Side 9 af 56 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 838

Emner: Til- og afgange: Vinter 2015/16

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...martey-skifter

    Ifølge Expressen og Tipsbladet har man Ofori klar i kulissen, hvis Amartey smutter.

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...martey-skifter

    Ifølge Expressen og Tipsbladet har man Ofori klar i kulissen, hvis Amartey smutter.
    Vi har vel ikke nødvendigvis Ofori klar, såfremt vi nøler og han har massevis af andre bejlere..!?

    Jeg håber ikke på et heftigt transfervindue denne vinter, men her bør vi da bare slå til!! Selvom Amartey ikke ryger, kan vi smide ham ned ved siden af Zanka. Så slipper vi stadig for at styrke CB-positionen, som er den eneste der er rigtig kritisk pt.

    Puslespillet går da op hvad enten Amartey smutter eller ej.

    Zan

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Lyder meget urealistisk med Ofori.

    Han er lige kåret til Sveriges bedste midtbanespiller, og er et kæmpe talent - hvad skulle tale for at tage et skridt sidelæns, når han allerede er på ønskelisten hos flere store klubber?

    Det ville være noget af et scoop at lande Ofori. Hurtig, aggressiv, teknisk stærk og pasningsstærk.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #124
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Og koster 30-40 mio kr sikkert ...

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ntrakt/5841375

    Denne artikel spekulerer i, at Lukas Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt, og meddeler at han desuden netop har afvist at forlænge den.

    Med NJ der højst sandsynligt forsvinder til sommer, og forhåbentligt et vundet mesterskab, kunne det så ikke være Lukas Spalvis vi hiver ind som erstatning?

    21 år, 187 cm, fin teknik, spiller i 4-4-2-system og har lavet 13 mål i 15 kampe. Han er udlænding, og derfor har han måske ikke fået den der "du går ikke fra AaB til FCK"-mentalitet ind under huden, og ønsker vel at spille europæisk.

    Jeg er hvertfald lidt småforelsket i manden. Hvad tænker I?

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    J
    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ntrakt/5841375

    Denne artikel spekulerer i, at Lukas Spalvis har en frikøbsklausul i sin kontrakt, og meddeler at han desuden netop har afvist at forlænge den.

    Med NJ der højst sandsynligt forsvinder til sommer, og forhåbentligt et vundet mesterskab, kunne det så ikke være Lukas Spalvis vi hiver ind som erstatning?

    21 år, 187 cm, fin teknik, spiller i 4-4-2-system og har lavet 13 mål i 15 kampe. Han er udlænding, og derfor har han måske ikke fået den der "du går ikke fra AaB til FCK"-mentalitet ind under huden, og ønsker vel at spille europæisk.

    Jeg er hvertfald lidt småforelsket i manden. Hvad tænker I?
    Det kunne da være en besnærende tanke på en sådan Bayern-tømmer-BVB-agtig-måde, og en situation jeg ville ønske var mulig, da det er der vi størrelsesmæssigt skal have FCK hen. Desværre tro jeg ikke på det lige nu. Santander og Cornelius er for dyre i skøn, til at vi ikke satser på dem, og NJ sælges - desværre (jep, jeg ved den er kontroversiel, men udtalelserne fra ham omkring motivationen i små kampe og præstationerne på banen gør at han burde sælges i vinterpausen) - ikke før til sommer. Desuden tror jeg Spalvis satser på en tysk klub. Det ville ligne en balter at tænke sådan.

  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Det er en interessant situation med både Spalvis og Falk. De har begge været kæmpe profiler længe og begge kan formentlig hentes for relativt små beløb. Desværre har de som andre også nævner det tilfælles, at vi strengt taget ikke lige går og mangler spillere på deres positioner. Med både Santander og Corner i truppen, så er vi så rigeligt dækket ind pladsen som "den store angriber". Spalvis kommer næppe ind og erstatter Nico, da de jo slet ikke er samme type, og da vi så mangler folk med drev og som kan sætte en mand af. Gør vi dette bliver vi endnu nemmere at læse.

    Falk er også interessant, men som med Spalvis så er vi egentlig ret godt dækket ind på pladsen som kant/hængende angriber. Her har vi i forvejen Nico, Kusk, Kadrii, Amankwaa, Verbic og til dels Toutouh. Derudover så har vi også De Ridder efter sommer, såfremt der ikke er nogen der vil købe ham.

    Vi kan sikkert alle blive enige om, at både Falk og Spalvis er kvalitetsspillere (selvom det f.eks. i Fodbold FM blev diskuteret, om Falk virkelig er så god som vi gør ham til), og de kunne sikkert også forstærke vores hold. Men med den sammensætning truppen har pt, og med de udmeldninger/rygter om at bankbogen måske ikke er så fed til indkøb, så er det næppe på de to herrers positioner vi forstærker os.
    Det er dog en lidt uhyggelig tanke, at de to herrer nok er forholdsvis billige og vores tisgule konkurrenter er svage netop på deres to positioner. De ville virkelig kunne forstærke de unævnelige meget og til en billig penge. Adr...

    Skal Nico dog væk til sommer, og kan vi finde en aftager til De Ridder, så kunne Falk dog være en oplagt afløser. Så er spørgsmålet bare, om hans slutprodukt vil være godt nok som angriber (han laver stadig for få mål og assists) eller om der vil gå for meget Amankwaa i den.

  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    @ Devil og k@sper

    Jeg kan sagtens følge jer begge. Jeg mener dog, det er blevet bevist, at Santander og Cornelius ikke fungerer sammen, og jeg har desværre fået den holdning, at Cornelius nok aldrig bliver mere end en fin Superliga spiller. Dertil er hans teknisk og driblinger simpelthen for dårlige. Jeg synes desværre altid, det går galt, når Cornelius havner i en 1-mod-1 situation. 30 millioner + 5 mil. x 5 år ærgrer mig.

    Jeg synes også, det er blevet bevist, at bare fordi man har højde og drøjde, så betyder det ikke nødvendigvis, at man skal være targetman. Bare se på NJ, som næsten er højere end Cornelius. Jeg tror, Spalvis kunne fungere fint sammen med Santander, da han er mere bevægelig, og Santander også har udvist lidt kreative evner.

    Mht. Falk er jeg af den holdning, at vi ikke behøver ham, og jeg synes faktisk heller ikke, at han er god nok. Flotte driblinger og vendinger omkring midtercirklen har vi masser af folk der kan lave - De Ridder, Amankwaa, Toutouh (selvom han er kommet efter slutproduktet). Jeg savner afslutningspræcision, dybdeløb, kynisme og bevægelighed, og her tror jeg, at Spalvis ville være en markant forstærkning.

    Om han overhovedet er interesseret, er selvfølgelig en anden snak. Men med afgang af NJ, og måske (forhåbentlig?) Pourie og De Ridder, burde vi have plads i budgettet til en angriber.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg er meget enig med dig jinx13. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt Spalvis og Santander vil kunne spille sammen. Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg aldrig rigtig lagt mærke til Spalvis, andet end han laver ualmindelig mange mål. Jeg ved faktisk ikke, hvad han er god til ellers.

    Kunne jeg bestemme, så ville jeg hente en spiller ala Santin i en form som da han kom til klubben. Han var (selv i de sidste år) imo stærkt undervurderet. Han var stærk i kombinationerne (vi har vel ikke siden haft en angriber som var så god til at holde flowet i spillet), hurtig, god til dybdeløb, driblestærk, udfordrende og i starten af hans tid her også forholdsvis træfsikker. Falk har meget af det, men han er ikke rendyrket angriber som Santin i hvert fald udviklede sig til.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    En lidt anden vinkel, i forhold til hvad vi kunne trænge til:
    Udover det med en ekstra midterforsvarer, osv., så ville det være interessant, hvis vi også begyndte at lede efter en offensiv ledertype.
    I vores nuværende trup har vi en del spillere, som er naturlige ledere på banen, og som man ikke vil have mange betænkeligheder ved at give anførerbindet på i en eller flere kampe. Delaney, Kvist, Zanka, Antonsson, Pelle, Stephan.. Men der er ikke nogen af dem, som er for alvor offensivt funderede (fraregnet Zankas Beckenbauer-raids). Delaney er den mest offensivt funderede af dem, men han er all-round. Vi så også, hvordan vores offensiv led i kampen mod Viborg, hvor Delaney sad ude, hvor der ikke var det samme flow. Dvs. vi har ikke en offensiv ledertype, som vi tidligere har haft i form af 32, Allbäck, Todi, N'Doye og Grønkjær, som kunne gå forrest i det offensive og for alvor tage dirigentstokken på hver deres måde.

    De offensive spillere, vi har, som NJ, Santander, Corner, Kusk, Verbic, Toutouh, Kadrii, osv., der kan vi ikke rigtig påstå, der er de store ledertyper iblandt. NJ er den, som kommer tættest på, men hans udfald gør, at det bliver ustabilt. Desuden er det værd at bemærke, at vi ikke har en eneste offensiv spiller over 24 år i truppen (Bortset fra Steve-O, men han er udlejet).

    Jeg tror det vil være sundt at få en offensiv ledertype ind på holdet. Det vil skabe noget mere offensiv stabilitet, og forhåbentlig gøre os endnu bedre, selv i de lidt sløjere kampe.

    Og ja, vi kan sagtens håndtere at have så mange ledertyper på banen samtidig. I 2006 havde vi eksempelvis Gravgaard, Hangeland, Linderoth og Allbäck på banen samtidig i en del kampe, og det gik da okay..

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En lidt anden vinkel, i forhold til hvad vi kunne trænge til:
    Udover det med en ekstra midterforsvarer, osv., så ville det være interessant, hvis vi også begyndte at lede efter en offensiv ledertype.
    I vores nuværende trup har vi en del spillere, som er naturlige ledere på banen, og som man ikke vil have mange betænkeligheder ved at give anførerbindet på i en eller flere kampe. Delaney, Kvist, Zanka, Antonsson, Pelle, Stephan.. Men der er ikke nogen af dem, som er for alvor offensivt funderede (fraregnet Zankas Beckenbauer-raids). Delaney er den mest offensivt funderede af dem, men han er all-round. Vi så også, hvordan vores offensiv led i kampen mod Viborg, hvor Delaney sad ude, hvor der ikke var det samme flow. Dvs. vi har ikke en offensiv ledertype, som vi tidligere har haft i form af 32, Allbäck, Todi, N'Doye og Grønkjær, som kunne gå forrest i det offensive og for alvor tage dirigentstokken på hver deres måde.

    De offensive spillere, vi har, som NJ, Santander, Corner, Kusk, Verbic, Toutouh, Kadrii, osv., der kan vi ikke rigtig påstå, der er de store ledertyper iblandt. NJ er den, som kommer tættest på, men hans udfald gør, at det bliver ustabilt. Desuden er det værd at bemærke, at vi ikke har en eneste offensiv spiller over 24 år i truppen (Bortset fra Steve-O, men han er udlejet).

    Jeg tror det vil være sundt at få en offensiv ledertype ind på holdet. Det vil skabe noget mere offensiv stabilitet, og forhåbentlig gøre os endnu bedre, selv i de lidt sløjere kampe.

    Og ja, vi kan sagtens håndtere at have så mange ledertyper på banen samtidig. I 2006 havde vi eksempelvis Gravgaard, Hangeland, Linderoth og Allbäck på banen samtidig i en del kampe, og det gik da okay..
    Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med en offensiv ledertype i forhold til en ledertype sådan generelt, men jeg mener i hvert fald, holdet skriger - og i flere sæsoner har skreget - på en offensiv, central kreatørtype med høj spilintelligens. Det er fint, at vi har fået flere offensive profiler, som kan afgøre kampene i Verbic og Kusk, men vi mangler den centrale midtbanespiller, der kan sætte de andre i scene med kreativitet, blik for hullerne i modstandernes forsvar og bevarelse af det offensive pres med hurtig spilfordeling, så vi har flere strenge at spille på. En klub som FCK bør simpelthen kunne håndtere at spille med én defensiv oprydertype og én mere offensiv type på den centrale midtbane, selv om vi spiller med offensive backs.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #132
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med en offensiv ledertype i forhold til en ledertype sådan generelt, men jeg mener i hvert fald, holdet skriger - og i flere sæsoner har skreget - på en offensiv, central kreatørtype med høj spilintelligens. Det er fint, at vi har fået flere offensive profiler, som kan afgøre kampene i Verbic og Kusk, men vi mangler den centrale midtbanespiller, der kan sætte de andre i scene med kreativitet, blik for hullerne i modstandernes forsvar og bevarelse af det offensive pres med hurtig spilfordeling, så vi har flere strenge at spille på. En klub som FCK bør simpelthen kunne håndtere at spille med én defensiv oprydertype og én mere offensiv type på den centrale midtbane, selv om vi spiller med offensive backs.
    Jeg er ret sikker på at der menes en offensiv spiller der har naturlige lederegenskaber. Og jeg er sådan set enig med Kiwi i at der mangler noget modenhed og en stabil pæl på den sidste 3. del.

    Mht. til at få en mere kreativ spiller ind centralt er jeg dog gået hen og blevet lidt skeptisk. Selvfølgelig ville det pynte hvis Delaney/Amartey samtidig kunne drible og smide bolden i dybden som Iniesta, men nok mere om vi egentlig har brug for at midtbanen kan tilføje den kreativitet?
    HVIS jeg var træner eller havde noget at sige i arbejdet omkring holdet ville jeg kræve bredere kanter, men det er ret tydeligt at det ikke er vores koncept. Vi vil have (eller har i hvert fald) smalle kanter og mulighed for overlap dertil, således kommer vi næste altid til at have 4 spiller inde centralt, og deraf synes jeg egentlig ikke vi mangler en større kreatør på midtbanen. Jeg synes derimod vi mangler spillere i angrebet som kan udnytte den spillestil vi er gået over til, nemlig at kombinere i de små rum foran feltet, og evt. være i oplæggerens rolle. Det behøver bestemt ikke at være Falk, men en af hans type ved siden af Santander kunne altså være et meget spændende alternativ til både NJ og Cornelius. Vi mangler den vævre type, og jeg har min tvivl om Bashkims fremtid, muligvis fordi han er ultra rusten ovenpå sin skade, men også fordi vi har erfaringer med spillere der ikke kommer tilbage på topniveau.

    Vi mangler dog en spiller centralt, for vi kommer ikke til at holde på Delaney OG Amartey, hvis vi overhovedet kan holde på nogen af dem. Jeg håber på en Linderoth/Delaney type (pasning og duel stærk med godt løbepensum), med blik for at sætte angriberne op. Men en decideret kreativ synes jeg ikke længere der er brug for når vi har så mange kreative individualister blandt de forreste 4.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 30.11.15 kl. 21:32

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #133
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg krydser virkeligt alt hvad jeg kan for at vi henter Rasmus Falk, for næsen af Brøndby. Det ville i den grad været rettidigt omhu, når man tænker på at Nicolai Jørgensen nok skifter til udlandet til sommer. Jeg kan ikke bære tanken om at se Rasmus Falk i Brøndby (håber ikke at denne sætning bliver til en profeti).

    Udover at Rasmus Falk er gode venner med Bashkim, så er han en af de bedste teknikere i Superligaen lige nu og han kan åbne et forsvar, som meget få spillere kan.
    Jeg ved godt at pengekassen nok ikke står på vid gab lige nu, men lige i dette tilfælde bør man altså tænke længere frem. Har vi lyst til at have Rasmus Falk imod os i et derby? Nej, tak.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #134
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Jeg ved godt at pengekassen nok ikke står på vid gab lige nu, [...]
    Knægten har kontrakt udløb til sommer, så så dyr kan han simpelthen ikke være. Men til gengæld kan en anden erstatning for NJ vise sig at være det. Billig og god, hvorfor ik'?

  24. #135
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange: Vinter 2015/16

    Jeg aner ikke hvor troværdig denne twitter-konto er, men der meldes om bytte: Rasmus Falk <-> Elba Rashani.

Side 9 af 56 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •