Side 56 af 56 FørsteFørste ... 64653545556
Viser resultater 826 til 838 af 838

Emner: Til- og afgange: Vinter 2015/16

  1. #826
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg mener at - har du spillet i Juventus, Arsenal (endda med forholdsvis succes), Wolfsburg, Sunderland ( hvor han faktisk beviste at han lavede "masser" af mål med fast spilletid, men fik det ødelagt af skader) så JA så har man lov til at tag pladsen ØVERST i hierarkiet..
    Du har ret. Sådan ville det nok fungerer hvis et RIGTIGT storhold henter en RIGTIG stjerne. Men jeg tror ikke, det fungerer på samme måde i FCK: Blødere europæisk mellemvare der henter notorisk problembarn..

    I FCK laver vi stjernerne i højere grad end vi henter dem. Derfor har FCK mere brug for en sammentømret og harmonisk trup, og det rimer ikke på Bendtners syn på egne evner. Desværre..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  2. #827
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Du har ret. Sådan ville det nok fungerer hvis et RIGTIGT storhold henter en RIGTIG stjerne. Men jeg tror ikke, det fungerer på samme måde i FCK: Blødere europæisk mellemvare der henter notorisk problembarn..

    I FCK laver vi stjernerne i højere grad end vi henter dem. Derfor har FCK mere brug for en sammentømret og harmonisk trup, og det rimer ikke på Bendtners syn på egne evner. Desværre..
    Så løsningen er simpelthen, at det er bedre med 11 lige gode, ligeværdige, middelmådige spillere? Ja, jeg tror ikke, at det er dén løsning som bringer klubben højere op.

    Hvis ikke FCK med sit historiske syn på egne evner som storhold kan håndtere spillere, som skiller sig lidt ud, så er det en kæmpe falliterklæring.

    Er Bendtner en garanteret succes? Nej, selvfølgelig ikke. Det kan sagtens gå galt. Men den potentielle chance for at hente en spiller i sin bedste alder og beviseligt international klasse langt over normalt skandinavisk niveau, er simpelthen for god til ikke at tage. Og ja, så synes jeg faktisk også at den stjerne status som Bendtner vil komme med i høj grad er savnet. Det kan godt være at klubben har et udmærket hold, men der er ikke meget star quality over det. Og det kunne måske hjælpe lidt på de ringe tilskuertal.

    Iøvrigt har jeg lidt svært ved at se FCK som skaber af de store stjerner. Og under alle omstændigheder skriger holdet på spillere, som har prøvet mere end FCK's niveau.

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #828
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Så løsningen er simpelthen, at det er bedre med 11 lige gode, ligeværdige, middelmådige spillere? Ja, jeg tror ikke, at det er dén løsning som bringer klubben højere op.
    Nej, det var vidst ikke det jeg skrev, og jeg har slet ikke skrevet noget om løsninger? Jeg skrev om en harmonisk og sammentømret trup-struktur, som Bendtner har alle forudsætninger for at ødelægge..

    Hvis ikke FCK med sit historiske syn på egne evner som storhold kan håndtere spillere, som skiller sig lidt ud, så er det en kæmpe falliterklæring.
    Det tror jeg også godt FCK kan. Men lige Bendtner skiller sig bare ud på en enormt dårlig måde der ligner selvdestruktion iblandet megalomani. Franco Mussi er vel det tætteste vi længe har været på at lande en semi-højt profileret spiller. Han skilte sig også ud, hvilket gav et noget uskønt forløb..

    Er Bendtner en garanteret succes? Nej, selvfølgelig ikke. Det kan sagtens gå galt. Men den potentielle chance for at hente en spiller i sin bedste alder og beviseligt international klasse langt over normalt skandinavisk niveau, er simpelthen for god til ikke at tage. Og ja, så synes jeg faktisk også at den stjerne status som Bendtner vil komme med i høj grad er savnet. Det kan godt være at klubben har et udmærket hold, men der er ikke meget star quality over det. Og det kunne måske hjælpe lidt på de ringe tilskuertal.
    Ja, det ville være fantastisk at se Bendtner rive Superligaen i stumper og stykker. Jeg har bare meget svært ved at se det ske. Der er ALT for mange ting der skal vendes på hovedet før Bendtner bliver en succes der også kan forsvares økonomisk. Kan han holde motivationen efter 3 uger i København? Kan han håndterer presset - der vil være rigtig mange der kun venter på et fejltrin fra hans side? Hvor er han fodboldmæssigt? Og kan han selv (igen) slå i bordet og fortælle sig selv, at det er sidste chance?

    I øvrigt har jeg lidt svært ved at se FCK som skaber af de store stjerner. Og under alle omstændigheder skriger holdet på spillere, som har prøvet mere end FCK's niveau.
    Skriger og skriger.. Holdet er historisk godt besat på de fleste pladser. Selvfølgelig gør Ståle og Lange deres bedste for ikke at "købe nedad" når profiler som fx NJ forlader os. Men etablerede stjerner kommer vi næppe til at hente..

    Jeg tror ikke, vi henter Bendtner: For dyr, alt for mange ubekendte, alt for mange problemer i kølvandet..
    Sidst redigeret af Krølben : 18.03.16 kl. 13:42
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  5. #829
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Nej, det var vidst ikke det jeg skrev, og jeg har slet ikke skrevet noget om løsninger? Jeg skrev om en harmonisk og sammentømret trup-struktur, som Bendtner har alle forudsætninger for at ødelægge..



    Det tror jeg også godt FCK kan. Men lige Bendtner skiller sig bare ud på en enormt dårlig måde der ligner selvdestruktion iblandet megalomani. Franco Mussi er vel det tætteste vi længe har været på at lande en semi-højt profileret spiller. Han skilte sig også ud, hvilket gav et noget uskønt forløb..



    Ja, det ville være fantastisk at se Bendtner rive Superligaen i stumper og stykker. Jeg har bare meget svært ved at se det ske. Der er ALT for mange ting der skal vendes på hovedet før Bendtner bliver en succes der også kan forsvares økonomisk. Kan han holde motivationen efter 3 uger i København? Kan han håndterer presset - der vil være rigtig mange der kun venter på et fejltrin fra hans side? Hvor er han fodboldmæssigt? Og kan han selv (igen) slå i bordet og fortælle sig selv, at det er sidste chance?



    Skriger og skriger.. Holdet er historisk godt besat på de fleste pladser. Selvfølgelig gør Ståle og Lange deres bedste for ikke at "købe nedad" når profiler som fx NJ forlader os. Men etablerede stjerner kommer vi næppe til at hente..

    Jeg tror ikke, vi henter Bendtner: For dyr, alt for mange ubekendte, alt for mange problemer i kølvandet..
    Hvorfor har Bendtner alle forudsætninger for at ødelægge truppens harmoni? Som tidligere nævnt kan stort set alle godt lide mennesket Nicklas Bendtner. Hvornår har du eller nogen anden iøvrigt hørt Bendtner komme med særligt kontroversielle udtalelser? Det er myter bygget op om hans tidlige karriere.

    Selvfølgelig har han lavet idiotiske ting, men sjældent noget med indflydelse på spillertruppen.

    Hvis tvivlsom træningsiver og for sen ankomst var diskvalificerende, var der ikke blevet meget af N'Doye i FCK. Og jo, det stod også på under Solbakken, som bare i modsætning til Roland Nilsson kunne håndtere det.

    Det kan da sagtens være det går helt galt med Bendtner i FCK, både menneskeligt og spillemæssigt. Men det er altså en chance man er nødt til at tage, hvis man gerne vil have spillere af ekstraordinær kvalitet til Danmark. Men okay, hvis klubben kan finde en 28-årig spiller med 70 landskampe, et scoringssnit på næsten 0,5 og fortid i CL-klubber fra England, Tyskland og Italien som samtidig er et dydsmønster lyder det da mere tillokkende.

    Den flinke og hårdtarbejdende Cornelius belaster spillerbudgettet med 10 mio. om året. Jeg har meget svært ved at se Bendtner gøre det ringere end Cornelius, som reelt i øjeblikket mere er en lidt dårligere udgave af Peter Møller.

    At holdet skulle være historisk godt er virkelig en tilsnigelse, med mindre man altså kun regner få år tilbage. NJ og Ludwig er de eneste, som efter min mening ville spille med om pladserne på et All-star hold og selv de ville helt sikkert ikke komme i startopstilligen. Hvad der gjorde eksempelvis 2010-holdet så enestående var den ekstraordinære internationale kvalitet en spiller sm Grønkjær havde. Det nuværende niveau er ikke til mere end at dominere en ringe dansk liga og håbe på held i Europa. Bendtner kan være svaret. Og så længe, der ikke er seriøse alternativer på banen må han være bedste bud.


  6. #830
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Hvorfor har Bendtner alle forudsætninger for at ødelægge truppens harmoni? Som tidligere nævnt kan stort set alle godt lide mennesket Nicklas Bendtner. Hvornår har du eller nogen anden iøvrigt hørt Bendtner komme med særligt kontroversielle udtalelser? Det er myter bygget op om hans tidlige karriere.

    Selvfølgelig har han lavet idiotiske ting, men sjældent noget med indflydelse på spillertruppen.

    Hvis tvivlsom træningsiver og for sen ankomst var diskvalificerende, var der ikke blevet meget af N'Doye i FCK. Og jo, det stod også på under Solbakken, som bare i modsætning til Roland Nilsson kunne håndtere det.

    Det kan da sagtens være det går helt galt med Bendtner i FCK, både menneskeligt og spillemæssigt. Men det er altså en chance man er nødt til at tage, hvis man gerne vil have spillere af ekstraordinær kvalitet til Danmark. Men okay, hvis klubben kan finde en 28-årig spiller med 70 landskampe, et scoringssnit på næsten 0,5 og fortid i CL-klubber fra England, Tyskland og Italien som samtidig er et dydsmønster lyder det da mere tillokkende.

    Den flinke og hårdtarbejdende Cornelius belaster spillerbudgettet med 10 mio. om året. Jeg har meget svært ved at se Bendtner gøre det ringere end Cornelius, som reelt i øjeblikket mere er en lidt dårligere udgave af Peter Møller.

    At holdet skulle være historisk godt er virkelig en tilsnigelse, med mindre man altså kun regner få år tilbage. NJ og Ludwig er de eneste, som efter min mening ville spille med om pladserne på et All-star hold og selv de ville helt sikkert ikke komme i startopstilligen. Hvad der gjorde eksempelvis 2010-holdet så enestående var den ekstraordinære internationale kvalitet en spiller sm Grønkjær havde. Det nuværende niveau er ikke til mere end at dominere en ringe dansk liga og håbe på held i Europa. Bendtner kan være svaret. Og så længe, der ikke er seriøse alternativer på banen må han være bedste bud.
    Lige mine ord ��

    Kunne ikke være mere enig
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #831
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Hvorfor har Bendtner alle forudsætninger for at ødelægge truppens harmoni? Som tidligere nævnt kan stort set alle godt lide mennesket Nicklas Bendtner. Hvornår har du eller nogen anden iøvrigt hørt Bendtner komme med særligt kontroversielle udtalelser? Det er myter bygget op om hans tidlige karriere.
    Det er en fornemmelse der står for min helt egen regning

    Selvfølgelig har han lavet idiotiske ting, men sjældent noget med indflydelse på spillertruppen.

    Hvis tvivlsom træningsiver og for sen ankomst var diskvalificerende, var der ikke blevet meget af N'Doye i FCK. Og jo, det stod også på under Solbakken, som bare i modsætning til Roland Nilsson kunne håndtere det.
    Alt andet lige, så skader det også hans anseelse i spillertruppen, hvilket igen spiller ind ift hans placering i hierarkiet

    Det kan da sagtens være det går helt galt med Bendtner i FCK, både menneskeligt og spillemæssigt. Men det er altså en chance man er nødt til at tage, hvis man gerne vil have spillere af ekstraordinær kvalitet til Danmark. Men okay, hvis klubben kan finde en 28-årig spiller med 70 landskampe, et scoringssnit på næsten 0,5 og fortid i CL-klubber fra England, Tyskland og Italien som samtidig er et dydsmønster lyder det da mere tillokkende.
    Det kan vise sig at blive en meget meget dyr chance at tage..

    Den flinke og hårdtarbejde Cornelius belaster spillerbudgettet med 10 mio. om året. Jeg har meget svært ved at se Bendtner gøre det ringere end Cornelius, som reelt i øjeblikket mere er en lidt dårligere udgave af Peter Møller.
    Jeg er heller ikke begejstret for Cornelius, og det er ærgerligt at han er så dyr at have rendende. Forhåbentlig kan vi få ham afsat til sommer. Til gengæld var jeg meget glad for Peter Møller..

    At holdet skulle være historisk godt er virkelig en tilsnigelse, med mindre man altså kun regner få år tilbage. NJ og Ludwig er de eneste, som efter min mening ville spille med om pladserne på et All-star hold og selv de ville helt sikkert ikke komme i startopstilligen. Hvad der gjorde eksempelvis 2010-holdet så enestående var den ekstraordinære internationale en spiller sm Grønkjær havde. Det nuværende niveau er ikke til mere end at dominere en ringe dansk liga og håbe på held i Europa. Bendtner kan være svaret. Og så længe, der ikke er seriøse alternativer på banen må han være bedste bud.
    Holdet er historisk godt besat på de fleste pladser, skrev jeg. Og det mener jeg. Jeg kan ikke mindes en så bred trup med så meget kvalitet/perspektiv.. 2010-holdet havde bl.a. Grønkjær, ja. En særdeles intelligent og afbalanceret spiller, der vendte hjem til Danmark af egen fri vilje - ikke tvunget af egne dårlige beslutninger.
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  9. #832
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Madsen89 Se meddelelser
    Det ser ud til, at Santanders succes kan medføre flere sydamerikanere til sommer. Lars Højer er hvert fald i Sydamerika lige nu for at scoute spillere. Han har således set to kampe fra den argentinske liga; Boca Juniors - Union de Santa Fe og Gimnasia La Plata - Estudiantes samt Copa Libertadores kampen mellem Cerro Porteno og Corinthians. Umiddelbart er jeg lidt overrasket over, at FCK scouter kampe med Boca og Corinthinas, da jeg troede spillere fra så store sydamerikanske klubber var uden for FCKs prisniveau, men det kan selvfølgelig også være, at det er spillere fra modstandereholdende, Højer har scoutet. Hvis der er nogen der har kendskab til sydamerikansk fodbold, så kunne det være interessant at høre nogle bud på, hvilke spillere det kan være FCK er interesseret i.

    http://www.bt.dk/superligaen/fck-jag...til-sydamerika
    Det altoverskyggende navn burde i mine øjne være fra Cerro Porteno. De har en lille troldmand rendende ved navn Sergio Diaz, som blot fyldte 18 år for to uger siden. Liverpool, Roma, Arsenal og diverse andre storklubber har dog været rygtet interesseret i knægten, som ialt har scoret 13 gange i 52 kampe for Cerro Porteno. https://www.youtube.com/watch?v=-T8IjTCen6A

    Det kunne måske også være en lidt urealistisk Nicolai Jørgensen-erstatning, eller blot ekstra offensiv power i form af Corinthians 22-årige Luciano. https://www.youtube.com/watch?v=YQaVvsfAGrQ

    Eller måske en potentiel Delaney-erstatning fra Union de Santa Fe, i form af Mauricio Martinez. https://www.youtube.com/watch?v=HMBak5bGhnY

    Jeg gider næsten ikke engang at nævne Rodrigo Betancur fra Boca Juniors, da han er afsindigt urealistisk, men hvad fanden.

    Jokere: Maycon - Corinthians - Central midt - 18 år, Santiago Ascacibar - Estudiantes - Central midt - 18 år, Walter Bou - Gimnasia - Angriber - 22 år, Lorenzo Faravelli - Gimnasia - Kant/off midt - 22 år, Matías Noble - Gimnasia - Kant - 19 år

    Det skal siges at alle nævnte spillere var på banen i de nævnte kampe.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #833
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Hvorfor har Bendtner alle forudsætninger for at ødelægge truppens harmoni? Som tidligere nævnt kan stort set alle godt lide mennesket Nicklas Bendtner. Hvornår har du eller nogen anden iøvrigt hørt Bendtner komme med særligt kontroversielle udtalelser? Det er myter bygget op om hans tidlige karriere.

    Selvfølgelig har han lavet idiotiske ting, men sjældent noget med indflydelse på spillertruppen.

    Hvis tvivlsom træningsiver og for sen ankomst var diskvalificerende, var der ikke blevet meget af N'Doye i FCK. Og jo, det stod også på under Solbakken, som bare i modsætning til Roland Nilsson kunne håndtere det.

    Det kan da sagtens være det går helt galt med Bendtner i FCK, både menneskeligt og spillemæssigt. Men det er altså en chance man er nødt til at tage, hvis man gerne vil have spillere af ekstraordinær kvalitet til Danmark. Men okay, hvis klubben kan finde en 28-årig spiller med 70 landskampe, et scoringssnit på næsten 0,5 og fortid i CL-klubber fra England, Tyskland og Italien som samtidig er et dydsmønster lyder det da mere tillokkende.

    Den flinke og hårdtarbejdende Cornelius belaster spillerbudgettet med 10 mio. om året. Jeg har meget svært ved at se Bendtner gøre det ringere end Cornelius, som reelt i øjeblikket mere er en lidt dårligere udgave af Peter Møller.

    At holdet skulle være historisk godt er virkelig en tilsnigelse, med mindre man altså kun regner få år tilbage. NJ og Ludwig er de eneste, som efter min mening ville spille med om pladserne på et All-star hold og selv de ville helt sikkert ikke komme i startopstilligen. Hvad der gjorde eksempelvis 2010-holdet så enestående var den ekstraordinære internationale kvalitet en spiller sm Grønkjær havde. Det nuværende niveau er ikke til mere end at dominere en ringe dansk liga og håbe på held i Europa. Bendtner kan være svaret. Og så længe, der ikke er seriøse alternativer på banen må han være bedste bud.
    Derfor
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  12. #834
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Synes denne - meget klare - udtalelse er relevant i denne tråd.

    Så når vi snakker mulige backups og angrebskonstellationer, skal vi ikke en gang nævne begyndelsesbogstavet på de to herrer. They are out!

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...-i-fck/6022429

    I øvrigt vildt han er så klar i udmeldingen mht ny angriber - så personligt på en eller anden måde Falk som NJ-erstatningen.
    Så havde vi stadigvæk haft 4 stk (Corner, Kadrii, Falk, Santander).
    Men ok, pt ville forskellen på startere (Santander, Falk) og reserver (Corner, Kadrii) være så stor, at de færreste ville vurdere en synderlig konkurrence om pladserne.

    Zan

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #835
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Kan vi ikke få låst denne tråd, så transfer-snakken ikke kører i to tråde?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #836
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Kan vi ikke få låst denne tråd, så transfer-snakken ikke kører i to tråde?
    Hørt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #837
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Så er Amartey aftalen faldet på plads. Held og lykke til Amartey.

    http://www.lcfc.com/news/article/lei...y-2914554.aspx






    Der er desuden rygter om helt op til 7mil pund.
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...llykke/6066396

    Manageren har talt med sin søn, og ønsket tillykke med mesterskabet :-)

    Forhåbentligt bliver Amartey dobbelt mester i samme sæson -)

    Man har fået indføjet et par klausuler, så der falder lidt ekstra af til FCK.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #838
    MichaelShere Slettet

    Til og afgange Vinter 2015/16

    Jeg satte en "Dobbel mork IPA" tidligere i sommer/var. Denne har jeg gjemt til trivelige kvelder i badestampen na nar vintern setter inn Kraftig aroma/smak og forholdsvis sterk Dette er dog et all-grainbrygg. Men en ekte vinterol i mine oyne. IPA generelt er vinterol for meg sikkert pga. at det var vinter forste gang jeg brygga det sterk smak og "sterk" alkoholmessig.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 56 af 56 FørsteFørste ... 64653545556

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •