Side 4 af 16 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 238

Emner: Danske hold i Europa 2016/17

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Blot lige for at være flueknepper, så giver 12/13 pladsen altså ikke 2 direkte pladser i CL. 12 pladsen giver én til den respektive mester. Hvis vi skal have 2 direkte med skal vi helt op som nummer seks. Til info: https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...ccess2016.html
    Mon ikke de to CL-pladser, der refereres til i det indlæg, du svarede på, dækker over de TO sæsoner, hvor vinderen sf Superligaen var direkte kvalificeret? I 2012 stjal FCN som bekendt pladsen, da Danmark sad på en flot 12. plads, og i 2013 (hvor Danmark var røget en plads ned) kom vi selv direkte med, fordi Bayern som regerende CL mestre allerede var kvalificeret via Bundesligaen.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Mon ikke de to CL-pladser, der refereres til i det indlæg, du svarede på, dækker over de TO sæsoner, hvor vinderen sf Superligaen var direkte kvalificeret? I 2012 stjal FCN som bekendt pladsen, da Danmark sad på en flot 12. plads, og i 2013 (hvor Danmark var røget en plads ned) kom vi selv direkte med, fordi Bayern som regerende CL mestre allerede var kvalificeret via Bundesligaen.
    Muligvis, var ikke sådan jeg læste det, men jo det kan du godt have ret i :-)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    I 2012 stjal FCN som bekendt pladsen, da Danmark sad på en flot 12. plads, og i 2013 (hvor Danmark var røget en plads ned) kom vi selv direkte med, fordi Bayern som regerende CL mestre allerede var kvalificeret via Bundesligaen.
    Korrektion: I 2012 fik de pladsen foræret på grund af et totalt kollaps herfra.

  6. De følgende 16 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Blot lige for at være flueknepper, så giver 12/13 pladsen altså ikke 2 direkte pladser i CL. 12 pladsen giver én til den respektive mester. Hvis vi skal have 2 direkte med skal vi helt op som nummer seks. Til info: https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...ccess2016.html

    Det er rigtigt at 13 pladsen KAN give 1 direkte, hvis vinderen fra forrige år kvalificerer sig igennem den hjemlige liga. Det er dog ikke givet, selvom det kan være ret sandsynligt. Denne regel er dog blevet lidt mere usandsynlig, da det nu er EL vinderen der får den direkte plads. Hvis EL vinderen derimod også er kvalificeret direkte igennem den hjemlige liga, så går pladsen til nummer 13. Reglen kan læses her: https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/index.html

    12 pladsen giver derimod, udover en direkte plads til CL, også en direkte plads til Europa league, hvilket derfor gør den ret attraktiv.
    Alt dette er jeg naturligvis bekendt med, hvilket burde fremgå af notationen 12./13.-pladsen fremfor enten plads 12 eller 13 ...
    De to direkte pladser, jeg omtalte, var naturligvis de to på hinanden følgende direkte pladser, hvilket kan tydes af den indskudte parentes, medmindre man insisterer på at fluekneppe isf. at læse budskabet ... ;o)
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Synes det er voldsomt at kalde den ligegyldig.

    Jeg er enig i, at chancen for CL er MEGET lille, men til gengæld er chancen for Europa League gruppespil en del større.

    Nummer 2 har pludselig 2 forsøg til at komme i Europa League. hvilket øger chancen markant. Af de 4 gange vi fik 2 hold med i CL-kvalen, der vandt de danske hold 3. runde 3 af gangene (OB mod Panathinaikos og FCK mod Brugge og Dnipro). Kun FCN fik bøllebank i 3. kvalrunde af Zenit, og røg også efterfølgende ud til Elfsborg. Og den ene af vores sejre var dog MEGET tæt på at give fuld bonus med nederlaget i forlænget til Lille i 4. runde.

    Derudover slipper vi (fordi FCK jo naturligvis bliver mestre) for 2. kvalrunde til CL og starter direkte i 3. kvalrunde, hvilket jo dels sikrer mod at ryge helt ud med det samme, og dels giver spillerne noget ekstra ferie, hvilket kan være godt i det lange løb. Så der er bestemt værdi i 15. pladsen.

    ougar
    Det er såmænd alt sammen detaljer, jeg er ganske enig i, men jeg synes dog stadigvæk det ville være mere naturligt, om det oprindelige spørgsmål i så fald enten var udvidet eller helt erstattet af spørgsmålet om, hvor mange point Danmark i snit skulle indsamle for at ramme 12./13.-pladserne ... :o)
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Alt dette er jeg naturligvis bekendt med, hvilket burde fremgå af notationen 12./13.-pladsen fremfor enten plads 12 eller 13 ...
    De to direkte pladser, jeg omtalte, var naturligvis de to på hinanden følgende direkte pladser, hvilket kan tydes af den indskudte parentes, medmindre man insisterer på at fluekneppe isf. at læse budskabet ... ;o)
    Jeg indrømmer blankt at jeg i et øjebliks kådhed af flueknepperi, fik læst det jeg gerne ville læse, i stedet for at læse det som det skulle læses :-)

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Derudover slipper vi (fordi FCK jo naturligvis bliver mestre) for 2. kvalrunde til CL og starter direkte i 3. kvalrunde, hvilket jo dels sikrer mod at ryge helt ud med det samme, og dels giver spillerne noget ekstra ferie, hvilket kan være godt i det lange løb. Så der er bestemt værdi i 15. pladsen.
    Tre dages ekstra ferie? Det havde i alle fald været realiteten i denne omgang – og vel også fremover, nu ligaen er blevet udvidet med nogle runder. For vi mødte Crusaders om onsdagen og lagde ud mod Lyngby om lørdagen, og lige meget hvilket sludder ...

    - Vi kan selvfølgelig godt grine af Nordirland, men de har altså et hold med til EM, og det har Danmark ikke. Nordirerne spiller med hjertet, og der bliver gået til vaflerne. Men FC København er trods alt favoritter, siger Allan Olsen i Ekstra Bladets fodboldstudie.

    Sportschefen vurderer, at københavnerne har 80 procents chance for avancement fra opgøret mod Crusaders.
    ... Allan Olsen kommer op med, så er chancerne for avancement snarere et sted mellem 97% og 99% når vi møder et hold som Crusaders. De der 80% kunne måske være gemt til Norrköping.

    Så hvis prisen er en nem tur til Belfast i stedet for en afsluttende træningskamp, så kan jeg sgu sagtens leve med nogle smæk til BIF og FCM og en lavere ranglisteplads ;-)

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    (...)
    Danmark har desuden overhalet Norge på den europæiske rangliste og er hoppet tilbage i Top-20, og er nu kun 0.600 point efter Sverige, hvor både AIK og IFK Göteborg tabte deres kampe og er i risikozonen for at ryge ud.
    Tak til Kiwi for gennemgangen af de danske hold – nedenfor vil jeg mere detaljeret se på hvordan det pt. ser ud for de nærmeste konkurrenter:

    16. RUMÆNIEN har pt. 21,350 point i alt og har 4/5 hold med
    Astra Giurgiu trådte ind i 3. runde (for mesterhold) i CL kval, hvor de forhåbentligt taber i Parken onsdag.
    Steaua Bukarest trådte ind i CL kval runde 3 (for ikke-mesterhold), hvor de har fået 1-1 på udebane mod tjekkiske Sparta Prag.
    Pandurii trådte ind i EL kval runde 3, hvor de hjemme tabte 1-3 til israelske Maccabi Tel Aviv ved det første møde.
    Viitorul Constanta trådte ind I EL kval runde 3, hvor de på udebane tabte 0-5 til belgiske Gent.
    CSMS Iasi trådte ind i EL kval runde 2, hvor de røg ud mod croatiske Hajduk Split efter uafgjort og 2-1-nederlag.

    17. ØSTRIG har pt. 20,225 point i alt og har stadig 4/4 hold med
    FC Salzburg trådte ind i CL kval runde 2, hvor de har slået lettiske FK Liepaja ud. I 3. runde har de ude vundet 1-0 over albanske Partizani Tirana ved det første møde.
    Austria Wien trådte ind i EL kval runde 3, hvor de hjemme tabte 0-1 til slovakiske Spartak Trnava .
    Rapid Wien trådte ind i EL kval runde 2, hvor de fik to sejre over georgiske Chikhura Sachkhere. I 3. runde har de ude fået 0-0 mod hviderussiske Torpedo Zhodino.
    Admira Wacker trådte ind I EL kval runde 1, hvor de slog slovakiske Spartak Myjava ud via en uafgjort og udesejr. I den efterfølgende runde slog de Kapaz Ganja fra Azerbajdsjan ud. I 3. runde har de hjemme tabt 1-2 til tjekkiske Slovan Liberec.

    18. HVIDERUSLAND har pt. 19,750 point i alt og har 3/4 hold med
    BATE Borisov trådte ind i CL kval runde 2, hvor de eliminerede finske SJK Seinäjoki. I 3. runde har de hjemme vundet 1-0 over irske Dundalk.
    Torpedo Zhodino trådte ind i EL kval runde 2, hvor de slog ungarske DVSC Debrecen ud. I 3. runde har de hjemme fået 0-0 mod Østrigske Rapid Wien.
    Dinamo Minsk trådte ind i EL kval runde 1, hvor de vandt begge opgør mod lettiske Spartaks Jurmala. I runde 2 eliminerede de irske St. Patrick's Athletic. I 3. runde har de ude fået 1-1 mod serbiske Vojvodina.
    Shakhtior Saligorsk trådte ind i EL kval runde 1, hvor de vandt begge opgør mod færøiske NSI Runavik. I runde 2 slog slovenske NK Domzale dem ud.

    19. SVERIGE har pt. 19,225 point i alt og har 2/4 hold med
    IFK Göteborg trådte ind i EL kval runde 1, hvor de vandt begge opgør mod walisiske Llandudno FC. I runde 2 vandt de samlet over polske Piast Gliwice. I 3. runde har de trukket HJK Helsinki og tabt det første møde hjemme 1-2 til finnerne.
    AIK Stockholm, trådte ind i EL kval runde 1, hvor de vandt begge opgør mod walisiske Bala Town. I runde 2 sendte de Europa FC fra Gibraltar ud. I 3. runde har de tabt 0-1 ude til græske Panathinaikos.
    IFK Norrköping trådte ind i CL kval runde 2, som blev endestation efter møderne med norske Rosenborg.
    BK Häcken trådte ind I EL kval runde 2, hvor de mod irske Cork City startede med 1-1 hjemme for derefter at tabe 1-0 i returen.

    20. DANMARK har pt. 18,625 point i alt og har stadig 4/4 hold med
    FC København trådte ind i CL-kval runde 2, og de danske ’the double’-vinderes foreløbige færden er beskrevet ovenfor af blandt andre Kiwi.
    SønderjyskE trådte ind i EL-kval runde 2, og sølvvindernes kampe er ligeledes gennemgået. Anerkendende nik herfra dog.
    FC Midtjylland trådte ind i EL-kval runde 1 efter deres bronzemedaljer sidste sæson. Deres kampe er ligeledes beskrevet.
    Brøndby IF trådte ind i EL-kval runde 1 og hertil skal blot nævnes at de ikke havde fået europæiske kampe hvis ikke FC København havde hjulpet dem via total dominans med sejr i både Liga og Pokal. Det vil nok gøre Pokalfinalesejren lidt bedre, når BIF endeligt er ude af den europæiske turnering.

    21. NORGE har pt. 18,325 point i alt og har 1/4 hold med
    Rosenborg B trådte ind i CL kval runde 2, hvor de sendte svenske IFK Norrköping ud. I 3.runde har de hjemme slået APOEL Nicosia 2-1.
    Strømsgodset IF trådte ind i EL kval runde 2, hvor SønderjyskE sendte dem ud efter forlænget spilletid i Norge.
    Stabæk IF trådte ind i EL kval runde 1, hvor Connah's Quay spillede 0-0 med dem i Wales og efterfølgende slog dem 1-0 i Norge.
    Odd Grenland trådte ind i EL kval runde 1, hvor de hjemme vandt og fik uafgjort ude mod finske IFK Mariehamn. I runde 2 tabte de samlet til græske PAS Giannina.

    22. POLEN har pt. 17,126 point i alt og har 2/4 hold med
    Legia Warsaw trådte ind i CL kval runde 2, hvor de sendte bosniske Zrinjski Mostar ud. I 3.runde har de ude slået slovakiske Trencin 1-0.
    Zaglebie Lubin trådte ind i EL kval runde 1, hvor de hjemme vandt 3-0 og ude tabte 0-1 mod bulgarske Slavia Sofia. I runde 2 sendte de serbiske Partizan Belgrade ud. I 3.runde har de tabt hjemme 2-1 mod SønderjyskE.
    Piast Gliwice trådte ind i EL kval runde 2, hvor de blev sendt ud af svenske IFK Göteborg.
    Cracovia Kraków trådte ind i EL kval runde 1, hvor de med 2 nederlag blev sendt ud af makedonske Shkendija Tetovo.

    Behørigt tak til: FC København, UEFA, Bold.dk, Berts legendariske side, Fulle (formatet) m.fl.
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 06.08.16 kl. 08:47


  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Super oversigt
    Og hvis mine normalt ikke uefne matematiske evner ikke svigter ser det ud - antijinx - at de som ligger omkring os i år har en sæson i Europa af Bøf-agtig kvalitet. Østrig som Dark horse , men alt i alt rigtig gode muligheder for at Danmark scorer bedre og dermed rykker en smule fremad
    Især Runænien ser ud til at lide under syndromet med at et godt hold/år giver flere koefficient point som andre så kan formøble på nationens vegne , FCN style
    Noget som konstant rammer de lidt mindre nationer og som resultat giver en "dynamisk" liste fra femten og nedad
    Man ved bare det er august, når man skal bruge onsdag aften på at holde øje med , hvor godt Vojvohvadfornoget klarer sig 1Landet sted, som formentligt først blev kortlagt en gang under tysk besøg i fyrrerne

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    1. Det er taberagtigt at tænke på EL, når vi stadigvæk kan komme i CL.
    Glad for at der er andre der nævner det, for nu må det da snart holde op – lige nu hedder fra klubben, at vi skal "hjælpe Løverne til et gruppespil". Hvad er det dog for noget? (og jeg tænker ikke engang på brugen af 'Løverne').

    Vi spiller da vel for hulen om at komme i Champions League? Jeg hader det der signal om at hvis bare vi kommer så langt, at vi ikke kan undgå at deltage i Europa League til efteråret, så er det noget vi nærmest bare skal modtage vores trofæ for, for så er alt godt.

    Onsdag kan vi sikre os endnu et europæisk eventyr. Et gruppespil. Det 10. på blot 11 år. Det kræver, at vi gør arbejdet færdigt mod Astra Giurgiu.
    "Gør arbejdet færdigt"??? armen!!

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Glad for at der er andre der nævner det, for nu må det da snart holde op – Vi spiller da vel for hulen om at vinde VM for klubhold. Jeg hader det der signal om, at hvis bare vi kommer så langt, at vi er i CL gruppespil til efteråret, så er det noget vi nærmest bare skal modtage vores trofæ for, for så er alt godt. Det er uambitiøst!!11!! :-)

    Jeg kan ikke se noget problem i, at man ser frem til at klubbens målsætning opfyldes. Et mål, som formentlig betyder et økonomisk overskud i stedet for økonomisk underskud i år. Det er vel ikke anderledes end når de andre danske klubber f.eks. snakker om at ville i top-3, og så glæder sig når det er sikret, selvom de naturligvis stadig spiller for at opnå en endnu bedre placering.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 02.08.16 kl. 09:19
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Glad for at der er andre der nævner det, for nu må det da snart holde op – Vi spiller da vel for hulen om at vinde VM for klubhold. Jeg hader det der signal om, at hvis bare vi kommer så langt, at vi er i CL gruppespil til efteråret, så er det noget vi nærmest bare skal modtage vores trofæ for, for så er alt godt. Det er uambitiøst!!11!!

    ougar
    Jeg har aldrig savnet multi-enigklikket så meget.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg har aldrig savnet multi-enigklikket så meget.
    Det vil jeg tillade mig at være stolt over (der skal ikke så meget til :-))

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    46

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Der sker spændende ting i aften - som rykker rundt på seedninger. Ikke at FCK flytter sig over i den seedede del, men med exit til Olympiakos (og måske Celtic - fik jeg nær skrevet, men de har lige scoret til 2-1), så kunne modstanden i 4. runde gå hen og blive betydelig lettere....
    Nuvel - spændende at se det samlede billede, når aftenens kampe er slut. Ajax er fx videre - men Shaktar ser ud til at skulle ud i en straffesparksafgørelse mod Young Boys.....
    Venlig hilsen
    Chefbech

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Status efter aftenens kampe:

    3. runde af CL-kval'en er overstået, og FCK sikrede sig sit 10. europæiske gruppespil på 11 år med en sublim indsats primært i 1. halvleg, hvor de rumænske mestre fra Astra blev blæst ud af banen. FCK er i play-off runden, hvor man som useedet kan trække en af flg. modstandere:
    - Apoel (Cyp)
    - Celtic (Sko)
    - Legia Warszawa (Pol)
    - Viktoria Plzen (Tje)
    - Red Bull Salzburg (Øst)

    Lodtrækningen finder sted fredag kl. 12. Besejres modstanderen, havner FCK i Champions League, hvor man med statsgaranti vil være i nederste seedningslag. Hvis ikke, ryger FCK i Europa Leagues gruppespil, hvor man pt. vil være i 3. seedningslag, medmindre i alt tre bedre seedede hold ryger ud i enten EL's 3. runde eller play-off runde.

    Aftenens kampe har også haft betydning for FC Midtjylland. Qua Olympiakos' CL-exit vil midtjyderne, såfremt de besejrer ungarske Videoton, være useedede i Europa Leagues play-off runde, såfremt ingen hold med bedre koefficientpoint bliver slået ud i 3. runde. Til midtjydernes held er både Austria Wien samt West Ham bagud inden deres returkampe i morgen.

    Som mindre bonus i det store puslespil på længere sigt, har Østrig fået slået et hold ud her til aften i den eneste Europa League kamp. Dermed er Østrig nede på kun at have tre hold i europæisk fodbold, hvilket på længere sigt kan hjælpe Danmark på den europæiske rangliste, hvor vi er rykket tættere på Sverige på 19. pladsen. Kun 0.400 point adskiller os, hvilket kan indhentes med eksempelvis to danske sejre i morgen til FCM og SønderjyskE, samtidig med at begge svenske hold taber.

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Side 4 af 16 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  3. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  4. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •