre måde gav indtryk af at være et menneske, som - trods den store luksus og de store armbevægelser - rent faktisk stod på nogle gode menneskelige værdier (tydeligst illustreret da han blev interviewet på DR2 sammen med Morten Messerschmidt og Mogens Camre).

    Men gør mig gerne klogere..

    Måske det kunne være interessant at høre nogle perspektiver på, hvordan FCK som klub ville have udviklet sig, uden det han tilførte klubben (også før der gik krimi i den), og hvor meget af den struktur og det fundament, som klubben står på i dag, der kan tilskrives gode dispositioner fra hans side? Ikke at det kan undskylde kriminalitet naturligvis.. Mest af alt bare for at få et lidt mere nuanceret billede end "fæ" og "svindler"..

    Og ja ja.. Jeg kan læse en bog. Men nu er det jo en debatside, jeg er på :-)
    Well, grunden til at jeg ikke kan tilgive ham ligger, bogstavelig talt, på en klippe langt nede i Syditalien. Om der var noget ulovligt i handlen med den grund i Montepaone, der viste sig at være totalt værdiløs for Parken, ved jeg ikke, men jeg tror det ikke. Den foregik vel som så i fuld åbenhed som en ren investering.

    Men baggrunden for den? At FØ havde et nært forhold til krejleren Aldo Petersen, der allerede havde prøvet at få afsat den grund til Brøndby og Per Bjerregaard, der hverken ville eje eller have den – og at FØ så slog til og overtog den for Parkens penge, som en vennetjeneste, og med løfte om at Aldos investorkreds ville skyde nogle penge i Flemmings eget firma Comwir? Det er der bare ingen undskyldning for.

    At han så blev fanget med fingrene i kagedåsen da han forsøgte at holde værdien oppe på de aktier, der udgjorde en væsentlig del af hans formue, er virkelig ingen overraskelse. Men bare en kontant afregning for en fyr, der for mange år siden glemte at skelne mellem firmaets og sine private interesser. Og som stadig insisterer på, at alt han har gjort nærmest er velgørenhed, med offerrollen skruet op til 11.

    Han ligger som han har redt.


  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    . Og som stadig insisterer på, at alt han har gjort nærmest er velgørenhed, med offerrollen skruet op til 11.

    Han ligger som han har redt.
    Ja, det kaster unægteligt et dårligt lys over manden. Ovenstående er dog faktisk også noget af det, som jeg undrer mig mest over. Hans manglende forståelse (eller hvad vi nu skal kalde det) for sin egen rolle i sagen, og at han skruer så meget op for offerrollen. Nuvel, det kan være det får en anden lyd, når sagen er endeligt lukket, og det han siger ikke kan få negative konsekvenser for hans versende retssag.. Men der er godt nok skruet lidt højt op :-)
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Hvis vi går tilbage og fokusere på den her sag, så kan jeg altså ikke lade være med at undres lidt over at lige denne her sag åbenbart er den værst af typen i Danmarkshistorien med de længste straffe og den største bøde. Man ved jo hvor svært det er at få folk dømt for den slags, og sagen virker jo heller ikke så åbenlys med et eller andet "smoking gun" bevis der bare fastslår med sikkerhed at det eneste de var ude på var at snyde.

    Der er også andre der syntes afgørelsen er bemærkelsesværdig: http://fogtdal.blogs.business.dk/201...smanipulation/

    Dommen gav i øvrigt ikke andledning til at justere forventningerne til resultatet, så gad vide om Parken havde en forsikring mod den slags. http://www.parken.dk/selskabsmeddelelser

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Well, grunden til at jeg ikke kan tilgive ham
    Når du nu snakker om at "tilgive" Don Ø, må jeg lige spørge om hvad du egentlig mener om ham?

    Han har uden tvivl gjort nogle latterlige ting, og får straffen for det nu, jeg har ikke kendskab nok til sagen, til at kunne sige om det er en retfærdig dom, men det er også irrelevant.

    Men når jeg tænker på Don Ø i FCK, må jeg være ærlig og sige at jeg elskede manden, hans 100% glæde ved klubben, og hans "arrogance" som han har givet klubben, tvivler jeg på ville være det samme uden ham, noget af det jeg elsker ved FCK. Så jeg må sige at jeg ville 100% ikke have været uden Don Ø, selvom vi kunne have fået samme success uden ham. Men jeg ved ikke om jeg er alene med den holdning.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Når du nu snakker om at "tilgive" Don Ø, må jeg lige spørge om hvad du egentlig mener om ham?

    Han har uden tvivl gjort nogle latterlige ting, og får straffen for det nu, jeg har ikke kendskab nok til sagen, til at kunne sige om det er en retfærdig dom, men det er også irrelevant.

    Men når jeg tænker på Don Ø i FCK, må jeg være ærlig og sige at jeg elskede manden, hans 100% glæde ved klubben, og hans "arrogance" som han har givet klubben, tvivler jeg på ville være det samme uden ham, noget af det jeg elsker ved FCK. Så jeg må sige at jeg ville 100% ikke have været uden Don Ø, selvom vi kunne have fået samme success uden ham. Men jeg ved ikke om jeg er alene med den holdning.
    Vi står på samme side. Jeg kunne godt lide ham som person og er også typen jeg vil have nemmere ved at tilgive efter udstået straf - modsat så mange andre tvivlsomme typer :). Det er tydeligvis en mørk plet på FCK's historie, men jeg er kommet videre.

    I meget mindre målestok, så ligner det jo også at nogle spillere (Jacob Laursen fx) har haft en uheldig tid efterfølgende, derfor er jeg stadig glad for hans tid i klubben.

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Når du nu snakker om at "tilgive" Don Ø, må jeg lige spørge om hvad du egentlig mener om ham?

    Han har uden tvivl gjort nogle latterlige ting, og får straffen for det nu, jeg har ikke kendskab nok til sagen, til at kunne sige om det er en retfærdig dom, men det er også irrelevant.

    Men når jeg tænker på Don Ø i FCK, må jeg være ærlig og sige at jeg elskede manden, hans 100% glæde ved klubben, og hans "arrogance" som han har givet klubben, tvivler jeg på ville være det samme uden ham, noget af det jeg elsker ved FCK. Så jeg må sige at jeg ville 100% ikke have været uden Don Ø, selvom vi kunne have fået samme success uden ham. Men jeg ved ikke om jeg er alene med den holdning.
    Jeg mener, at skal han være en afholdt figur, i hvert fald afholdt af mig, skal han have holdt sin sti ren og gjort sin indsats for klubbens skyld.

    Han er ikke engang tæt på det.

    Og det har intet at gøre med hans personlighed eller 'arrogance' eller noget som helst. Kun med de ting han har gjort.

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Meget muligt alt sammen, tilbage står dog at Don Ø og Glistrup er nogle crooks. Østergaard har helt sikkert gjort meget for klubben og os fans, men det var altså ikke kun for vores blå øjnes skyld. De har forsøgt at malke succesen via aktionærerne og prissætning af egne aktier/optioner. To uafhængige retsinstanser har nu kendt dem skyldige, og så vidt jeg ved, kan de ikke andet end have håb om at højesteret vil se på strafudmålingen, ikke hvorvidt de er skyldige. Så crooks vil de altså blive ved med at være.

    The smoking gun, som jeg tror både byret og Landsret har lagt vægt på var den e-mail Østergaard var nød til at sende fra Australien pga. tidsforskellen, med en sætning a la; 'Kursen Jørgen! Nu må du sgu gøre noget ved kursen!' Retten købte ikke forsvarerens argument om det var taget ud af kontekst, og det kan jeg godt forstå. I andre sager om kursmanipulation har man ikke haft så tungt et bevis. I EBH-sagen var det hele aftalt i noget indspist sprog per telefon, og de blev så også frikendt, den gik bare ikke her.

    I min optik er der mere FÆ over de to jyder, når de nu udlodder 100 mio.kr. i udbytte for første gang i Parkens historie - vel at mærke til alle aktionærerne...

    /ottesen
    FCK's fans were magnificent, as usual, but it would be patronising to say that they got behind a plucky underdog who got lucky. That may apply to most teams who take points from Barca - but not this one.
    Ewan Macdonald på goal.com 03.11 2010
    ottesen's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ottesen Se meddelelser
    I min optik er der mere FÆ over de to jyder, når de nu udlodder 100 mio.kr. i udbytte for første gang i Parkens historie - vel at mærke til alle aktionærerne...
    Jeg forstår ikke hvad du mener her?

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    ...personligt kan jeg desuden næsten ikke komme mig over komikken i at Glistrup kan ende i Horserød - samme sted som sin far, også for økonomisk kriminalitet 🙄
    FCK's fans were magnificent, as usual, but it would be patronising to say that they got behind a plucky underdog who got lucky. That may apply to most teams who take points from Barca - but not this one.
    Ewan Macdonald på goal.com 03.11 2010
    ottesen's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Blot mit dårlige jib til Don Ø's mantra om at være Flittig og Ærlig. Jyderne har Don Ø været meget efter, men det er dem, som bruger den autoriserede (og ikke kriminelle) vej til at få penge ud af selskabet.
    /ottesen
    FCK's fans were magnificent, as usual, but it would be patronising to say that they got behind a plucky underdog who got lucky. That may apply to most teams who take points from Barca - but not this one.
    Ewan Macdonald på goal.com 03.11 2010
    ottesen's Avatar

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg mener, at skal han være en afholdt figur, i hvert fald afholdt af mig, skal han have holdt sin sti ren og gjort sin indsats for klubbens skyld.

    Han er ikke engang tæt på det.
    Jeg er helt enig, men personligheden ved ham er noget jeg "savner", og finder det meget ærgeligt at vi og han får denne plet, tiltrods for det er fortjent.

    Citat Oprindeligt indsendt af ottesen Se meddelelser
    Meget muligt alt sammen, tilbage står dog at Don Ø og Glistrup er nogle crooks. Østergaard har helt sikkert gjort meget for klubben og os fans, men det var altså ikke kun for vores blå øjnes skyld. De har forsøgt at malke succesen via aktionærerne og prissætning af egne aktier/optioner. To uafhængige retsinstanser har nu kendt dem skyldige, og så vidt jeg ved, kan de ikke andet end have håb om at højesteret vil se på strafudmålingen, ikke hvorvidt de er skyldige. Så crooks vil de altså blive ved med at være.
    Helt sikkert de er crooks, men jeg finder det stadig ærgeligt at Don Ø, ender op med dette, og vi "smider ham ud" af vores historie. 100% det er fortjent at vi gør det - Men det ærger mig stadig at vi er nød til det, da jeg virkelig kunne li' hans personlighed.

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    349

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Vi smider ham da ikke ud af vores historie, den får bare et noget mere sørgeligt endeligt. Lidt ligesom hver gang der råbes tilskuertal op i Parken, og jeg hver gang tænker, at der havde været flere, hvis det var Don Ø, der skulle tælle.
    /ottesen
    FCK's fans were magnificent, as usual, but it would be patronising to say that they got behind a plucky underdog who got lucky. That may apply to most teams who take points from Barca - but not this one.
    Ewan Macdonald på goal.com 03.11 2010
    ottesen's Avatar

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ottesen Se meddelelser
    Vi smider ham da ikke ud af vores historie, den får bare et noget mere sørgeligt endeligt. Lidt ligesom hver gang der råbes tilskuertal op i Parken, og jeg hver gang tænker, at der havde været flere, hvis det var Don Ø, der skulle tælle.
    /ottesen
    Kan godt være jeg lige husker forkert, men det event der var før denne sæson, hvor vi havde over vores historie, der blev da ikke nævnt noget om Don Ø i den?

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og diskkusionstråd: Don Ø - Bagmandspolitiet (Tir 08.09.15 KL: 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Kan godt være jeg lige husker forkert, men det event der var før denne sæson, hvor vi havde over vores historie, der blev da ikke nævnt noget om Don Ø i den?
    Det ville vel også være at pisse de nuværende ejere grundigt op og ned af ryggen?
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den komplette Sidelinien FCK ALL-STARS Diskussionstråd
    By Sokken in forum De lange linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 20.02.14, 16:58
  2. Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 17.08.11, 12:29
  3. Optakts- og kamptråd: AaB - FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 14.11.09, 14:17
  4. Optakts- og kamptråd FCK-AGF
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 26.11.08, 00:05
  5. Optakts- og kamptråd FCK - OB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.10.08, 16:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •