Side 13 af 56 FørsteFørste ... 31011121314151623 ... SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 838

Emner: Til- og afgange: Vinter 2015/16

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Hvis Kim C. stopper, skal vi altså ud og finde en 3. målmand, når nu Busk vil videre. Hvis Brandur udlejes, kan det evt. give plads til en spiller som Keita fra U/19 i periferien af holdet, så han også kan træne med, uden det nødvendigvis er ensbetydende med spilletid på førsteholdet i forårssæsonen.
    Skulle Kris smutte, ville man med fordel kunne kigge efter en spillende midterforsvarer, eksempelvis i Holland. Risici eller ej, giver det et lille overtal, når Zanka fører bolden frem, og at have to midterforsvarere, som kan det, kan være en fordel. Især hvis det gøres med mere sikkerhed end når Zanka gør det..
    Forhåbentlig kan vores manglende europæiske deltagelse i år betyde, at der er mindre interesse og hype om Amartey, så vi kan beholde ham mindst indtil sommer.

  2. #182
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Eventuelle tilgange må helt sikkert afhænge af, hvem der forlader truppen i vinterpausen. Hvis Nilsson eller Antonsson flytter hjem til Sverige, kunne det åbne for, at man fik hentet det, jeg umiddelbart ser som den pt. største mangelvare: en kompetent venstrebenet midterforsvarer. Som vi spillede i går, hvor Kvist trækker helt ned mellem midterforsvarerne i opspillet, skubbes Zanka og Antonsson automatisk længere frem, og der stilles større krav til deres evne til at lægge pres på og aflevere fremad. Det var tydeligt, at Antonsson er handicappet der som højrebenet spiller i venstre side.

    Vegard Forren fra Molde kunne være interessant til den plads. Han har et år tilbage af sin kontrakt, men om han kan hentes for et realistisk beløb, og om han overhovedet har mod på at skulle ud igen, aner jeg ingenting om.
    HIC SUNT LEONES

  3. #183
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis Kim C. stopper, skal vi altså ud og finde en 3. målmand, når nu Busk vil videre.
    "Hvis". Mener du hvis ikke vi forlænger med ham? Tror det har været i begges interesse ret længe at ved udløb skulle han ned og træne de unge drenge.

    Hvorfor skal der findes en ny 3. målmand i øvrigt? SA har spillet SAMTLIGE superligakampe siden hans ankomst, og Kaminski har fået pokalkampene. Jeg kan se fornuften i at have en 3. målmand hvis ens målmænd hyppigt er skadet, som da vi havde Wiland i slutningen - men lige nu giver det absolut ingen mening at bruge unødige lønkroner på en spiller der formentlig ikke kommer til at spille. Så mange kampe har vi heller ikke i foråret.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Vegard Forren fra Molde kunne være interessant til den plads. Han har et år tilbage af sin kontrakt, men om han kan hentes for et realistisk beløb, og om han overhovedet har mod på at skulle ud igen, aner jeg ingenting om.
    Forren er bestemt interessant - trods nederlag, var han en af Norges absolut bedste spiller mod Ungarn i det opbyggende spil.

    Alternativt kunne være Kaminski, som Bøf også har haft følere efter. Han har længe set rigtig interessant ud, og har kontraktudløb til sommer. 1.93 m. venstrebenet midtstopper med en super godt venstrefod.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  4. #184
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg håber meget på, at vi får hentet Wahlquist til klubben i dette vindue. Jeg er bange for, at det er vores sidste chance inden han bliver for stor til suppen. Derudover håber jeg også på en CB. Lad os endelig få sendt kris S. afsted. Jeg er egentlig tryg ved at bruge ham men Ståle ser ikke ud til at ville og så fortjener han jo at komme afsted. Men særdeles ærgerligt grundet hans store tilhørsforhold til FCK.
    Næst ønsker jeg virkelig Pelle til Sverige. Han har slet ikke niveauet og når han endelig er inde i en god rytme bliver han skadet. Han har et stort figtherhjerte og ikke mindst stærk udstråling, men den manglende hurtighed kompenseres ikke af god placeringsevne; ham vil jeg gerne have erstattet. Og hvorfor ikke gå efter en Mads Fenger, Jacob Blåbjerg eller noget i den dur. Anton holder ikke længe og jeg er sgu ikke tryg ved ham når vi skal spille europæisk næste år (om alt går vel).
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #185
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg håber meget på, at vi får hentet Wahlquist til klubben i dette vindue. Jeg er bange for, at det er vores sidste chance inden han bliver for stor til suppen. Derudover håber jeg også på en CB. Lad os endelig få sendt kris S. afsted. Jeg er egentlig tryg ved at bruge ham men Ståle ser ikke ud til at ville og så fortjener han jo at komme afsted. Men særdeles ærgerligt grundet hans store tilhørsforhold til FCK.
    Næst ønsker jeg virkelig Pelle til Sverige. Han har slet ikke niveauet og når han endelig er inde i en god rytme bliver han skadet. Han har et stort figtherhjerte og ikke mindst stærk udstråling, men den manglende hurtighed kompenseres ikke af god placeringsevne; ham vil jeg gerne have erstattet. Og hvorfor ikke gå efter en Mads Fenger, Jacob Blåbjerg eller noget i den dur. Anton holder ikke længe og jeg er sgu ikke tryg ved ham når vi skal spille europæisk næste år (om alt går vel).
    Forren kunne være klasse, og tror bestemt han kunne være interesseret i et skifte, men ved ikke hvor dyr han er.. Jeg er dog en lille smule bange for, om han passer ind i Ståles måde at forsvare på, hvor bagkæden hele tiden skal stå højt.. Det kræver en vis speed at spille i vores bagkæde, og vi har set rigtig mange dygtige forsvarspillere fejle bigtime i Ståles system, fordi de simpelthen mangler hurtighed..

  7. #186
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvorfor skal der findes en ny 3. målmand i øvrigt?
    En svinsk tackling på en målmand kan gøre ham ukampdygtig i et halvt til et helt år. Spørg bare Jesper C. Og jeg ville godt nok være nervøs ved tanken om at spille en hel halvsæson med kun en enkelt målmand i en sådan situation. Det kræver ikke meget mere end en Zanka-blødning højt på banen, som kan give en friløber, der i værste fald kan ende med en nødbremse og et rødt kort. Spørg bare Wiland om det røde kort, han fik for at få bolden sparket op på armen i en kamp. Så vil jeg altså gerne have en målmand, der er vant til positionen. TK er ikke i truppen mere til at pille straffespark..

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #187
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En svinsk tackling på en målmand kan gøre ham ukampdygtig i et halvt til et helt år. Spørg bare Jesper C. Og jeg ville godt nok være nervøs ved tanken om at spille en hel halvsæson med kun en enkelt målmand i en sådan situation. Det kræver ikke meget mere end en Zanka-blødning højt på banen, som kan give en friløber, der i værste fald kan ende med en nødbremse og et rødt kort. Spørg bare Wiland om det røde kort, han fik for at få bolden sparket op på armen i en kamp. Så vil jeg altså gerne have en målmand, der er vant til positionen. TK er ikke i truppen mere til at pille straffespark..
    Hvis Kim C stopper og bliver træner, så kan han vel "hentes" ind igen som transferfri?

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #188
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En svinsk tackling på en målmand kan gøre ham ukampdygtig i et halvt til et helt år. Spørg bare Jesper C. Og jeg ville godt nok være nervøs ved tanken om at spille en hel halvsæson med kun en enkelt målmand i en sådan situation. Det kræver ikke meget mere end en Zanka-blødning højt på banen, som kan give en friløber, der i værste fald kan ende med en nødbremse og et rødt kort. Spørg bare Wiland om det røde kort, han fik for at få bolden sparket op på armen i en kamp. Så vil jeg altså gerne have en målmand, der er vant til positionen. TK er ikke i truppen mere til at pille straffespark..
    Hvis og hvis og hvis. Det kan jo ske for enhver spiller at blive ukampdygtig i resten af sæsonen, men derfor har man da ikke en reserve til en reserve på samtlige pladser - det ville kræve en trup på 33 spillere.

    Kim C har i øvrigt spillet én Superligakamp og én pokalkamp siden 2012.
    Vil være ganske tryg ved 2 målmænd i truppen, og så kan vi altid hive en ungdomsspiller op som kan sidde på bænken, skulle det blive nødvendigt.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  12. #189
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    U19-holdets målmand Daniel Jespersen vandt Granen i år og ses som et stort talent, så jeg vil også mene, at det må gå an med ham som tredjevalg.
    HIC SUNT LEONES

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #190
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    I følge bold.dk i dag siger SS at planen er at næste køb bliver en ung midtforsvar, håber han kommer allerede nu så han kan kæmpe om pladsen ved siden af Zanka fra sommer af.

  15. #191
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvis og hvis og hvis. Det kan jo ske for enhver spiller at blive ukampdygtig i resten af sæsonen, men derfor har man da ikke en reserve til en reserve på samtlige pladser - det ville kræve en trup på 33 spillere.

    Kim C har i øvrigt spillet én Superligakamp og én pokalkamp siden 2012.
    Vil være ganske tryg ved 2 målmænd i truppen, og så kan vi altid hive en ungdomsspiller op som kan sidde på bænken, skulle det blive nødvendigt.
    Da Michael Falkesgaard blev skadet tror jeg OB var ret glade for at være i transfervinduet så de kunne hente en ny mand ind og ikke smide en urutineret Caspar Radza ind i hans sted. På resten af banen har vi da også spillere der kan spille backup på div. pladser (Ankersen som hj. kant, Kadrii/Amankwaa på vb, Kvist på hj. back). Selvfølgelig ikke i nærheden af topniveauet, men målmandsposten er noget specielt, og en urutineret keeper er ikke en mulighed når der skal hives et mesterskab hjem. Hvis man derimod ser Daniel Jespersen som værende en værdig mand til pladsen er det fint med mig. Men det skal bestemt ikke være fordi vi ikke forventede at der skulle ske noget med vores første eller 2. keeper. Hvoraf sidstnævnte ugentligt spiller kampe på anden holdet, samt deltager i den daglige træning, og også har risiko for skader, for ikke at nævne sygdom osv.

    Vi skal som 'førsteholdsprincippet' foreskriver ikke spille med SoE spillere fordi det ville være godt for deres udvikling, eller fordi vi ikke har nogle alternativer, men bruge det fordi de vil styrke truppen - såfremt de ikke gør det kan de gå Busks vej.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #192
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Så er der forlænget med Kim C frem til sommeren 2017.

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/f...christensen_2/

    Fin løsning.


  18. #193
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    https://www.youtube.com/watch?v=dY-xRK-ObqI Det er svært at forestille sig en mere ideel tredjemålmand.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #194
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Da Michael Falkesgaard blev skadet tror jeg OB var ret glade for at være i transfervinduet så de kunne hente en ny mand ind og ikke smide en urutineret Caspar Radza ind i hans sted. På resten af banen har vi da også spillere der kan spille backup på div. pladser (Ankersen som hj. kant, Kadrii/Amankwaa på vb, Kvist på hj. back). Selvfølgelig ikke i nærheden af topniveauet, men målmandsposten er noget specielt, og en urutineret keeper er ikke en mulighed når der skal hives et mesterskab hjem. Hvis man derimod ser Daniel Jespersen som værende en værdig mand til pladsen er det fint med mig. Men det skal bestemt ikke være fordi vi ikke forventede at der skulle ske noget med vores første eller 2. keeper. Hvoraf sidstnævnte ugentligt spiller kampe på anden holdet, samt deltager i den daglige træning, og også har risiko for skader, for ikke at nævne sygdom osv.

    Vi skal som 'førsteholdsprincippet' foreskriver ikke spille med SoE spillere fordi det ville være godt for deres udvikling, eller fordi vi ikke har nogle alternativer, men bruge det fordi de vil styrke truppen - såfremt de ikke gør det kan de gå Busks vej.
    Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, tror jeg man i lige præcis Odense ville ønske man aldrig havde signet Koval, for han har godt nok været ringe :-) Han får jo keepere som Thomas Gill og Magnus Kihlstedt til at ligne klassemålmænd! Jeg er nu også af den overbevisning at det må være rigeligt med to rutinerede keepere i truppen og så en ung, uprøvet keeper til at agere tredjevalg..

  21. #195
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, tror jeg man i lige præcis Odense ville ønske man aldrig havde signet Koval, for han har godt nok været ringe :-) Han får jo keepere som Thomas Gill og Magnus Kihlstedt til at ligne klassemålmænd! Jeg er nu også af den overbevisning at det må være rigeligt med to rutinerede keepere i truppen og så en ung, uprøvet keeper til at agere tredjevalg..
    Ja, det er skræmmende at tænke på, at vi for et halvt år siden gik og ærgrede os over, at vi ikke fik stortalentet, der et par år før var tæt på at ryge til Barcelona.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •