Side 60 af 73 FørsteFørste ... 10505758596061626370 ... SidsteSidste
Viser resultater 886 til 900 af 1086

Emner: Til- og afgang: Sommer 2016

  1. #886
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Du har nogle gode pointer, men faktum er at hans kontrakt udløber til sommer. Det synes jeg ikke rigtig du forholder dig til. Hvem skulle betale 30 mio eller mere, for en spiller de ville kunne signe gratis?

    Han kunne forhandle frit til vinter. Det har altså en betydelig effekt på værdien af en fodboldspiller i den negative retning, uagtet at han har en god alder og måske/måske ikke ville spille et fantastisk europæisk efterår. Det var noget andet hvis han havde haft 2 år igen.
    Kvist blev da solgt for omegnen af 30 mio med et år tilbage af kontrakten så vidt jeg husker.
    http://www.bt.dk/content/item/567686

    Men hey nye tider, synes stadig det er en nice deal FCK har lavet.
    Tid til at spille Gregus ind, samt 15 mio i kassen som evt. kan veksles til 200 mio hvis Delaney er med til at spille os i CL

  2. #887
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Kvist blev da solgt for omegnen af 30 mio med et år tilbage af kontrakten så vidt jeg husker.
    http://www.bt.dk/content/item/567686

    Men hey nye tider, synes stadig det er en nice deal FCK har lavet.
    Tid til at spille Gregus ind, samt 15 mio i kassen som evt. kan veksles til 200 mio hvis Delaney er med til at spille os i CL
    Forskellen er jo også, at Kvist havde 12 måneder tilbage da han skiftede. Delaney har 6 måneder tilbage, når han skifter.

  3. De følgende 12 brugere er enige:

  4. #888
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Du har nogle gode pointer, men faktum er at hans kontrakt udløber til sommer. Det synes jeg ikke rigtig du forholder dig til. Hvem skulle betale 30 mio eller mere, for en spiller de ville kunne signe gratis?

    Han kunne forhandle frit til vinter. Det har altså en betydelig effekt på værdien af en fodboldspiller i den negative retning, uagtet at han har en god alder og måske/måske ikke ville spille et fantastisk europæisk efterår. Det var noget andet hvis han havde haft 2 år igen.
    Helt enig og jeg er da også i tvivl hvorvidt vi kunne få mere om 4 mdr - som sagt, det er bare en chance jeg ville være villig til at tage. Jeg er udemærket godt klar over at hans kontrakt løber ud og er også klar over, at FCK skal være voksen nok til at lade deres stjerne gå, hvis alt går op i en højere enhed. Det synes jeg i øvrigt også FCK har bevist gang på gang.

    Lad os nu sige, at Werder måtte betale op imod 20+ millioner for at få ham - så er det ikke sikkert, at der dagen efter var maks pres på et køb omkring Ludwig!

  5. #889
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Delaney må bare ikke blive klub mand i Werder. Han skal blive en bragende succes og blive solgt videre regelmæssigt for store beløb så vi får masser af udviklingspenge for ham :)

  6. #890
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    21

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Hvis man skal ud at hente en erstatning til Delaney til januar synes jeg Ebenezer Ofori fra AIK virker sindsygt sindsygt spændene. Jeg går ud fra Gregus og Kvist vil blive de fortrukne spillere i forårs sæsonen, men en ung duo med Ofori og Keita ville se rigtigt spændene ud for fremtiden.

    Omkring Delaney tranferen, tror jeg Werder er et rigtigt godt skifte. Der er mange der godt så ham i PL, men folk må ikke undervurdere Bundesligaen. Hvis han kan få en styrende plads på holdet og holde Werder oppe de næste par år, er jeg sikker på der er noget endnu større i vente til ham!

  7. #891
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Werder Bremen er i dialog med ludvig også. Der skal sat**** mange mio på bordet hvis vi skal slippe ham allerede til nytår også...

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/w...-augustinsson/

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #892
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Werder Bremen skal hoste op med et beløb vi også vil kunne få næste sommer, hvor Ludwig vil have et europæisk gruppespil på CV'et.

    Tror simpelthen ikke at vi sælger for under 40 mio. det ville da være et selvmål af rang, når Ståle nævner at interessen for Ludwig er enorm.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #893
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Werder Bremen skal hoste op med et beløb vi også vil kunne få næste sommer, hvor Ludwig vil have et europæisk gruppespil på CV'et.

    Tror simpelthen ikke at vi sælger for under 40 mio. det ville da være et selvmål af rang, når Ståle nævner at interessen for Ludwig er enorm.

    Ludde bliver til 2017 ifølge Ståle
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...r-solgt-i-2017

    - I løbet af al den tid, jeg har været en del af FC København, er Ludwig Augustinsson den spiller, vi har fået flest henvendelser på gennem årene. Det har vi også fået i dette transfervindue. Men jeg kan sige, at der er større chance for, at jeg kommer til at spille på midtbanen for FC Barcelona end at Ludwig Augustinsson forlader FC København i løbet af denne sæson, siger Ståle Solbakken til tipsbladet.dk.


  12. #894
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Ludde bliver til 2017 ifølge Ståle
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...r-solgt-i-2017

    - I løbet af al den tid, jeg har været en del af FC København, er Ludwig Augustinsson den spiller, vi har fået flest henvendelser på gennem årene. Det har vi også fået i dette transfervindue. Men jeg kan sige, at der er større chance for, at jeg kommer til at spille på midtbanen for FC Barcelona end at Ludwig Augustinsson forlader FC København i løbet af denne sæson, siger Ståle Solbakken til tipsbladet.dk.
    Dejligt med en meget kraftig understregning af, at Ludwig ingen steder skal i denne sæson. Og rart, at klubben (igen) melder ud, hvad der kommer til at ske fremadrettet. I det hele taget er FCK i den grad blevet gode til at have en meget tydelig transferretorik. Det giver klubben en rigtig god mulighed for at tiltrække potentielle købere og for at tiltrække nye spilleremner til samme position, eftersom disse - som f.eks. Rasmus Falk sidste forår - så ved præcis, hvad de skal forholde sig til, efter FCK gjorde det klart, at NJ ville blive solgt til sommer (uagtet at der ikke var en køber på plads).

    FCKs kommunikationsstrategi på spillersiden bliver virkelig kørt hårdt og præcist og består (bl.a.) af følgende punkter:

    1) Meld klubbens intentioner med spillere klart ud, så snart det er muligt. Dvs.: Hvem ønsker man at forlænge med, hvem ønsker man at leje ud eller sælge, og hvilke spilleres ønske om at komme videre i karrieren vil man gerne honorere? (hvilket så understøtter den nye strategi om, at man også ønsker at tjene penge på sine spillere ved ikke at lade dem køre kontrakten ud, ligesom det er med til at gøre FCK mere attraktiv ved at være et synligt springbræt, fremfor den gamle model, hvor en fire-årig kontrakt vitterligt også betød fire år i klubben). Dette skaber både tryghed i spillertrup, blandt fans, aktionærer, i medierne osv., ligesom det kan være med til at tiltrække spillere og interesserede købere/lejeklubber.

    2) Inden startspillere forlader klubben, skal der helst stå en afløser klar (f.eks.: NJ - Falk, Delaney - Gregus), og man ønsker at signalere, at man hele tiden er cirka - eller mindst - et halvt år forud i planlægningen - som f.eks. i udmeldingen med Ludwig. Igen skaber det ro på holdet og er med til at skabe ro i pressen. Eksempel: I stedet for at historien bliver, at FCK kan blive presset til at sælge Ludwig, NJ, whoever, bliver historien, at FCK gør sig klar til at sælge en spiller. Og er afløseren allerede på plads, er der heller ikke meget at spekulere i.

    3) Klubben har ikke ubegrænsede midler, og man vil ikke længere finde sig i, at de klubber og spillere, man forhandler med, presser pris og løn væsentligt højere op, blot fordi man hedder FCK. Transfer- og spillerbudget bliver meget tydeligere italesat i dag end for nogle år tilbage. Dette er forhåbentlig med til at skaffe FCK lidt mindre dyre spillere og lidt bedre lønaftaler, selv om prisen nok stadig får et pænt nøk opad, ligesom den gør, når en PL-klub banker på Ståles dør med spillerforespørgelser.

    Alene Ståles udtalelse om Bendtner i går i Tipsbladet illustrerede rigtig fint store dele af strategien. Her sagde Ståle:

    "Vi har brugt de penge, vi har på de angribere, vi har, og de har fået lovning på visse ting. Derfor kommer vi ikke til at tage en angriber af hans kaliber ind." Kilde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...endtner-aftale

    Ståle kunne sådan set blot have afvist igen-igen, men han benytter lejligheden til at italesætte flere værdier: 1) Vi har lagt et budget, som vi følger (modsat FCM og Rafael-handlen), 2) Vi har indgået aftaler med de angribere, som vi overholder, 3) Vi udelukker ikke Bendtner på sigt, og derfor italesætter vi ikke evt. andre bekymringer såsom form eller mentale barrierer. Bendtner er en god ven af FCK, men timingen er ikke rigtig - måske hverken for Bendtner og København. Men i stedet for at benytte pressen til at fabulere om formkurver osv., benytter man altså her lejligheden til at få understreget sin strategi med en tydelig retorik, der ikke har med Bendtner at gøre, men med FCK som klub og virksomhed at gøre.

    Jeg er fan!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  13. #895
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Har Santander en nedtur? Bevares han scorer ikke mål som i foråret, men det er måske også for meget at forvente. Men hold op hvor er han vigtig og god, når vi skal sætte vores angrebsspil op på modstanderens halvdel. Han taber jo stort set ikke en bold, og er samtidig god til at sætte de andre op.
    Jeg er stor fan af Santander, og håber og tror, det kun er et spørgsmål om tid, før han får hul på bylden igen. Men det virker til, at de manglende scoringer begynder at gå ham på. F.eks. har han endnu sin første superligascoring til gode i denne sæson (trods 15 FCK-kasser). Flere bemærkede, at han ikke jublede synderligt efter målet mod APOEL, og det er sjældent et sundhedstegn. Jeg tror, Santander er en meget selvkritisk og ærgerrig spiller, hvilket både kan have sine fordele og ulemper. I forhold til arbejdsindsats kan man nærmest aldrig sætte en finger på hans indsats. Men p.t. er han ikke den bomber, han begyndte at ligne sidste år. Igen - forhåbentlig er det kun en fase, og det er da indtil videre også blevet til to kasser i CHL-kvalkampene.

    Min pointe i denne transfertråd var blot, at det eneste punkt på FCKs hold, hvor man kan være lidt kritisk er, at vi p.t. ikke har den der selvskrevne bomber i front. I ligaen har vores angribere (Santander (0), Pavlovic (1) og Cornelius (0)) til sammen scoret et mål i de første fem kampe. Det kunne godt have været bedre. Heldigvis har vores midtbane været vanvittig effektiv og scoret tolv mål (Falk (2), Toutouh (2), Delaney (2), Kusk (3), Kvist (0) og Verbic (3)).

    Altså har vi p.t. et snit på to mål per midtbanespiller contra 0,33 per angriber. Det er alligevel lidt iøjenfaldende. Og ja, jeg ved godt, at vores angribere heldigvis har været mere effektive i Europa. Men det er i mine øjne først mod APOEL, at vi har mødt reel modstand.

    Forhåbentlig melder den forreste kæde sig snart igen på tavlen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #896
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Fællesmængden må det være, du mener?
    Klokken var mange :-)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #897
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Den tyrkiske storklub Besiktas har ifølge FotbollDirekt.se lagt to bud på FC Københavns Erik Johansson.

    Erik Johansson drog i vinter fra belgiske Gent til FC København, men nu har svenskeren angiveligt tiltrukket sig interesse fra Tyrkiet.

    Det svenske medie FotbollDirekt.se skriver nemlig, at Besiktas har lagt to bud på Erik Johansson. Det ene bud inkluderede Alexander Milosevic, som dog efterfølgende er blevet lejet ud til Darmstadt i Bundesligaen, mens det andet bud ifølge mediet skulle være på omkring 22 millioner kroner.

    Ståle Solbakken vil ikke kommentere på de konkrete oplysninger, men udtaler dog til mediet:

    - Det er klart, at han er vigtig for os. Han er meget mere værd end den sum, det kan jeg sige. Erik er lige kommet til klubben, og han er en vigtig del af holdet. Vi ser ham hos os i lang tid fremover, lyder det fra Solbakken til FotbollDirekt.se.

    Besiktas er forsvarende tyrkiske mestre.


    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...a-fck-stopper/

  18. #898
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Delaney må bare ikke blive klub mand i Werder. Han skal blive en bragende succes og blive solgt videre regelmæssigt for store beløb så vi får masser af udviklingspenge for ham :)
    Om han bliver i Werder eller skifter rundt, er det vigtigste for mig at han kommer hjem om en 5-6 år.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #899
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    116

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Den tyrkiske storklub Besiktas har ifølge FotbollDirekt.se lagt to bud på FC Københavns Erik Johansson.

    Erik Johansson drog i vinter fra belgiske Gent til FC København, men nu har svenskeren angiveligt tiltrukket sig interesse fra Tyrkiet.

    Det svenske medie FotbollDirekt.se skriver nemlig, at Besiktas har lagt to bud på Erik Johansson. Det ene bud inkluderede Alexander Milosevic, som dog efterfølgende er blevet lejet ud til Darmstadt i Bundesligaen, mens det andet bud ifølge mediet skulle være på omkring 22 millioner kroner.

    Ståle Solbakken vil ikke kommentere på de konkrete oplysninger, men udtaler dog til mediet:

    - Det er klart, at han er vigtig for os. Han er meget mere værd end den sum, det kan jeg sige. Erik er lige kommet til klubben, og han er en vigtig del af holdet. Vi ser ham hos os i lang tid fremover, lyder det fra Solbakken til FotbollDirekt.se.

    Besiktas er forsvarende tyrkiske mestre.


    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...a-fck-stopper/

    Transfervinduet synes at være langt væk. Det må for min skyld meget gerne lukke så hurtigt som muligt.

  21. #900
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Dejligt med en meget kraftig understregning af, at Ludwig ingen steder skal i denne sæson. Og rart, at klubben (igen) melder ud, hvad der kommer til at ske fremadrettet. I det hele taget er FCK i den grad blevet gode til at have en meget tydelig transferretorik. Det giver klubben en rigtig god mulighed for at tiltrække potentielle købere og for at tiltrække nye spilleremner til samme position, eftersom disse - som f.eks. Rasmus Falk sidste forår - så ved præcis, hvad de skal forholde sig til, efter FCK gjorde det klart, at NJ ville blive solgt til sommer (uagtet at der ikke var en køber på plads).

    FCKs kommunikationsstrategi på spillersiden bliver virkelig kørt hårdt og præcist og består (bl.a.) af følgende punkter:

    1) Meld klubbens intentioner med spillere klart ud, så snart det er muligt. Dvs.: Hvem ønsker man at forlænge med, hvem ønsker man at leje ud eller sælge, og hvilke spilleres ønske om at komme videre i karrieren vil man gerne honorere? (hvilket så understøtter den nye strategi om, at man også ønsker at tjene penge på sine spillere ved ikke at lade dem køre kontrakten ud, ligesom det er med til at gøre FCK mere attraktiv ved at være et synligt springbræt, fremfor den gamle model, hvor en fire-årig kontrakt vitterligt også betød fire år i klubben). Dette skaber både tryghed i spillertrup, blandt fans, aktionærer, i medierne osv., ligesom det kan være med til at tiltrække spillere og interesserede købere/lejeklubber.

    2) Inden startspillere forlader klubben, skal der helst stå en afløser klar (f.eks.: NJ - Falk, Delaney - Gregus), og man ønsker at signalere, at man hele tiden er cirka - eller mindst - et halvt år forud i planlægningen - som f.eks. i udmeldingen med Ludwig. Igen skaber det ro på holdet og er med til at skabe ro i pressen. Eksempel: I stedet for at historien bliver, at FCK kan blive presset til at sælge Ludwig, NJ, whoever, bliver historien, at FCK gør sig klar til at sælge en spiller. Og er afløseren allerede på plads, er der heller ikke meget at spekulere i.

    3) Klubben har ikke ubegrænsede midler, og man vil ikke længere finde sig i, at de klubber og spillere, man forhandler med, presser pris og løn væsentligt højere op, blot fordi man hedder FCK. Transfer- og spillerbudget bliver meget tydeligere italesat i dag end for nogle år tilbage. Dette er forhåbentlig med til at skaffe FCK lidt mindre dyre spillere og lidt bedre lønaftaler, selv om prisen nok stadig får et pænt nøk opad, ligesom den gør, når en PL-klub banker på Ståles dør med spillerforespørgelser.

    Alene Ståles udtalelse om Bendtner i går i Tipsbladet illustrerede rigtig fint store dele af strategien. Her sagde Ståle:

    "Vi har brugt de penge, vi har på de angribere, vi har, og de har fået lovning på visse ting. Derfor kommer vi ikke til at tage en angriber af hans kaliber ind." Kilde: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...endtner-aftale

    Ståle kunne sådan set blot have afvist igen-igen, men han benytter lejligheden til at italesætte flere værdier: 1) Vi har lagt et budget, som vi følger (modsat FCM og Rafael-handlen), 2) Vi har indgået aftaler med de angribere, som vi overholder, 3) Vi udelukker ikke Bendtner på sigt, og derfor italesætter vi ikke evt. andre bekymringer såsom form eller mentale barrierer. Bendtner er en god ven af FCK, men timingen er ikke rigtig - måske hverken for Bendtner og København. Men i stedet for at benytte pressen til at fabulere om formkurver osv., benytter man altså her lejligheden til at få understreget sin strategi med en tydelig retorik, der ikke har med Bendtner at gøre, men med FCK som klub og virksomhed at gøre.

    Jeg er fan!
    Jeg kan nu godt savne den noget anderledes stil Østergaard og Holmstrøm kørte, hvor der ikke konstant blev talt spillersalg i pressen. Situationen er næppe meget ændret, men retorikken i høj grad.

    Og jeg har godt nok svært ved at se det positive i, at man melder ud at kassen er lukket. Jeg synes det havde været noget bedre om nogle af de 150+ mio fra et evt. CL gik til at løse et scoringsproblem, som ikke bliver mindre af, at Ståle har givet en masse millioner og løfter til anden side.

    Og ros til FCM for at hente van der Vaart - uanset metoden.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. 2015 - 2016 Udebanetrøjen
    By MikeJensen in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 01.10.15, 13:21
  3. 2015-2016 hjemmebanetrøjen
    By Mr. Jardex in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 04.08.15, 12:19
  4. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  5. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 31.05.05, 21:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •