Se afstemningsresultater: Hvem vinder DBU Pokalen

Stemmeafgivere
139. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København i ordinær spilletid!

    108 77.70%
  • FC København efter forlænget spilletid!

    9 6.47%
  • FC København efter straffespark!

    2 1.44%
  • AGF efter straffespark!

    6 4.32%
  • AGF efter forlænget spilletid!

    4 2.88%
  • AGF i ordinær spilletid!

    10 7.19%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 51

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Den ramte jeg vist meget godt ��
    Tja, nu startede Antonsson jo inde... :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    65

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Kæft hvor jeg glæder mig til FCKTV videoer imorgen med Kvist jubel, Toutouh dans og Zanka med bandana!

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...fighter-kvist/

    Skarpe iagttagelser fra Ståle omkring dagens mand i skysovs, William Kvist. Han er sgu god nok, vores nordmand :-)

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Det var så forhåbentligt den første af to pokaler som Glen skal se os løfte, hvilket kun gør sejren sødere.

    Kampen var ganske rodet hvor vi især havde problemer i første halvleg grundet AGFs gode pres der nok var langt mere mandsopdækning hvor der især var fokus på at Delaney og Kvist gerne ikke skulle stå frie på midten, ligesom de forsøgte at undgå, at vores backs kom i 1 mod 1 dueller. De havde dermed et klart defensivt fokus, hvor deres bagkæde ikke skulle nyde noget af, at blive fanget for langt fremme.

    Vores eget spil har ligeledes et defensivt præg. Vi stod knap så dybt som AGF og vi var langt bedre til at skubbe frem, men der var stadig en vis påpasselighed der gjorde, at vi ikke skubbede så langt op som vi ellers har set det når vi møder mere eller mindre dårlige hold. Derudover blev midtbanen også holdt i kortere snor, hvilket man især kunne se på Denaleys spil der ikke var lige så prangende som man ellers er vant til.

    Derudover er det svært at påpege så mange andre ting, da kampen netop er meget rodet og præget af mange lange bolde og dueller på midten, hvor vi aldrig rigtig får fat. Vi har dog nogle gode perioder hvor det lykkedes at presse AGF i bund, men selv i de gode perioder havde vi svært ved, at komme frem til chancer og jeg husker egentlig ikke nogen deciderede redninger fra de to målmænd.

    Offensivt er der ikke meget der lykkedes i dag. AGFs plan var klart at lægge et hårdt pres og markere så tæt som muligt og vi lykkedes kun sjældent med at komme fri (men når det skete var der også meget plads). AGF havde således kun en reelt offensiv strategi (som i hvert fald til dels lykkedes): bolde op på Dunken. Der havde vi trods alt lidt mere at byde ind med, hvor vores to angribere var meget bevægelige og gerne trak ud på kanterne. Problemet her var blot, at der ikke var nogen i feltet når de gjorde det, da afstanden mellem vores kæder var for lang.

    Jeg synes egentlig ikke, at kampen er særlig jævnbyrdig. Jeg synes det er ret klart hvilket hold der spillede bedst selvom det ikke var en særlig god kamp. Jeg mener ikke engang at AGF er tæt på, at spille lige op mod os, da de ganske enkelt ikke var i stand til at blive farlige. Vi var heller ikke særlig farlige, men vi får trods alt etableret vores eget spil og får optræk til chancer, hvor AGF blot ville stå komplet og søge duellerne og så smide en bold op til Dunken. Hver gang de forsøgte, at spille bolden rundt skete der ikke noget. Foruden scoring var AGF kun farlige når Danny Olsen forsøgte at skyde bolden ud af stadion. Så selvom de lykkedes med at ødelægge en rigtig stor det af vores spil, så skal der nu mere til for at spille lige op.

    En af de spillere der, på godt og ondt, skilte sig mest ud i dag var Cornelius. Han var en af dem der så mest motiverede ud og voldte da også AGF problemer i løbet af kampen, men farlig blev han aldrig. Når han vandt en hovedstødsduel ramte han ikke en medspiller, når han var tæt på mål fumlede han med bolden og snublede og når han skulle aflevere bolden gik det for langsomt. Det er ærgerligt for egentligt synes jeg han leverer et positivt indtryk, men når der går så langt imellem gode aktioner der faktisk fører til noget, så er det svært at påstå han leverede en god præstation, selvom han var involveret i en del (især dueller). En anden ting er, at det er helt utroligt, at han ikke har bedre kontrol over sine albuer. Jeg ved ikke om han skal træne i en spændetrøje eller hvad der skal til, men det er seriøst et område der (også) skal arbejdes på. Det har været et problem længe, men i dag synes jeg godt nok det var slemt.

    Derudover synes jeg, at vores kantspillere burde have fået mere ud af kampen i dag. Verbic får tit løbet i mellemrum og skabt farlige situationer der dog ikke bar frugt. Toutouh formår ikke på samme vis, at udnytte mellemrummet, men ender tit med at blive for stationær og derfor for nem at dække op. Kusks præstation kan man ikke rigtig sætte en finger på - han kom, han så, han sejrede, han blev udskiftet.
    De får det naturligvis svært når AGF ender med, at stå så kompakt, men når både deres backspillere og kantspillere havde fokus på vores backs, så burde der være plads at udnytte.

    Ellers er det en ganske jævn præstation af de fleste. Zanka og Antonsson så ikke helt gode ud og de havde svært ved, at holde styr på Dunken der da også fik scoret efter noget der lignede en fejl af Zanka. Jeg skal ikke kunne sige om Kaminski råber noget eller om han ikke ved at Dunken kommer løbende, men havde Zanka taget løbet havde han også nået bolden. Antonsson kan ikke gøre så meget ved scoringen, men albuen fra Cornelius gjorde ham bestemt ingen tjeneste og det lignede at han var noget omtåget resten af halvlegen. Der kom bedre styr på defensiven efter Erik kom ind og opspillet blev kun bedre af, at Erik kunne skubbe lidt fremad.

    Ludwig og Ankersen blev ikke synderligt udfordrede defensivt, men det var klart, at de skulle være meget påpasselige med ikke, at miste bolden for langt fremme. De får ikke produceret særlig meget og det ærger mig, da de sagtens kunne have været til stor gene især hvis de fik bolden i overlap, men AGF stod åbenbart for godt placeret og så udviser vores kantspillere heller ikke meget interesse for at spille dem i dybden. Jeg synes dog at Ludwig leverer den bedste præstation og vi spillede også oftest bolden ud på venstrekanten.

    Kvist og Delaney havde en del at se til i dag, men de gjorde det ganske fint. Der var ikke meget plads at gøre godt med, men de fik tit løst situationerne fint og fik spillet bolden rundt, men de havde svært ved, at få kontrol over midtbanen og havde yderligere svært ved at finde mellemrummene (der da også var ganske små). Defensivt var de dog yderst solide og jeg er ganske tilfreds med, at Kvist også er begyndt med, at søge de offensive muligheder og spille med lidt større risici, selv når modstanderen står så kompakt. Det bliver næppe hans definerende spidskompetence, men han gør det nu ganske kompetent alligevel.

    AGF havde stort fokus på Nicolai, hvilket gjorde at han havde svært med at blive sat i scene og svært ved, at komme frem til chancer. Han fik kun sjældent lov til, at blive retvendt med bolden og han fik først for alvor udfordret, når han var søgt væk fra de centrale forsvarere. Der var ganske enkelt ikke meget plads til ham og Cornelius lykkedes ikke med, at få spillet bolden til ham på de lange bolde. Med scoringen in mente så var præstationen ganske fin, om end han burde have scoret til 3-1.

    Kristoffersen overbeviste ikke nogen om at han er en af Danmarks kun to professionelle dommere. Han overså en del frispark og havde flere fejlkendelser, så godt blev det aldrig. Det kan godt være, at han ville have en 'international linje' hvor han ville tillade duelspil, men han formår aldrig at sætte grænsen, selvom kampen ikke var hårdt spillet. Der var mange tætte dueller, hvor der tit blev skubbet, flået og gået til den, men jeg synes ikke duellerne var hårde og tacklingerne var heller satsede eller voldsomme, men når der skete noget, der må anses som værende over grænsen, så overså han det. Der er således en situation hvor Cornelius smækker en albue i hovedet på en AGF spiller, men spillet får lov at fortsætte og når der så er ved at opstå en farlig situation, så stopper han spillet. Der skulle naturligvis have været frispark til AGF spilleren, men AGF spillerens film skulle være blevet spottet, hvis ikke af Kristoffersen så af linjedommeren eller baglinjedommeren der velsagtens burde have holdt øje med den "skadede" spiller. Der oversete straffespark kan man dog ikke klandre ham for (da det ikke er der).


  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Dejligt med en sejr i en kamp der var mere spændende end velspillet. Dog var FCK dominerende i min optik og de fortjente vindere.

    Det pissede mig dog af at Werge og Kjær var så anti-FCK'ske i alt hvad de kommenterede. Alt der gik FCKs vej skulle nedgøres eller diskuteres om det var en fejl, hvorimod tilsvarende situationer til AGFs fordel blev tiet ihjel. De kunne end ikke gennemskue det totalt usympatiske oplæg fra Glen om at provokerer Verbic så han skulle tænde af. Alexander Juul kastede sig teatralsk hver gang han var i duel med Verbic og Daniel C. skubber/provokerer ham på vej til pause.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Det skal da nævnes at vi nu har flere pokaltitler end BØF


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    123

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Hmm hvem var ham drengen i den grå trøje der var med oppe og få medaljer?? Var det Ståles søn - han fik puffet op på scenen??

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Dejligt med en sejr i en kamp der var mere spændende end velspillet. Dog var FCK dominerende i min optik og de fortjente vindere.

    Det pissede mig dog af at Werge og Kjær var så anti-FCK'ske i alt hvad de kommenterede. Alt der gik FCKs vej skulle nedgøres eller diskuteres om det var en fejl, hvorimod tilsvarende situationer til AGFs fordel blev tiet ihjel. De kunne end ikke gennemskue det totalt usympatiske oplæg fra Glen om at provokerer Verbic så han skulle tænde af. Alexander Juul kastede sig teatralsk hver gang han var i duel med Verbic og Daniel C. skubber/provokerer ham på vej til pause.
    Ja, det var forfærdeligt at høre på. Werge er simpelthen en klovn og den mand skal edderdyleme være glad for han sagde huttelihut i 92, og TV stationerne så en kommentator-helt i ham. For han er så inkompetent at det halve kunne være nok.

    Og så gik de helt i svime over GF's fight og understregede den store gerning i at spille nogenlunde op med FCK.
    Altså drenge, de spiller en pokalfinale foran 18.000 fans - ikke såååå mærkeligt de fighter... Og i øvrigt er det to Superligahold i en pokalfinale, det er sgu da ikke så mærkeligt at kampen bliver en anelse tæt. Personligt mener jeg i øvrigt at GF fik alt for mange roser; der var i min optik klasseforskel bortset fra de første 20 min.

    Og nårh ja, så var der GFs fans der efter Daniel C's udsagn "åd københavnerne på tribunerne". Det var også cirka 10 lysår fra sandheden.

    Men man må da sige at GF formår at få alt det positive ud af nederlaget igår.
    Men det et da også meget sødt.

    Zan

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, det var forfærdeligt at høre på. Werge er simpelthen en klovn og den mand skal edderdyleme være glad for han sagde huttelihut i 92, og TV stationerne så en kommentator-helt i ham.
    Det var nu Flemming Toft :-)
    HIC SUNT LEONES


  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, det var forfærdeligt at høre på. Werge er simpelthen en klovn og den mand skal edderdyleme være glad for han sagde huttelihut i 92, og TV stationerne så en kommentator-helt i ham. For han er så inkompetent at det halve kunne være nok.
    Jeg skal ikke afvise, at Werge også sad hjemme foran skærmen og skreg huttelihut i '92, men det var nu altså Flemming Toft, der kommenterede finalen på TV2 dengang. ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  14. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Jeg skal ikke afvise, at Werge også sad hjemme foran skærmen og skreg huttelihut i '92, men det var nu altså Flemming Toft, der kommenterede finalen på TV2 dengang. ;-)
    Av.... Og så oven i købet mens jeg bræger op. Pis.

    Jeg æder lige en (ret pinlig) lort og tager begrebet inkompetence op med mig selv også.


    Vi ses på sidelinien om 4 år - når denne forhåbentlig er glemt. Pas på hinanden så længe.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 06.05.16 kl. 10:16


  15. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Av.... Og så oven i købet mens jeg bræger op. Pis.

    Jeg æder lige en (ret pinlig) lort og tager begrebet inkompetence op med mig selv også.


    Vi ses på sidelinien om 4 år - når denne forhåbentlig er glemt. Pas på hinanden så længe.

    Zan
    Don't be so hard on yourself :-) Solen skinner og Kbh. vinder + vi er godt på vej mod The Double - Lur mig, om ikke alt og alle er proppet med overskud i disse dage.
    Så kravl du blot op at hullet igen - det er allerede glemt :-)
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)


  16. #43
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Det er sgu' nok den forkerte tråd at spørge i, men jeg fik exceptionelt meget øl i nakken i går på øvre B. Er der nogen, der kan forklare, hvorfra den tradition stammer? Jeg har mest oplevet det på C3 (også andre steder på nedre C og på Sektionen, men mest på C3), og det kan jo være, at C3 stod bag mig på øvre B i går (?).

  17. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det er sgu' nok den forkerte tråd at spørge i, men jeg fik exceptionelt meget øl i nakken i går på øvre B. Er der nogen, der kan forklare, hvorfra den tradition stammer? Jeg har mest oplevet det på C3 (også andre steder på nedre C og på Sektionen, men mest på C3), og det kan jo være, at C3 stod bag mig på øvre B i går (?).
    Mon ikke solskin og unormalt høje promiller har en del at sige i den situation?

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #45
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (Pokalfinale) (05.05.16 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Mon ikke solskin og unormalt høje promiller har en del at sige i den situation?
    Hm, måske jeg drikker for lidt, når solen skinner så. Jeg tænkte mere noget a la: "Hov-ham-foran-jubler-meget-så-meget-at-han-nok-snart-koger-over-jeg-må-hellere-smide-en-øl-til-65-kr.-i nakken-på-ham-traditionen".

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (13.09.15 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 15.09.15, 13:11
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 01.09.15, 17:34
  3. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 17.05.14, 18:46
  4. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (29.03.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.03.13, 11:55
  5. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.05.12, 10:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •