Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 61

Emner: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF (22.11.15 kl 16)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Taget kan bære masser af sne. Vist nok næsten 100 kg pr kvadratmeter, hvilket svarer til næsten en meter sne. Til gengæld kan man vist ikke smelte sneen. Det var vist for dyrt, hvis man skulle varme luften i taget op og smelte sneen - det lyder ellers snedigt og nemt, at smelte sneen bare i overfladen, så den selv glider af, men det er nok mere kompliceret end som så :-)

    ougar
    (Flueknep mode on) Nu er jeg ikke fysiker, og orker ikke at Google det, men min snusfornuft siger mig at snes massefylde er mindre end vands, hvorfor (såfremt din præmis om "næsten 100 kilo sne pr. kvadratmeter" passer) det må være over 1 meters sne. (Flueknep mode off)

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    (Flueknep mode on) Nu er jeg ikke fysiker
    Det er jeg :-)

    ...men min snusfornuft siger mig at snes massefylde er mindre end vands, hvorfor (såfremt din præmis om "næsten 100 kilo sne pr. kvadratmeter" passer) det må være over 1 meters sne. (Flueknep mode off)
    Din snusfornuft har fuldstændig ret, men fejler alligevel en smule på tallene :-) Næsten 100 kg pr. kvadratmeter svarer jo kun til næsten 10 cm vand - og ikke en meter vand. En kubikmeter vand vejer jo 1000 kg. Til gengæld fylder sne sådan omtrent 10 gange så meget som vand, så derfor bliver det 1 meter sne. Sne er dog selvfølgelig en ret upræcis angivelse. Tø-sne har jo f.eks. en meget højere massefylde end ny-sne (eller hvordan man ellers betegner ikke tø-sne).

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  3. De følgende 14 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2014
    Indlæg
    221

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Sidste nyt fra FCK er at vi spiller med TAG idag:-)!

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Citat Oprindeligt indsendt af Erobran Se meddelelser
    Sidste nyt fra FCK er at vi spiller med TAG idag:-)!
    Undskyld mig, men jeg synes ikke, det er noget at råbe hurra for.

    Det virker, når jeg sidder her og kigger ud ad vinduet, rimeligt tosset. Mon direktionen er blevet skræmt af endnu en af DMI's dommedagsvarsler?
    Der er udsigt til plusgrader og ingen sne.

    Jeg bryder mig ikke om det tag. Det er forbundet med dårligt udsyn for en del mennesker på A og C tribunerne og så er det sjældent at PS&E tænder for varmen, hvilket medfører en iskold ildelugtende stillestående luft.

    Jeg mener det er noget pjat at køre taget på - med mindre der raser en arktisk storm udenfor selvfølgelig.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    8

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Taget kan bære masser af sne. Vist nok næsten 100 kg pr kvadratmeter, hvilket svarer til næsten en meter sne. Til gengæld kan man vist ikke smelte sneen. Det var vist for dyrt, hvis man skulle varme luften i taget op og smelte sneen - det lyder ellers snedigt og nemt, at smelte sneen bare i overfladen, så den selv glider af, men det er nok mere kompliceret end som så :-)

    ougar
    Hørte til en rundvisning derinde, at det altid er varm luft de blæser i taget, da der ellers ville komme kondensvand på undersiden, og det der for ville dryppe i hovedet på folk.

  7. #21
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Når jeg kigger ud af vinduet i København ligner det en meget god beslutning. Siden det blev besluttet i morges, er det nok ikke noget der bare tager 5 minutter at fjerne/sætte på igen sådan et tag, og hvorfor egentlig også tage chancen? Vi spiller mod Viborg, der i den grad ville have største fordel af en dårlig bane og dårligt udsyn for spillerne når der skal kombineres hurtigt igennem deres forsvar.
    Os der så fodbold i går i Farum, vil nok mene at det er en okay beslutning at lade taget blive på. Så må tilskuerne ofre noget af udsynet i denne ene kamp for at give vores hjerte klub de bedste betingelser for at ligge sig 3 point foran før en meget vigtig topkamp.

    Jeg er enig, det er ikke den sjoveste beslutning - men bestemt den mest optimale taget situationen i betragtning.

    Bare min mening.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  8. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Lidt rekord-optakt.

    Vi skal jo gerne fortsætte vores rekordstime. PT har vi vundet de sidste 14 kampe i træk over Viborg, hvilket er superligarekord. Man kan se hvordan den rekord-liste ser ud i optaktstråden til sidste Viborgkamp. Så 15 i strerg vil jo være smukt.

    Desværre fik vi kun scoret et enkelt mål sidste gang, så serien med mindst 3 mål mod Viborg i Parken røg.

    Til gengæld kan vi slå en endnu utrolig væsentlig superligarekord: Viborg har PT spillet 42 superligakampe mod København, og de har aldrig vundet med mere end 1 mål. Det er en superligarekord i "flest-kampe-i-træk-mod-en-modstander-uden-at-vinde-med-mere-end-1-mål". Rekorden deler Viborg med AGF, der også har spillet 42 kampe i træk uden at vinde med mere end 1 mål - og også mod København - og også en igangværende stime. Nummer 3 på listen er OB med 32 kampe i træk mod Brøndby uden at vinde med 2+ mål, og nummer 4 er såmænd endnu en igangværende serie mod København, nemlig Brøndby, der efter forrige uges nullert ikke har vundet med mere end 1 mål mod os i 30 kampe (siden 13. marts 2006) (der klarede de det så 3 gange på 5 kampe, men det er jo lææænge siden).

    Det er i øvrigt 10. gang vi har 30 point eller mere efter 15 runder - de 8 af gangene er det endt med guld. (Kun 11/12 gik galt, da CV hyggede sig med Danmarks nemmeste job og Hjulmand løb med det, på trods af en god FCK sæsonstart.)

    Af de 23 sæsoner vi har spillet tidligere, har vi haft flere point end i år 6 gange, lige så mange point 2 gange, og færre point 15 gange.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,231

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det er jeg :-)

    Din snusfornuft har fuldstændig ret, men fejler alligevel en smule på tallene :-) Næsten 100 kg pr. kvadratmeter svarer jo kun til næsten 10 cm vand - og ikke en meter vand. En kubikmeter vand vejer jo 1000 kg. Til gengæld fylder sne sådan omtrent 10 gange så meget som vand, så derfor bliver det 1 meter sne. Sne er dog selvfølgelig en ret upræcis angivelse. Tø-sne har jo f.eks. en meget højere massefylde end ny-sne (eller hvordan man ellers betegner ikke tø-sne).

    ougar
    Og tøsne er der i den grad tale om. Jeg stak et litermål ned i sneen i haven og kan berette, at massefylden for sneen lokalt er cirka 623 g/l (eller 623 kg/m3), hvilket så (baseret på dette ekstremt nøjagtige og Nobelpris-aspirerende videnskabelige forsøg) vil give en max snehøjde på 16 cm, hvis taget kun kan holde til 100 kg pr. kvadratmeter. Og sneen er næppe mindre tung på Østerbro, hvor temperaturen traditionelt er lidt højere p.g.a. den tættere bebyggelse.

    Og så er det vist endda kun 80 kg pr. kvadratmeter, de har lovet, taget kan holde til.

    http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Program...0727105017.htm

    Lad os håbe, de har en sikkerhedsmargin. ;o)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Og tøsne er der i den grad tale om. Jeg stak et litermål ned i sneen i haven og kan berette, at massefylden for sneen lokalt er cirka 623 g/l (eller 623 kg/m3)
    Tell me about it... Jeg har lige været ude og skovle fortovet fri for sne foran matriklen, og massefylden af den sne vil jeg vurdere til ca. 8kg/l - det var i hvert fald min fornemmelse. FUK, jeg har lange arme. Nå, det var et mindre sidespring...

    Men stor ros for at bidrage med videnskabelige målinger :-)

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 22.11.15 kl. 12:23
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Så er der startopstilling:

    Stephan Andersen
    Peter Ankersen, Pelle Nilsson, Mathias Zanka Jørgensen (anf.), Ludwig Augustinsson
    Kasper Kusk, William Kvist, Daniel Amartey, Youssef Toutouh
    Andreas Cornelius, Nicolai Jørgensen

    Bænk:
    Thomas Kaminski, Tom Høgli, Benjamin Verbic, Bashkim Kadrii, Christoffer Remmer, Marcus Mathisen og Brandur Hendriksson

  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,517

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Nøj hvor er vi få.

    Edit: 7.785. Og hold nu kæft en lortekamp vi spildte vores tid på.
    Sidst redigeret af Døren : 22.11.15 kl. 23:25 Årsag: Der mangkede lissom et verbum

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    fuck hvor vil jeg være glad for, når Ståle forvinder ( Hader virkelig det norske lortbold ). SUUUUUUUUK det ligner jo øøøøh INTET
    May the force be with you

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Hold nu kæft, for en ringe omgang skodfodbold.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Forbandede amatører. Dette her kan muligvis vise sig at blive afgørende når mesterskabet skal afgøres i sidste ende. Man havde muligheden for at spille sig 3 point foran, det gør man ikke og man kan derfor risikere at smide 1.pladsen næste søndag. Derudover må det en gang for alle blive tydeligt at Nicolai Jørgensen med sin elendige attitude ødelægger sine medspillers "selvtillid" eller hvad man nu kan kalde det. Det er MEGET pinligt det vi så i dag.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Viborg FF(22.11.15 kl 16).

    Dejlig publikumsfordrende indsats, eller noget...

    Spørgsmål... Den klausul som Kvist har i kontrakten, gælden den begge veje?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 06.10.15, 16:55
  2. Optakts- og kamptråd: Viborg FF – FC København (08.05.14 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 09.05.14, 16:49
  3. Optakts- og kamptråd: Viborg FF – FC København (01.09.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 02.09.13, 20:13
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Viborg FF
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 16.05.08, 14:54
  5. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 01.04.08, 15:44

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •