Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 55 af 55

Emner: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det kan sagtens tænkes, men i så fald forstår jeg bare ikke, hvorfor FCK går ind i den diskussion. Altså, det er fint at diskutere alle mulige detaljer, men at BIF ville have et udebaneafsnit, burde jo ligge fast. Og BIF annoncerede jo også billetsalget dagen før det hele eksploderede, så det lader til, at de havde accepteret det. Derudover studser jeg over det her i FCK's svar på BIF's pludselige udmelding om, at FCK har trukket udebaneafsnittet tilbage:

    "Brøndby har vidst præcist, hvordan udebaneafsnittet ville se ud i knap en måned, men har altså ikke villet give klar besked på, om der ville være en boykot eller ej - til trods for, at vi flere gange har udskudt fristen for en tilbagemeldning."

    Hvorfor afkræver man BIF svar på, om fanklubben og andre fangrupper vil boykotte? Det giver jo ingen mening. BIF havde annonceret billetsalget. Hvem og hvor mange, der køber billet og dukker op til kampen, vil så vise sig. Længere burde den vel ikke være.
    Hvis nu FCK tænkte at når nu deres fans boykotter, kan de måske nøjes med et afsnit til samarbejdspartnere og lignende, som udgør et væsentligt lavere antal. Derfor ville FCK måske kun rykke udebaneafsnittet til D tribunen, såfremt bif ønskede det fulde antal. Det kunne måske være derfor man har bedt bif om at finde ud af, i dialog med sine fanrepræsentanter, om hvorvidt de kom med mange fans eller ej.

    Det ville jeg i hvert fald have gjort, hvis jeg sad i den rette stilling inde på D tribunens kontorgange, for at vurdere om vi ville give dem det normale udebaneafsnit eller rykke dem til vores normale familietribunen.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Så er der kommet svar til Fuegos indlæg tidligere i tråden.. https://www.facebook.com/notes/chris...c_location=ufi

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Så er der kommet svar til Fuegos indlæg tidligere i tråden.. https://www.facebook.com/notes/chris...c_location=ufi
    Jamen dog. Så følger her et par enkelte bemærkninger (helt for egen regning):

    Jeg ser, at den nye påstand er, at FCK ikke alene er dårlige værter men nu også dræber selve fankulturen hos de andre danske fodboldklubber. I indlægget fra CKR slynges der en masse oplysninger og påstande ud, som jeg umiddelbart vurderer er ”cherry-picket” til lejligheden, og der holdes en masse relevante forhold ude. Jeg ser egentlig ikke nogen grund til at kommentere på det hele, så er blot lidt personlige subjektive observationer fra en random handsome stranger af en FCK-fan.

    FCK har ligesom alle andre klubber problemer med tilskuertallene og et af de få tiltag, der faktisk har skaffet flere mennesker ind er familietribunen. Jeg kommer der selv et par gange om året (gerne til kampe mod de mindre hold) og der er fyldt godt op. Man har så valgt at udnytte kapaciteten bedre til at få flere mennesker ind ved at udvide konceptet til hele tribunen.
    Dette medfører så, at det afsnit, der er reserveret til udeholdets fans, er blevet rykket (undtagen til Brøndby-kampe hvor det vurderes, at der ikke er et marked for familieudflugter). Man har altså vurderet, at det samlede antal besøgende vil stige ved at ændre på anvendelsen afsnit. Et groft overslag fra min side er, at antallet af fans af udeholdet typisk ikke overstiger 200 og ofte med lavere end det. Dvs. det er en meget begrænset gruppe, der hverken syner af meget eller påvirker lydbilledet i nævneværdig grad. Da Nedre B,C og D og Øvre C nu er fantribuner med forskelligt komcept efterlader det kun to realistiske muligheder for placering af udeholdets fans i form af Øvre eller Nedre A. Store dele af Nedre A er reserveret til presse og resten lader til at være til sponsorer (tror jeg). Øvre A afsnittet er så identisk med Øvre C, hvor der altså bliver solgt relativt dyre sæsonkort i større stil til FCK-fans. Øvre A har også dannet ramme for pladser til til landskampe gennem 25 år, 4 champions league-gruppespil og sågar to europa cup-finaler gennem tiderne. Afsnit er stejlt, men udsynet er langt bedre end på f.eks. familietribunen og grundet Parkens relativt stejle arkitekttur er man faktisk relativt tæt på banen, hvis man opholder sig på de første 10-15 rækker af Øvre C. Det er altså henvisningen til disse pladser, der ”dræber” dansk fankultur i de andre klubber (minus altså FCK og Brøndby), uagtet at pladserne altså har været helt fine for tilskuere til langt større og dyrere kampe end en gennemsnitlig kamp mellem FCK og et superligahold fra provinsen.

    Min påstand er, at hvis man kommer for rent faktisk at se kampen (hvilket jo basalt set er det produkt, man køber), så er Øvre A familietribunen langt overlegen. Men efter lidt startvanskeligheder så er det nu lykkedes for kritikerne at formulere, hvad problemet for dem reelt er. De mener ikke, at de visuelt og vokalt kan udfolde sig fra de pladser ligesom de heller ikke kommer i TV. Min påstand er så bare, at vokalt er de simpelthen for få til at kunne påvirke lydbilledet. Nu er det altid rædsomt med folk, der bruger egne anekdoter som sandhedsbevis. Men min personlige oplevelse har altid være, at selv når jeg sad på familietribunen –dvs tæt op ad udeholdets fans – så har jeg simpelthed ikke kunne høre dem andet end lidt trommen fra tid til anden. Jeg synes simpelthed ikke, at argumentet holder. Fsva visuel opbakning og muligheden for at komme i fjernsyn så er jeg nok bare lidt for gammel til at forstå, hvad det handler om. Kommer man for at se fodbold eller selv blive set?
    Hvorom alting er, så kan udeholdets fans altså også ses, når de står på Øvre A. Men det er da nok klart, at hvis man bilder sig selv ind, at man er en del af kampen og alles totaloplevelse, selv når man er en meget begrænset gruppe, så er det nok lettere at opretholde den illusion, hvis man står tættere på banen. I samme åndedrag har vi jo også egne fantribuner tæt på banen trods dårligere og udsyn, og det ville nu heller ikke være fordi, at jeg ville have det store mod, at udeholdets fans stod på f.eks. Nedre A i et af hjørnerne, hvis det kunne lade sig gøre rent praktisk. Men overordnet synes jeg nu, at det tenderer indbilskhed, at man mener at værtsklubben skal tilgodese ens behov for at blive set, især når man er så få. Det er altså ikke et hensyn, man er forpligtet til at vægte særligt tungt. Det afgørende er, at man giver gode muligheder for at opleve kampen, og det påstår jeg, at man gør i Parken.

    Det korte af det lange er, at jeg oplever, at man har forsøgt at lave nogen tiltag, der udnytter Parkens kapacitet bedst mulig for at få flere mennesker ind og samtidigt gøre det så balanceret så muligt. Men hvis jeg nu skal være lidt spydig og vende et forslag om, som CKR selv har forsøgt at bruge mod FCK i spørgsmålet om antal billetter på Brøndby Stadion (at han på diverse sociale medier foreslået at FC Købehavn købte alle 6000 billetter (hvor end det tal så kommer fra) til diverse afsnit på Brøndby Stadion og så tog tabet, hvis der ikke kom FCK-fans nok), så er jeg sikker på, at hvis AAB, FC Nordsjælland, Esbjerg mv. Forpligtede sig til at købe f.eks. 600 billetter til det gamle afsnit på den nuværende Familietribune, så ville man fra Parkens side nok være lydhøre for en flytning.

    Den anden påståede ”drabselement” fra FCK’s side omhandler tildelingen af billetter til Brøndbys fans i Parken. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan følge, hvorfor man mener, at de to meget forskellige problemstilliner hænger sammen, men det er da godt spin. Forholdet til Brøndby er et særtilælde, og når jeg læser CKR’s påstående neutrale udlægning, så skal jeg erkende, at jeg bliver noget stram i masken.

    Brøndby IF har valgt at ændre på afsnittene på Brøndby Stadion således, at udeafsnittene bliver mindre for at give mere plads til egne tilskuere. Dette giver for så vidt ganske udmærket mening, idet det mere eller mindre fuldstændig samme tankegang, der ligger bag tiltaget om udvidelse om familetribunen i Parken. Brøndby er fuldstændig samme situation som FCK idet udeafsnittene kun i meget begrænset omfang bliver besøgt medmindre, at der er tale om kampe mod FCK/Brøndby. Men konsekvensen er nu (og den beslutning kan jeg ikke tro andet end, at man har taget fuld bevidst) er, at FCK-fans ikke kan få mere end 1400 billetter og sågar skal stå adskilt på to forskellige tribuner med. Ethvert forsøg på at få flere billetter bliver afvist med, at det ikke kan lade sig gøre grundet stadions indretning og antallet af indgange. Nu er jeg hverken arkitekt eller ingeniør, men det lyder for mig lidt påfaldende, at man slet ikke kan finde nogen form for midlertidig løsning, der ville medføre, at FCK kunne få de ca 2500 billetter, man beder om. I stedet bliver man mødt med underlige indsigelser om, at man kræver 6000 billetter selvom, man kun sælge halvdelen osv. Mig bekendt er der aldrig nogen, der har krævet noget som helst i den retning. Man beder om at få det antal billetter, som man rimeligvis kan forvente og afsætte. Intet andet.

    FC København har så forsøgt at lægge pres på ved at sige, at når Brøndby insisterer på dårligt værtsskab og ikke vil udvise fleksibilitet, så ser man ingen grund til at være mere servicemindede den anden vej og tilbyder så 2000 billetter (dvs. flere billetter til bedre pladser og endda på et sammenhængende afsnit). Jeg må erkende, at jeg svært ved at se, at FCK skulle være den store skurk her.

    Men der hvor jeg synes, at CKR diskvalificerer sig selv fuldstændigt er, at han ikke med et ord nævner noget, om Brøndby-miljøets massive og tilbagevendende problemer med opførsel i Parken (og før og efter) i form af koordineret hærværk, vold og kasteskyts mod spillere, vagter, politi, andre tilskuere mv. Ofte i et så grotesk omfang, at man sidder med en grum mistanke om, at det muligvis ikke er iscenesat af inderkredsen i Brøndby Support, så i hvert fald foregår med deres stiltiende accept. I den forbindelse er det også mit indtryk, at man fra Brøndbys side har været ganske halvhjertet med at samarbejde om opklaring eller forebyggelse og fra fanmiljøet har man modarbejdet alt, hvad der bare smagte af konsekvens eller opdagelsesrisiko. Senest havde vi så total-cirkusset da Brødnby var på besøg i foråret, hvor man så fra Parkens side har taget den konsekvens at fjerne mobiltribunen fordi det simpelthen udgør en sikkerhedsrisiko at have Brøndbyfans stående der, da hverken Brøndbymiljøet eller deres vagter kan administrere det. Kunne Brøndbys fans opføre sig bare nogenlunde tåleligt i Parken (hvad de tilbagevende episoder de sidste 20 år har vist ikke lade sig gøre), så var der næppe heller samme modstand mod at give dem flere billetter.

    Og så en lille sidebemærkning: Hvis der er noget, der kan dræbe ”fankulturen” i Danmark, så er det den dag, hvor Brøndbys massepsykose, når de er i Parken, får fatale konsekvenser. Der vil man se, hvor svag en gruppe fodboldfans og klubber er magtpolitisk, hvis populistiske politikere ser et snit til at markere sig med voldsomt symbolpolitik. Der vil ingen boykot, budskabsbannere eller rasende blogs hjælpe. Så hvis man er oprigtigt bekymret for dansk fankulturs risikoprofil, så er der man skal vende opmærksomheden mod. Også hvis man er AAB’er.

    Det var bare det og så gider jeg ikke bruge mere tid på denne her diskussion :)
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  4. De følgende 166 brugere er enige:
    -smølle, 1128, A, aegh, Ailton, Allano, Andreas1901, angatyr, anyholm, Awesome, BAG, Bakkedal, Bechs, Bigtimebowler, Bill Ward, bmw 25, Boffer, Boulevardigan, BrianBj, Bubbibjørnen, Ce De, Ceta, cf5, Champlos, chefen65, christiano, Clough#1, Coczilla INC., Colanitre, cossie, cphwizard, d-man, david.kjaer, Demitrian, Devil, Dingo, djurlander, DrFriis, Dunsedrengen, duxie, egon, engulf, ErikB, FC Franni, FC1903, FCK4LIF3, FCK5000, FCKAV, fckjoe, FCKrogh, fck_hundested, FCKøbenhavneren, feilberg, fenne, FGreve, filibuster, Fissan, Flodgiraf, follin, Forza20, ForzaHansen, GatoConBotas, Gobas, Gummidyr #4, gunner, h0ps, HamDenSøde, Henrik, Hicks, HM, Immersen, isen, Jacob32, jak, Jannemaan, Jazzie, Jesper88, jeth, JHF, JNorman, JoakimK, Jobbeelg, johnfc, JohnSparking, JoséStardust, Kaff, kalif, Kenney, Kiwi, Kixsomanov, KK, KKE, Krølben, Lagoon, Lars R, Livsnyder004, Lokomotiv Luxus, Luffe, Lundberg_aus_Lolland, Mad As Hell, Mads740, Malingo, Mamus, MaQ, Martin-TheNettoligan, Mattsson#1988, MCN, Melle, Mgt09, MHA, micmm, Mio, NikGKbh, niknik, nivlaps, nummer11, Nygzen, Olus, Orb, ougar, Outpatient, p.plankeværk, Pabres, Parappa, peb, Philler, phillipo, Polyppen, Powderfinger, putte, Ras, rbaden, Regine, Rinaldi, rmjdk, rsj, SALT, Samson, Sanderhus, scaleo, Scientpol, Sebastian, Slush, Smackdaddy, Smoking, Something, Stilltripping, Stive, Ståle, thom0818, thooomsen, thundersen, Toby09s, Tops, Trident, UDC, UnaX, VillaMan, wahl3743, webmik, wermuth, Whitetrash, Wiil, WILL, x-masman, øvreC

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Smukt indlæg! Nu har du vel husket at poste den på AaB'erens FB-side?

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Som Devil også skriver; plz put det på FB
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Set på twitter: https://pbs.twimg.com/media/C5DWaFTWcAAAyc1.jpg

    Ja, nu kan jeg godt se at vi har taget fejl. Tak Dortmund for jeres store indsigt i hele denne affære, og hvor går jeres budskab bare rent igennem, når i lige slutte af med et "Hader FCK"...

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Det vil jo være pænt usolidarisk af bifferne, hvis de ikke deltager i den samlede boykot der nu er besluttet, uanset om der findes en løsning på deres små problemer. Det vil de ikke kunne retfærdiggøre overfor de andre. Så jeg tænker at det er spild af tid overhovedet at gøre en indsats fra FCK's side.

    Så bare tildel dem et lille afsnit på øvre A, og bibehold D som Familietribune til næste Derby.
    Sidst redigeret af Mad As Hell : 20.02.17 kl. 05:37
    - We'll Sing on our own! -

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    31

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Set på twitter: https://pbs.twimg.com/media/C5DWaFTWcAAAyc1.jpg

    Ja, nu kan jeg godt se at vi har taget fejl. Tak Dortmund for jeres store indsigt i hele denne affære, og hvor går jeres budskab bare rent igennem, når i lige slutte af med et "Hader FCK"...
    Altså den klub vis fans angriber kvinder og børn, får lukket deres endetribune, så vælger klubben at tildele ballademagerne udebaneafsnittet og flytte Wolfburgs fans.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af KKE Se meddelelser
    Altså den klub vis fans angriber kvinder og børn, får lukket deres endetribune, så vælger klubben at tildele ballademagerne udebaneafsnittet og flytte Wolfburgs fans.
    Dortmund er jo bare Tysklands svar på brøndby. Den klub med flest fans, men med en "alle hader os, vi gør aldrig noget galt og vi er de mest ægte" logik. De to klubber er som skabt til hinanden.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Kom til at tænke på at det vel egentligt er fuldstændigt utænkeligt at nogle af de rigtigt store klubber med mange tilhængere Fck har mødt i Europa nogensinde ville boykotte et udebane afsnit ligegyldigt hvor skodagtigt det måtte være..de ville da bare vælte ind og vælte rundt alligevel... men det kræver jo nok ægte passion ..

  17. De følgende 5 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fakta, Hvad sker der når en klub går konkurs?
    By cossie in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.01.13, 02:18
  2. Transfers sommer 2011 - Fakta
    By superestrella in forum Transferforum
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 16.09.11, 12:22
  3. Myter og fakta i konflikten!
    By tornadofck in forum De korte linier
    Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 24.08.04, 00:56
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.07.04, 19:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •