Side 11 af 73 FørsteFørste ... 8910111213142161 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 1086

Emner: Til- og afgang: Sommer 2016

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...iga-profilerEn agent fra en tyrkisk klub var i Parken i aften for at kigge nærmere på Benjamin Verbic. Derudover fik både Ludde og Delaney store plusser i bogen.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvoraf 83, knap halvdelen, fra start. I en periode fra debut i 2006 til han var færdig i 2014. Selv med diverse låneperioder, til sidst sat i gang i frustration over ikke at kunne få ham permanent videre og at hans kontrakt var så lang (noget Wenger åbenlyst nåede at fortryde) så er 83 starter på seks-syv sæsoner virkelig ikke imponerende. At sidde kontrakten ud for at beholde sin høje løn er heller ikke let at falde på halen over.

    Jeg forstår ikke, hvorfor der skal gøres krumspring for at få det til at se ud som om mandens klubkarriere er godkendt. Den er en stadig mere bragende fiasko. Han forlod Arsenal, Juventus og Wolfsburg som intenst uønsket. Det kan ikke være et sammentræf. Men man kan selvfølgelig også lægge vægt på at Juventus blev mestre, og Wolfsburg nåede Champions League-kvartfinalen, begge med Bendtners hjælp, hvis man vil ;-)
    Ved at fortælle, hvor få starter Bendtner egentlig fik i Arsenal gør jo faktisk bare hans scoringssnit endnu mere imponerende.

    Jeg vil bestemt ikke påstå, at Bendtners klubkarriere er vellykket - slet ikke. Men jeg forstår omvendt heller ikke den skal nedgøres, når den allerede er blandt de bedste af en dansk spiller i dette årtusinde og længder bedre end nogen FCK-spiller kan drømme om.

    Jeg synes den største fejl var at blive for længe i Arsenal, men det var jo noget begge parter håbede ville fungere. Han burde nok være taget et skridt ned tidligere, ala Elkjær, men det gjorde han nu en gang ikke. Og jeg kan godt forstå, at han ville give både Juventus og Wolfsburg en chance. I Juventus blev han desværre ramt af at komme til klubben i dårlig form, være udsat for politik omkring holdudtagelse og derudover være skadet i store dele af sæsonen.

    Jeg mangler stadig det rigtig gode argument for ikke at forsøge sig med Bendtner.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Jeg synes efterhånden, at den her 'Bendtner til FCK'-debat er blevet noget ensporet. Den handler primært om, hvorvidt han vil ødelægge sammenholdet i truppen eller ej. Dernæst en smule om, hvorvidt vi kan få hans karriere på rette spor igen, fordi han jo uden tvivl er den fødte målscorer.

    Hvad med at starte et andet sted. Lad os lige kigge på vores nuværende angrebskvartet. Hvad har vi, og hvad mangler vi? Vi har den dygtige opspilsstation og relationelle spiller i Santander. Ham der binder midtbanen og angrebet sammen. Vi har den spektakulære, driblende ener i Nicolai Jørgensen, som kan afgøre tætte kampe på egen hånd. Vi har et powerhouse i Cornelius. Og hvis Ståle opfatter Kadrii som angriber, har vi også den hurtige spiller, der kan true i dybden.

    Når Nicolai Jørgensen ryger til sommer, mister vi den spektakulære. Skal han erstattes med Bendtner? No fucking way. Så har vi tre store, dyre angribere, som alle er fysisk stærke og gode opspilsstationer, men INGEN (ihvertfald ikke før Bendtner kommer i form) som kan afslutte, INGEN som kan true i dybden, INGEN som laver det overraskende, som Nicolai Jørgensen har gjort det. Og dermed bliver vi alt for lette at læse.

    Jeg kan ikke komme med tre-fire oplagte bud på en angriber. Men kigger vi på typer, så vil jeg meget hellere se en Pierre Aubameyang agtig angriber. En hurtig dybdeløber og klinisk afslutter, som også har en god spilforståelse. Langt hellere den type spiller end endnu et stort skur.

    Og ja, der er en Rasmus Falk i alt det her. Er han udset som kantspiller, som vil rykke Toutouh ind på midten? Eller som angriber? Jeg tror ikke, at han er udset som angriber. Dertil scorer han stadig for lidt og vejer for nok også et par kilo for lidt.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Synes bare der er tendenser til at den gængse opfattelse og rigtig mange er hurtige til at kalde Bendtner for en dårlig fodboldspiller, men hvor mange af vores spillere vil kunne spille sig tæt på startopstillingen i Arsenal og få 20+ millioner om året?
    og ikke nok med det, men Arsenal forlængede sågar med ham, hvor han så desværre røg ind i skader og lign. Så bliver han solgt til Wolfsburg som giver ham ENDNU en høj hyre - og så dårlig har han altså ikke været. Bas Dost vælger bare pludselig at sparke ALT ind - Jeg tror simpelthen ikke på, at Bendtner er så slem, som medierne prøver at gøre ham. Han er selvfølgelig ikke noget Ronaldo eller Benzema, men han vil altid være en forstærkning af FCK.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #155
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Off-topic: Kan vi ikke flytte Bendtner-snakken til "Bendtner til København" tråden? Der er to tråde nu, som er oprettet specifikt ift. Bendtner.

    On-topic: Håber godt nok at der bliver gjort en stor indsats for at finde Delaneys afløser. Han bliver et kæmpe savn.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #156
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,431

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    http://www.bt.dk/superligaen/fc-koeb...ner-til-sommer

    Vi får travlt til sommer, hvis både NJ og Delaney er væk. Hvis vi vinder mesterskabet, skal vi ud i kval., og det kan forhåbentlig hjælpe med til at hente et par profiler.

  12. #157
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,851

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Jeg spurgte en norsk bekendt og Lillestømsupporter om Fred Friday efter Fanradioen nævnte ham som et skandinavisk alternativ. Han mente - ikke overraskende - at FF fint kunne være en erstatning for NJ. Man ville få god teknik, målfarlighed og overblik, mere fart og acceleration men mindre fysisk styrke. Han tror - igen ikke overraskende - at prisen vil være mellem 15-20 mio norske kroner.

    Youtube giver sit sædvanlige "World class talent"-indtryk af drengen, om end man godt kan se han har noget.
    https://m.youtube.com/watch?v=Y6KJEuQQc0Q

  13. #158
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,431

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2016/05/02...ter-wettergren

    Det svenske fodboldforbund er åbenbart interesseret i at tilknytte Peter Wettergren som assistenttræner. FCK har modtaget en forespørgsel, men har så ikke hørt mere.

  14. #159
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,431

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-05-...piller-hareide

    Interessante betragtninger af Peter Brüchmann, fortrinsvis om Thomas Delaney.

    Efter min mening bliver han svær at erstatte, hvis han smutter til sommer. Igen banens bedste i går.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #160
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://www.fck.dk/#/nyhed/2016/05/02...ter-wettergren

    Det svenske fodboldforbund er åbenbart interesseret i at tilknytte Peter Wettergren som assistenttræner. FCK har modtaget en forespørgsel, men har så ikke hørt mere.
    Det er ikke umiddelbart noget der vil glæde mig voldsomt. Se bare på forskellen fra sidste sæson og denne, hvor vores offensive spil (i hvert fald overordnet set), er forbedret betydeligt. Ja, vi har også det bedre spillere, men tror stadig at det meget er Wettergrens fortjeneste.

    Dog vil jeg sige at hvis han bliver erstattet med Allbäck, så tror det stadig kan gå hen og blive rigtigt fint. Ja hvem ved, måske endda endnu bedre?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #161
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Youtube giver sit sædvanlige "World class talent"-indtryk af drengen, om end man godt kan se han har noget.
    https://m.youtube.com/watch?v=Y6KJEuQQc0Q
    Målkavalkader fra Tippeligaen efterlader mest af alt et indtryk af, at de ikke spiller med målmand i Norge. Så ikke meget i den video, der gav indikationer om en spiller med niveau til FCK.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #162
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Målkavalkader fra Tippeligaen efterlader mest af alt et indtryk af, at de ikke spiller med målmand i Norge. Så ikke meget i den video, der gav indikationer om en spiller med niveau til FCK.
    En hel anden ting er beløbet. Som jeg hørte Michel Davidsen fra BT i Fanradioen forleden, så var det hans indtryk, at Ståle ikke nødvendigvis er klar til at smide et beløb ala det vi smed på Santander efter en ny angriber. I så fald er 20 mio. norske kroner for Fred Friday i hvert fald udelukket.

  21. #163
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    65

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Af de 11 mål i omtalte video er 5 "gode", 2 heldige og 4 skabt af decideret dårligt forsvars- og målmandsspil. Men vi kan selvfølgelig også risikere at møde forsvar bestående af Ørnskov typer her i Danmark.

    På sin egen måde er det vel også cool at dele navn med fransk leverpostej, men tror måske man bliver lidt forblændet, af muligheden for at kunne synge sjove sange på stadion.

  22. #164
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Ret beset har vi jo heller ikke haft voldsomt meget held med de rigtig dyre indkøb. Santander og Cornelius kan selvfølgelig stadig nå at blive gode forretninger, og selvom Santander gør det fint nok pt., kunne man nok have fået tilsvarende kvalitet for færre penge.

  23. #165
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://www.fck.dk/#/nyhed/2016/05/02...ter-wettergren

    Det svenske fodboldforbund er åbenbart interesseret i at tilknytte Peter Wettergren som assistenttræner. FCK har modtaget en forespørgsel, men har så ikke hørt mere.
    http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder...fck-assistent/

    Nu må den være kommet lidt tættere på, ellers indgyder citatet bare lidt for meget. Gad vide hvem vi så skal have ind på pladsen.
    Henke er jo fejlet som træner (mindes at han tilbød at stoppe for lidt siden), men måske han kunne stå i lære hos Ståle og så måske komme med nogle offensive tiltag, såvel som at arbejde med specifikt med angriberne.

    Selvom han ikke er den store chef træner betyder det vil ikke at han er værdiløs. Hans egen karriere burde være nok til at kunne rådgive vores en til tider håbløs Cornelius, eller en af de andre for den sagsskyld.

    Alternativt kunne Mackan være et bud?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. 2015 - 2016 Udebanetrøjen
    By MikeJensen in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 01.10.15, 13:21
  3. 2015-2016 hjemmebanetrøjen
    By Mr. Jardex in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 04.08.15, 12:19
  4. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  5. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 31.05.05, 21:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •