Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
87. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    67 77.01%
  • Uafgjort!

    15 17.24%
  • Hobro IK Sejr!

    5 5.75%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 70 af 70

Emner: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu var det godt nok på en billig baggrund. Men hvor var det fantastisk at se vores spil i dag. Vi spillede hurtigt og fremad banen i stedet for meget flytte bold til side. Vi var stort set farlig i mange af vores angreb. Uden tvivl en af vores bedste kampe i denne sæson.
    Jeg synes til dels du har ret, men der skal også være noget kredit til Delaney som KONSTANT arbejder på at vriste sig fri af sin markering - og med stor succes! Det ligner at det spiller lidt mere som Viborg gjorde i parken, end blot at pakke sig. Heldigvis for os havde Ståle lagt planen lidt om, vi i hvert fald med langt flere lange og brede bolde. Normalt har det ødelagt det for os, men det fungere i dag fordi vi formår at holde tempoet, og med tempoet kom løbene og de mulige afleveringsdestinationer.
    Jeg holder stadig på at vi ville have godt af at holde bredden, og lade vores kanter kunne gå begge veje, men kan godt forstå man ikke vælger den løsning Toutouh er på kanten (da han ikke har farten med sig).

    Men sæsonens største lyspunkt siden første halveg i Esbjerg, og vidunderligt at rejse sig fra den forfærdelige kamp mod Viborg.

    Delaney er en fucking gud på den bane! <- KÆMPE fan!

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Særligt sidstnævnte er i den grad spillere der leder efter rytme og selvtillid, det er jo gode spillere. Forhåbentlig kan de bære det med ind i de næste kampe.

    Vh Simon
    Han havde heller ikke nogen til at 'presse' ham, både Remmer og Høgli var jo ude! :D
    - Han kom dog stadig ind i en del dårlige situationer, men der var lys i mørket!

    Park havde en kæmpe chance efter 3-4 min hvor Zanka får blokeret efter Ludwig er blevet sat/væltede. Pointen står dog, vi dominerede kampen og gav ikke meget væk. Det var dog komisk da Hobro i enkelte aktioner skulle spille bolden uden om vores forsvar :D

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Ludwig slår nogle fantastiske indlæg, men hold da op hvor er han en tøsedreng når der skal tackles eller han sætte sig igennem fysisk han taber jo alt af dueller !! Bare at håbe at NJ og Santander snart er klar igen inden vi skal en tur til bøf og Herning ellers kan det blive et stort forspring at skulle indhente

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,219

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Hvad angår hjerneblødninger, så tror jeg vi må vende os til 2/kamp. Zanka laver altid minimum en, og det gør Amartey også. Det er pisse irriterende at se på, men det ændre samtidigt ikke på min opfattelse af, at det stadig er de to der skal starte dernede. De giver begge utroligt meget i det opbyggende spil og det betyder at vi ofte har 7 mand foran bolden.

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Jeg synes nu ikke der var den helt store forskel på denne kamp og så eksempelvis Viborgkampen. Jeg synes stadig vi kører bolden tålmodigt rundt og fokuserer langt størstedelen af vores spil på kanterne. Jeg synes ikke det er skidt, for når modstanderen stiller sig dybt og gerne vil satse på kontra, så virker det ganske fornuftigt.
    Den helt store forskel bliver nok, at der ikke kommer så mange fejlafleveringer, at de lange afleveringer ofte ramte en medspiller og så lykkedes det os at score forholdsvist tidligt i kampen, hvilket presser flere Hobrospillere frem.
    Dertil kommer at Hobro ikke spillede særlig godt. Sløve markeringer, mange fejlafleveringer og umanerlig dårlig boldomgang fra mange af deres spillere gjorde det bestemt ikke sværere for os, samtidig med at Kvist og især Delaney gjorde det rigtig godt på midtbanen.
    Hobros mål er et skidt mål at lukke ind, men Amartey fejlbedømmer situationen og Ludwig kommer ikke godt nok ind i situationen og bliver nemt holdt væk, men når man er foran 3-0 er det til at leve med. Det vil dog være med til, at jeg i hver fald mener, at Amartey ikke er bedst i forsvaret og jeg ser ham helst på midtbanen.
    Zanka spiller også en fin kamp og har mange gode fremadrettede afleveringer, men igen laver han en dum fejl. Det er ærgerligt at han laver så mange dumme fejl for ellers er han en rigtig dygtig forsvarsspiller der har godt blik fremad banen, god i duellerne og også fin hurtighed. Uden fejlene er Zanka en ganske komplet forsvarsspiller, hvilket bare gør fejlene endnu mere ærgerlige.
    Der er ikke rigtig nogen spillere der efterlader et negativt indtryk og det var rart at se Amankwaa tilbage igen, omend han har lang vej til startopstillingen. Ankersen spiller nok sin bedste Superligakamp, Toutouh gjorde fin figur på venstrekanten (og bliver egentlig snydt for et mål i overtiden, da Kehlet dømte et uhyrlig tyndt frispark på Cornelius) og Santander fik hul på bylden.
    Så jeg er ganske tilfreds med sejren og præstationerne, selvom Hobro bestemt ikke er en skræmmende modstander og ikke spillede en særlig god kamp.

    Kehlet viser igen at han er en middelmådig dommer. Der er mange ting han gør rigtigt og han har generelt godt øje for spillet (mht fordelssituationer), placerer sig fint og dømmer de fleste situationer korrekt. Der er en del små tvivlsspørgsmål ovenpå kampen: To straffesparkssituationer før målet (begge med Cornelius; første er riv i trøjen, andet er hånd på bolden), målet hvor Santander skubber sin modstander, Tambouras frispark og Toutouhs mål.
    Begge straffespark kunne sagtens have været dømt, men hvor den første er tynd, så skal den anden dømmes, da han gør sig unaturligt bred (der er ingen grund til, at hans arm er så langt ude når han smider sig ned) og lignende situationer ser man da også tit blive dømt.
    Santanders skub er mere en gråzone. Man må ikke skubbe sin modstander, men samtidig sker skubbet i forbindelse med, at modstanderen forsøger at holde ham væk. Man ser konstant, at en forsvarsspiller skubber angriberne væk og generelt skal det ikke udløse frispark, grundet den store positionskamp omkring hjørnespark og at det tit er begge parter der gør sig skyldige i at skubbe. Så jeg vil sige, at den sagtens kan dømmes, men i den her situation bør den ikke dømmes, da modstanderen selv forsøger, at holde Santander væk, men overhovedet ikke kan matche ham fysisk og derfor nemt bliver skubbet væk.
    Tambouras frispark skulle efter Kehlets egen forklaring fra Brøndbykampen have udløst udvisning. Det er en tackling der havde skadet Delaney (mener jeg) hvis han ikke havde hoppet.
    Toutouhs mål burde have været godkendt, da Cornelius ikke begår frispark. Hobrospilleren læner sig op ad Cornelius, men Cornelius kommer "rundt om ham" og får ramt bolden. Jeg har svært ved at se hvorfor der skulle dømmes frispark, da Hobrospilleren ganske enkelt bare ikke lykkedes med at holde Cornelius væk. Jeg erindrer ikke, at Cornelius hverken skubber eller river modstanderen væk, men mere får mast sig foran ham.
    Jeg vil lige understrege, at de her situationer er svære for dommeren at se, da beslutningen skal tages hurtigt uden at man nødvendigvis har den bedste vinkel. Jeg kan sagtens se hvorfor man vælger ikke, at dømme noget i de første tre situationer og hvis man konsekvent fastholder, at sådanne situationer ikke udløser frispark synes jeg det er helt i orden. Tambouras frispark er der hvor jeg vil trække grænsen, da jeg ikke synes sådanne frispark er i orden og denne gang var han heldig med ikke, at ramme sin modstander "ordentligt", men næste gang så ryger der en ankel. Kehlet har åbenbart en tendens til ikke, at vurdere de farlige situationer korrekt og det lader til at hans opfattelse af hvad der medfører udvisning ændrer sig fra kamp til kamp.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Alt i alt en god kamp, Men jeg tror bestemt vi ser Anton tilbage i forsvaret, og Amartey på midtbanen i stedet for kvist.
    hvilket i min bog også er en bedre løsning.

    Jeg må give de der mener at det går for langsomt ret, specielt i første halvej skal vi have 3-4 berøringer mellem hver pasning, og det er bare ikke godt nok når forsvaret pakker sig. I anden halvej bliver det dog meget bedre.
    jeg glæder mig til verbic og Jørgensen er klar igen. de er måske de allerbedste i ligaen til det hurtige og kreative spil.
    Det var næsten givet at det første mål skulle komme efter en standard situation.
    Da så Hobro er nød til at komme frem efter målet bliver der plads og den udnytter vi til fulde.

    Kusk spiller en god kamp, og han kan vise sig rigtig god mod de hold der vil spille bold med os (FCM)

    Kehlet.... hvorfor får den mand lov til at dømme superliga? skal en spiller brække anklen eller dø før der bliver uddelt rødt kort?
    written by Zeez

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    jeg glæder mig til verbic og Jørgensen er klar igen. de er måske de allerbedste i ligaen til det hurtige og kreative spil.
    Nogen der ved hvad status er på Verbic (udover at han er lyskeskadet) og "ude i minimum 3 uger"?

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    113

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Og hvad skal man med de ekstradommere bag målinien.
    Hvorfor ser de ikke de straffespark.

    Eller havde de bare fået banens bedste gratisbilletter.

    Erik

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #69
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Kehlet viser igen at han er en middelmådig dommer.
    Nu er du vist alt, alt for venlig... ;-)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Santanders skub er mere en gråzone. Man må ikke skubbe sin modstander, men samtidig sker skubbet i forbindelse med, at modstanderen forsøger at holde ham væk. Man ser konstant, at en forsvarsspiller skubber angriberne væk og generelt skal det ikke udløse frispark, grundet den store positionskamp omkring hjørnespark og at det tit er begge parter der gør sig skyldige i at skubbe. Så jeg vil sige, at den sagtens kan dømmes, men i den her situation bør den ikke dømmes, da modstanderen selv forsøger, at holde Santander væk, men overhovedet ikke kan matche ham fysisk og derfor nemt bliver skubbet væk.
    Jeg kan slet ikke se hvorfor det her er en diskussion. Eller, jo jeg ved jo godt hvorfor - Viasat vil jo gøre alt for at piske en stemning op, selvom der ikke er skyggen af noget som helst. Jeg kan ikke selv fatte jeg siger det her, men Tøfting havde jo ret - hvis der var frispark dér, så kunne dommeren jo ikke lave andet end at fløjte ved hvert eneste hjørnespark.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Tambouras frispark skulle efter Kehlets egen forklaring fra Brøndbykampen have udløst udvisning. Det er en tackling der havde skadet Delaney (mener jeg) hvis han ikke havde hoppet.
    Helt enig, Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor Tamboura ikke blev sendt i bad efter den tackling. Det her har jo intet med, at Kehlet dømmer efter en international linie - han dømmer fuldstændigt hovedløst når det kommer til farlige tacklinger. Men nå, det var nok for fodboldens skyld han ikke blev udvist...
    En anden ting, er situationen omkring Santanders skade. Nærkampe og lidt skubberi ved hovedstød kan og skal man ikke undgå, men når først en spiller er i luften, så mener jeg det bør udløse et gult kort at skubbe til vedkommende. Det er bestemt ikke første gang jeg ser en spiller blive skadet, efter han er blevet skubbet mens han har hængt i luften, da man har en stor risiko for at lande forkert.

    Ellers er jeg faktisk ret tilfreds med kampen i går. Ankersen spillede en rigtig god kamp, hvilket glæder mig meget. Han har sgu haft brug for at få lidt tur i den og det gavner jo ikke kun ham, men hele holdet. Kusk spiller igen en fin kamp og laver to mål og så får Santander endelig hul på bylden i ligaen. Jeg tror ikke det får sportsskribenterne til at holde kæft - og det er jeg sådan set også ligeglad med - men bare det kan give ham et stort skud selvtillid, så er jeg mere end tilfreds.
    En anden ting jeg mindst er lige så tilfreds med, er det faktum at de næste to kampe bliver vist på Canal9. Jeg er simpelthen så træt af Viasats dækning af den danske superliga og ikke mindst mange af deres såkaldte "eksperter". Specielt d'herrer Sæbye og Tøfting må da kandidere til det dummeste makkerpar bag en mikrofon, i dette århundrede.

    ZFDK

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af ZuperFarDK Se meddelelser
    En anden ting jeg mindst er lige så tilfreds med, er det faktum at de næste to kampe bliver vist på Canal9. Jeg er simpelthen så træt af Viasats dækning af den danske superliga og ikke mindst mange af deres såkaldte "eksperter". Specielt d'herrer Sæbye og Tøfting må da kandidere til det dummeste makkerpar bag en mikrofon, i dette århundrede.

    ZFDK
    Canal9 er fint hvis man har Yousee eller anden programpakke med Canal9 i HD. Har man som mine forældre Canal9 gennem Viasat parapol, så er det med en billedkvalitet der får en til at tænke tilbage på 1986. Deres SD kvalitet er simpelthen skræmmende ringe.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 23.09.15, 14:57
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – Hobro IK (07.06.15 kl.16.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.06.15, 15:11
  3. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.10.14, 11:24
  4. Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 191
    Sidste Meddelelse: 14.08.14, 20:47
  5. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (28.09.13 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 01.10.13, 09:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •