Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 55

Emner: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Nu har jeg ikke genhørt udsendelsen. Men var det ikke at der skulle være 3 meter fra hvor tifoen stoppede, og ned til jorden. Dette var vidst for ikke at friste nogle FCK fans til at løbe over og hive banneret ned.
    Jeg har heller ikke genhørt udsendelsen, så du kan sagtens have ret i hvor de tre meter skal måles.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Hvornår ha Fck fået stillet 6000 billetter til rådighed på bifs stadion? Som EB.dk påstår i dag. 6000 billetter er lidt overordnet hovedregning vel næsten hele ende tribunen.. og det mener jeg kun Fck har haft en gang i nyere tid, da en Fck pokal hjemme kamp blev rykket derud..

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Er det virkelig så vanskeligt for BIF at flytte hegnet på deres stadion nogle meter længere ind på tribunen bag målet, eller have et mobilt hegn man kan tage frem til derby. Så kan de stadig sælge resten af stadion da FCK vil have øvre og nedre, bare et lidt større afsnit da man har noget af endetribunen, og så har de ingen argumenter tilbage?

    Udover det, er det da nærmest hysterisk dumt at ombygge sit stadion, uden at tage hensyn til det største opgør i dansk fodbold. Ikke at de er tvunget til det, men når man gør det og laver en løsning hvor man giver derbymodstanderen plads til 1400 menesker, har man da selv sørget for at anbringe sig i en sårbar situation, hvor man ikke skal kunne tænke ret mange tanker frem for at regne ud hvad det kan have af konsekvenser for egne fans når modstanderen finder ud af det er hvad man har tænkt sig permanent at tilbyde.

    BIFs fans burde da mest af alt være sure på egen ledelse, på hvor lidt de har tænkt sig om, uden at tænke på deres valg self. har konsekvenser.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Er det virkelig så vanskeligt for BIF at flytte hegnet på deres stadion nogle meter længere ind på tribunen bag målet, eller have et mobilt hegn man kan tage frem til derby. Så kan de stadig sælge resten af stadion da FCK vil have øvre og nedre, bare et lidt større afsnit da man har noget af endetribunen, og så har de ingen argumenter tilbage?

    Udover det, er det da nærmest hysterisk dumt at ombygge sit stadion, uden at tage hensyn til det største opgør i dansk fodbold. Ikke at de er tvunget til det, men når man gør det og laver en løsning hvor man giver derbymodstanderen plads til 1400 menesker, har man da selv sørget for at anbringe sig i en sårbar situation, hvor man ikke skal kunne tænke ret mange tanker frem for at regne ud hvad det kan have af konsekvenser for egne fans når modstanderen finder ud af det er hvad man har tænkt sig permanent at tilbyde.

    BIFs fans burde da mest af alt være sure på egen ledelse, på hvor lidt de har tænkt sig om, uden at tænke på deres valg self. har konsekvenser.

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Endte de ikke på de 5% på deres udebaneafsnit med argument om at det var krav i Europa? Altså et argument de selv valgte at ødelægge da de pillede sæderne af nederste del.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Endte de ikke på de 5% på deres udebaneafsnit med argument om at det var krav i Europa? Altså et argument de selv valgte at ødelægge da de pillede sæderne af nederste del.
    I det hele taget bliver jeg lidt forvirret når jeg læser Bifs forklaring på deres udebaneafsnit. I vanlig Brøndbystil, føler man sig nødsaget til at hvidvaske sig selv ved at henvise til eksperter udefra. Spørgsmålet er så om disse arkitekter og eksterne rådgivere har været pengene værd.

    Da vi ønsker at udnytte kapaciteten bedst muligt på Brøndby Stadion, modtog vi derfor rådgivning fra arkitekter og eksterne rådgivere i starten af 2015 med henblik på at lave et klart defineret udebaneafsnit, hvor indgange og afsnit er optimeret til de stadionforhold, vi har til rådighed, og samtidig tilpasset til de regler og retningslinjer, som gælder for dansk fodbold, og som UEFA stiller i forhold til udeholdets fans i europæisk fodbold.
    Vi fulgte anbefalingerne fra rådgiverne, og fra efteråret 2015 har Brøndby Stadion været indrettet således, at udeholdets fans nu har et reelt udebaneafsnit på Nordea-tribunen på 1.400 pladser med egne indgange, samtidig med at vi har kunnet frigive de 3.000+ ekstra pladser til Brøndby-fans og neutrale fodboldelskere. Vi er dermed lykkedes med at følge kravene fra UEFA og samtidig sikre, at vi har færrest mulige tomme pladser til blandt andet Derby, så stadionoplevelsen bliver bedst mulig for alle på stadion, tv-seerne og dem, der lytter med på radio.


    Det må altså forstås at man har bygget et udeafsnit der deler en tribune med plads til 6000 tilskuere op i to - en del med plads til 1.400 og en med plads til 4.600. Den deling er man kommet frem til for at tilfredsstille UEFA's krav om 5% pladser til udeholdet. Men da man samtidig ikke valgte at leve op til kravet om sæder, har man i internationale kampe være nødsaget til at give det afsnit med plads til 4.600 til udeholdets fans - med fare for at miste en masse potentielt billetsalg til internationale kampe med stor appel til egne fans men hvor der kun kommer få udefans.

    Så. når det nye udeafsnit ikke kan bruges til de internationale kampe man ellers havde dimensioneret antal til, er der kun de nationale kampe tilbage. Dem kan man i praksis dele op i to grupper; dem mod FCK og dem mod alle de andre. Kendetegnende for kampene mod alle de andre er, at udeholdene stort set aldrig medbringer tilskuere i et antal der gør at 1400 er en speciel relevant grænse og Bif så godt som aldrig kan sælge billetter nok til egne fans der gør, at man ikke rigeligt har plads på dem på stadions tre andre tribuneafsnit. Det nye udebaneafsnit giver med andre ord ingen nævneværdig mening i forhold til kampene mod 13 ud af 14 hold i ligaen.
    Tilbage står kampene mod os. Her er det nye udeafsnit jo en decideret dealbreaker.

    Man må forstå på Bifs udmelding at deres nye udeafsnit er til glæde for radiolytterne. Men hvem arkitekterne og de eksterne rådgivere ellers har haft i tankerne da de designede det famøse udeafsnit står ikke krystalklart.
    Sidst redigeret af Djamelam : 04.02.17 kl. 23:30
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!


  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    For os der ikke orker at læse alle BIF og deres fans' udtalelser, står det klart hvad de ønsker at opnå ved et boykot?

    FCK ændrer jo ikke sit afsnit fordi de bliver væk. Så kan de jo blive væk så mange derbys de vil, det ændrer jo ingenting om de boykotter 1 eller 3 derbys. Eller har jeg misforstået det hele og boykotter de for at vise utilfredshed med deres egen ledelse, da de jo godt ved det er hos dem bolden ligger, hvis de skal have et større afsnit i Parken? Jeg forstår det ikke. De kan da umuligt være så ufattelig naive at de tror FCK's ledelse tænker "Jamen så giver vi jer da 3000 pladser, mens i stadig giver os 1400" fordi vi har sluppet for det cirkus det er at have jer til fodbold en gang eller tre.

    Det jo helt virkningsløst det de har gang i.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    For os der ikke orker at læse alle BIF og deres fans' udtalelser, står det klart hvad de ønsker at opnå ved et boykot?

    FCK ændrer jo ikke sit afsnit fordi de bliver væk. Så kan de jo blive væk så mange derbys de vil, det ændrer jo ingenting om de boykotter 1 eller 3 derbys. Eller har jeg misforstået det hele og boykotter de for at vise utilfredshed med deres egen ledelse, da de jo godt ved det er hos dem bolden ligger, hvis de skal have et større afsnit i Parken? Jeg forstår det ikke. De kan da umuligt være så ufattelig naive at de tror FCK's ledelse tænker "Jamen så giver vi jer da 3000 pladser, mens i stadig giver os 1400" fordi vi har sluppet for det cirkus det er at have jer til fodbold en gang eller tre.

    Det jo helt virkningsløst det de har gang i.
    Utilfredsheden bunder lige så meget i udformningen af deres afsnit, de får kun tildelt den øverste tredjedel af D, resten af tribunen rulles ikke ud, de får altså et meget langt og smalt afsnit.
    Det er umiddelbart en utilfredshed der er til at forstå, hvis man altså er så blæst på lim at man ikke er i stand til at huske at det åbenbart er en sikkerhedsmæssige udfordringen at have nederste del af tribunen i brug når Zanka er på stadion.

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Nu har jeg aldrig sat mine ben i siloen (thank Cthulhu for that), så jeg kender ikke til selve strukturen omkring den omstridte Nordea-tribune derude.
    Men jeg kan læse mig frem til, at det handler om separate indgange til hhv. udebane-afsnit og det andet afsnit på tribunen. Og jeg kan se fra forskellige klip med highlights at begge afsnit kan anvendes som udebane-afsnit, hvilket betyder, at det er muligt at sørge for tilskuer-ind- og udgang, der er separeret fra de andre tribuner. Hvis man kan det, og man opdeler tribunen i et afsnit på hhv. 4.600 og 1.400 tilskuere, hvorfor ikke give afsnittet på 4.600 fans til FCK's fans? Jeg forstår godt, man ikke vil give alle 6.000 pladser, hvis vi ikke fylder dem ud, men hvis vi nemt kan have 3-4.000 fans med, hvorfor så ikke tilbyde det afsnit, og gøre det andet afsnit tilgængeligt for blå-gule fans?

    Er der nogen med kontakt til journalister, som kan videreformidle det spørgsmål?

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Dét har også undret mig. Hvis de kunne undgå hele denne ballade ved at køre det europæiske setup på os, så forstår jeg ikke at de orker balladen (hvis man virkelig skal tage til troende at de reelt set gerne vil tilbyde KBH - og by proxy BØFs egne - fans rimelige vilkår til derby). Lad os kigge på økonomien: Hvis det drejer sig om et tab på manglende indtjening på delta hvad vi kan hive derud (3000?) op til kapaciteten på 4600, så taler vi om worst case 1600 billetter (plus øl etc) to gange om året. Og det er altså i et scenarie hvor FCK sender få mand afsted og BØF stadion ellers er totalt udsolgt. I runde tal måske en halv mio. kroner om året. For at sætte det i relief så omsatte BØF sidste år for 136 mio. kr.

    Hvordan fuck kan BØFs almene fans helt ukritisk mene at det er et beløb de gider forsvare BØFs dispositioner over og særligt et beløb som de ønsker at boykotte derby over?
    Sidst redigeret af Dingo : 05.02.17 kl. 14:21
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Har svært ved at tage udgangspunkt i et scenario hvor det enten er den ene eller den anden side af det hegn der står der nu.
    Der er jo separate udgange i begge sider - faktisk er bagsiden af stadion jo en stor udgang, så der er stort set frit slag for hvordan man vil holde fans adskilt:


    Det er alene et spørgsmål om at ville sætte nogle midlertidige hegn op inde på stadion. Måske stille et par midlertidige toiletter op - Har de ikke en materialeudlejer blandt deres sponsorer?

    Den slags kan de finde ud af på jordvolde i Greve og hvor vi ellers kommer hen. De kan gøre det på alverdens byggepladser, festivaler og alt muligt andet i en fart.

    Jeg er ret sikker på det ikke er et spørgsmål om et af de områder der er på den endetribune nu, men vilje til overhovedet at ville andet end beskære os til 1400. Det er jeg også ret sikker på man er enige i på vores kontorgange, hvilket er grunden til man er lidt kolde overfor deres sang om et udeafsnit der skal optimere deres indtjening. Kom Bif med en løsning hvor de satte et hegn ind der afgrænsede den tribune på midten, ville man helt sikkert have fået en masse flere Bif pladser frigivet i Parken med det samme.
    Sidst redigeret af Djamelam : 06.02.17 kl. 10:48
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!


  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Djamelam Se meddelelser
    Jeg er ret sikker på det ikke er et spørgsmål om et af de områder der er på den endetribune nu, men vilje til overhovedet at ville andet end beskære os til 1400. Det er jeg også ret sikker på man er enige i på vores kontorgange, hvilket er grunden til man er lidt kolde overfor deres sang om et udeafsnit der skal optimere deres indtjening. Kom Bif med en løsning hvor de satte et hegn ind der afgrænsede den tribune på midten, ville man helt sikkert have fået en masse flere Bif pladser frigivet i Parken med det samme.
    Kode:
    EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE                    iiii
    E::::::::::::::::::::E                   i::::i
    E::::::::::::::::::::E                    iiii
    EE::::::EEEEEEEEE::::E
      E:::::E       EEEEEEnnnn  nnnnnnnn    iiiiiii    ggggggggg   ggggg
      E:::::E             n:::nn::::::::nn  i:::::i   g:::::::::ggg::::g
      E::::::EEEEEEEEEE   n::::::::::::::nn  i::::i  g:::::::::::::::::g
      E:::::::::::::::E   nn:::::::::::::::n i::::i g::::::ggggg::::::gg
      E:::::::::::::::E     n:::::nnnn:::::n i::::i g:::::g     g:::::g
      E::::::EEEEEEEEEE     n::::n    n::::n i::::i g:::::g     g:::::g
      E:::::E               n::::n    n::::n i::::i g:::::g     g:::::g
      E:::::E       EEEEEE  n::::n    n::::n i::::i g::::::g    g:::::g
    EE::::::EEEEEEEE:::::E  n::::n    n::::ni::::::ig:::::::ggggg:::::g
    E::::::::::::::::::::E  n::::n    n::::ni::::::i g::::::::::::::::g
    E::::::::::::::::::::E  n::::n    n::::ni::::::i  gg::::::::::::::g
    EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE  nnnnnn    nnnnnniiiiiiii    gggggggg::::::g
                                                                g:::::g
                                                    gggggg      g:::::g
                                                    g:::::gg   gg:::::g
                                                     g::::::ggg:::::::g
                                                      gg:::::::::::::g
                                                        ggg::::::ggg
                                                           gggggg
    * Et almindelig enig-klik var ikke nok her. Dette er nemlig essensen af hele problematikken. Hvor svært kan det f..... være at sætte nogle hegn og nogle lokummer op.
    Sidst redigeret af ougar : 06.02.17 kl. 16:01
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Med udgangspunkt i denne her artikel, hvornår filan har vi så i det hele taget været tilbudt samtlige 6000 billetter på endetribunen? Pokalkampen, hvor vi afgav hjemmebanefordel pga. Sensation muligvis - andre?
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...il-fck/6023316
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #29
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Med udgangspunkt i denne her artikel, hvornår filan har vi så i det hele taget været tilbudt samtlige 6000 billetter på endetribunen? Pokalkampen, hvor vi afgav hjemmebanefordel pga. Sensation muligvis - andre?
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...il-fck/6023316
    Er vel også reelt den eneste kamp, har i hvert fald ikke hørt om andre kampe.

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: FCK-BØF konflikter: Opsummerende fakta

    Den helt gamle aftale var vist, at de gule fik hele D (og førhen B), mens vi fik 1500. Det kan de sjovt nok ikke huske...
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fakta, Hvad sker der når en klub går konkurs?
    By cossie in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.01.13, 02:18
  2. Transfers sommer 2011 - Fakta
    By superestrella in forum Transferforum
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 16.09.11, 12:22
  3. Myter og fakta i konflikten!
    By tornadofck in forum De korte linier
    Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 24.08.04, 00:56
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.07.04, 19:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •