Se afstemningsresultater: Hvad bliver kampen

Stemmeafgivere
46. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • sejr til F.C. København+

    33 71.74%
  • Uafgjort?

    5 10.87%
  • sejr til OB

    8 17.39%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 32

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser

    I forhold til førstepladsen ved vinterpausen viser de seneste 20 sæsoner også at i 12 af disse endte holdet, som lå nummer 1 på dette tidspunkt også på den plads efter samtlige runder i turneringen var spillet. FC København er endda fint repræsenteret i de hold, som netop har hentet et forspring ved vinterpausen ifølge denne artikel. Selvom det slet ikke er nogen garanti for noget som helst (og der ikke skal jinxes) kan det alligevel skabe lidt tro på tingene :)

    Alt i alt en god afslutning før juleferien.
    værd er det også at bemærke at Fck kun er blevet hentet 1 gang hvor de har ført ved vinter pausen. Nemlig det år hvor vi havde solgt alle mand og forærede den direkte plads til FCN
    written by Zeez

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    For det første, mht Kenn Hansen, så sænker det efter min bedste overbevisning ikke niveauet i Superligaen at han forsvinder. Nøj, hvor bliver der overset mange oplagte ting og sager i gårsdagens kamp. Og jo, det er da fint at spillerne får lov at spille, men der er jo også nødt til at være linje og konsekvens (mere end internationalt snit, i min bog) og det var der kun i nogen grad igår - og sådan er det ALTID med Kenn-boy. Så tak for indsatsen, you will be sorely missed mr Hansen.

    For det andet, så var det en rigtig fin første halvleg (efter vi fik scoret på en dødbold), men resten af kampen så vi også et Københavnerhold der er sårbart. Stærkt mellem felterne (og der kan helt sikkert bygges meget på!), men også underlig passivt indimellem. Jeg håber Ståle (og måske Kvist?) kan banke lidt mere stabilitet ind i maskinrummet, ellers kan foråret godt blive lidt for spændende. Jeg vil bl.a. meget nødig tænke for meget på vores tur(e?) til Aalborg.
    Sidst redigeret af nivlaps : 07.12.15 kl. 11:43
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    726

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    726

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Lidt bedre version: https://streamable.com/536c

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,129

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    For det første, mht Kenn Hansen, så sænker det efter min bedste overbevisning ikke niveauet i Superligaen at han forsvinder.
    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Så tak for indsatsen, you will be sorely missed mr Hansen.
    Øh, jeg er enig i det første, men jeg er lidt forvirret over, hvad du mener...

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    For det andet, så var det en rigtig fin første halvleg (efter vi fik scoret på en dødbold), men resten af kampen så vi også et Københavnerhold der er sårbart. Stærkt mellem felterne (og der kan helt sikkert bygges meget på!), men også underlig passivt indimellem. Jeg håber Ståle (og måske Kvist?) kan banke lidt mere stabilitet ind i maskinrummet, ellers kan foråret godt blive lidt for spændende. Jeg vil bl.a. meget nødig tænke for meget på vores tur(e?) til Aalborg.
    Ja, det var egentlig en mærkelig kamp. Man var aldrig rigtig nervøs pga. den relativt hurtige to-målsføring, men OB producerede i perioder faktisk en del chancer. Vi skabte bare endnu flere, så den store sejr var helt i orden. Men der var sgu nogle blundere i forsvaret, som et bedre hold havde udnyttet endnu bedre end den småpinlige reducering.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,527

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men der var sgu nogle blundere i forsvaret, som et bedre hold havde udnyttet endnu bedre end den småpinlige reducering.
    Jeg har en eller anden veneration for Ankersen, men så vidt jeg kunne se (fra Familietribunen) var SA mindst tre gange i det røde felt over Ankersen, Snorksov han konstant?

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,129

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg har en eller anden veneration for Ankersen, men så vidt jeg kunne se (fra Familietribunen) var SA mindst tre gange i det røde felt over Ankersen, Snorksov han konstant?
    Det lagde jeg ikke specielt mærke til i kampens hede. Når man genser højdepunkterne, kan man godt klandre ham for at give Rasmus Falk lov til at få den store chance i starten af 2. halvleg. OB's mål har han ingen skyld i. Det må Kvist og Amartey primært tage skylden for. Men det kan sagtens være, han havde blundere, jeg har glemt.

    Til gengæld vil jeg sige, at 2. halvleg vel var hans bedste offensive halvleg for os indtil videre. Han skabte en hel håndfuld chancer og får vel også en halv assist på selvmålet. Og Toutouh skylder ham i den grad en assist på sidenetafslutningen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2014
    Indlæg
    221

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Skøn kamp, skøn efterårssæson, og generalt skønt at Zanka fik nettet 2 gange.

    Efterårs-sæsonen er nu slut og det er tid til evaluering af forsøget med den nye model af optaktstråde jeg har kørt de seneste 3 rundter.
    Dette foregår i denne tråd: Her!

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,129

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Erobran Se meddelelser
    ...skøn efterårssæson...
    Det er godt nok at stramme den, synes jeg. Endnu en stor europæisk skuffelse og generelt meget ujævnt spillemæssigt. Men vi fører da ligaen, hvilket er glædeligt (tak til FCM for at gå i stå og kun få 4 point i de sidste 5 kampe).
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Jeg er da ingen stor fan af Kenn og der er da sikkert gode dommere i første division, men jeg tror også der er en rigtig god sandsynlighed for at den dommer der erstatter Kenn er endnu ringere.

    Dernæst VED vi jo bare at Kenn med hans mediesøgende personlighed kommer til at agere ekspert på TV i en eller anden form, og det er i virkligheden den største katastrofe ved det her.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    522

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Nu tilkommer det næppe mig - og sømmer formenlig ikke tråden - men jeg vil tillade mig at forsvare Kenn Hansen; han er en dygtig dommer. Generelt er jeg sgu ret træt af den diskurs der hærger; dommerne kunne være bedre under andre vilkår, men vi kan altså ikke forvente, at de - som dem der eksempelvis ser kampen på Tv - kan se alt fra alle vinkler. Vi må leve med dommerskøn, der ikke harmonerer med det korrekte i situationen. Jeg kan forstå dem der herved vil beklage min manglende ambition for dommerstanden, men jeg vil opfordre disse til at dømme selv. Dommerfaget har i forvejen svært ved at tiltrække unge mennesker, og jeg betvivler i høj grad, at diskursen der dominerer ikke er gunstig for fremtidens dommerstand.

    Jeg vil dog, for en sjælden gangs skyld, erklære mig enig med Stig Tøfting i, at vi med fordele kunne tillade at dommeren smutter ud til 4. dommeren for at få genset en hændelse (a la den situation i går hvor Lasse Nielsen (OB) har arm på bolden).

    Det være et ønske til fremtiden :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Generelt er jeg sgu ret træt af den diskurs der hærger; dommerne kunne være bedre under andre vilkår, men vi kan altså ikke forvente, at de - som dem der eksempelvis ser kampen på Tv - kan se alt fra alle vinkler. Vi må leve med dommerskøn, der ikke harmonerer med det korrekte i situationen.
    Jeg har skam også været dommer i nogle sæsoner og synes godt om tjansen. Så jeg er ikke efter Kenn Hansen fordi jeg generelt er efter alle dommere. Jeg synes bare Kenns specifikke balance; mellem at tillade fysisk spil, se de store forseelser, dele sol og vind lige og sørge for en lind afvikling af kampene; så er han ikke den bedste vi har pt. Og ja, der har været meget storm om dommerne på det seneste, men de må have nogle dommerudviklere i baggrunden som kan fortælle dem at den bedste medicin mod den slags er at løbe endnu mere og træne endnu hårdere for at kunne være tæt på de afgørende situationer. Dét synes jeg i den grad er noget der kan arbejdes med. Nej, man kan ikke altid ramme plet, men man kan altså godt gøre det bedre end det vi har været vidne til i 2. halvdel af efteråret.

    Og SÅ skal jeg nok stoppe den her off-topic rant! ;)
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,111

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Dernæst VED vi jo bare at Kenn med hans mediesøgende personlighed kommer til at agere ekspert på TV i en eller anden form, og det er i virkligheden den største katastrofe ved det her.
    Han starter dog med at lave sin egen blog, hvor han vil lægge kampsituationer op, som de foregår i kommunikationen i hans headset. I første omgang ligger der et klip fra hans udvisning af Cornelius efter hans albue i maven. Der er ikke noget groundbreaking i dette klip, men han har sikkert nogle guldkorn i gemmerne.

    http://lortedommer.dk/

    Jeg har altid synes godt om Kenn, samt at han var den bedste dommer herhjemme af flere grunde. Men hey, jeg er også farvet som dommer selv + at jeg er i samme dommerklub (KFD - Københavns Fodbold-Dommerklub) som Kenn. Omend jeg ikke altid har været enig i hans kendelser. Men sådan er der jo så meget... Jeg ved jo selv, hvor svært det er at have øjne på alt og at forskellige vinkler kan ændre alt.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,256

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Jeg er da ingen stor fan af Kenn og der er da sikkert gode dommere i første division, men jeg tror også der er en rigtig god sandsynlighed for at den dommer der erstatter Kenn er endnu ringere.

    Dernæst VED vi jo bare at Kenn med hans mediesøgende personlighed kommer til at agere ekspert på TV i en eller anden form, og det er i virkligheden den største katastrofe ved det her.
    Meget enig.

    Jeg er selv en af de, som virkelig ikke har kunnet lide Kenn Hansen. Men jeg synes han er blevet bedre med årene. I starten skulle han konstant sætte sig selv i fokus både på banen og i medierne bagefter. De sidste år - især efter han lukkede sin twitterprofil - så har han droppet de fleste af sine "sæt-mig-i-fokus"-domme. Han bliver nok aldrig verdensklasse, men alligevel ikke det værste vi har herhjemme. Og den som kommer i stdet er sikkert ringere.

    En anden ting er - og nu tager jeg virkelig sølvpapirshatten på - at vi altså mister en dommer fra Københavnsområdet, og det ser jeg som et problem. Se blot på dommerpåsætningen i vores sindsygt vigtige kamp mod FCM forrige uge:

    Dommer: Tykgaard (Holstebro)
    Måldommere: Kehlet (Århus), Mads-K K (Midtjylland)
    Linjedommere: Dennis Wollenberg (Horsens), Henrik Larsen (Aalborg)

    At vi nu i endnu højere grad skal trækkes med lokale dommere mod de jyske hold efter Kenn Hansens afgang er en skam. Tænk hvis vi i stedet for ham får en ny Michael Svendsen ind. Eller en ny Kehlet eller Mads KK ...gys!!!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,891

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - OB (6.12.15 kl 18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Meget enig.

    Jeg er selv en af de, som virkelig ikke har kunnet lide Kenn Hansen. Men jeg synes han er blevet bedre med årene. I starten skulle han konstant sætte sig selv i fokus både på banen og i medierne bagefter. De sidste år - især efter han lukkede sin twitterprofil - så har han droppet de fleste af sine "sæt-mig-i-fokus"-domme. Han bliver nok aldrig verdensklasse, men alligevel ikke det værste vi har herhjemme. Og den som kommer i stdet er sikkert ringere.

    En anden ting er - og nu tager jeg virkelig sølvpapirshatten på - at vi altså mister en dommer fra Københavnsområdet, og det ser jeg som et problem. Se blot på dommerpåsætningen i vores sindsygt vigtige kamp mod FCM forrige uge:

    Dommer: Tykgaard (Holstebro)
    Måldommere: Kehlet (Århus), Mads-K K (Midtjylland)
    Linjedommere: Dennis Wollenberg (Horsens), Henrik Larsen (Aalborg)

    At vi nu i endnu højere grad skal trækkes med lokale dommere mod de jyske hold efter Kenn Hansens afgang er en skam. Tænk hvis vi i stedet for ham får en ny Michael Svendsen ind. Eller en ny Kehlet eller Mads KK ...gys!!!
    Michael Svendsen, ham havde jeg LYKKELIGT glemt - aaaarghhh, bare tanken om hans vulgært stirende øjne gør mig edder rasende. Ham og Fisker er to af de største dommerfjolser i historien, by far!!!

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (18.08.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 19.08.13, 22:35
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (21.07.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 23.07.13, 21:29
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •