Side 11 af 56 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 838

Emner: Til- og afgange: Vinter 2015/16

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Mjah, hvis rygterne (som jeg ikke lige kan dokumentere, bare hearsay) om Falk som en type, der har brug for tryghed omkring sig - lidt ala Kusk - så er en fransk klub i krise da ikke lige det mest oplagte valg. Men når det så er sagt, tror jeg også, at han ender med at tage til udlandet.

    Det kommer så an på hvor udtalt hans tryghedsmani er i sidste ende, for det er vel det eneste, der peger i de danske klubbers retning.

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Magnus Kraft Se meddelelser
    Det kommer så an på hvor udtalt hans tryghedsmani er i sidste ende, for det er vel det eneste, der peger i de danske klubbers retning.
    Så vidt jeg husker var Falk meget gode venner med Bashkim i OB-tiden. Det kan være, at han kan tale varmt om FCK, hvis vi er interesserede?

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af august Se meddelelser
    Så vidt jeg husker var Falk meget gode venner med Bashkim i OB-tiden. Det kan være, at han kan tale varmt om FCK, hvis vi er interesserede?
    Det lyder det i hvert fald til her http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/f...drii-skiftede/ "Jeg havde et fantastisk forhold til ham, også uden for banen. Så det var en sort dag, da han skiftede. Det var ikke optimalt for os, men det var selvfølgelig godt for ham, og vi er så gode venner, at jeg godt kan glæde mig på hans vegne."
    HIC SUNT LEONES

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #154
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    EB har bragt historien om, at vi også skulle have Falk på bloggen, og Bold.dk har (i vanlig stil) kurateret den. BT Sport, som jeg ofte finder mere pålidelige, holder stadig fast i, at den står mellem udlandet og BIF for Falks vedkommende.

    http://www.bt.dk/superligaen/hvor-la...broendby-lurer

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg kan sagtens se pointen i det du siger, og ingen tvivl om at Spalvis er en klasse-angriber, men jeg vil så mene at netop Spalvis som type er noget vi har endnu minde brug for end Falk.. Jeg mener simpelthen ikke det fungerer når vi spiller med to klassiske "tank-centerforwards" på samme tid, primært fordi der simpelthen mangler bevægelse.. Selv når vi spiller med NJ og Santander kan det ofte være et problem fordi NJ har udviklet sig mere hen i retning af en fysisk stærk angriber med et godt touch, end den bevægelige type der søger de tomme rum og konstant gør sig spilbar.. Problemet er endnu større når Santander og Corner spiller sammen.. Begge vil ned centralt i banen og have bolden med ryggen til mål, men ingen formår at true i bagrummet.. Med Falk bag eksempelvis Santander og med Verbic og Kusk på kanterne ser jeg rigtig store perspektiver i en sprudlende offensiv som vil være rigtig svær for vores modstandere at dæmme op for og jeg tror vi vil blive mindre forudsigelige i vores angrebsspil end med vores nuværende 4-4-2 konstellation.. Desuden er Falk fremragende i småpillet foran feltet, hvilket Santander også allerede har vist rigtig fine prøver på, så jeg tror de to kunne finde ind i et rigtig godt samspil med hianden.. Endelig tror jeg at Santander i en sådan konstellation sagtens kunne udvikle sig til at være den målscorer vi pt savner ligesom jeg tror man ville kunne forvente en 8-10 scoringer på en hel sæson fra de tre øvrige offensivspillere i et givent 4-4-1-1 eller 4-2-3-1 system...
    Nu er Spalvis jo ikke den samme type 'tank-forward' som Cornelius/Santander på trods af at han er høj.
    Spalvis er NETOP den angriber der søger rummene, og er bevægelig. Det handler jo ikke kun om at løbe i dybden, men også trække sig rigtigt fri af modstanderen og søge de rigtige positioner. Jeg kan da godt købe præmissen om at Falk kunne fungere godt bag Santander, for så at gøre Santander til 'tanken' men hvorfor gør ham til noget han ikke er, når han fungerer med det spil han viser? Idéen er god, men igen - jeg mener holdet har brug for noget andet. Spalvis er en AFSLUTTER, og det er det vi pt. mangler mest på det her hold. Kreative kræfter og assisterende spillere har vi nok af.

    At vi er interesserede er selvfølgelig en no-brainer. En af superligaens absolut bedste spillere kan gå 'gratis' om bare et halvt år - man skulle da være et skarn for ikke i det mindste at forhøre sig ad. Som det ser ud nu er det dog Bøf der mest har brug for ham, så jeg synes bestemt det kunne være sjovt hvis han tog til København, eller udlandet for den sags skyld.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  8. #156
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg må tilstå at jeg ikke ved særlig meget omkring Spalvis udover at han score mål, og pt. er topscore. Men udover det hvad gør ham så fantastisk?
    De (få) klip jeg finder på youtube ligner stort set alle hans mål noget super random, enten står han helt fri lige foran keeperen, opsnapper en nedfaldsbold som ligger lige foran ham eller hopper stille og roligt ind i bolden på et indlæg. Med andre ord så LIGNER det at hans placeringevne og en smule held er vejen til hans succes. Hertil skal det bestemt nævnes at jeg sagtens kan sætte pris på at en angriber kan finde ud af positionere sig selv, og være iskold foran mål! Samt at nogle spillere ikke kan synderlig meget med en bold, men alligevel har et eller andet instinkt som bare gør at de helt naturligt finder de rigtige positioner. Anyway!

    Mit spørgsmål er til en der har fuldt med i bolchefabrikken, hvem er Spalvis? og hvad gør han udover at stå på de rigtige steder og score mål? Er det hans løb, hans evne til at vride sig fri af sin oppasser, afslutningerne, kombinationerne, held eller noget helt tredje? En kort analyse er værdsat.

    Ifølge 6'eren så er han:
    - God i kombinationerne
    - God til at straffe forsvarsspillerne (når de flytter fokus fra ham)
    - Dygtigt i boksen
    - Fantastisk sparketekning
    Sidst redigeret af Wonderboy : 02.12.15 kl. 15:03

  9. #157
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Nu er Spalvis jo ikke den samme type 'tank-forward' som Cornelius/Santander på trods af at han er høj.
    Spalvis er NETOP den angriber der søger rummene, og er bevægelig. Det handler jo ikke kun om at løbe i dybden, men også trække sig rigtigt fri af modstanderen og søge de rigtige positioner. Jeg kan da godt købe præmissen om at Falk kunne fungere godt bag Santander, for så at gøre Santander til 'tanken' men hvorfor gør ham til noget han ikke er, når han fungerer med det spil han viser? Idéen er god, men igen - jeg mener holdet har brug for noget andet. Spalvis er en AFSLUTTER, og det er det vi pt. mangler mest på det her hold. Kreative kræfter og assisterende spillere har vi nok af.

    At vi er interesserede er selvfølgelig en no-brainer. En af superligaens absolut bedste spillere kan gå 'gratis' om bare et halvt år - man skulle da være et skarn for ikke i det mindste at forhøre sig ad. Som det ser ud nu er det dog Bøf der mest har brug for ham, så jeg synes bestemt det kunne være sjovt hvis han tog til København, eller udlandet for den sags skyld.
    Jeg er dog ret sikker på, at vi ikke ser en angriber i Spalvis-klassen, før NJ er væk. Vi har altså investeret over 50 mio. kr. i Corner og Santander, hvilket gør dem til Superligaens to absolut dyreste angribere. Derfor tror jeg også, at bestyrelsen og Ståle har et inderligt ønske om at få dem til at fungere. At vi så skal helt ned på 22. pladsen på topscorerlisten for finde en af dem, må jo være ris til egen røv. Det er faktisk skrækkeligt, så målfattige vores angribere er, deres pris taget i betragtning - og vildt at en spiller som f.eks. Cornelius ikke får flere hug i pressen for slet, slet ikke at være sin pris værd (dejligt som FCK-fan selvfølgelig).

    Derudover har vi jo også NJ, som skal spille, når han er klar. At hente en rendyrket angriber mere i prisklassen over 10-15 mio. kr. tror jeg simpelthen ikke på. Falk er en anden historie, fordi han dels er billig og dels kan dække flere pladser.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #158
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg må tilstå, at jeg er lunken overfor tanken om Spalvis. Han er - i mine kritiske øjne - kun en smule bedre end Pourie. Jeg anser dem med andre ord for at være i besiddelse af nogenlunde samme spillemæssige kompetencer. Jeg anser i hvert fald ikke netop disse typer for værende specielt dygtige i samspilssituationer (kombinationer) eller evner til at sætte tempe. Ingen af de to synes at fungere med mindre de "sættes op". Det har vi ikke brug for. jeg ser langt hellere at vi satser på vores nuværende duo gerne suppleret med en Santin-lignende spillertype; en type, som kan indgå i samspillet men som ikke har primær force i hovedspil (som vores "super" duo til 50 mio). :( Jeg kunne godt tænke mig at se Bendtner naturligvis! - Men en Falk ville være et godt supplement til vores nuværende trup som jeg ser det.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #159
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014
    Indlæg
    24

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Helt enig i langt det meste (jeg ved nu ikke om jeg er så psyched på Falk som de fleste andre - jeg tror han vil være overflødig, og ser mere behov for defensive forstærkninger).

    Spalvis er en goalgetter. Den der type, der bare VIL score. Men er det nødvendigvis så godt, som det er blevet fremstillet? FCK har et anderledes taktisk oplæg end de andre danske klubber, og tiderne har (med Pourie som det mest ekstreme eksempel) vist, at "topscorertyperne" trives dårligt her. Santin, N'Doye og Corner i guldsæsonen var alle spillere, der deltog i spillet hele vejen ind i feltet, som kunne noget på egen hånd, og som - ud over at score mål på samlebånd - også satte medspillerne op.
    Der frygter jeg for, at Spalvis vil fejle, ligesom Pourie gjorde det...

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #160
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er dog ret sikker på, at vi ikke ser en angriber i Spalvis-klassen, før NJ er væk. Vi har altså investeret over 50 mio. kr. i Corner og Santander, hvilket gør dem til Superligaens to absolut dyreste angribere. Derfor tror jeg også, at bestyrelsen og Ståle har et inderligt ønske om at få dem til at fungere. At vi så skal helt ned på 22. pladsen på topscorerlisten for finde en af dem, må jo være ris til egen røv. Det er faktisk skrækkeligt, så målfattige vores angribere er, deres pris taget i betragtning - og vildt at en spiller som f.eks. Cornelius ikke får flere hug i pressen for slet, slet ikke at være sin pris værd (dejligt som FCK-fan selvfølgelig).

    Derudover har vi jo også NJ, som skal spille, når han er klar. At hente en rendyrket angriber mere i prisklassen over 10-15 mio. kr. tror jeg simpelthen ikke på. Falk er en anden historie, fordi han dels er billig og dels kan dække flere pladser.
    Jeg er rørende enig.

    Det ville, et eller andet sted, være grotesk at smide penge på en angriber pt.

    Og det er endda sagt af en mand der:

    1) Føler sig ret overbevist om at Corner aldrig bliver en egentlig profil.
    2) Ikke lader sig rive med af; Bare-Fordi-Santander-Ikke-Scorer-Betyder-Han-Vanvittigt-Meget-For-Vores-Spil! hype'en. Der er et pænt stykke vej igen for Rico. Længere er den bare ikke.
    3) Har NJ som yndlingsspiller, men skader og inkonsistens i spillet gør ham til en svær én.
    4) Kadrii har ikke fået sit gennembrud pt. Ja, absolut af gode grunde!!! Men derfor har han stadig ikke fået sit gennembrud endnu...

    Så altså ikke særligt imponeret af vores muligheder i forreste linje.

    Men pengene til shop-amok er der ikke.

    Personligt regner jeg med 1-2 to forstærkninger (alt efter hvem der ryger den anden vej), og ressourcerne må meget gerne smides i det centrale forsvar!
    Af indlysende årsager. (Og jeg har et svar i baghånden, når folk præsenterer en statistik der skal overbevise om hvor stærkt vore centrale forsvar er...)

    Skulle vi have mulighed for en offensiv forstærkning, er Falk selvfølgelig oplagt af mange grunde! Hans situation giver ham vel et forhandlingsgrundlag der hurtigt kan blive ligeså dyrt som en egentlig transfer...? (tænker naturligvis på løn og sign-on fee...).

    Så jeg håber blot på at vi får optimeret det eksisterende striker-materiale... Selvom det er svært at se nogen af dem gå i kaotic-goal-mode. Rico er vel nok bedste bud...

    Zan

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #161
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Nu er Spalvis jo ikke den samme type 'tank-forward' som Cornelius/Santander på trods af at han er høj.
    Spalvis er NETOP den angriber der søger rummene, og er bevægelig. Det handler jo ikke kun om at løbe i dybden, men også trække sig rigtigt fri af modstanderen og søge de rigtige positioner. Jeg kan da godt købe præmissen om at Falk kunne fungere godt bag Santander, for så at gøre Santander til 'tanken' men hvorfor gør ham til noget han ikke er, når han fungerer med det spil han viser? Idéen er god, men igen - jeg mener holdet har brug for noget andet. Spalvis er en AFSLUTTER, og det er det vi pt. mangler mest på det her hold. Kreative kræfter og assisterende spillere har vi nok af.

    At vi er interesserede er selvfølgelig en no-brainer. En af superligaens absolut bedste spillere kan gå 'gratis' om bare et halvt år - man skulle da være et skarn for ikke i det mindste at forhøre sig ad. Som det ser ud nu er det dog Bøf der mest har brug for ham, så jeg synes bestemt det kunne være sjovt hvis han tog til København, eller udlandet for den sags skyld.
    Nu har jeg efterhånden set en del kampe med Aalborg, og jeg er bestemt ikke enig i din betragtning af Spalvis som type.. Hverken Santander, Cornelius eller Spalvis er selvfølgelig 100% ens, men alle tre er stationære typer der dels skal fungere som opspiæstation med ryggen til mål og dels søge positioner i boksen, hvorfra de skal høvle indlæg i kassen.. Spalvis er unik til at finde de rigtige positioner i boksen og ikke mindst en iskold afslutter med både fødderne og låget, ligesom han er ganske udmærket som opspilsstation hvor han faktisk har et ganske udmærket første touch på bolden,, dog uden at være lige så bomstærk som Santander og Cornelius.. Derimod er han decideret langsom og jeg tror aldrig jeg har ser ham sætte en mand? Af de tre er Cornelius vel den der kommer nærmest en bevægelig angriber,, problemet er bare at nærmest ALT hvad den mand foretager sig mangler kvalitet..

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #162
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Nu har jeg efterhånden set en del kampe med Aalborg, og jeg er bestemt ikke enig i din betragtning af Spalvis som type.. Hverken Santander, Cornelius eller Spalvis er selvfølgelig 100% ens, men alle tre er stationære typer der dels skal fungere som opspiæstation med ryggen til mål og dels søge positioner i boksen, hvorfra de skal høvle indlæg i kassen.. Spalvis er unik til at finde de rigtige positioner i boksen og ikke mindst en iskold afslutter med både fødderne og låget, ligesom han er ganske udmærket som opspilsstation hvor han faktisk har et ganske udmærket første touch på bolden,, dog uden at være lige så bomstærk som Santander og Cornelius.. Derimod er han decideret langsom og jeg tror aldrig jeg har ser ham sætte en mand? Af de tre er Cornelius vel den der kommer nærmest en bevægelig angriber,, problemet er bare at nærmest ALT hvad den mand foretager sig mangler kvalitet..
    En såkaldt bevægelig spiller behøver jo ikke at kunne sætte en mand, for at være.. ja bevægelig. Når jeg kalder ham bevægelig tænker jeg at han søger alle positioner i feltet, og er umulig at dække op for en forsvare fordi han afslutter med venstre, højre, hovedet, på stikninger, på høje indlæg og på flade indlæg.
    Nu har jeg også selv set en del AaB bold (simpelthen fordi de bare spiller bedst fodbold i ligaen), og et eller andet sted er vi jo enige? Vi er enige i at han finder de rigtige positioner, og at han er en iskold afslutter.

    Der hvor vi er uenige er om han minder om Corner/Santander. Egentlig synes jeg ikke at nogle af de 3 angribere minder om hinanden, andet end at de alle 3 er fysisk store og er gode i luften.
    Santander er i en klasse for sig med ryggen til mål, og beskytter bolden som ingen anden i hele Superligaen. Han er god i de små rum, og har et fantastisk overblik og fordeler bolden fremragende.
    Cornelius.. Ja, jeg ved ikke rigtig hvad det er han er god til. Han er en fighter, og frygtløs og har det her 'mod' Ståle efterspørger på dødbolde - men udover det, så kan jeg ikke rigtig se hvad det er der er hans spidskompetence. Nu så jeg at det blev nævnt at Spalvis er heldig i sine aktioner, men i kategorien held topper Cornelius. Den ene dag kan han hamre bolden op i jakel, og den næste skyde bolden helt op på øvre C. Selvtillid kan også være forklaringen, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at tænke 'det der, det var med vilje' når han f.eks. dribler 4-5 mand mod Randers og skyder den ind med hans dårlige ben.
    Og så kommer Spalvis. Spalvis spidskompetence: at være angriber. Han er simpelthen angriber helt ind til benet, så han søger de rigtige positioner på de rigtige tidspunkter. Jeg tænker f.eks. det 1' mål mod Sønderjyske hvor han samler en retur op selvom offsidelinjen går fra kanten af feltet fordi han bare ved at kommer der en retur, så skal han være der. Et andet eksempel:



    Så ENKELT et mål, men se nu hvad det er manden laver. Han læser spillet, ser modstanderens forsvare har øje for at komme ned og forsvare og så stopper han løbet op. Havde det der været Cornelius havde han braget videre.
    Sidst redigeret af scoring : 02.12.15 kl. 19:53
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #163
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Så ENKELT et mål, men se nu hvad det er manden laver. Han læser spillet, ser modstanderens forsvare har øje for at komme ned og forsvare og så stopper han løbet op. Havde det der været Cornelius havde han braget videre.
    Jeg har ikke den dybe indsigt i Spalvis, så jeg vil afholde mig fra, at kommentere ham. Derudover er jeg fint enig med dine betragtninger om Santander, der også har vist sig at være fin med hovedet, men har indtil videre vist sig som en elendig afslutter.
    Angående Cornelius synes jeg du er en anelse for hård. Siden han kom tilbage har han ikke vist de evner han slog igennem med. Naturligvis er modstanderne blevet langt mere opmærksom på ham og nu bliver han ofte dækket ganske tæt op og ender tit med, at tage en masse tætte dueller, der sjældent bliver til noget. Dog synes jeg hans rolle har ændret sig. Kigger man på de mål han scorede før skiftet (https://www.youtube.com/watch?v=blFpR8zgl7M), så er en god del af dem sat ind når han enten har god plads omkring sig når han modtager bolden, er faldet lidt tilbage i banen eller når han i løb headede bolden ind. En del af dem er ganske godt sparket ind og nogle bare heldige. Dog ligner det, at han i starten havde mere frihed, hvor han i dag mere skal ligge som den forreste angriber (i etableret spil). Han kommer derfor altid til, at ligge omkring modstandernes (ofte) fysisk stærke forsvarere og ender tit i tætte dueller med disse, hvor han førhen oftere stod ved modstanderens back (altså længere tilbage i feltet). Desuden ser vi, at vores indlæg i dag kommer langt senere, så selvom han laver timede løb ind i feltet, så resulterer de ikke i noget, da indlægget falder for sent og Cornelius nu er stationær og igen skal i en positionskamp. Yderligere så bliver han nu sjældnere retvendt og når han gør, så er han stationær og modstanderne kommer hurtigt ind på kroppen af ham.
    Tager man udgangspunkt i klippet, så vil det nu være Cornelius' rolle, at være den angriber der 'brager' frem, dels for at kunne vinde en duel om bolden hvis indlægget falder tidligt, dels for at tage en masse opmærksomhed og hans makker skal have overblik over modstanderens forsvar og evt. stoppe op, som Spalvis gør i klippet.
    Når Jons siger, at han mener at Cornelius er mere bevægelig end Santander og Spalvis, så vil jeg mere sige, at Cornelius tidligere ville være mere bevægelig end de andre, men ikke er det i dag. I dag synes jeg han blevet alt for stationær og jeg har svært ved at udpege hvad grunden til dette er.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #164
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    En såkaldt bevægelig spiller behøver jo ikke at kunne sætte en mand, for at være.. ja bevægelig. Når jeg kalder ham bevægelig tænker jeg at han søger alle positioner i feltet, og er umulig at dække op for en forsvare fordi han afslutter med venstre, højre, hovedet, på stikninger, på høje indlæg og på flade indlæg.
    Nu har jeg også selv set en del AaB bold (simpelthen fordi de bare spiller bedst fodbold i ligaen), og et eller andet sted er vi jo enige? Vi er enige i at han finder de rigtige positioner, og at han er en iskold afslutter.

    Der hvor vi er uenige er om han minder om Corner/Santander. Egentlig synes jeg ikke at nogle af de 3 angribere minder om hinanden, andet end at de alle 3 er fysisk store og er gode i luften.
    Santander er i en klasse for sig med ryggen til mål, og beskytter bolden som ingen anden i hele Superligaen. Han er god i de små rum, og har et fantastisk overblik og fordeler bolden fremragende.
    Cornelius.. Ja, jeg ved ikke rigtig hvad det er han er god til. Han er en fighter, og frygtløs og har det her 'mod' Ståle efterspørger på dødbolde - men udover det, så kan jeg ikke rigtig se hvad det er der er hans spidskompetence. Nu så jeg at det blev nævnt at Spalvis er heldig i sine aktioner, men i kategorien held topper Cornelius. Den ene dag kan han hamre bolden op i jakel, og den næste skyde bolden helt op på øvre C. Selvtillid kan også være forklaringen, men jeg må indrømme at jeg har svært ved at tænke 'det der, det var med vilje' når han f.eks. dribler 4-5 mand mod Randers og skyder den ind med hans dårlige ben.
    Og så kommer Spalvis. Spalvis spidskompetence: at være angriber. Han er simpelthen angriber helt ind til benet, så han søger de rigtige positioner på de rigtige tidspunkter. Jeg tænker f.eks. det 1' mål mod Sønderjyske hvor han samler en retur op selvom offsidelinjen går fra kanten af feltet fordi han bare ved at kommer der en retur, så skal han være der. Et andet eksempel:



    Så ENKELT et mål, men se nu hvad det er manden laver. Han læser spillet, ser modstanderens forsvare har øje for at komme ned og forsvare og så stopper han løbet op. Havde det der været Cornelius havde han braget videre.

    Vi er enige langt hen af vejen omkring Spalvis.. Min pointe er nok at jeg savner en mere "flakkende" type ved siden af Santander som tager en masse løb både dybt og i frimærkerne og herved får modstanderens forsvar ud af position.. En type som Santin eller Zuma, der konstant beskæftiger modstanderens bagkæde.. Jeg tror også Santander ville blive endnu mere målfarlig hvis han fik en mere bevægelig makker ved sin side.. Jeg synes både NJ og Corner har tendens til at søge de samme områder som Santander i opspillet, nemlig centralt i banen med ryggen til mål, og så bliver det alt for nemt at dæmme op for.. Kun når NJ har sine gode dage og "gider" tage de hidsige løb uden bold er der for alvor flow i vores offensive spil.. Og jeg har simpelthen svært ved at se spalvis varetage præcis denne rolle, selvom jeg virkelig synes han er en dygtig angriber..

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #165
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Så ENKELT et mål, men se nu hvad det er manden laver. Han læser spillet, ser modstanderens forsvare har øje for at komme ned og forsvare og så stopper han løbet op. Havde det der været Cornelius havde han braget videre.
    Følgende bidrag til debatten, er ikke ligefrem noget der ryster Sidelinien til uigenkendelighed.

    Men det er sgu da underligt at "stoppe-løbet-op / trække lidt bagud" aktionen ikke praktiseres hyppigere, da den jo er uhyre farlig! Og når vi nu har en pæn mængde indlæg i løbet af vores kampe... Nå, det spekulerer jeg ofte over, og her viser Scoring et meget klassisk eksempel på hvor simpelt og effektivt det kan være.

    Hej hej.

    Zan

Side 11 af 56 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •