Side 19 af 56 FørsteFørste ... 91617181920212229 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 838

Emner: Til- og afgange: Vinter 2015/16

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Det er jeg sådan set helt enig i.

    Mit indlæg er egentlig også ment som oplæg til debat om hvorvidt det kunne være en go ide at overveje at sprede salgene ud, i stedet for at de alle (formentlig) ryger samtidig til sommer.

    Jeg tror dog ikke nødvendigvis at vores spil vil blive så svækket ved en afgang af Nico her i vinterens vindue. Generelt fungerer det sådan på de fleste fodbold hold, at når én profil ryger, træder andre i karakter (Kusk, Toutouh og Verbic kunne være gode bud). Samtidig mindes jeg vi spillede en kamp mod Randers mod slutningen af sæsonen hvor Kusk og Toutouh scorer på mål hver, og det var i en kamp hvor Nico ikke var med. Min pointe er egentlig at selvom Nico er vores klart største offensive profil, så kan det også nogen gange gå hen og blive en hæmning, da de andre spillere automatisk vil kigge i hans retning når der skal skabes noget andet end indlæg fra backsne.

    Nu må vi se hvad der sker over vinteren, men ville ikke blive overrasket hvis Nico ender med at ryge.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Så er der lidt nyt vedr. Daniel Amartey, som ifølge sin agent, føler sig godt rustet til en karriere i én af de større ligaer. Klubber fra Frankrig, Tyskland og England skulle lure på ham. Dette må være baggrunden for vores interesse i Alexander Fransson.

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...il-skifte-klub

  4. #273
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Når nu vi skal trækkes med løse rygter omkring vores spillere der skulle være på vej væk, kunne man så ikke bringe en historie om en eller anden nyrig klub fra League One der har snøren ude efter Corner... Mht Santander nægter jeg ihvertfald at tro på vi overhovedet er interesseret i at sælge, og det er uanset om Bendtner lurer i kulissen.. Santanders første halvsæson har ikke været decideret prangende, men med tanke på at han kommer fra en helt anden kultur og at han først tiltrådte da sæsonen var startet, så synes jeg egentlig det har været mere end godkendt fra hans side.. Vi har en lang kontakt med ham og potentialet er tydeligt at få øje på, så jeg er 100% sikker på han spiller her i minimum 1 år endnu.. Jeg kunne dog godt forestille mig at vores angivelige interesse i Bendtner kunne skyldes at vi ligger inde med et bud på Nicolai Jørgensen, som dog ikke sælger før man er sikker på der er en fuldgod erstatning klar..

  5. #274
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Når nu vi skal trækkes med løse rygter omkring vores spillere der skulle være på vej væk, kunne man så ikke bringe en historie om en eller anden nyrig klub fra League One der har snøren ude efter Corner... Mht Santander nægter jeg ihvertfald at tro på vi overhovedet er interesseret i at sælge, og det er uanset om Bendtner lurer i kulissen.. Santanders første halvsæson har ikke været decideret prangende, men med tanke på at han kommer fra en helt anden kultur og at han først tiltrådte da sæsonen var startet, så synes jeg egentlig det har været mere end godkendt fra hans side.. Vi har en lang kontakt med ham og potentialet er tydeligt at få øje på, så jeg er 100% sikker på han spiller her i minimum 1 år endnu.. Jeg kunne dog godt forestille mig at vores angivelige interesse i Bendtner kunne skyldes at vi ligger inde med et bud på Nicolai Jørgensen, som dog ikke sælger før man er sikker på der er en fuldgod erstatning klar..
    Jeg er sådan set enig med dig. I mine øjne er Bendtner bare slet ikke en fuldgod erstatning for Nicolai Jørgensen. Bendtner minder meget om Corner og Santander, som begge ser bedst ud, når de spiller sammen med en mere bevægelig angriber. Dem har vi to af i truppen i form af Nicolai Jørgensen og Kadrii. Hvis vi erstatter Nicolai Jørgensen med Bendtner bliver vi først nemme at læse. Det vil jo blive helt gammeldags Stoke-taktik med lange bolde i feltet konstant, hvis eksempelvis Corner og Bendtner ligger på top.

    Med vores nuværende angrebskvartet (Nicolai Jørgensen, Santander, Corner, Kadrii) bliver det et klart nej tak til Bendtner herfra. Langt hellere erstatte et eventuelt salg af Nicolai Jørgensen med en type, der ligner ham.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #275
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Der er lidt nyt vedr. Norrköpings kontrollerende midtbanespiller, Alexander Fransson. FCK skulle efter sigende stadigvæk være interesseret i ham, men er i konkurrence med to unavngivende klubber, Nantes og ikke mindst CL-ottendedelsfinalisterne fra Gent, der ligeledes fører den belgiske liga. Fransson skulle have været på besøg i det belgiske i denne weekend, så der er hård konkurrence om hans arbejdskraft.

    http://www.expressen.se/sport/fotbol...fk-norrkoping/
    Og nu skulle han i stedet være meget tæt på Basel. Ham kan vi godt vinke farvel til. http://www.expressen.se/sport/fotbol...nder-fransson/

  8. #276
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og nu skulle han i stedet være meget tæt på Basel. Ham kan vi godt vinke farvel til. http://www.expressen.se/sport/fotbol...nder-fransson/
    Det ville være ærgerligt at gå glip af hans fine kvaliteter. Håber i så fald, at Ståle har noget mindst lige så godt på beding, hvis Amartey skulle skifte i vinterens vindue. Det er ikke overraskende at Basel er interesseret, jf. denne nyhed:

    http://www.plbold.dk/nyhed/ny-midtba...der-paa-onsdag

    Roma og Inter skulle være interesseret i Ludwig:

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/f...resse-for-mig/

    På falderebet, drømmer Ståle om, at Steves ophold i belgiske Zulte Waregem bliver gjort permanent:

    http://www.bt.dk/fodbold/staale-solb...angribers-exit

    Jeg håber Ståle holder tungen lige i munden, for det her transfervindue kan godt gå hen og blive interessant.

  9. #277
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg må indrømme at jeg er ret fortrøstningsfuld omkring vores centrale midtbane, selv hvis Amartey skulle ryge. Vi går ind i et et forår med relativt få kampe, og vi har en startopstilling med Delaney og Kvist. Dertil har vi Remmer, Toutouh og måske også den nye Keita, som kan vikariere på de pladser. Jeg må erkende at jeg ikke kender meget til Keita, men det faktum at fck vel for første gang nogensinde scouter en ung afrikaner direkte fra sit hjemland (Undtaget da vi havde vores fodboldskole i Sydafrika), siger mig at der må være et særligt talent gemt i ham.

    Jeg synes faktisk at vi står i en situation hvor vi reelt kan sælge Amartey "gratis", da vi formodentlig henter en centerforsvar lige meget hvad. Derfor må man samtidig antage at en sådan transfer, ikke er afhængig af et salg af Amartey. Derfor vil der ikke skulle købes en direkte erstatning for Amartey når han ryger, og de fleste af de penge kan derfor bruges på at lukke det økonomiske hul vores missede europa kval skabte.

  10. #278
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Fck_mester Se meddelelser
    Jeg må indrømme at jeg er ret fortrøstningsfuld omkring vores centrale midtbane, selv hvis Amartey skulle ryge. Vi går ind i et et forår med relativt få kampe, og vi har en startopstilling med Delaney og Kvist. Dertil har vi Remmer, Toutouh og måske også den nye Keita, som kan vikariere på de pladser. Jeg må erkende at jeg ikke kender meget til Keita, men det faktum at fck vel for første gang nogensinde scouter en ung afrikaner direkte fra sit hjemland (Undtaget da vi havde vores fodboldskole i Sydafrika), siger mig at der må være et særligt talent gemt i ham.

    Jeg synes faktisk at vi står i en situation hvor vi reelt kan sælge Amartey "gratis", da vi formodentlig henter en centerforsvar lige meget hvad. Derfor må man samtidig antage at en sådan transfer, ikke er afhængig af et salg af Amartey. Derfor vil der ikke skulle købes en direkte erstatning for Amartey når han ryger, og de fleste af de penge kan derfor bruges på at lukke det økonomiske hul vores missede europa kval skabte.
    Jeg så nu gerne at vi hentede en afløser, såfremt Amartey skulle smutte. Om det så kun drejede sig om, at vi havde tre kampe i foråret, så er det af tvingende nødvendighed, at vi kvalificerer os til et europæisk gruppespil, hvilket nok er nemmest med en gruppe spillere der kender hinanden indgående.

  11. #279
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg er enig og der er ingen tvivl om at det perfekte ville være at hente en erstatning nu. Især med tanke på at Delaney nok er væk til sommer, og at det derfor vil gøre overgangen langt mere glidende at have en direkte afløser i truppen i forvejen.

    Dog synes jeg at det siger utrolig meget om det hold der er blevet stablet på benene i Fck, at man kan sælge en profil til omkring 60 mill, og ikke engang have behov for en direkte afløser.

  12. #280
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Fck_mester Se meddelelser
    Jeg er enig og der er ingen tvivl om at det perfekte ville være at hente en erstatning nu. Især med tanke på at Delaney nok er væk til sommer, og at det derfor vil gøre overgangen langt mere glidende at have en direkte afløser i truppen i forvejen.

    Dog synes jeg at det siger utrolig meget om det hold der er blevet stablet på benene i Fck, at man kan sælge en profil til omkring 60 mill, og ikke engang have behov for en direkte afløser.
    Ingen tvivl om at det nok er den mest talentfulde trup, nogensinde i klubbens forholdsvis korte levetid. Men når det er sagt, så er holdet "lysår" fra 2011-udgaven. Men vi er kommet tættere på end længe. Mit personlige pejlemærke er, når jeg ser en kamp i Suppen, og ikke længere skal sidde og være specielt bekymret for kampens udfald, som det var kutyme omkring 2011 :-)

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #281
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg kan altså ikke dy mig med mine gætterier, så her kommer et par eksotiske bud på en eventuel NJ-afløser. Jeg har valgt at fokusere på nogle af de ”nyere” markeder, som vi kigger på, og også kortet listen ned, til udelukkende at indeholde spillere med videresalgspotentiale.

    Reinaldo Lenis – 23 år – Argentinos Juniors – Kant/angriber: Denne lynhurtige columbianer har udviklet sig til en profil i Maradonas og Riquelmes barndomsklub Argentinos Juniors, og har derved tiltjent sig det noget så clichéfyldte øgenavn som ”legenden fra Cali (Lenis’ fødeby)”. Bevares, manden har bestemt ikke nogen imponerende scoringhistorik, overhovedet ikke faktisk, men igen må jeg understrege at jeg har valgt at fokusere på potentialet, og det er uden tvivl stort hos Lenis. Hvis han havde scoret 15 mål i de sidste par sæsoner, så havde sådan en spiller slet ikke kunne lade sig gøre.
    Han kan stort set spille samtlige offensive pladser(bruges dog mest på kanten), og kan, ligesom Jørgensen, godt lide at have bolden ved fødderne, og modstanderne foran sig.

    https://www.youtube.com/watch?v=o6nypaM4ewY

    Han har til gengæld også temperament: https://www.youtube.com/watch?v=R8mpFM4d3a4

    Andrei Ivan – 18 år – CS Universitatea Craiova – Kant/angriber: Ivan har først fået sit ”rigtige” gennembrud i denne sæson, men er en spiller man i Rumænien har kendt til i et par år, på grund af hans imponerende præstationer i ungdomsårene. Igen, dette er ikke en spiller som har lavet 20 mål på en halvsæson (endnu), men man bliver simpelthen nødt til at rykke hurtigt på disse spillere. Ivan kan gøre sig både på kanten, og på toppen, men er primært benyttet på højrekant i denne sæson. Han minder af statur om Jørgensen, men er væsenligt mere direkte i sit spil.
    Hans imponerende gennembrud kastede også en landsholdsdebut af sig, da han kom på banen i en venskabskamp i mod Italien.

    https://www.youtube.com/watch?v=flaSH0BUcy4

    Ezequiel Cerutti – 23 år – Estudiantes – Kant/angriber/hængende angriber: Cerutti har slet ikke den samme fysik som Nicolai Jørgensen, men han har sgu så meget andet, at han sagtens kunne tage over. Han spiller mest som kant, og hængende angriber, men kan også begå sig helt på toppen. Han minder lidt om Jørgensen på den måde at han godt kan lide at finde rummene imellem modstanderens forsvar og midtbane, og derfra splitte forsvaret ad. Han er på en eller anden måde ret fræk på en fodboldbane, og ser nogle muligheder, som ikke alle gør. Et godt skud og overblik, god teknik, og så er han meget hurtig.
    Han er nok den mest urealistiske på listen, men vi har tidligere kigget på etablerede spillere fra Estudiantes. På rygtebasis kiggede vi i hvert fald på både Jonathan Silva(i dag i sporting), Guido Carillo (i dag i Monaco), og Joaquin Correa (i dag i Sampdoria). Når man ser de tre klubber de spiller for, kan man nok kigge tilbage med lidt skepsis på rygterne, men på listen ryger han altså.

    https://www.youtube.com/watch?v=2BkdbOpZDwI

    Lukasz Zwolinski – 22 år – Pogon Szczecin – Angriber/hængende angriber: Kantspiller er han godt nok ikke, så på den måde ville han jo ikke være den ”direkte” afløser for Jørgensen. Til gengæld går han også rimeligt dybt i banen fra hans angrebsposition, og er derved også med til at opbygge spillet ala NJ. Han har en sublim sparketeknik, er godt skåret, fint tempo, og en fremragende teknik. Han minder mig faktisk ret meget om Lewandowski i spillestil, udstråling og statur. Ham her kunne jeg virkelig godt tænke mig, og jeg tror at manden har et kæmpe potentiale! 6 mål i denne sæson, 12 i sidste, og 8 i sæsonen før det(næstbedste række på leje), så målene er der bestemt også. Han missede sågar 10 kampe i sæsonen med 8 mål.
    Hertha Berlin var i sommer rygtet interesseret i Zwolinski, men det blev altså ikke til noget, og nu kunne han jo så være aktuel i vintervinduet.

    https://www.youtube.com/watch?v=scwpC5IofRA

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #282
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Fck_mester Se meddelelser
    Jeg er enig og der er ingen tvivl om at det perfekte ville være at hente en erstatning nu. Især med tanke på at Delaney nok er væk til sommer, og at det derfor vil gøre overgangen langt mere glidende at have en direkte afløser i truppen i forvejen.

    Dog synes jeg at det siger utrolig meget om det hold der er blevet stablet på benene i Fck, at man kan sælge en profil til omkring 60 mill, og ikke engang have behov for en direkte afløser.
    Er det Amartey, du allerede har solgt for 60 mio.? Lad os nu lige se, hvad vi får for ham... Bortset fra det mener jeg, at vi uden tvivl skal have en afløser på midtbanen, når han ryger.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #283
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Havde vi ikke allerede signet ham i god tid, ville folk lige nu råbe og skrige efter at William blev hentet ind som Amarteys afløser,
    så jeg vil mene at klubben hellere bør bruge krudt på at finde en yngre makker til Zanka!

  19. #284
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Havde vi ikke allerede signet ham i god tid, ville folk lige nu råbe og skrige efter at William blev hentet ind som Amarteys afløser,
    så jeg vil mene at klubben hellere bør bruge krudt på at finde en yngre makker til Zanka!
    Udover at jeg næppe er den eneste, der mener holdet savner en helt anden type central midtbanespiller, så har det seneste halve års præstationer ikke talt til fordel for Kvist.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #285
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Udover at jeg næppe er den eneste, der mener holdet savner en helt anden type central midtbanespiller, så har det seneste halve års præstationer ikke talt til fordel for Kvist.
    Helt enig, og oven i hatten har Kvist stadigvæk en klausul til sommer som gør at han frit kan flyve til udlandet. At ligge alt på hans skuldre synes altså at være ret satset.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •