Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 55

Emner: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Jeg er næppe den eneste, som er træt af BØF + tilhængere, og deres meget lemfældige omgang med sandheden omkring konflikter mellem dem og os. Derfor oprettes nu: Oversigt over FCK-BØF konflikter, med hvem der gjorde hvad i kronologisk rækkefølge.
    Den kan eksempelvis anvendes:
    - Til journalistisk brug
    - Til at lukke røven effektivt på BØF-fans der brokker sig i en given konflikt
    - Til at udstille udviklingen i FCK's fankultur og progressive tiltag, og udstille manglen på samme hos BØF gennem fakta.

    Vi starter ud med årets konflikt(er) mellem Vstgnns "stolthed" og os:


    1. Brøndby vælger at sætte antallet af udebanepladser til derby ned fra 3400 til 1400, under påskud af at der alligevel aldrig var helt udsolgt, og at man derfor gerne ville have flere Brøndby-fans ind til derby.
    2. FCK forsøger i cirka et års at gå i dialog med Brøndbys ledelse for at forhandle en løsning, eftersom der er lavet en gensidig aftale for at have mange udebanefans med ind til derby.
    3. Brøndby informeres samtidig om, at Brøndbys udebaneafsnit vil tilsvarende blive sat ned i solidaritet med FCK's fans, så de får bedre vilkår, på trods af beslutningens økonomiske omkostninger for FCK og Parken Sport & Entertainment.
    4. Brøndby rykker sig ikke.
    5. Som konsekvens heraf sætter FCK antallet af udebanepladser ned fra 3400 til 1903, med besked til Brøndbys ledelse om at man er åben for at gå tilbage til den gamle aftale.
    6. Brøndby anser det som pres, og forsøger at spinne det til at FCK laver et bagholdsangreb, på trods af man har været velvidende om hvilke tiltag, FCK ville tage, såfremt Brøndby ikke gav sig i forhandlingerne.
    7. Til pokalderby 6. april har Brøndby dog ca. 3000 pladser på D-tribunen, og der er sat et kæmpe net op for at beskytte spillere, dommere, osv. mod kasteskyts fra Brøndbys fans. Desuden er det Brøndbys egne sikkerhedsvagter, som på papiret står for sikkerheden i denne del af Parken.
    8. Ved scoringen til 0-1, er et stort antal Brøndby-fans oppe og hænge i sikkerhedsnettet, så det rives halvt ned. Desuden når et begrænset antal tilskuere at kravle under nettet, hvor de står og sparker gentagne gange til reklamebanderne, imens 5-6 sikkerhedsvagter pr. tilskuer står og
      kigger på, inden tilskuerne sendes tilbage under nettet, i stedet for at blive smidt ud efter gældende regler omkring baneløben.
    9. Kort inden starten på 2. halvleg, kastes et kanonslag på banen fra D-tribunen, tæt på
      greenkeepers i gang med at klargøre banen til 2. halvleg. Efter kampen takker FCK's spillere
      deres egne fans ved at klappe af dem ved Sektionen og Nedre C. Da de når omkring straffesparksfeltet tættest på D-tribunen, går spillerne stille og roligt mod spillertunnellen, uden at foretage fagter eller lign. mod D-tribunen.
    10. En gruppe gule fans begynder derefter at kaste diverse genstande, herunder jernrør og golfbolde
      mod spillere, officials, tv-værter, samt fans på A-tribunen.
    11. Spillere, tv-værter, m.m. søger ly i spillertunnellen.
    12. Enkelte fans fra Øvre A begynder at kaste nogle af de kastede genstande tilbage mod Brøndby-fansene.
    13. Brøndbys sikkerhedsvagter ser forholdsvist passivt til.
    14. En sikkerhedsvagt skubber Zanka væk, hvorefter Zanka skubber ham tilbage og siger at han skal passe sit arbejde. Dette sker i en blind vinkel for de Brøndby-fans, som er i fuld gang med at te sig uansvarligt.
    15. Anders Hørsholt kommer gående mod tribunen, og i behørig afstand klapper han hånligt af de
      hærgende Brøndby-fans' opførsel.
    16. FCK tilbyder Brøndby 1903 billetter til derbyet 17. april, hvoraf 1400 billetter vil være til
      D-tribunen, og 503 til Øvre A, så det kan fungere som familietribune til Brøndbys fans.
    17. Brøndby takker nej til tilbuddet, da de ikke mener, de kan stå inde for sikkerheden for Brøndbys
      fans, på trods af der er tale om et afspærret område med plexiglas, samt at Brøndby kan have egne vagter deroppe.
    18. FCK tilbyder derfor kun 1400 pladser til Brøndby.
    19. Brøndby søger om tilladelse til to ekstra capo-tårne til derby, udover det ene normale capo-tårn,
      de får stillet til rådighed.
    20. FCK afviser dette af sikkerhedsmæssige årsager.
    21. På baggrund af Brøndby-fansenes hærgen stiller FCK sikkerhedskrav til Brøndby, herunder, at
      teleskopstænger og flag på pinde ikke er tilladt, da disse i høj grad blev anvendt som kasteskyts, samt at der meddeles om en max-højde på evt. bannere.
    22. Brøndby Support og andre grupperinger vælger at boykotte kampen.



    To be continued...

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Jeg synes, at det må være på sin plads at hive denne tråd frem igen med dette link: http://www.bif-support.dk/sso/board_entry.php?id=556153
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Jeg synes, at det må være på sin plads at hive denne tråd frem igen med dette link: http://www.bif-support.dk/sso/board_entry.php?id=556153
    Hehe de minder mere og mere om gf fans... :-)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    UDC

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Er der nogen der ved hvad verdens bedste fans piver over denne gang? Er det stadig et spørgsmål om at de ikke får 10000 pladser, fri bar samt lov til at té sig som det passer dem?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Er der nogen der ved hvad verdens bedste fans piver over denne gang? Er det stadig et spørgsmål om at de ikke får 10000 pladser, fri bar samt lov til at té sig som det passer dem?
    De vil ha blow jobs ligesom når de er i øst Europa

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    De vil ha blow jobs ligesom når de er i øst Europa
    Plz ingen VSTGNs apostle har nogensinde været i nærheden af at have et job..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


  11. #7
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Gaaaaab hende Sarah Agerklint er ægte BØF at høre på:

    »Jeg kan godt forstå, man har behov for at tage nogle sikkerhedshensyn. Jeg er bare ikke sikker på, det er den rigtige måde at gøre det på. Man kunne gøre det på en bedre måde uden at gøre det så restriktivt og negativt,« understreger hun.

    Alle andre hold´s fans brokker sig over at blive placeret på øvre A. BØF brokker sig over at blive placeret på D fordi det er et langt smalt afsnit. Tror sgu ikke de bliver tilfredse før alle Derbys skal spilles i deres egen beton klods.

    Normalt synes jeg at en del af et derby er mmodspillet fans imellem men efterhånden er jeg så træt af BØF og deres selvforherligelse at det faktisk passer mig fint at de bliver væk.


  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser

    For at en trussel skal være effektiv, så skal modparten jo være bange for at de rent faktisk gør brug af truslen...

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Colsen smed den her i skakten.

    Den er sjov....

    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Hvis denne tråd skal være et arkiv for konfliktens mellemregninger, kommer vi vel heller ikke udenom denne her: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...lkomne/6041276

    Fodfejl......helt sikkert.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Virker en smule uklart hvad præcist det mulige boykot går på denne gang. Jeg har af nysgerrighed og som del af vores egen tifogruppe, derfor forsøgt at få svar på hvad det er brøndbys tifo gruppe ikke må medbringe af materialer til derbyet den 19 februar.

    Som jeg har forstået det ud fra det man har kunne læse i medierne, er det formen på deres afsnit som de er utilfredse med, samt det samlede antal billetter 1400 (samme som vi får derude) og tifo-restriktioner.
    Det med formen på afsnittet virker en smule mærkeligt at have så stærk en holdning til når nu man har valgt at placerer os på to separate og forskudte afsnit med plexiglas imellem ude hos dem. Angående antallet af billetter så er jeg en af dem der synes det er særdeles trist at begge parter modtager væsentligt færre billetter end de kan afsætte, men hvordan lige antal billetter kan være unfair har jeg svært ved at se. Derudover, i hvert fald sidste derby, kunne brøndby hvis de havde været villige til at tage ansvaret herfor, have fået yderligere 500+ billetter på øvre A som familieafsnit, men det ønskede de som klub ikke, da de ikke mente de kunne stå for sikkerheden.

    Angående tifo-restriktionerne, som er grundlaget for det her indlæg har jeg forsøgt at søge svar på hvad de præcist har fået nej til. Dette skyldes først og fremmest at jeg og den øvrige del af tifogruppen naturligvis helst ser et derby med fans (og tifoer) fra begge ender af stadion! Ud fra hvad jeg har kunnet få oplyst i denne forbindelse er eneste “restriktioner”, at der er blevet givet nej til konfetti (et forbud der også gælder for os selv i Parken) og maxhøjde på bannere ud over tribunen på 3m.

    Derimod skulle der være givet ja til 3 capotårne (så længe de opfylder sikkerhedskrav til højde), alle slags flag, bannere og endda til rullebanner der dækker hele tribunen, en ting der tidligere ellers altid har været afvist… Ud fra dette er der derfor ikke ligefrem tale om de voldsomme restriktioner som jeg havde “frygtet” ud fra retorikken derudefra.
    Jeg er som sagt stor fortaler for bedst mulige fanforhold, også bedre end der er for begge parter PT. På trods af at klubben har taget beslutningen om formen på deres afsnit ud fra en sikkerhedsvurdering, ville jeg derfor stadig ønske vi kunne komme tilbage til de ca. 3.000 billetter til hver part. Ud fra ovenstående har jeg dog mildest talt svært ved at se hvordan de skulle være hårdere ramt end os på den her front, tværtimod. Forholdende bliver desværre nok først bedre når de indser at det skal gå begge veje, forståeligt nok!
    Sidst redigeret af noggels : 02.02.17 kl. 15:52


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Ud fra hvad jeg har kunnet få oplyst i denne forbindelse er eneste “restriktioner”, ... og maxhøjde på bannere ud over tribunen på 3m.
    Måske lidt dumt spørgsmål, men hvad menes der med "maxhøjde på bannere ud over tribunen på 3m"? Du skriver senere de har fået godkendt et rullebanner der dækker hele tribunen, så det er vel ikke dette der menes? Er det "pinde" med en lændge over 3m der er forbudt?

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Måske lidt dumt spørgsmål, men hvad menes der med "maxhøjde på bannere ud over tribunen på 3m"? Du skriver senere de har fået godkendt et rullebanner der dækker hele tribunen, så det er vel ikke dette der menes? Er det "pinde" med en lændge over 3m der er forbudt?
    Sidst forklarede Jes Mortensen i Fanradioen at det handlede det om at Brøndby øskede et stort banner på den lodrette flade fra jorden og op til kanten af deres rækværk (som bliver skabt når den nederste del af tribuen bliver kørt ind). Dette blev fra Københavns side begrænset til at gå fra toppen af rækværket og 3 meter ned.

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Sidst forklarede Jes Mortensen i Fanradioen at det handlede det om at Brøndby øskede et stort banner på den lodrette flade fra jorden og op til kanten af deres rækværk (som bliver skabt når den nederste del af tribuen bliver kørt ind). Dette blev fra Københavns side begrænset til at gå fra toppen af rækværket og 3 meter ned.
    Nu har jeg ikke genhørt udsendelsen. Men var det ikke at der skulle være 3 meter fra hvor tifoen stoppede, og ned til jorden. Dette var vidst for ikke at friste nogle FCK fans til at løbe over og hive banneret ned.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fakta, Hvad sker der når en klub går konkurs?
    By cossie in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.01.13, 02:18
  2. Transfers sommer 2011 - Fakta
    By superestrella in forum Transferforum
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 16.09.11, 12:22
  3. Myter og fakta i konflikten!
    By tornadofck in forum De korte linier
    Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 24.08.04, 00:56
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.07.04, 19:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •