Side 5 af 16 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 238

Emner: Danske hold i Europa 2016/17

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Jeg ønsker at møde holdene i CL-playoff kampene i denne prioriterede rækkefølge:

    1) Legia Warszawa
    2) Celtic
    3) APOEL
    4) Plzen
    5) Salzburg

    Jeg har svært ved at bedømme holdene baseret på deres seneste CL-kampe. Umiddelbart må Salzburg være skræk modstanderen.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Jeg ønsker at møde holdene i CL-playoff kampene i denne prioriterede rækkefølge:

    1) Legia Warszawa
    2) Celtic
    3) APOEL
    4) Plzen
    5) Salzburg

    Jeg har svært ved at bedømme holdene baseret på deres seneste CL-kampe. Umiddelbart må Salzburg være skræk modstanderen.
    Jeg må være ærlig og sige, at jeg ikke kender særlig meget til holdenes niveau. Men baseret på resultaterne i dette års kvalrunder, og hvad vi ellers kender til holdene, ville jeg foretrække enten Legia (de var bestemt ikke skræmmende da FCM mødte dem sidste år), eller Celtic der, i hvert fald baseret på resultatet af kampene, ikke har imponeret i dette års kval.

    De 3 andre, er vel på papiret, skræk modstanderne med Salzburg som den værste.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 04.08.16 kl. 07:21

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    De 3 andre, er vel på papiret, skræk modstanderne med Salzburg som den værste.
    Salzburg it is then.... :/
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af MikeJensen Se meddelelser
    Salzburg it is then.... :/
    Spiller de ikke på kunstgræs?

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    APOEL starter først ligaen 20.8, og skal altså ikke spille nogen betydende kampe i 14 dage siden Rosenborg kampen i tirsdags. De spillede 2 forfærdelige kampe mod Rosenborg, der i øvrigt heller ikke var startet i ligaen. De vinder på en nedsmeltning af rang af Rosenborg, hvor 3 kæmpe forsvarsfejl sætter dem i gang.
    De er vel den klub med det laveste budget af de 5, og har ikke købt nogen spillere i flere år.

    Derudover må revanchelysten sidde dybt i Zanka, Kvist og Delaney - og ja, for slet ikke at snakke om os fans.

    Jeg er ikke i tvivl, jeg vil helst trække Apoel - men det betyder selvfølgelig meget at vi så slutter på hjemmebane.

    Min top 5:

    1. Apoel
    2. Plzen
    3. Legia
    4. Celtic (ja, de er lavt sat - men du ved aldrig hvor du har Celtic når de spiller på hjemmebane)
    5. Salzburg
    Sidst redigeret af scoring : 04.08.16 kl. 09:23
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    4. Celtic (ja, de er lavt sat - men du ved aldrig hvor du har Celtic når de spiller på hjemmebane)
    Spiller de da ikke altid på Celtic Park..?

    Badabing! Undskyld... :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Jeg er ikke i tvivl, jeg vil helst trække Apoel - men det betyder selvfølgelig meget at vi så slutter på hjemmebane.

    Min top 5:

    1. Apoel
    2. Plzen
    3. Legia
    4. Celtic (ja, de er lavt sat - men du ved aldrig hvor du har Celtic når de spiller på hjemmebane)
    5. Salzburg

    Lad Plzen og Legia bytte plads - så er vi der :-)
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Jeg ser ikke nogen skrækmodstandere blandt de 5. Eneste skrækmodstander havde været Olympiakos... og så havde jeg heller ikke haft lyst til at møde Zagreb, hvis Celtic var røget ud.

    Jo, Red Bull Salzburg er umiddelbart den stærkeste af de 5. Måske endda klart stærkeste. Men omvendt så er Red Bull Salzburg ikke, hvad de har været. Det virker som om Red Bull har indset, at de aldrig får et europæisk storhold så længe de spiller i en lille liga, som den østrigske er. Derfor er fokus vendt mod Red Bull Leipzig, som har modtaget de to bedste spillere fra Salzburg, hvilket kunne indikere at Salzburg nu kun er en rugekasse for Leipzig.

    Jeg vil faktisk gå så vidt som at sige, at FCK kan være favorit mod samtlige 5 mulige modstandere. Større favorit mod nogle hold end andre naturligvis.

    Skal jeg rangere efter ønske, så er jeg sådan set enig med Scoring. Jeg vil også foretrække at få muligheden for revence mod APOEL og Plzen, som begge er i en noget ringere stand end sidst vi mødte dem. Der er et par grimme pletter, der skal vaskes af...

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    copje er offline Frihed til at vælge .....
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    488

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Jeg ville sætte Celtic på 5 og Salzburg på 4, Apoel eller Plzen har vi en revence til gode, så det ville passe fint.

    Men med vores sædvanlige held i lodtrækninger bliver det nok en af de 2 sidste.
    "Don't judge a man by the color of his skin, but by the content of his character." Martin Luther King

    "I'm sorry, Frank, I think you missed it. Queen to bishop three, bishop takes queen, knight takes bishop, mate." Stanley Kubrick

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Status efter 3. runde i både Champions League og Europa League:

    Helt usædvanligt og historisk er alle fire danske hold fortsat at finde i de europæiske turneringer.

    - FC København vandt som bekendt 3-0 over rumænske Astra Giurgiu, og er dermed videre til play-off runden i Champions League med samlet 4-1. Løverne har dermed sikret sig europæisk gruppespil, og er kuriøst nok det eneste danske hold i Europa, som endnu ikke har været en tur i forlænget spilletid.
    Da FCK vil være useedet i play-off runden, vil modstanderne på papiret være stærkere end FCK. Skulle FCK holde deres seedning, ryger holdet i Europa Leagues gruppespil, hvor man i øjeblikket er seedet som næstbedste hold i 3. seedningslag. Såfremt bare to hold i Europa Leagues play-off runde med bedre koefficientpoint end løverne ryger ud, og så længe Rostov, Hapoel Beer Sheva og Dundalk ikke kvalificerer sig til Champions League, vil FCK ryge op i 2. seedningslag, hvilket på papiret vil give en nemmere lodtrækning.
    Skulle FCK bryde deres seedning (hvad vi alle håber på), vil løverne med garanti være at finde i 4. og nederste seedningslag.

    - FC Midtjylland måtte her til aften ud i forlænget spilletid for at slå ungarske Videoton ud af Europa League med samlet 2-1, på trods af at spille 11 mod 10 i en større del af kampen. Da andre resultater flaskede sig, er ulvene seedede i Europa Leagues play-off runde, og er dermed seedede til 4. seedningslag i EL-gruppespillet. For at rykke op i 3. seedninglag skal midtjyderne håbe på at minimum fire hold med højere koefficientpoint ryger ud i play-off runden, samtidig med at hverken Rostov, Hapoel Beer Sheva og Dundalk kvalificerer sig til Champions League.

    - SønderjyskE fortsætter deres gode stime med at slå højere seedede hold ud. Polske Zaglebie Lubin blev sendt ud i mørket efter 1-1 i det mørke Jylland, og dermed går sønderjyderne videre med samlet 3-2. I play-off runden vil SønderjyskE være useedet, med 3. lavest antal koefficientpoint. Skulle Haderslevs stolthed skabe overraskelsen igen, vil de være at finde i 4. og nederste seedningslag i Europa Leagues gruppespil.

    - Brøndby bør sende takkekort til FC København for at have vundet pokalturneringen, og dermed banet vejen for vestegnens deltagelse i Europa League. Et hattrick fra Teemu Pukki sendte tyske Hertha Berlin hjem med et 3-1 nederlag, og dermed bryder BØF deres seedning og går videre med samlet 3-2. BØF er dermed i play-off runden, hvor de vil være useedede. Skulle de blå/gule mod forventning gå videre, vil de være i nederste seedningslag.

    Lodtrækningen til Champions League finder sted i morgen kl. 12, mens lodtrækningen til Europa League finder sted kl. 13.

    De danske hold har med to sejre og to uafgjorte næsten indhentet Sverige, som kun er 0.100 point foran. Yderemere er vi efter aftenens resultater kun 0.375 point efter Hviderusland. Begge lande har kun et hold tilbage i Europa, mens Danmark som bekendt har alle fire hold med. Danmark er desuden det lavest rangerede land med alle sine hold fortsat med i Europa. Kun fem andre lande (Spanien, England, Italien, Belgien og Tyrkiet) kan prale af det samme.

    Danmark har efter de første tre runder hentet 15,5 individuelle point, eller 3,875 nationspoint. I kvalifikationen gives 1 point pr. sejr og 0,5 pr. uafgjort. I gruppespillet gives 2 point pr. sejr, og 1 point pr. uafgjort. Desuden gives 4 bonuspoint til det individuelle hold for deltagelse i Champions League. Deltagelse i Europa League giver minimum 2 point, enten af egen kraft eller i form af "almisse". Et hold i Europa League får 2 bonuspoint, hvis man taber alle 6 kampe, 1 bonuspoint hvis man kun henter en uafgjort, og 0 bonuspoint hvis man spiller to uafgjorte eller vinder en kamp. Skulle Danmark få mere end 5,500 nationspoint, vil det være det højeste antal siden 10/11 sæsonen. Dette tal kan eksempelvis nås med to danske sejre og en uafgjort i play-off runden, samt deltagelse i Champions League for FC København. Det højeste antal point, Danmark har opnået, er 8,200 nationspoint, hvilket er fra 08/09 sæsonen, hvor både AaB og FCK spillede europæisk gruppespil og knock-out kampe i foråret. Her nåede vi samlet 41 point fordelt på 5 hold. For at opnå 8,200 nationspoint, kræver det "kun" 33 point i år, da der er 4 hold.


  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Hvor langt er der op til pladsen med adgang til direkte CL grp.spil?

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Hvor langt er der op til pladsen med adgang til direkte CL grp.spil?
    det kan du se her. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/...ccess2016.html

    jeg mener at DK med årets resultater hidtil, nu er kravlet op på en 20. plads, så der er lang vej endnu op til 12. pladsen
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  18. #73
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    det kan du se her. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/...ccess2016.html

    jeg mener at DK med årets resultater hidtil, nu er kravlet op på en 20. plads, så der er lang vej endnu op til 12. pladsen
    Der bør være en reel mulighed for at springe foran Sverige samt Hvidrusland i indeværende sæson, mens det er mere usikkert om vi kan indhente Østrig.
    Det kan vi selvfølgelig selv have en indflydelse på hvis vi trækker Salzburg, hvilket dog ikke er noget jeg ønsker - den kan Zagreb få lov til at arbejde med :)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Dagens lodtrækning blev en blandet landhandel for de danske hold:

    - FC København trak APOEL Nicosia fra Cypern. FCK har tidligere mødt APOEL, også i play-off til Champions League, hvor cyprioterne gik videre med samlet 3-2 efter en grum kamp på deres hjemmebane. Kampene spilles 16./24. august, og det må forventes at Ståle, Zanka, Anton, Kvist og Delaney vil have et ønske om hævn fra dengang.

    - SønderjyskE trak tjekkiske Sparta Prag. Sparta Prag blev nr. 2 i den tjekkiske liga, og blev slået ud af Champions League kvalifikationen af Steuea Bukarest. Sidst Sparta Prag spillede mod et dansk hold, tabte de samlet 0-4 til FCK i Europa League gruppespillet i 2009. Kampene spilles 18./25. august.

    - FC Midtjylland trak tyrkiske Osmanlispor. Tyrkerne sluttede som nr. 5 i den hjemlige liga, men fik Galatasarays pokalvinder-plads i Europa, da Galatasaray blev udelukket af CAS pga. økonomisk kaos. Osmanlispor var også useedet i 3. runde, men var så heldige at møde et estisk hold, der havde brudt deres seedning. Største profil er Pierre Webo, landsholdsangriber fra Cameroon, der er ved at være oppe i årene. Kampene spilles 18./25. august.

    - Brøndby skal op imod Panathinaikos fra Grækenland. Panathinaikos har tidligere mødt danske hold inden for de sidste par år. Samlede nederlag til FC København på 1-5 og 4-5 til OB, og samlet sejr på 6-2 over FC Midtjylland i 2014 er deres seneste resultater mod danske klubber. Panathinaikos nåede play-off runden ved at ekspedere svenske AIK ud med samlet 3-0. Kampene spilles 18./25. august.

    Alle danske hold starter hjemme og slutter ude.

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #75
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Deltagelse i Europa League giver minimum 2 point, enten af egen kraft eller i form af "almisse". Et hold i Europa League får 2 bonuspoint, hvis man taber alle 6 kampe, 1 bonuspoint hvis man kun henter en uafgjort, og 0 bonuspoint hvis man spiller to uafgjorte eller vinder en kamp.
    En lille rettelse. Jeg er ret sikker på, at disse 2 bonuspoint kun gives til klubbens koefficient og ikke landets (ligesom en klub fx får 1 point til egen koefficient for at ryge ud i 3. kval runde i EL).
    Dermed får Danmark altså ingen ekstra bonuspoint bare for at få hold med i EL. De skal hente resultater for at give point. I CL gælder de 4 bonuspoint derimod både til klubbens og landets koefficient.

    (Jeg er i tvivl, om bonuspoint overhovedet er en rigtig betegnelse for EL pointene og pointene for at blive slået ud i kvalen. Hvad de skulle kaldes i stedet, kan jeg ikke lige komme på.)

Side 5 af 16 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  3. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  4. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •