Side 61 af 73 FørsteFørste ... 11515859606162636471 ... SidsteSidste
Viser resultater 901 til 915 af 1086

Emner: Til- og afgang: Sommer 2016

  1. #901
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Og ros til FCM for at hente van der Vaart - uanset metoden.
    VDV er 33.5 år gammel og har ikke spillet en god kamp i tre år. Og de har tænkt sig at tilpasse deres formation og system til ham. Han er ude af form, uden motivation og kun hos FCM for at komme tætte på kæresten. Han kommer til at floppe Elmander style.


  2. #902
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Jeg har i kølvandet på Delaney-transferen, og den fremtidige Augustinsson-transfer, sat mig ned og kigget på eventuelle erstatninger. Vi kender nu alle til FCK’s transferstrategi, om at hente yngre spillere med et stort videresalgspotentiale.
    I denne omgang, har jeg ”blot” kigget mod Tippeligaen, og fundet to interessante venstrebacks, og to interessante centrale midtbanespillere. Egentligt har jeg aldrig rigtigt ment at Tippeligaen var noget værd, men alt andet end lige, bliver der hvert år solgt spillere, til større klubber end FCK.

    CM:

    Sander Berge: Den blot 18-årige midtbanespiller, der med sine 190cm rager godt op i luften, har umiddelbart sine største kvaliteter i det tekniske. Gennemsnitligt har han 0,8 kampafgørende afleveringer, og en afleveringsnøjagtighed på 87,7% pr. kamp. Der skal dog ikke tages fejl af størrelsen, da knægten bestemt også tager fra sig i defensiven. Med et gennemsnit på 2,2 tacklinger, 2,3 ”interceptions”, 1,5 clearinger, og 0,4 blokeringer pr. kamp, så viser han sig nemlig som en allround midtbanemand.
    På trods af at dåbsattesten blot siger 14-02-1998, så var det altså ikke uden grund at West Ham tilbage i januar havde ham på en uges prøvetræning. Han har nemlig, i den igangværende sæson, været den femogtyvende bedste i Tippeligaen, statistisk set. Som én af de bærende kræfter på Vålerenga-holdet, har han bidraget til den foreløbige tiendeplads i rækken. Om han er aktuel for FCK på nuværende tidspunkt, er nok for tidligt at sige, men ingen tvivl om, at fremtiden er lys for Sander Berge.

    På Whoscored er han den bedste defensive midtbanespiller, som har spillet over 10 kampe i denne sæson.

    Ingen obligatorisk youtube-video med langskudsdrøn, hælafleveringer osv, men her er da en video med ”highlights” fra Sanders kamp imod selveste Real Madrid fra tilbage i januar:
    http://www.vif-fotball.no/free/video...d196a2kfke403r

    Innocent Bonke: I afrikanske aviser blev han tilbage i 2014 (da han skrev under med Lilleström) døbt ”den nigerianske Yaya Toure”, og er i bund og grund en klassisk boks- til boks-midtbanespiller. Han har i denne sæson fortjent en rating på 7,01 på Whoscored, hvor specielt at hans defensive egenskaber kommer til syne i statistikkerne. 2,9 tacklinger, 2,9 interceptions, 1,2 clearinger, og 0,7 blokeringer taler for sig selv. Han har en god højrefod, som både kan skyde fra distancen, og ligger de lange halvliggende fra egen banehalvdel.
    Kommende fra Bujoc FC (samme som Fred Friday, der fornyligt blev solgt til AZ Alkmaar fra Lilleström), har den 180cm høje nigerianer med en afleveringsnøjagtighed på 84,5%, og sin lettere aggressive spillestil(begår bestemt også frispark) spillet sig ind i hjerterne på LSK-fansene.

    På Whoscored er Bonke den tredjebedste defensive midtbanespiller, som har spillet over 10 kampe denne sæson.
    https://vimeo.com/171530838

    VB:

    Alex Gersbach: Den australske landsholdspiller, som kom til de norske mestre Rosenborg tilbage i Januar, har spillet sig ind som en fast del af start 11’eren i Tippeligaen, og er statistisk set den toogtyvende bedste spiller i ligaen. Han har til trods for sine nogenlunde højde(183cm), sin svaghed i luften, men dette er jo åbenlyst ikke den vigtigste egenskab som back i FCK. Han besidder til gengæld alle de andre klassiske egenskaber som back i FCK. Gode indlæg, fart, driblinger, pasninger, og selvfølgelig er det defensive også tilstrækkeligt på plads, men det er nu i det offensive at hans primære forcer ligger.

    Både 1,8 tacklinger, og interceptions pr. kamp er fint, men jeg bidder mere mærke i hans 1,2 nøgleafleveringer, og 1,5 driblinger pr. kamp , hvilket er fjortende højest i Tippeligaen (som back!).
    Han har uden tvivl talentet, og ville være oplagt som skyggeback for Ludwig, indtil sommeren, hvor han som 20-årig ville kunne spilles fast ind.

    Gersbach har ”blot” spillet 9 kampe i denne sæson, men er den tredjebedst præsterende på venstreback i indeværende sæson.
    https://www.youtube.com/watch?v=OpVTxWQ2qV0

    Thomas Grøgaard: En stor profil på det Odds Ballklubb-hold, som for nuværende ligger nummer to i Tippeligaen. Skal man tro træner Dag Eliev Fagermo, så vil det være svært at holde på den 22-årige venstreback, som han tidligere selv har beskrevet som en træningsnarkoman. Da han allerede som 15-årig måtte flytte hjemmefra, for at jagte drømmen om at blive prof fodboldspiller, har Thomas Grøgaard med hans modne væsen, og seriøse tilgang til træningen opnået en stor stjerne i ligaen.
    Han besidder offensive, såvel som defensive kvaliteter, og har med hans næsten hundrede kampe for Odd, også spillet sig ind i landsholdsvarmen.

    Uden at have nogle videoer der understøtter dette, så skulle han være yderst habil som dødboldstager, og beskrives som en teknisk stærk pasningsspiller. 82% i afleveringsnøjagtighed, og 1,4 kampafgørende afleveringer pr. kamp tyder også stærkt på dette.

    Da venstreback sjældent er noget man kan lave gyldne youtube-videoer med, må jeg blot referere til hans gudemål(desværre uden slowmotion) 1time 4min og 30sek inde:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZlZ0aBhri2I

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #903
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Har vi ikke allerede hentet erstatningen for Delaney??? Gregus var vist ment for den rolle, så jeg tvivler på at vi henter en anden med mindre vi får skader eller Gregus ikke viser sig at være den man havde håbet på.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #904
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    VDV er 33.5 år gammel og har ikke spillet en god kamp i tre år. Og de har tænkt sig at tilpasse deres formation og system til ham. Han er ude af form, uden motivation og kun hos FCM for at komme tætte på kæresten. Han kommer til at floppe Elmander style.
    Det er da muligt du får ret i det. Men at han en dansk klub tager chancen - og i dette tilfælde en næsten ikke eksisterende økonomisk risiko - kan kun bifaldes.

    Den danske liga savner i dén grad stjernestøv. 12.000 tilskuere til en topkamp i Parken turde være bevis herfor.

  7. #905
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Har vi ikke allerede hentet erstatningen for Delaney??? Gregus var vist ment for den rolle, så jeg tvivler på at vi henter en anden med mindre vi får skader eller Gregus ikke viser sig at være den man havde håbet på.
    Jo, selvfølgelig har vi det, my bad. Jeg glemte lige at skrive, at det var i tilfælde af, at man til vinter stod og tænkte, at Gregus eller Keita/Toutouh ikke havde udviklet sig nok. Alt andet end lige, så er det pt kun Kvist som har defensiven som sit speciale, og Ståle har nærmest blankt afvist at bruge Gregus og Toutouh på samme tid, så det efterlader jo et ret stort ansvar på Keitas skuldre, i tilfælde af en skade eller lignende til Kvist.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #906
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Jeg kan nu godt savne den noget anderledes stil Østergaard og Holmstrøm kørte, hvor der ikke konstant blev talt spillersalg i pressen. Situationen er næppe meget ændret, men retorikken i høj grad.

    Og jeg har godt nok svært ved at se det positive i, at man melder ud at kassen er lukket. Jeg synes det havde været noget bedre om nogle af de 150+ mio fra et evt. CL gik til at løse et scoringsproblem, som ikke bliver mindre af, at Ståle har givet en masse millioner og løfter til anden side.

    Og ros til FCM for at hente van der Vaart - uanset metoden.
    FCKs økonomiske situation er en anden i dag end dengang. Den virkelighed forholder Ståle sig til, for det SKAL han. Men ja, det ville da være dejligt, hvis vi kunne overføre tonsvis af ekstra millioner til spillertrup og lønninger. Det tror jeg ikke, vi bliver uenige om :) Jeg tager blot udgangspunkt i, hvad Ståle har at arbejde med.

    I øvrigt er det også værd at bemærke, at man i den grad har fået lukket ned for rygter om, hvem FCK henter næste gang. Det er meget få indkøb efterhånden, som ikke kommer som en overraskelse, hvor det tidligere var stik modsat. Egentlig ganske godt gået i disse sociale medier-tider.

    Mht. van der Vaart har jeg det meget ambivalent. Er selv Real Madrid-fan og alene af den grund ville der da være noget sjovt i at se ham i FCK-trøjen, og noget i mig håber også på, at han - men ikke FCM - får succes (den bliver svær ;)). Men helt ærligt så er jeg glad for, at FCK ikke har fået ham. Han plejer at fylde meget i hierakiet, og skiftet fra spansk, tysk og engelsk fodbold til heden kan for en gammel verdensstjerne næsten ikke blive større. Jeg kan ikke se, hvem der i FCM kan stå imod, hvis han ikke er enig i dispositionerne på eller udenfor banen, og FCM skal virkelig høvle historiebøgerne igennem for at lære af vores Brian Laudrup-fadæser.

    Fair nok - man har benyttet sig af et smart trick ved at melde ud, at det også handler meget om, at han kan give sin store erfaring videre til de unge spillere. Det er den redningsplanke, man har lagt ud for sig selv, hvis han ikke på magisk vis genfinder det niveau, han ikke har vist i flere år. Men om presse, fans og sponsorer så vil købe den, er et åbent spørgsmål - særligt hvis han fortsætter den lidt vel åbenmundede stil i pressen - eller igen får problemer i privatlivet.

    Med andre ord: Der er SÅ mange ting, der kan gå galt i den konstellation, og jeg kan simpelthen ikke se, at det sportsligt er forsøget værd. Bevares, det er da sjovt på papiret og ville være skægt i et gammelt managerspil på computeren. Men FCM har vist ikke brugt deres talknusermaskine for at køre den handel i land, og i det hele taget må FCM have afviget fra de fleste af deres strategier, hvilket sjældent er smart. Gad godt vide, hvad man har lagt af exitstrategi, hvis missionen ikke lykkes.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #907
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Det er da muligt du får ret i det. Men at han en dansk klub tager chancen - og i dette tilfælde en næsten ikke eksisterende økonomisk risiko - kan kun bifaldes.

    Den danske liga savner i dén grad stjernestøv. 12.000 tilskuere til en topkamp i Parken turde være bevis herfor.
    Ingen ting i livet er gratis. Heller ikke VDV. Der er ikke nogen der ligger 6 mio uden at de forventer noget retur.

    Det kan godt være at VDVs løn ikke skal betales af FCM. Men jeg er ret sikker på at de pengemænd der har betalt, ser det som en investering der skal give et kommercielt afkast. Man kan for eksempel havne i en situation hvor Thorup kan blive tvunget til at bruge VDV i dårlig form, fordi nogle indflydelsesrige pengemænd vil have at han får noget TV-tid. Nu har Thorup, modsat Glenn jo vist sig villig til at æde mange kameler fra sin ledelse. Men man kan havner i en situation hvor kæmpe store kommercielle investeringer fra sponsorer underminere træneres autoritet.

    Jeg ser det som en desperat handel af FCM, for der er meget mere at tabe end at vinde.

  12. #908
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Ingen ting i livet er gratis. Heller ikke VDV. Der er ikke nogen der ligger 6 mio uden at de forventer noget retur.

    Det kan godt være at VDVs løn ikke skal betales af FCM. Men jeg er ret sikker på at de pengemænd der har betalt, ser det som en investering der skal give et kommercielt afkast. Man kan for eksempel havne i en situation hvor Thorup kan blive tvunget til at bruge VDV i dårlig form, fordi nogle indflydelsesrige pengemænd vil have at han får noget TV-tid. Nu har Thorup, modsat Glenn jo vist sig villig til at æde mange kameler fra sin ledelse. Men man kan havner i en situation hvor kæmpe store kommercielle investeringer fra sponsorer underminere træneres autoritet.

    Jeg ser det som en desperat handel af FCM, for der er meget mere at tabe end at vinde.
    Jeg tror faktisk nemt den handel kan blive værst for VDV selv. Et er det sportslige morads han er endt i der ovre, noget andet er de der sponsorer. De forventer nemlig helt sikkert noget retur. Noget af prisen skal betales på banen, men resten skal betales i det sociale. Vdv kommer til at spille bowling med Herning Handelsstandsforening. Mark my words. De har købt stjernestøv. Det kan 1-1 sammenlignes med dengang hele det vestlige sønderjylland betalte for renovering af Schackenborg og Jokke var fanget i ulækre kegleklubber det næste årti. Der dukker sikkert også en middag i rotary klubben op. Og en optræden ved Hessels barnebarns fødselsdag.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #909
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg tror faktisk nemt den handel kan blive værst for VDV selv. Et er det sportslige morads han er endt i der ovre, noget andet er de der sponsorer. De forventer nemlig helt sikkert noget retur. Noget af prisen skal betales på banen, men resten skal betales i det sociale. Vdv kommer til at spille bowling med Herning Handelsstandsforening. Mark my words. De har købt stjernestøv. Det kan 1-1 sammenlignes med dengang hele det vestlige sønderjylland betalte for renovering af Schackenborg og Jokke var fanget i ulækre kegleklubber det næste årti. Der dukker sikkert også en middag i rotary klubben op. Og en optræden ved Hessels barnebarns fødselsdag.
    Du glemte lige at han skal uddele præmier ved det ugentlige mesterskab i pløjning
    Øvre C'er

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #910
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Jo, selvfølgelig har vi det, my bad. Jeg glemte lige at skrive, at det var i tilfælde af, at man til vinter stod og tænkte, at Gregus eller Keita/Toutouh ikke havde udviklet sig nok. Alt andet end lige, så er det pt kun Kvist som har defensiven som sit speciale, og Ståle har nærmest blankt afvist at bruge Gregus og Toutouh på samme tid, så det efterlader jo et ret stort ansvar på Keitas skuldre, i tilfælde af en skade eller lignende til Kvist.
    Her er jeg enig. Min største frygt pt angående den centrale midtbane er at Kvist bliver skadet, så mangler vi den der 6'er type, især i de europæiske kampe, og Keita er ikke klar endnu. Tror også det er derfor at Ståle skåner Kvist så oftest som muligt, man kan sige at Kvist har fået lidt den der Grønkjær rolle, han sidder oftest over i superliga kampene, før de europæiske midtuges kampe.

  17. #911
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    FCKs økonomiske situation er en anden i dag end dengang. Den virkelighed forholder Ståle sig til, for det SKAL han. Men ja, det ville da være dejligt, hvis vi kunne overføre tonsvis af ekstra millioner til spillertrup og lønninger. Det tror jeg ikke, vi bliver uenige om :) Jeg tager blot udgangspunkt i, hvad Ståle har at arbejde med.

    I øvrigt er det også værd at bemærke, at man i den grad har fået lukket ned for rygter om, hvem FCK henter næste gang. Det er meget få indkøb efterhånden, som ikke kommer som en overraskelse, hvor det tidligere var stik modsat. Egentlig ganske godt gået i disse sociale medier-tider.

    Mht. van der Vaart har jeg det meget ambivalent. Er selv Real Madrid-fan og alene af den grund ville der da være noget sjovt i at se ham i FCK-trøjen, og noget i mig håber også på, at han - men ikke FCM - får succes (den bliver svær ;)). Men helt ærligt så er jeg glad for, at FCK ikke har fået ham. Han plejer at fylde meget i hierakiet, og skiftet fra spansk, tysk og engelsk fodbold til heden kan for en gammel verdensstjerne næsten ikke blive større. Jeg kan ikke se, hvem der i FCM kan stå imod, hvis han ikke er enig i dispositionerne på eller udenfor banen, og FCM skal virkelig høvle historiebøgerne igennem for at lære af vores Brian Laudrup-fadæser.

    Fair nok - man har benyttet sig af et smart trick ved at melde ud, at det også handler meget om, at han kan give sin store erfaring videre til de unge spillere. Det er den redningsplanke, man har lagt ud for sig selv, hvis han ikke på magisk vis genfinder det niveau, han ikke har vist i flere år. Men om presse, fans og sponsorer så vil købe den, er et åbent spørgsmål - særligt hvis han fortsætter den lidt vel åbenmundede stil i pressen - eller igen får problemer i privatlivet.

    Med andre ord: Der er SÅ mange ting, der kan gå galt i den konstellation, og jeg kan simpelthen ikke se, at det sportsligt er forsøget værd. Bevares, det er da sjovt på papiret og ville være skægt i et gammelt managerspil på computeren. Men FCM har vist ikke brugt deres talknusermaskine for at køre den handel i land, og i det hele taget må FCM have afviget fra de fleste af deres strategier, hvilket sjældent er smart. Gad godt vide, hvad man har lagt af exitstrategi, hvis missionen ikke lykkes.
    Det er muligt klubbens økonomi er en anden, men jeg ser det nu mest som et strategiskifte - ihvertfald retorisk. Nu har klubben, og ikke mindst Hørsholt, jo skiftet udmeldinger temmelig ofte. Men man kan da tænke tænke tilbage på en december dag i 2013, hvor man meldte ud, at budgettet over de kommende år skulle hæves væsentligt og man skulle stå i en CL-ottendedelsfinale inden tre sæsoner (det er i år).

    Den udmelding er siden modereret noget og Ståle turnerer jo rundt med sin salgssnak, hvilket iøvrigt nok passer ham meget godt, da han om nogen elsker at fortælle om de udfordringer han må igennem for at skabe resultater.

    Hvis klubben virkelig skal løfte sig, skal der allokeres væsentligt større midler til fodboldforretningen. Eller for at citere Dan Hammer skal man være en netto købende klub for at indfri sine ambitioner på sigt. Fodbolddelen er idag vigtigere for Parkens forretning end nogensinde og med de summer Champions League i sin nuværende form giver, bør der lægges yderligere midler ind.

    Det kan godt ærgre, at man Pavlovic' fine kvaliteter til trods fik købt ham på et tidspunkt, hvor Bendtner ikke virkede så sandsynlig. Men jeg tror nu godt, at klubben uden problemer kan finde de nødvendige penge til at hente ham endda.

    Vedr. van der Vaart er der masser af ting som kan gå galt (alder, niveau, motivation, oprførsel, kærligheden osv), men hvis en dansk klub ikke går efter sådan en mulighed - ikke mindst når husets venner betaler en stor del af gildet - står verden ikke længere.

    Jeg tror ikke han bliver en Grønkjærsk succes, men mindre kan nu også gøre det. Og hvis folk nu tror van der Vaart skal køre traktor flere gange om ugen for at retfærdiggøre sin løn tager de nok meget fejl. Flere af FCM's sponsorer og investorer er notorisk kendt for at smide penge i foretagendet af passion for klubben.

    FCM har efter min mening ageret præcist ligeså ringe efter mesterskabet som FCK gjorde i 2011. Man har ansat en svag træner, hentet middelmådige erstatninger for profiler og sejlet rundt efter sit koncept. Men at tage chancen med Rafael van der Vaart kan man ikke bebrejde.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #912
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    25

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016


  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #913
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Det er muligt klubbens økonomi er en anden, men jeg ser det nu mest som et strategiskifte - ihvertfald retorisk. Nu har klubben, og ikke mindst Hørsholt, jo skiftet udmeldinger temmelig ofte. Men man kan da tænke tænke tilbage på en december dag i 2013, hvor man meldte ud, at budgettet over de kommende år skulle hæves væsentligt og man skulle stå i en CL-ottendedelsfinale inden tre sæsoner (det er i år).

    Den udmelding er siden modereret noget og Ståle turnerer jo rundt med sin salgssnak, hvilket iøvrigt nok passer ham meget godt, da han om nogen elsker at fortælle om de udfordringer han må igennem for at skabe resultater.
    Jeg kender ikke det præcise budget fra 2013 contra 2016. Mht. CHL kan vi jo stadig håbe og krydse fingre :) Og ja, Ståle skal naturligvis italesætte udfordringer. Gør han ikke det, skal han nok få dem. Ståle 2.0 (eller 3.0, hvis vi tæller spillertiden med) har så den fordel, at det sejlede i FCK efter hans seneste afgang. Det gør fortællingen langt mere troværdig - og reel.

    Hvis klubben virkelig skal løfte sig, skal der allokeres væsentligt større midler til fodboldforretningen. Eller for at citere Dan Hammer skal man være en netto købende klub for at indfri sine ambitioner på sigt. Fodbolddelen er idag vigtigere for Parkens forretning end nogensinde og med de summer Champions League i sin nuværende form giver, bør der lægges yderligere midler ind.
    Jamen, vi er stadig ikke uenige. Tror da også, at Ståle er helt enig. Men det er et koncernspørgsmål.

    Det kan godt ærgre, at man Pavlovic' fine kvaliteter til trods fik købt ham på et tidspunkt, hvor Bendtner ikke virkede så sandsynlig. Men jeg tror nu godt, at klubben uden problemer kan finde de nødvendige penge til at hente ham endda.
    Det tror jeg også. Men der er intet, der indikerer, at man har ønsket at finde pengene. Bendtner skal ikke vurderes ud fra, om han alene vil være bedre på toppen end f.eks. Pavlovic. Bendtner skal vurderes ud fra en laaaang række parametre - deriblandt hvilken indvirkning han vil have i spillertruppen og på FCK's brand helt overordnet set. At signe Bendtner ville skabe helt vanvittig opmærksomhed - langt større end den, som FCM har mødt med VDV af den simple årsag, at Bendtner er langt mere kontroversiel (og dansk (og (potentiel) landsholdsspiller)), og der ville være en absolut reelt risiko for negative historier om Bendtner-drukture, Bendtner-ballade osv. For Bendtner skal der ikke mere end et besøg på et pizzaria til for at skabe en negativ historie. Problemet for Bendtner er, at han er løbet tør for undskyldninger. Han har haft så mange år til at forbedre sig i uden at gøre det. Han har fået hug af sine tidligere arbejdsgivere for al fra træningsindsats til sponsorpleje til generelle indstilling til hver gang, han har kostet tid og opmærksomhed pga. en dum sag. Jeg tror, FCK længe har været villig til at tage chancen. Men lige nu bliver Bendtner nødt til at vise, at han kan spille en sæson uden skandaler. Bare een sæson. Ellers er han for stor en lottokupon og for meget besvær uden på nogen måde sikker gevinst - sportsligt som økonomisk.

    Med Pavlovic har man fundet, hvad der ligner en stabil spiller, som har hugget mål ind på samlebånd, har den rette alder, og som - hvis han bliver en succes - vil kunne indbringe mange mio. kr. i transferindtægt.

    Vedr. van der Vaart er der masser af ting som kan gå galt (alder, niveau, motivation, oprførsel, kærligheden osv), men hvis en dansk klub ikke går efter sådan en mulighed - ikke mindst når husets venner betaler en stor del af gildet - står verden ikke længere.

    Jeg tror ikke han bliver en Grønkjærsk succes, men mindre kan nu også gøre det. Og hvis folk nu tror van der Vaart skal køre traktor flere gange om ugen for at retfærdiggøre sin løn tager de nok meget fejl. Flere af FCM's sponsorer og investorer er notorisk kendt for at smide penge i foretagendet af passion for klubben.

    FCM har efter min mening ageret præcist ligeså ringe efter mesterskabet som FCK gjorde i 2011. Man har ansat en svag træner, hentet middelmådige erstatninger for profiler og sejlet rundt efter sit koncept. Men at tage chancen med Rafael van der Vaart kan man ikke bebrejde.
    Claus Steinlein fortalte nu ved præsentationen, at han havde gjort VDV bekendt med det tætte sponsorsamarbejde og lagde også meget vægt på, hvordan VDV havde sagt ja til at deltage i et fanarrangement få dage efter. Så jeg tror nu nok, at FCM har nogen forventninger i den retning, selv om det ikke lige behøver at inkludere en traktor.

    Problemet med et koncept og en strategi er, at det kun virker, hvis man følger sin plan. Forretning og fodbold er meget psykologiske størrelser, og der er i al fald endnu intet sportsligt, der tyder på, at truppens mentale tilstand ligefrem er løftet ved udsigten til snart at have VDV på banen. Tværtimod. Efter tre sejre i rap, hvor VDV overværede den sidste og medieinteressen eksploderede, er det gået lodret ned af bakke for holdet med fire kampe i streg på fjorten dage uden en eneste sejr og med elendigt spil. I går blev de pebet ud af stadion, og mod os lignede de mere et bundhold end et tophold. Det er uvant for FCM, og det er uvant at skulle håndtere en verdensstjerne i klubben. For en stjerne tager fokus, og det kræver et særligt setup, som jeg ikke kan se, FCM på nogen måder har.

    Så nej - FCM burde i min optik ikke have taget chancen og undveget deres koncept, blot fordi en topspiller tilfældigvis bød sig til, eftersom han er kæreste med en, der spiller håndbold i Esbjerg. Claus Steinlein sagde det egentlig meget tydeligt ved ikke at sige noget om det på pressemødet: Man har brugt tiden på at undersøge VDV - og dermed underforstået ikke på at undersøge sig selv. Den smertefulde proces har FCK (forhåbentlig) været igennem - i al fald på det her punkt.

    En ting kan man dog i al fald rose FCM for: De har givet sig selv en kæmpe opgave. Hvor stor tror jeg ikke, at de aner noget om endnu.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #914
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af CMGFCK Se meddelelser
    Her skal vi huske, at det koster os transfer penge. Hans restværdi skal afskrives og det koster på budgettet (som med Pourie)

  24. #915
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgang: Sommer 2016

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Her skal vi huske, at det koster os transfer penge. Hans restværdi skal afskrives og det koster på budgettet (som med Pourie)
    Nu ved vi jo ikke, hvilken aftale de Ridder og klubben er blevet enige om for at rive hans kontrakt i stykker. Men uanset hvor billigt FCK er sluppet fra det, var det sgu dumt, at man ikke i vinter erkendte, at han var en dyr fejl og solgte ham til Zulte til spotpris. Så havde man formentlig fået et par millioner i hånden og sparet minimum et halv års løn.
    Sidst redigeret af Garneren : 19.08.16 kl. 18:10
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. 2015 - 2016 Udebanetrøjen
    By MikeJensen in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 01.10.15, 13:21
  3. 2015-2016 hjemmebanetrøjen
    By Mr. Jardex in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 04.08.15, 12:19
  4. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  5. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 31.05.05, 21:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •