Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    59 77.63%
  • Uafgjort!

    12 15.79%
  • BIF Sejr!

    5 6.58%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 60

Emner: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,184

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    God kamp i dag, men også på en billig baggrund. Det var i dag, at vi skulle have givet dem en ordentlig sæt. Desuden lidt betragtninger:

    - BIF er et middelmådig hold som er meget lidtværd uden deres fans. Jeg kan godt forstå, at klubben er bange for at gøre noget ved problemerne med tosserne.

    - Perfekt opstilling af Ståle og god indstilling af spillerne. Selvom Toutouh ikke imponerede offensivt, så var det tydeligt at han fyldte godt fysisk og hjalp Kvist og Delaney til at have kontrol med midtbanen. Selvom Kadrii lavede nogle gode aktioner, så mistede vi en periode spillet efter Toutouh gik ud.

    - Flotte tifoer og god støtte fra S12. Jeg lærer dog aldrig at forstå ideen med konstant sang i stedet for at lægge pres på dommere og modstandere. Vi er i total kontrol på tribunerne i dag, men udnytter det overhovedet ikke.

    - midterforsvaret var suverænt i dag.

    - jeg savnede ikke udetilhængerne i dag.

    - det bliver en helt anden kamp på onsdag. Presset fra lægterne bliver formentlig enormt og BIFs indsats formentlig markant bedre.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Fantastisk kamp af FCK. eneste minus er vi brænder alt for meget igen.
    Og at både Yus og Kusk udgår med skader.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,563

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Og at både Yus og Kusk udgår med skader.
    True. Nogle der ved om det er slemme skader ?

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    True. Nogle der ved om det er slemme skader ?
    Mener Ståle sagde at Kusk var ude på onsdag, mens Yus bare kunne 'mærke det lidt i baglåret', men man ville ikke løbe en risiko ved at lade ham fortsætte.

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Jeg stod og hidsede mig op over Kahlenberg i Parken, men når jeg ser situationen her efterfølgende, bliver jeg sgu så træt af Zanka og forstår godt Kahlenbergs irritation. Manden spiller en god kamp - og laver generelt færre hjerneblødninger end tidligere - så hvorfor fanden laver han sådan noget? Det er så umodent: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...enberg/6043752
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    852

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg stod og hidsede mig op over Kahlenberg i Parken, men når jeg ser situationen her efterfølgende, bliver jeg sgu så træt af Zanka og forstår godt Kahlenbergs irritation. Manden spiller en god kamp - og laver generelt færre hjerneblødninger end tidligere - så hvorfor fanden laver han sådan noget? Det er så umodent: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...enberg/6043752
    Det må jeg give dig ret i. Jeg synes i øvrigt heller ikke at dommerne var synderligt gode. Jeg mener at de overser to klokkeklare gule kort til Johan Larsson, da han fjerner begge ben under Ludde v. sidelinjen, efter at være sat af, og ved straffesparket. Ligeledes står usmagelige Kahlenberg og Agger og brokker sig LÆNGE efter straffet er dømt, ligesom det efter reglerne ville skulle sparkes om ved afbrænder, da Agger løber for tidligt ind i feltet (Det blev dog ikke aktuelt).

    Pukki kunne nok også have fået en gul eller to.

    Jeg synes egentlig at vi spiller en dårlig kamp, og er hamrende uskarpe når vi spiller os til chancerne (hvilket ikke var så svært). Santander skylder i den grad et mål, må det komme på onsdag. Ankersen spiller rigtigt godt, lige indtil han skal slå indlægget, for det er jeg efterhånden ved at miste troen på at han kan. Men hey derbysejr, og så videre til (forhåbentlig) en til på onsdag.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg stod og hidsede mig op over Kahlenberg i Parken, men når jeg ser situationen her efterfølgende, bliver jeg sgu så træt af Zanka og forstår godt Kahlenbergs irritation. Manden spiller en god kamp - og laver generelt færre hjerneblødninger end tidligere - så hvorfor fanden laver han sådan noget? Det er så umodent: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...enberg/6043752
    Jeg kan ret godt lide det.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Magnus Kraft Se meddelelser
    Jeg kan ret godt lide det.
    Hvad kan du ret godt lide?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvad kan du ret godt lide?

    Lad mig lige forklare det i morgen..

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Det må jeg give dig ret i. Jeg synes i øvrigt heller ikke at dommerne var synderligt gode. Jeg mener at de overser to klokkeklare gule kort til Johan Larsson, da han fjerner begge ben under Ludde v. sidelinjen, efter at være sat af, og ved straffesparket. Ligeledes står usmagelige Kahlenberg og Agger og brokker sig LÆNGE efter straffet er dømt, ligesom det efter reglerne ville skulle sparkes om ved afbrænder, da Agger løber for tidligt ind i feltet (Det blev dog ikke aktuelt).

    Pukki kunne nok også have fået en gul eller to.

    Jeg synes egentlig at vi spiller en dårlig kamp, og er hamrende uskarpe når vi spiller os til chancerne (hvilket ikke var så svært). Santander skylder i den grad et mål, må det komme på onsdag. Ankersen spiller rigtigt godt, lige indtil han skal slå indlægget, for det er jeg efterhånden ved at miste troen på at han kan. Men hey derbysejr, og så videre til (forhåbentlig) en til på onsdag.
    Larsson rammer ikke, Ludwig når at hoppe og Larsson sparker ikke igennem. Det er fint dømt.

    Jeg er enig i uskarpheden, men meget uenig i at vi spiller en dårlig kamp. Vi producerer chancer i åbent spil, udspiller dem FULDSTÆNDIG i lange perioder med hurtige kombinationer, god bevægelse og massere initiativ på bolden. Da de så endelig fik bolden pressede vi dem helt i bund og ødelægger deres spil, hvorefter vi nemt generobre. Vi står solidt og næsten fejlfrit indtil NJ10 mister pusten og presset dør hen (68 min), men vi lukker kampen hurtigt efter ved at udnytte en forsvarsfejl (der mangler en til at overtage Durmisis plads).
    Jeg synes vi har meget at være stolte af. At Santander ikke sætter 2-3 bolde ind får ikke mit pis i kog når vi vinder, og tilmed spiller en super kamp.

    MOTM: Delaney!
    Sidst redigeret af Wonderboy : 18.04.16 kl. 09:52

  15. De følgende 12 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,325

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Sikke et dejligt derby. Vi var dominerende på banen, dommeren dømte det der skulle dømmes og der var ingen sinker på tribunen. Ret svært at være negativ, selvom de blev spildt en del chancer.

    Jeg synes det er tydeligt, at Ståle fik rettet op på de ting der ikke fungerede i pokalkampen. Vi formår at flytte bagkæden meget højt op, så brøndby har meget mindre plads at spille på, hvilket betød, at de lavede mange fejl ligesom at Kahlenberg ikke havde noget nær så meget succes med, at trække tilbage i banen. Den mindre plads passede også Kvist og Delaney ganske udmærket, da de virkelig spiller en stærk kamp og fuldstændig dominerer midten og fordeler boldene godt. Den høje bagkæde gjorde også, at vores centrale forsvarere blev inddraget mere i spillet og selv kunne rykke frem med bolden. Vores presspil var i dag stort set sublimt, hvilket jeg mener faciliteres af den høje bagkæde. Brøndbys modtræk var ganske klart, men det ender med at mislykkes totalt. Deres optimale plan var, at spille sig igennem det første pres (ikke kun forbi Nicolai og Santander, men også 'næste bølge') og så udnytte deres 3-4 forreste ved at spille direkte. Deres problem var, at de ikke formåede at spille sig igennem det første pres og endte med selv, at stå rigtig dybt og sparke bolden væk, hvilket ikke blev et problem for Zanka og Erik der begge spiller en sublim kamp.

    Et andet punkt er, at brøndby ikke havde interesse i, at stå alt for dybt og derfor forsøgte de at skubbe deres bagkæde op, når det var muligt. Dette bliver forpurret ved, at vi lykkedes med at true dem i dybden, hvilket blev tydeligt allerede fra kampens begyndelse. Det blev især hjulpet på vej ved, at brøndby ikke formåede at etablere deres eget spil, men i stedet mistede bolden eller var nødsaget til at spille en lang bold.

    Et tredje punkt er, at vores kantspil i dag var rigtig godt, hvor kantspillerne fandt en god balance mellem deres offensive og defensive pligter, men også om hvorvidt de skulle trække ind centralt eller holde sig på kanten. Dette gjorde at vores backs blev inddraget langt bedre i spillet og blev mere udslagsgivende, om end indlæggene haltede i dag. Begge backs leverer dog stærke præstationer i dag, hvor Ankersen nok leverer en mere iøjefaldende præstation, da han havde mere plads, men Ludwig ender med at være kampafgørende. I øvrigt får de begge slået nogle gode bolde i dybden.

    Når så mange af vores spillere levere så gode præstationer og når vores presspil i den grad fungerer, så er der ikke meget andre Superligahold kan stille op og brøndby var ingen undtagelse. Der er ikke mange brøndbyspillere der kan være tilfredse, men de blev ganske enkelt udklasseret uden at have noget effektivt modtræk. Det virkede til, at Agger skulle dække Santander og Juelsgård skulle dække Nicolai, men de får aldrig overhånden i duellerne. Juelsgård kunne ganske enkelt ikke følge med Nicolai og Agger var alt for opsat på, at tage fysiske dueller med Santander, så han glemte de andre facetter i spillet når Santander trak væk fra ham. Det var meget positivt, at se så stor bevægelse af de to angribere og det er bare ærgerligt, at de ikke var mere skarpe i dag. En anden duel var Kahlenberg mod Delaney, hvor Kahlenberg trak tilbage og skulle presse Delaney, men heller ikke her havde brøndby succes og Delaney håndterede nemt situationerne. Phiri og Ørnskov endte tid med, at løbe hovedløst rundt og de formåede ikke at hjælpe tilstrækkeligt til på kanterne, dække kantspillerne op når de trak ind i banen eller skubbe op og presse vores midtbanespillere. Især Ørnskov faldt virkelig igennem i dag og det er svært at udpege hvad hans rolle egentlig var. Den eneste brøndbyspiller der ender med, at levere et positivt indtryk er Rønnow der var god i en mod en duellerne, men han blev ikke for alvor presset på stregen eller ved indlæg.

    Brøndby har i løbet af kampen kun tre gode perioder hvor det lykkedes dem, at spille sig uden om vores presspil og perioderne var særdeles korte. Deres 1. periode var fra ca. 13-16. min., den 2. periode fra ca. 50-54. min. og den 3. periode fra ca. 67-73. min. Den 3. periode blev endda ødelagt ved, at vi scorede på en kontra og afgjorde kampen. Det eneste positive for brøndby er, at de kun taber med 2-0.

    Kampen var i øvrigt ikke præget af hårde dueller og Kristoffersen blev ikke for alvor sat på prøve. Der er nogle små bataljer, hvor især to ender med, at trække opmærksomhed. Den ene blev udløst af en tackling fra Kvist på Larsson, som sker efter dommeren har fløjtet og begge spillere får en korrekt advarsel. Brøndby vil klage over, at Kvist hørte dommeren fløjte og dermed ikke skulle have gået (så hårdt) efter bolden, men det samme argument kan anvendes mod Larsson, der vel også har hørt dommeren fløjte.
    Den anden er lidt grovere og bliver udløst af, at Kahlenberg tilsyneladende skubber Zanka i brystet og Zanka kvitterer så med, at flå hårdt i Kahlenbergs trøje. Der bliver dømt en korrekt offside i situationen og Kristoffersen vælger ikke, at give nogle advarsler i situationen, selvom en advarsel til begge spillere sagtens kunne have været forsvaret. Nøgternt set ville en advarsel til Zanka have været en fin løsning i situationen, men det skal bemærkes, at Kahlenberg også ender med, at slå/skubbe efter Zanka. Nogle brøndbyfans mener, at Zanka skal udvises i situationen, men det er der ikke belæg for og det skal bemærkes, at selv samme fans ikke mente, at Agger skulle udvises dengang han faktisk slog Zanka.
    Den spiller der var tættest på en udvisning ender nok med at være Elmander, da han foruden sin advarsel sagtens kunne have modtaget en advarsel yderligere da han trådte Robin over foden eller da han tacklede Delaney i overtiden. Derudover mener jeg ikke, at Larsson skal modtage advarsel hverken ved straffesparket eller ved frisparket ude ved sidelinjen. Straffesparket er i sig selv relativt tyndt og Ludwig lader sig da også falde, men Larsson leverede trods alt et skub i ryggen, så det er korrekt dømt.
    Alt i alt slipper Kristoffersen ganske fint fra kampen og hans største fejlkendelse er nok, at han dømmer frispark, da to brøndbyspillere synes de skulle tackle hinanden (han vurderer nok, at Toutouh skubber, men det gør han ikke).


  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg stod og hidsede mig op over Kahlenberg i Parken, men når jeg ser situationen her efterfølgende, bliver jeg sgu så træt af Zanka og forstår godt Kahlenbergs irritation. Manden spiller en god kamp - og laver generelt færre hjerneblødninger end tidligere - så hvorfor fanden laver han sådan noget? Det er så umodent: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...enberg/6043752
    Ååååh, jeg ved godt, jeg ikke burde kunne lide det, og at jeg nok havde syntes, Zanka var åndssvag, hvis den lille episode havde indkasseret et dumt gult kort. Men der er et eller andet over det, som jeg godt kan lide. Zanka har i den grad sat sig for, at han vil være den spiller, enhver i Brøndby elsker at hade. Kahlenberg - eller Kahlenborg, som vores kære Grønkjær kalder Brøndbys bedste spiller i tide og utide - var klart spilleren, der skulle stækkes i dag. Og jeg kan altså LANGT bedre lide den her slags grimheder end vanvittige stemplinger. Zanka ER en provokatør og til tider også en dum provokatør. Men han giver altså også sig selv 100%, spiller brandkamp efter brandkamp, og er ikke bange for at stille sig forrest. Han kæmper røven ud af bukserne i dag, og når man gør det, så synes jeg altså også, man kan tillade sig lidt mere. Så længe vi altså bare ikke taler svinske tacklinger. Den slags er ALDRIG i orden! Men at hive bindet af anføreren i en kamp, hvor Brøndby bliver spillet ud af banen...helt ærligt...det er sgu LIDT skægt. There, I said it :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Jeg vil bare gerne hylde Kvist for den assist.
    Den aflevering kunne ikke ligge bedre!
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  19. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Jeg vil bare gerne hylde Kvist for den assist.
    Den aflevering kunne ikke ligge bedre!
    Men.. Men.. Men..

    Afleveringen var jo ikke frem i banen. Den var på tværs.


    ...
    Vil man nok høre hele fodbolddanmark råbe, for Kvist duer jo ikke til noget!
    Vil altid elske Ståle


  20. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Brøndby IF (17.04.16 kl 18.00)

    Og angående Zanka

    Jeg ELSKER at have en mand på holdet, der hader BIF lige så meget som mig selv!
    Vil altid elske Ståle


Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  2. Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 10.11.15, 16:44
  3. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 04.04.15, 08:14
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 125
    Sidste Meddelelse: 20.08.12, 14:24
  5. Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 21.05.08, 12:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •