Side 2 af 73 FørsteFørste 123451252 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 1086

Emner: Til- og afgang: Sommer 2016

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    For vi muligheden for at hente Jores Okore skal vi i min verden slå til. Fysisk stærk, hurtig og ikke dårlig på bolden. Desuden endnu en københavner-dreng til holdet. Rent taktisk vil vi uden problemer kunne spille med en høj bagkæde.
    Sjovt...jeg har altid set ham som værende forvirret og kluntet - men vi er dog enige om at han er hurtig og fysisk stærk :-)
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Naturligvis skal han hentes, hvis vi kan - det tror jeg dog virkelig ikke på er muligt. Jeg synes det er synd mht til Zanka - kunne godt bruge at forlænge med ham 1 år. Ellers er jeg rimelig overbevist om at der skal et stort tilbud før Zanka og Delaney bliver solgt til sommer. Mine bud:

    Ud sommer 2016:
    Zanka - 5%, vi kan ikke få penge nok for ham og han er virkelig nødv[...]
    Bendte ind, Falk ind. Bashkim udlejet, NJ sælges.
    Så har vi nogenlunde det samme udganpunkt som nu. Blot med spillere af højere kaliber. Derudover er Falk i form, og kan forventes 100% ved sæsonstarten. Bendte er alt andet end i form, men indtil han er 100% så har vi stadig to fuldgode alternativer i Corner og Santander.

    I forsvaret går der for mit vedkommende lidt FM i den, jeg håber vi forlænger med Zanka og slipper Kris og Pelle. Anthon i mentor rollen som 4. mand og en ny mand ind som 3. valg. Ankersens fremtid ligger stadig i hans egne hænder, Ludwig sælges og erstattes. Robin tilknyttes permanent (afhængig af pris/løn), og Kaminski takkes for en fin indsats og sendes tilbage. Remmer er i klemme, og alt afhængig af Ankersen, og hvad han selv byder ind med (f.eks en succesfuld omskoling til 6'er) så står han på vej afsted.

    Sidst så smider jeg også lige en bobler omkring Danny, det lille powerhouse har virkelig meget at byde på, men af en eller anden grund sidder man altid med en tom fornemmelse. Han er mildest talt ikke effektiv nok, trods den fantastiske fysik og de hurtige fødder. Måske et lejeophold, selvom der bliver en del kampe i efteråret.
    Og så skal Ridderen og Pourie gerne afsættes permanent.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 23.03.16 kl. 14:21

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Naturligvis skal han hentes, hvis vi kan - det tror jeg dog virkelig ikke på er muligt. Jeg synes det er synd mht til Zanka - kunne godt bruge at forlænge med ham 1 år. Ellers er jeg rimelig overbevist om at der skal et stort tilbud før Zanka og Delaney bliver solgt til sommer. Mine bud:

    Ud sommer 2016:
    Zanka - 5%, vi kan ikke få penge nok for ham og han er virkelig nødvendig!
    Stadsgaard 100%
    Pelle: 25% (enten Pelle eller Anton kan være fortid, ikke begge formoder jeg)
    Anton: 25%
    Ludwig: 30%. Her får vi nok tilbud, men pga kontraktlængden og manglende backup + flere profiler kan ryge, så tror jeg FCK holder på ham 6-12 mdr mere

    Delaney: 50% - jeg tror vi får et tilbud vi ikke kan sige nej til, bedste bud er 6 mdr forlængelse og salg til vinter, hvor Europa nok er overstået.
    Baskim: 5% - han skal nok have chancen og jeg tror stadig Ståle tror på ham
    Toutouh: 5% - han kan sagtens være interessant for flere klubber og er kommet godt i gang, men jeg tror vi holder ham minimum 1 år mere inden tilbuddene bliver store nok

    NJ: 75% - det ligger virkelig i kortene at han ryger!

    Ud vinter 2016:
    - Delaney 50%
    - Ludwig 50%
    - Zanka 25%
    Men hvem kommer ind?
    Sikker: Falk

    Muligheder:
    Center Forsvar:
    Bubacarr Sanneh, hurtig og kropstærk
    Det ender nok med en svensker mere...

    Venstre Back:
    Kandidater fra scoutingturen fra vores rejsende Onkel Mack i Sydamerika (Lars Højer)

    Offensiv midtbane:
    Lasse Schöne - ja - hvis det kan lade sig gøre

    Angreb:
    Bendtner - ja, hvis det kan lade sig gøre.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Nå, vi kan jo så småt se frem mod sommervinduet, hvor det lader til, at vi kan stå foran endnu en stor udskiftning i truppen. Vi har et par spillere med kontraktudløb og også nogle stærke salgsemner. Personligt så jeg gerne, at følgende spillere forlader os:

    - Thomas Kaminski
    - Kris Stadsgaard
    - Per Nilsson
    - Marvin Pourie
    - Steve de Ridder
    - (Mikael Antonsson)

    Jeg tror, de fleste af os er enige i, at det er på tide at vi sender Kaminski, Stadsgaard og Pourie videre. De to førstnævnte har kontraktudløb, så det er en no-brainer, mens Pourie har et år tilbage af sin kontrakt til sommer. Det er ved at være på tide at vi får sendt ham afsted én gang for alle. Ikke flere lejeaftaler, tak.

    Desuden lader det til, at Per Nilsson synger på sidste vers. Det er egentlig ærgerligt. Vi har aldrig fået det ud af ham, som man forventede, da vi signede en landsholdsspiller og tidligere anfører i Bundesligaen. På papiret var det jo et fremragende køb. Det lader dog til, at alderen har indhentet ham, og det er tydeligt, at han skal spille på et lavere niveau med lavere intensitet. Forhåbentlig kan vi få ham afskibet til Allsvenskan.

    Steve De Ridder er desværre aldrig blevet forløst hos os. Jeg tænker dog, at det kunne være interessant at se ham på det nuværende hold. Sidste sæson var al fokus lagt på det defensive pga. det ekstreme skadeshelvede, og desuden havde vi stor mangel på kreative og tekniske spillere. Det lader ikke til at være Steves kop te, og det kunne derfor være interessant at se ham i spænd med spillere som Kusk, Verbic, Toutouh, Falk og Santander, som alle har bevist, at de kan se den afgørende aflevering. Steve var jo ikke ueffen. Han kunne vende sig meget hurtigt, og var også ret god til spillet i de små områder. Spørgsmålet er dog, om Ståle allerede har dømt ham ude, hvilket jeg tror, han har. Derfor kommer der forhåbentlig et bud på en million euro fra Belgien/Holland, og så siger vi tak for denne gang.

    Et spørgsmålstegn er Mikael Antonsson. Så vidt jeg har forstået, har han en option i kontrakten, der gør, at han selv kan vælge at forlænge den kontrakt, der udløber til sommer, med 1 år. Jeg så egentlig helst, at han forlod os nu, da han utvivlsomt fylder godt i lønbudgettet. Samtidig må vi konstatere - uden at give ham al skylden - at vi i de seneste to kampe med ham på banen har lukket 4 mål ind. Han lader desværre til at være over-the-hill. Omvendt er han efterhånden en lille kulturbærer, og derfor ville det heller ikke gøre mig alverden, at han udnyttede sin option. Så længe han indstiller sig på at være 4. valg, idet vi forhåbentlig henter en ung central forsvarsspiller ind som 3. valg.

    Dernæst har vi 4 store spørgsmålstegn - Zanka, Ludwig, Delaney og NJ. Fire meget vigtige spillere, hvor tre af dem har et år tilbage af kontrakten til sommer, mens vi må forvente massiv interesse for Ludwig. Vi kan alle være enige om, at NJ højst sandsynligt er fortid til sommer, så ham skriver vi ikke mere om.

    Zanka har et år tilbage til sommer, og har i det fremragende interview med Fanradioen fortalt, at han til sommer vil sætte sig ned og kigge på sine muligheder. Alle scenarier er derfor stadig mulige. Personligt håber jeg på en forlængelse. Jeg må indrømme, at jeg tror, det er begrænset hvad vi kan få for ham til sommer, og han er for vigtig en brik til at vi lader ham gå for 6-8 millioner, når vi forhåbentlig skal til at spille Europa igen. Det samme gælder for Delaney. Hans betydning er bare endnu større en Zankas - ja, den er faktisk kolossal. Vi vinder intet ved at sælge Delaney til sommer for 15 millioner, når vi har mange flere penge at spille om europæisk, hvor han er nøglefiguren. Enten går han derfor på en fri transfer i sommeren 17, eller også får vi forlænget ét år med ham og sender ham alligevel sted i sommeren 17. Vi kan også tjene flere penge på både ham og Zanka, hvis vi har haft et succesfuldt togt i Europa med dem. Så kan vi måske få 25 millioner for Delaney i stedet for 15.

    Ludwig er endnu en vigtig spiller. Ham har vi heldigvis på kontrakt i mange år endnu, men hans talent og præstationer har jo vakt interesse. Jeg håber også, vi holder fast i ham. Der har godt nok været nogle forlydenheder omkring, at Lars Højer er i Sydamerika lige nu - måske for at scoute en ny venstreback. Det vil dog være for risikabelt at afskibe Ludwig til sommer inden de vigtige kvalifikationskampe. Jeg forestiller mig derfor, at vi også holder fast i ham, samtidig med at vi henter en ny ung venstreback ind, som får et halvt år i skyggen, hvor vi så afskiber Ludwig til vinter.

    Konklusion
    Inklusiv NJ, men eksklusiv Antonsson, Delaney, Zanka og Ludwig, giver det en samlet afgang på 6 spillere, som alle trækker en ret flot hyre. Det er dog ikke en katastrofe at få dem afskibet, da mange af dem er marginalspillere. Det efterlader os desuden en del plads i lønbudgettet, som selvfølgelig skal bruges forstærkninger.

    Jeg så gerne, at vi hentede Robin Olsen som konkurrent til Stephan. Han har virkelig overbevist mig. Peter Ankersen er jeg stadig i tvivl om, men jeg hælder efterhånden mere og mere til, at vi skal købe ham fri. Prisen må dog ikke være alt for høj. Dernæst skal vi bruge en ny venstreback, en ung central forsvarsspiller og en central midtbanespiller.
    Vil altid elske Ståle

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Fremragende indlæg Jinx13

    Jeg er enig i dine transfers (ud) jeg tror dog kun, at vi enten sælger Nilsson/Antosson og mht. Zanka og Delaney er jeg ret overbevist om vi max sælger en af dem, det vil ikke være klogt at skippe både anfører og viceanfører ud i samme vindue.

    Jeg ser ikke nogen midt-subtop klubber i de større ligaer, der lige nu vil investere i Zanka/Delaney. Hvor Zanka efter min mening ikke kan bygge så meget mere på sin værdi (et sted mellem 2-3 mio euro), så kan Delaney med et år ekstra, der forudsætter i europæisk gruppespil, en fast landsholdsplads (kræver spilletid) udvikle farten og visonerne i pasningsspillet og forøge sin værdi og kunne blive aktuel i en klub som fx Gladbach. Sælger vi Delaney nu er jeg bange for, at det bliver en Kvist om igen.

    Transfers ind:

    Målmand: Robin Olsen og måske en reserve på et lejemål. Hverken Robin eller Stephan (måske hvis næste sæson er hans sidste) vil være bænkevarmer.

    Backs: Peter Ankersen, en ung venstreback fra fx Sydamerika, der kan få et år til at falde til for så at skulle overtage fra Ludwig fra sommer 2017. Eller Boilesen men det er nok bare en drøm.

    Centrale forsvar: Scenarie A: vi beholder Zanka og skal ikke bruge en ny til start 11'eren. Scenarie B: Zanka bliver solgt, her så jeg gerne vi hentede Vegard Forren i Molde.

    Kanter: Ingen nye ind, kun ved en super mulighed. Veric/Kusk/Amankwaa/Toutouh/Bashkim/Falk er nok.

    Central midt: Scenarie A: vi beholder Delaney og skal ikke bruge en ny til start 11'eren. Scenarie B: Delaney bliver solgt, så skal vi bruge en ny. Wolff Eikrem eller Lewicki fra Malmø kunne være muligheder, rykker Fulham ud af champioship så Lasse Vigen, men så gerne en investering i et højere niveau.

    Angriber: Santander/Corner/Falk er gode her. Spillere med kontrakt udløb Michael Duris slovakisk landsholdsspiller 15 mål i 21 kampe for Plzen, Branimir Hrgota fra Gladbach, Rudnevs fra HSV. Kan selvfølgelig tage chance med Bendtner, også burde man afgive et bud på Mor så må vi se med alle de tyrkiske storklubber, og skal man drømme så bliver De Boer som træner i Ajax og vi henter Fischer :)

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Jeg er sikker på, at både Mor og Fischer er uden for vores rækkevidde. Mht. Mor irriterer det mig mest, at Morten Olsen og DBU har sovet i timen. Han kunne godt ligne en, landsholdet kommer til at sukke efter.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er sikker på, at både Mor og Fischer er uden for vores rækkevidde. Mht. Mor irriterer det mig mest, at Morten Olsen og DBU har sovet i timen. Han kunne godt ligne en, landsholdet kommer til at sukke efter.
    Har Morten Olsen sovet i timen? Hvordan kommer du dog frem til den konklusion? Eller DBU. DBU har en bevidst strategi på det område, og den kan man være tilhænger af, eller ikke.
    Emre Mor har spillet 22 kampe på danske iungdomskĺandshol og spillede den seneste u-19 kamp den 15/11, så de har været fuldt opmærksom på ham.
    Alt den her ballade omkring Emre Mor skyldes hans agent Muzzi Ozcan, som du sikkert så juble i søndags. Det er ham, som har været den offensive.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Man kan i hvert fald generelt konstatere, at de spillere, som har mulighed for at vælge mellem flere lande, og som tilvælger Danmark, har mindst én dansk forælder, mens dem, som fravælger Danmark, ikke har. Bjelland (Norge), Højbjerg (Frankrig), Vestergaard (Tyskland), Yurary (Kenya) og Zanka (Gambia) har alle én dansk biologisk forælder, mens Reid (New Zealand), Mor (Tyrkiet) og Toutouh (Marokko) ikke har. De eneste undtagelser er Robin Olsen med to danske forældre, som har tilvalgt Sverige, samt Jores Okore med to ivorianske forældre, som har tilvalgt Danmark.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Man kan i hvert fald generelt konstatere, at de spillere, som har mulighed for at vælge mellem flere lande, og som tilvælger Danmark, har mindst én dansk forælder, mens dem, som fravælger Danmark, ikke har. Bjelland (Norge), Højbjerg (Frankrig), Vestergaard (Tyskland), Yurary (Kenya) og Zanka (Gambia) har alle én dansk biologisk forælder, mens Reid (New Zealand), Mor (Tyrkiet) og Toutouh (Marokko) ikke har. De eneste undtagelser er Robin Olsen med to danske forældre, som har tilvalgt Sverige, samt Jores Okore med to ivorianske forældre, som har tilvalgt Danmark.
    Hvad med Thomas Christiansen, Cagara, Lucena, Rajko Lekic, Sisto, Bashkim Kadrii og Bora Zivkovic?

    Jeg køber ikke din regel, det er langt mere komplekst end bare tilhørsforhold.

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Hvad med Thomas Christiansen, Cagara, Lucena, Rajko Lekic, Sisto, Bashkim Kadrii og Bora Zivkovic?

    Jeg køber ikke din regel, det er langt mere komplekst end bare tilhørsforhold.
    I stand corrected ift. når du lister disse spillere op. Men reglen er på ingen måde endegyldig, den viser bare en bestemt tendens i forhold til hvad vi har set de seneste 5-6 år. Men ja, det handler eksempelvis også om, hvor "nemt" det er at komme på holdet i forhold til det danske landshold, eller hvor sikkert det er for holdet at kvalificere sig til slutrunder, m.m.
    Faktum er bare, og det ser vi også i andre sportsgrene, at vi har visse udfordringer i at få atleter, som har mere end ét land, de kan stille op i, til at tilvælge Danmark.

    Nå, back to topic: Såfremt kaptajn Delaney allerede ryger til sommer, giver det noget plads på midtbanen.. Ser I Keita konkurrere om den plads med en evt. ny signing, eller er han mere i direkte konkurrence med Kvist?

  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Hvad med Thomas Christiansen, Cagara, Lucena, Rajko Lekic, Sisto, Bashkim Kadrii og Bora Zivkovic?

    Jeg køber ikke din regel, det er langt mere komplekst end bare tilhørsforhold.
    Eller Diego Costa... eller samtlige brasilianer på Portugals landshold! Jeg frygter allerede for Mor, hvis talentet er så stort (har ikke set nok selv) og hans personlighed og det jeg har set og hørt fra hans agent - det kan næsten kun gå galt! Det er nu at han skal have en "rolig" rollemodel, der kan hjælpe ham igennem starten på hans karrier og ikke en vanvtittig agent!

    Skal han så til FCK - det er nok for sent og det er da ærgerligt, hvis han har det talent og har løbet rundt i baghaven og så ryger han gratis til FCN. En lille væver angriber er dog noget jeg synes truppen mangler, det giver flere strenge at spille på, så med den baggrund kunne han være rigtig interessant - men om CV vil sælge sin guldfugl til FCK hmm :)

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Jeg tvivler på at Mor ville være effektiv imod forsvarskæder som står meget lavt, i 90% af kampene. Så jeg tror ikke Mor passer til os.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Jeg ser ikke det store behov for at bruge penge på offensivspillere. Vi får Falk ind, og har spillere ude med eller på vej tilbage fra skader. Vi har gennem mange år brugt alt for mange penge på især angribere, dels fordi der er købt dårligt/forkert ind, mens også fordi snoren er utrolig kort. Jeg tror nu heller ikke, at Ståle er på udkig efter en ny angriber.

    Vi skal som minimum have 1 målmand. Derudover vil jeg tro, at der som minimum sælges 1 spiller - formentlig Augustinsson men Zanka og Delaney er også kandidater. Disse spillere vil skulle erstattes én-til-én. Forhåbentlig kan man få lavet en forlængelse med Zanka. Det ville i øvrigt være klædeligt med to venstrebacks i truppen.

    Der sker velsagtens også noget med højrebacken. Peter Ankersen er fast starter, men er her på en lejekontrakt, der udløber efter denne sæson. Vælger FCK ikke at købe ham fri, ser jeg ikke for mig, at Ståle pludselig går tilbage til Høgli eller Remmer.

  19. #29
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Jeg håber at vi holder et vågent øje med Alexander Milosevic, som jo er blevet nævnt en del gange herinde efterhånden.

    Han er næppe interesseret i at blive i Tyskland, når Hannover rykker ned hvor han dog får en del spilletid men lukker rigtig mange mål ind - og han er vel fortid i Besiktas. Han mangler succesoplevelser, og få karrieren tilbage på rette spor. Forhåbentlig kan vi lokke med europæisk bold, og den fact at vi har mange af vores svenske spillere med på det svenske landshold og forhåbentlig også til EM.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nå, back to topic: Såfremt kaptajn Delaney allerede ryger til sommer, giver det noget plads på midtbanen.. Ser I Keita konkurrere om den plads med en evt. ny signing, eller er han mere i direkte konkurrence med Kvist?
    Uanset at Keita allerede nu ser meget lovende ud, vil jeg tro der går mindst 9 måneder (vinteropstart 2017) før han er første mand på holdkortet på den centrale midt. Men at det sker er jeg ikke et øjeblik i tvivl om :-)
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

Side 2 af 73 FørsteFørste 123451252 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. 2015 - 2016 Udebanetrøjen
    By MikeJensen in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 01.10.15, 13:21
  3. 2015-2016 hjemmebanetrøjen
    By Mr. Jardex in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 04.08.15, 12:19
  4. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  5. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 31.05.05, 21:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •