Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF-sejr

    5 10.00%
  • Uafgjort

    29 58.00%
  • FCK-sejr

    16 32.00%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 33

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    I Superligaens 20. runde mødes FCK og AGF i Aarhus. Fredag tabte AaB overraskende på hjemmebane til OB, så en sejr i dagens kamp vil give FCK et forspring i tabellen på ni point. Dagens kamp byder også på et muligt gensyn med Danny Amankwaa, der er tilbage i truppen oven på sin skade. Endelig er det værd at bemærke, at Kvist og Zanka står til karantæne, hvis de får gult kort i dag.

    F.C. Københavns trup:

    2. Tom Høgli
    3. Ludwig Augustinsson
    5. Erik Johansson
    6. William Kvist
    7. Benjamin Verbic
    8. Thomas Delaney
    9. Bashkim Kadrii
    10. Nicolai Jørgensen
    11. Andreas Cornelius
    15. Mikael Antonsson
    17. Kasper Kusk
    19. Federico Santander
    20. Christoffer Remmer
    22. Peter Ankersen
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    28. Thomas Kaminski
    31. Robin Olsen
    32. Danny Amankwaa
    35. Aboubakar Keita

    Skader:

    Stephan Andersen (brækket ankel), Youssef Toutouh (forstrækning i låret), Pelle Nilsson (problemer med læggen) og Marcus Mathisen (forstrækning).

    Karantæner:

    Ingen

    AGF's trup:

    1. Steffen Rasmussen
    2. Dino Mikanovic
    3. Niklas Backman
    4. Daniel A. Pedersen
    5. Alexander Juel Andersen
    6. Daniel Christensen
    7. Stephan Petersen
    8. Aleksandar Cavric
    9. Danny Olsen
    10. Kim Aabech
    11. Jesper Lange
    13. Morten 'Duncan' Rasmussen
    14. Jens Stage
    16. Jens Jønsson
    21. Mate Vatsadze
    23. Lukas Fernandes
    25. Adrian 'Piscu' Lopez
    28. Dzhamaldin Khodzhaniiazov

    Karantæner:

    Elmar Bjarnason
    Josip Elez
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Den her weekend bliver defineret af om man skal se eller ikke skal se Glen i en jyde-haka nede i det tekniske felt ...

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Den kamp skal ganske enkelt vindes. Det vil lægge maksimalt press på AaB før mødet i Parken om en uge, og det vil give FCK muligheden for at lukke alle spekulationer om mulig spænding om mesterskabet.

    Det vil også gøre det muligt for mig (og mange andre?), at fryde mig så evigt, over de mange eksperter, journalister og tilhængere af andre klubber, der over de sidste par måneder, har talt guldkampen alt for meget op, udråbt AaB til en underholdningsklon af det bedste fra Barca, Bayern og det tyske landshold, gjort FCM til et top-5-hold i PL og FCK til fodboldenssvar på alle de banker, der var skyld i finanskrisens mest kedelige år.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Den kamp skal ganske enkelt vindes. Det vil lægge maksimalt press på AaB før mødet i Parken om en uge, og det vil give FCK muligheden for at lukke alle spekulationer om mulig spænding om mesterskabet.

    Det vil også gøre det muligt for mig (og mange andre?), at fryde mig så evigt, over de mange eksperter, journalister og tilhængere af andre klubber, der over de sidste par måneder, har talt guldkampen alt for meget op, udråbt AaB til en underholdningsklon af det bedste fra Barca, Bayern og det tyske landshold, gjort FCM til et top-5-hold i PL og FCK til fodboldenssvar på alle de banker, der var skyld i finanskrisens mest kedelige år.
    Det er nu ikke heeelt et mediebillede jeg genkender;

    - AaB får ros for at spille underholdende fodbold. Og let's face it, de spillere sgu mere sexet end vi gør.

    - FCM leverede en rigtig fin europæisk indsats, og høster lidt på det. Vel heller ikke så underligt. I øvrigt, har der da for nyligt være kritiske røster omkring Jess Thorup og hans begrænsede kompetencer som træner.

    - FCK bliver i min optik nusset og pusset i den danske presse. Det har vi sådan set også fortjent, idet vi allerede er ved at sætte tingene på plads inden foråret reelt er startet.
    Men at vi ligefrem kan tage en offer-rolle i forhold til medierne, synes jeg er at stramme den.

    Har i øvrigt en irriterende 1-1 mavefornemmelse omkring idag.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 06.03.16 kl. 12:10


  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    - AaB får ros for at spille underholdende fodbold. Og let's face it, de spillere sgu mere sexet end vi gør.

    Har i øvrigt en irriterende 1-1 mavefornemmelse omkring idag.

    Zan
    Jeg synes også, at det stinker af pointtab i dag. Alle elementer mht medgang og tro i Aarhus, en kamp som er svær at sætte sig op til kun 3 dage efter Herning, og udsigten til flere rokader på holdet bekymrer lidt. På den anden side bør de nye spillere være sultne og flere spillere har udadtil virket til at være opmærksom på kampens sværhed.

    Mht AAB, så har jeg en ide om, at AAB har lidt nemmere ved at se prangende ud pga, at de andre klubber ikke helt pakker sig som mod os - det er på en eller anden måde mere legalt at stille sig meget defensivt mod FCK end mod andre hold som AAB. Måske dagdrømmer jeg bare, men vi så i fredags, at da OB spillede meget kompakt bagude, så sprudlede AAB på ingen måde. Der var simpelthen ikke plads til kontraer og den dynamik, som AAB er så gode til. Forhåbentlig vil andre klubber lure denne ide.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Nogen der har set træning, og derfor tør byde ind på en start-opstilling?

    Folk på bænken skal holdes skarpe, og Ståle har varslet rotation, men tør han satse og spare Zanks og Kvist til AaB-kampen?

    Jeg kunne godt se Anton i denne kamp, men nok ikke ligefrem Keita. Er mere tryg ved wk med gult end Zanka, der hyppigt virker helt i sine følelsers vold...

    Bash og corner kunne også starte inde selvom deres indhop ikke har presset dem ind i idealopstillingen.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes også, at det stinker af pointtab i dag. Alle elementer mht medgang og tro i Aarhus, en kamp som er svær at sætte sig op til kun 3 dage efter Herning, og udsigten til flere rokader på holdet bekymrer lidt. På den anden side bør de nye spillere være sultne og flere spillere har udadtil virket til at være opmærksom på kampens sværhed.

    Mht AAB, så har jeg en ide om, at AAB har lidt nemmere ved at se prangende ud pga, at de andre klubber ikke helt pakker sig som mod os - det er på en eller anden måde mere legalt at stille sig meget defensivt mod FCK end mod andre hold som AAB. Måske dagdrømmer jeg bare, men vi så i fredags, at da OB spillede meget kompakt bagude, så sprudlede AAB på ingen måde. Der var simpelthen ikke plads til kontraer og den dynamik, som AAB er så gode til. Forhåbentlig vil andre klubber lure denne ide.
    Jeg faktisk helt enig, og det er netop det der er min pointe. AaB er blevet hyllet for god underholdning, og hvis mange mål i begge ende er lig med underholdning, så er det absolut fair. Problemet bliver, når underholdning uforbeholdent bliver sidestillet med kvalitet og evnen til at vinde mesterskaber. Når man hen over vinteren har hørt fodboldFM eller læst analyser af efteråret, synes jeg netop det har været tilfældet.
    Flere har sagt, at nok vinder FCK, for de har de bedste spillere, men AaB spiller jo drømme fodbold, og de skal bare lige fortsætte efterårets tagter, så kan de sagtens true FCK. Der er ikke mange der har forholdt sig til andet end AaB's sidste fem kampe i efteråret. Hvad med de første 14 kampe, hvor de tabte 6, spillede 2 uafgjort og vandt 6.

    Jeg synes heller ikke, at der er mange, der har forholdt sig til det faktum, at når FCK møder hold fra superligaen, så bliver det gerne en kamp, hvor modstanderen accepterer at stå enormt lavt, for så at kæmpe sig til en uafgjort, eller at håbe på en dødbold eller en friløber. Det fordre ikke til underholdning i ret mange kampe. Når modstanderen endelig åbner op, som eksempelvis i sidste kamp i efteråret mod OB, så synes jeg, at FCK er mindst lige så underholdende som AaB.

    Jeg synes også, at forventningerne til holdene gør, at der er markant forskel i den måde de blive bedømt på. Vinder FCK 4-0, så trækker journalisterne på skulderen, og taler om de store økonomiske forskelle, og hvordan det var givet på forhånd. Gør AaB det samme, så var det en oplevelse på linje med da de mistede deres uskyld.
    Jeg synes, at kampen mellem AaB og OB i fredags netop viser, hvad vi kan forvente i foråret. Andre klubber vil indstille sig meget mere på deres omstillinger. AaB vil være favoritter, og det er dem der vil skulle skabe kampene, både hjemme og ude. Jeg vil ikke være overrasket, hvis vi ser langt flere kedelige kampe fra deres side her i foråret.

    Esbjerg fik også ufattelig megen kredit for opgøret i Parken - særligt i pressen. Der var ikke mange, der forholdt sig til det faktum, at udover deres meget heldige scoring, så bidrog de med intet underholdningsmæssigt, ud over en stærk defensiv.
    Jeg siger så ikke at Ståles FCK-hold altid underholder, men de underholder langt mere end de får kredit for, når modstanderne møder dem for at spille fodbold, og ikke for at slås et resultat hjem.

    Kampen mellem os og FCM sidste søndag illustrerer også min pointe. Selv når FCK møder FCM ude og BØF ude, så prøver modstanderne at fedte den hjem. Her tror jeg faktisk at en kamp mod et overmodigt AGF-hold med Glen i spidsen, vil være til vores fordel.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Startopstillingen klar. Én ændring i forhold til Midtjylland-kampen - Jørgensen ud, Cornelius ind.

    Olsen
    Ankersen, Zanka, Johansson, Ludwig
    Kusk, Kvist, Delaney, Verbic
    Santander, Cornelius

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,508

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    (75 min) Kom nu for helvede. Vi bør kunne slå århus 10 mod 11.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Delaney og Erik J var outstanding .......


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Ovenpå "Der Kaisers" regelmæssige hjerneblødning, leverede holdet ganske fremragende, hvor særligt Robin, Johansson og Delaney bør fremhæves. Slutteligt - Hvad skete der for Antons piruetter ved baglinjen? Han lignede jo en serie 6 spiller.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Hold nu kæft, hvor skal vi have mange penge for Delaney, hvis han skal ryge til sommer.

    Cadeau til drengene! 0-0 er altid en lidt tom følelse, men med små 80 minutter i undertal, blot 3 dage efter sidste kamp, er jeg godt tilfreds.

    Flot kamp af Delaney, Johansson og Robin Olsen.
    Vil altid elske Ståle

  19. De følgende 14 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Ovenpå "Der Kaisers" regelmæssige hjerneblødning, leverede holdet ganske fremragende, hvor særligt Robin, Johansson og Delaney bør fremhæves. Slutteligt - Hvad skete der for Antons piruetter ved baglinjen? Han lignede jo en serie 6 spiller.
    Ingen ved det, alle vil gerne vide det. Han har uanede mængder tid og muligheder for at spille bolden væk. Men ellers må jeg sige, at Anton sgu også spiller en solid kamp, når man tænker på, at han bliver smidt ind fra bænken uden opvarmning og har ikke spillet betydningsfulde minutter i lang tid.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    33

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Synes at linjen fra dommerne svinger fra minut til minut, AGF's russer kommer jo med en voldsom takling bagfra på Santander i første halvleg og der bliver ikke engang dømt frispark og så dømmer han lige pludselig for ingenting...
    Klart rødt til Zanka, for helvede det er dumt.
    Godt kæmpet så kort tid efter midtjylland kampen.
    Sidst redigeret af Sigurd : 06.03.16 kl. 20:16

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (6. marts 2016, kl.18.00)

    Syntes Kvist fortjener ros også , hans rutine var tydelig i dag , til gengæld var Cornelius piv ringe! ! Han arbejder hårdt men der stopper det også.

  25. De følgende 6 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 14.02.16, 12:06
  2. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 12.02.16, 14:05
  3. Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 29.01.16, 19:25
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 13.03.12, 20:09
  5. Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 13.03.11, 15:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •