Side 6 af 56 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 838

Emner: Til- og afgange: Vinter 2015/16

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Nej vi skal selvfølgelig have gode alternativer, men vi er trods alt bare FCK :) og kan ikke forvente at have 18 klasse spillere i truppen og nogle vil bare blive stald fyld om du vil, i min verden er Danny og Remmer sådanne spillere ! Men gode at have i truppen specielt fordi de er KB drenge :)

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg tillader mig at forvente at der ikke er nogen "fyldspillere" blandt de 18 bedste i FC København. Hver enkelt spiller skal enten have evnen til at gøre en forskel når han er på banen - eller også skal der være tale om et stort talent, der derved har en realistisk mulighed for at kunne komme til det indenfor en overskuelig fremtid.

    Dette synes jeg imidlertid er tilfældet på nuværende tidspunkt, men når vi mister Amartey, vil der givetvis efterlades et stort hul i forvaret og på midten - mest førstnævnte, for på midten har vi mulighed for at bringe Brandur, Remmer og Toutouh i spil, hvem jeg anser for at tilhøre foromtalte talentkategori, mens vi i forsvaret kun har Mathisen (som vi vel ikke rigtigt ved så meget om endnu), foruden de to aldrende svenskere, så det er helt klart her der skal sættes ind, IMO.

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Helt enig, man kan vel også sige at Kvist er en slags afløser for Amartey?
    Der er bare den 'hage' ved den løsning at Kvist faktisk ikke har skrevet en permanent aftale mod FCK.
    Jeg er faktisk lidt halvnervøs/spændt på det kommende vindue, for vi har nogle spillere der forsvinder til sommer og hele 14 spillere der har kontrakt udløb inden til sommeren '17. Heraf er Ankersen og Kaminski (men ikke Kvist) talt med, 'listen' inkl. også Kris Stadsgaard og Marvin Pourie som det er ret tydeligt ikke indgår i FCK mere.

    Kontrakt - spreedsheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1J15QrRhF0fE4OtuiLMLSyZ4vXdhpK eteL0qptaJcQeI/pub
    Her fremgår det at Kaminski, Ankersen, Høgli og Stadsgaard har udløb til sommer, de første to dig med option om permanent tilknytning. Og som jeg skrev har Kvist option til at afbryde samarbejdet. Vi har samtidig kontrakt udløb med Zanka, Pelle, Antonsson, Remmer, Delaney, Brandur, Toutouh, Amankwaa, NJ og Pourie om 1 1/2 år. Det er vidst lige at tælle hele 14 spillere(!), Vi skal altså finde ud af hvem FCK er om 2 år da flere spillere bliver solgt eller når udløbsdatoen.

    Som udgangspunkt i præstationer og alder forventer jeg at vi skal indstille os på en afgang af Delaney, Amartey, Antonsson, NJ, Stadsgaard, Marvin og muligvis Ludwig, Zanka og Høgli. Det er 5-7 førsteholdsspillere - dertil kommer der store spørgsmål mht. Remmer hvis man signer Ankersen, og Brandur som pt. ikke engang er på bænken. Tilmed er der Pelle som i det store hele har været lidt af en skuffelse, og han kan vel også anses for at være længst tilbage i forsvars hierarkiet (Zanka > Amartey > Antonsson > Pelle), om ikke andet går jeg dog ud fra at vi i første omgang beholder ham indtil sommer, men han kunne sagtens fordufte i vinteren. Anyway.

    Der kan selvfølgelig forlænges med en del spillere, men alle de kontrakter der blev fornyet da Ståle satte sig ved roret nærmer sig stille og roligt en udgang, og hvis vi ønsker at få noget økonomi ud af spillerene skal vi nok forestille os en del indløb/afgange inden for en nær fremtid.

    Optimalt ville vi sørge for at have minimum en ekstra mand til midtbanen der kan skoles frem mod sommeren '16. Yderligere skal vi finde ud af hvilken stand Bashkim er i, og deraf overveje om der ikke skal en ekstra mand ind offensivt nu hvor NJ har fået et 'get-away-kort' fra næste sommer. Denne spiller må gerne være kompetent med at spille kant og ikke nødvendigvis den typiske targetman som vi i forvejen to af (Santa, Corner). Falk har været nævnt.
    Defensivt har vi også nogle spørgsmål, det første er som nævnt om Pelle har kvaliteten (og fysikken) til superligaen. Derefter tror jeg vi stille og roligt skal indstille os på at sige farvel til Antonsson, og forberede os på et evt. salg af Zanka til næste vinter. Vi skal altså minimum ud og købe en ekstra til det centrale forsvar, og afhængig af fremtiden for Høgli og Remmer der ser ud til at have tabt kampen til Ankersen skal vi også finde en kompetent back til begge positioner.

    Altså:
    1-2 offensiv spiller (afhængig af Bashkim)
    1-2 centralt midt (evt. en hj. midt)
    1 midtstopper
    1-2 backs

    Nogle indkøb overlapper selvfølgelig, og deraf ville vi måske kunne koge det ned til 3 spillere.
    Problemet opstår som altid i økonomi, og her er vores regnskab en del efter pga. manglende europærisk deltagelse. Deraf skal der udlignes i kassen og sælges før vi skal forvente tilgang. I forlængelse heraf er der nogle 'gratis' muligheder i SoE som nævnes herunder:

    I SoE er der nogle boblere til første holdet, men endnu ikke en som har fået rigtige indhop. Jeg kan kun give lidt af hvad jeg selv har set, og derfor skal man tage det næste med et gran salt. Se det som mine highlights uden at fravælge de andre talenter der imponerede da jeg stod med ryggen til.
    Frederik Bay kunne måske være backup for Ludwig på venstre back (eller den ny indkøbte såfremt han sælges). På de centale forsvarspladser er der Marcus Mathisen og Joel Felix (Zanka 2.0) som dem der har trådt mest i karakter i de kampe jeg har overværet, heraf er Mathiesen ofte at finde på førsteholdets bænk og kunne måske være den næste mand der for alvor skal træde i karakter i superligaen, han dækker i øvrigt også midtbanen selvom jeg mener hans bedste præstationer ligger i forsvaret.
    På midtbanen er der Aboubakar Keita som har været på en del ophold i fck men nu endelig er at finde fast i københavn (så vidt jeg husker - han er i hvert fald blevet 18 år, og der må skrives kontrakt). Der har været en del hype omkring ham, men Ståle nævnte vidst i radioen at han først skal igennem SoE før man for alvor forventer ham på første holdet, deraf nævner jeg ingen spidskandidater fra midtbanen. Offensivt er der Berat Beqiri (også stavet Beciri?), men han lader stadig til at for doven defensivt og har en tendens til at tage dårlige beslutninger (typisk udfordre for meget), han gør sig primært på venstre kanten men har også dækket toppen (hvor jeg dog ikke spår ham en permanent fremtid), han mangler meget men jeg kan hurtigt se det tippe og dernæst nogle pokal indhop. Så kommer vi til spidsen hvor Julian Kristoffersen har gjort sig bemærket og defor inddrager jeg ham, men på trods af en del mål, har han en teknik der får Cornelius til at ligne Iniesta, han er dog høj (195 cm som 18 årig) og bruges tårnet i boksen eller targetman i opspilet. Hans er på trods af sin størrelse ikke synderlig fantastisk som opsspilstation, og hans pasninsspil sænker typisk flowet i spillet. Han imponere mig heller ikke i luften, specielt hvis man ser bort fra at hans højde, han mangler både kraft, timing og visioner når han stiger til vejrs - lige nu minder han faktisk utrolig meget om Adi (udlej ham til MLS :D?). Han er ikke umiddelbart klar til superligaen, men der kan ske meget med fodboldsspillere i den alder. Sidst men ikke mindst blev jeg meget imponeret af Mani Hilmarsson som ligner en mand med lidt af det hele, god fart og hurtigt opfattende, samt god til at sætte sig selv i scene. Han er '98 og har stadig noget vej frem, men synes han ligner en spiller med en førsteholds fremtid omend der nok går noget tid før vi ser ham i superligaen.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 15.11.15 kl. 12:24

  4. #79
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Noget helt andet :) har jeg forstået det rigtigt når jeg siger at vi over 3 år skal opruste yderligere ? Altså vi også vil bruge mange penge på truppen de næste år,hvor planen er at Købe et par profiler der går ret i start 11 ?

  5. #80
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Der er bare den 'hage' ved den løsning at Kvist faktisk ikke har skrevet en permanent aftale mod FCK.


    Jeg er faktisk lidt halvnervøs/spændt på det kommende vindue, for vi har nogle spillere der forsvinder til sommer og hele 14 spillere der har kontrakt udløb inden til sommeren '17. Heraf er Ankersen og Kaminski (men ikke Kvist) talt med, 'listen' inkl. også Kris Stadsgaard og Marvin Pourie som det er ret tydeligt ikke indgår i FCK mere.

    Kontrakt - spreedsheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1J15QrRhF0fE4OtuiLMLSyZ4vXdhpK eteL0qptaJcQeI/pub
    Her fremgår det at Kaminski, Ankersen, Høgli og Stadsgaard har udløb til sommer, de første to dig med option om permanent tilknytning. Og som jeg skrev har Kvist option til at afbryde samarbejdet. Vi har samtidig kontrakt udløb for Zanka, Pelle, Antonsson, Remmer, Delaney, Brandur, Toutouh, Amankwaa, NJ og Pourie om 1 1/2 år. Det er vidst lige at tælle hele 14 spillere(!), Vi skal altså finde ud af hvem FCK er om 2 år da flere spillere bliver solgt eller når udløbsdatoen.

    Som udgangspunkt i præstationer og alder forventer jeg at vi skal indstille os på en afgang af Delaney, Amartey, Antonsson, NJ, Stadsgaard, Marvin og muligvis Ludwig, Zanka og Høgli. Det er 5-7 førsteholdsspillere - dertil kommer der store spørgsmål mht. Remmer hvis man signer Ankersen, og Brandur som pt. ikke engang er på bænken. Tilmed er der Pelle som i det store hele har været lidt af en skuffelse, og han kan vil også anses for at være langt tilbage i forsvars hierarkiet (Zanka > Amartey > Antonsson > Pelle), om ikke andet går jeg dog ud fra at vi i første omgang beholder ham indtil sommer, men han kunne sagtens fordufte i vinteren. Anyway.

    Der kan selvfølgelig forlænges med en del spillere, men alle de kontrakter der blev fornyet da Ståle satte sig ved roret nærmer sig stille og roligt en udgang, og hvis vi ønsker at få noget økonomi ud af spillerene skal vi nok forestille os en del indløb/afgange inden for en nær fremtid.

    Optimalt ville vi sørge for at have minimum en ekstra mand til midtbanen der kan skoles frem mod sommeren '16. Yderligere skal vi finde ud af hvilken stand Bashkim er i, og deraf overveje om der ikke skal en ekstra mand ind offensivt nu hvor NJ har fået et 'get-away-kort' fra næste sommer, denne spiller må gerne være kompetent med at spille kant og ikke nødvendigvis den typiske targetman som vi i forvejen to af (Santa, Corner).
    Defensivt har vi også nogle spørgsmål, det første er som nævnt om Pelle har kvaliteten (og fysikken) til superligaen. Derefter tror jeg vi stille og roligt skal indstille os på at sige farvel til Antonsson, og forberede os på et evt. salg af Zanka til næste vinter. Vi skal altså minimum ud og købe en ekstra til det centrale forsvar, og afhængig af fremtiden for Høgli og Remmer der ser ud til at have tabt kampen til Ankersen skal vi også finde en kompetent back til begge positioner.

    Altså:
    1-2 offensiv spiller (afhængig af Bashkim)
    1-2 centralt midt (evt. en hj. midt)
    1 midtstopper
    1-2 backs

    Nogle indkøb overlapper selvfølgelig, og deraf ville vi måske kunne koge det ned til 3 spillere.
    Problemet opstår som altid i økonomi, og her er vores regnskab en del efter pga. manglende europærisk deltagelse og deraf skal der udlignes i kassen og sælges før vi skal forvente alt den tilgang. I forlængelse heraf er der nogle 'gratis' muligheder i SoE som nævnes herunder:

    I SoE er der nogle boblere til første holdet, men endnu ikke en som har fået rigtige indhop. Jeg kan kun give lidt af hvad jeg selv har set, og derfor skal man tage det næste med et gran salt. Se det som mine highlights uden at fravælge de andre talenter der imponerede da jeg stod og snakkede med ryggen til.
    Frederik Bay kunne måske være backup for Ludwig på venstre back (eller den ny indkøbte såfremt han sælges). På de centale forsvarspladser er der Marcus Mathisen og Joel Felix (Zanka 2.0) som dem der har trådt mest i karakter i de kampe jeg har overværet, heraf er Mathiesen ofte at finde på førsteholdets bænk og kunne måske være den næste mand der for alvor skal træde i karakter i superligaen, han dækker i øvrigt også midtbanen selvom jeg mener hans bedste præstationer ligger i forsvaret.
    På midtbanen er der Aboubakar Keita som har været på en del ophold i fck men nu endelig er at finde fast i københavn (så vidt jeg husker - han er i hvert fald blevet 18 år, og der må skrives kontrakt). Der har været en del hype omkring ham, men Ståle nævnte vidst i radioen at han først skal igennem SoE før man for alvor forventer ham på første holdet, deraf nævner jeg ingen spidskandidater fra midtbanen. Offensivt er der Berat Beqiri (også stavet Beciri?), men han lader stadig til at for doven defensivt og har en tendens til at tage dårlige beslutninger (typisk udfordre for meget), han gør sig primært på venstre kanten men har også dækket toppen (hvor jeg dog ikke spår ham en permanent fremtid), han mangler meget men jeg kan hurtigt se det tippe og dernæst nogle pokal indhop. Så kommer vi til spidsen hvor Julian Kristoffersen har gjort sig bemærket med en del mål efterhånden, men som desværre har en teknik der får Cornelius til at ligne Iniesta, han er dog høj (195 cm som 18 årig) og tårnet i boksen eller targetman i opspilet. Hans er på trods af sin størrelse ikke synderlig fantastisk som opsspilstation, og hans pasninsspil sænker typisk flowet i spillet. Han imponere mig heller ikke i luften, specielt hvis man ser bort fra at hans højde, han mangler både kraft, timing og visioner når han stiger til vejrs - lige nu minder han faktisk utrolig meget om Adi (udlej ham til MLS :D?). Sidst men ikke mindst blev jeg meget imponeret af Mani Hilmarsson som ligner en mand med lidt af det hele, god fart og hurtigt opfattende, samt god til at sætte sig selv i scene. Han er '98 og har stadig noget vej frem, men synes at ligne en spiller med en førsteholds fremtid omend der nok går noget tid før vi ser ham i superligaen.
    Niveauet under her, U17, som jeg personligt synes er én af de mest spændende årgange i SoE's korte historie, er der en Jonas Wind, som jeg tror relativt snart vil begynde at snuse til seniorholdet. Han har ihvertfald alle værktøjerne til det. Han er stor og stærk, god speed, fin teknik og så kan han lave mål.

  6. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Noget helt andet :) har jeg forstået det rigtigt når jeg siger at vi over 3 år skal opruste yderligere ? Altså vi også vil bruge mange penge på truppen de næste år,hvor planen er at Købe et par profiler der går ret i start 11 ?
    Hvis du ser bort fra, at vi angiveligt har et hul på formentlig 30-40 millioner kr. som følge af mislykket EL-kval. Tror du skal være glad, hvis vi ikke er svækket, når transfervinduet til vinter er overstået.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Det er jeg enig i , er ret sikker på Amartey forsvinder ,og en sådan ny spiller får vi nok ikke :) men en rigtig god forsvars makker til Zanka og f.eks Jens Jønsson ville være ok erstatning plus så der er penge til at dække lidt af det hul .

  9. #83
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Det er jeg enig i , er ret sikker på Amartey forsvinder ,og en sådan ny spiller får vi nok ikke :) men en rigtig god forsvars makker til Zanka og f.eks Jens Jønsson ville være ok erstatning plus så der er penge til at dække lidt af det hul .
    Den dag Jens Jønsson bliver en forstærkning for FCK spiller vi aldrig EL /CL gruppespil igen ......


  10. #84
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Hvis du ser bort fra, at vi angiveligt har et hul på formentlig 30-40 millioner kr. som følge af mislykket EL-kval. Tror du skal være glad, hvis vi ikke er svækket, når transfervinduet til vinter er overstået.
    På den anden side giver de store investeringer de seneste 1,5 år ingen mening, hvis man sparker bremsen i bund pga en enkelt manglende europæisk kvalificering.

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    På den anden side giver de store investeringer de seneste 1,5 år ingen mening, hvis man sparker bremsen i bund pga en enkelt manglende europæisk kvalificering.
    skulle til at skrive det samme - så er vores tid som storklub forsvundet hvis vi ikke kan klare et enkelt år uden europæisk

  13. #86
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Den dag Jens Jønsson bliver en forstærkning for FCK spiller vi aldrig EL /CL gruppespil igen ......
    Han skulle også Være back up for Delaney og Kvist ,men er ret sikker på han pt er på samme niveau som Delaney var da han var på hans alder,1 år eller 1.5 kan virkelig flytte en spiller ! Og med tanke på kontrakt udløb til sommer syntes jeg det vil give ok mening !

  14. #87
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Ifølge FotbollDirekt gør flere klubber klar til at byde på Linus Wahlqvist, som FC København tidligere har været sat i forbindelse med.
    Om vi er med melder artiklen ikke noget om, men kapløbet begynder i hvert fald nu ;)

    Flere udenlandske klubber er klar til at afgive et bud i størrelsesordenen 7,5 millioner kroner for Wahlqvist. Historien melder ikke noget om, hvorvidt FCK er på vej med en fax til IFK Norrköping, men løverne har altså været kædet sammen med stortalentet.
    Kilde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...d-paa-svensker

  15. #88
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Det er vist ikke nævnt før, men vi arbejder på at forlænge et år med Tom: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...-forlaengelse/

    Det giver ganske fin mening med ham som backup på venstre back om som 1./2. valg på højre back. Det giver især god mening, hvis man henter en spiller som Wahlqvist der trods alt stadig er lidt grøn.
    Jeg håber det lykkes.

  16. De følgende 11 brugere er enige:

  17. #89
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er vist ikke nævnt før, men vi arbejder på at forlænge et år med Tom: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...-forlaengelse/

    Det giver ganske fin mening med ham som backup på venstre back om som 1./2. valg på højre back. Det giver især god mening, hvis man henter en spiller som Wahlqvist der trods alt stadig er lidt grøn.
    Jeg håber det lykkes.
    Det er vel også for tidligt at dømme Peter Ankersen ude .... Hans kurve er stigende ...

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #90
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Så skal vi bare af med Remmer (såfremt PA holder niveau), og købe Wahlqvist til sommer, men selvfølgelig gøre som med Ludwig og sikre ham til vinter.

Side 6 af 56 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •