Side 6 af 16 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 238

Emner: Danske hold i Europa 2016/17

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af JohnniBoy Se meddelelser
    En lille rettelse. Jeg er ret sikker på, at disse 2 bonuspoint kun gives til klubbens koefficient og ikke landets (ligesom en klub fx får 1 point til egen koefficient for at ryge ud i 3. kval runde i EL).
    Dermed får Danmark altså ingen ekstra bonuspoint bare for at få hold med i EL. De skal hente resultater for at give point. I CL gælder de 4 bonuspoint derimod både til klubbens og landets koefficient.

    (Jeg er i tvivl, om bonuspoint overhovedet er en rigtig betegnelse for EL pointene og pointene for at blive slået ud i kvalen. Hvad de skulle kaldes i stedet, kan jeg ikke lige komme på.)
    Det er korrekt, som det kan læses her: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/calc.html
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Aftenens sejr i PARKEN bragte FC København et skridt nærmere det fineste europæiske gruppespil, og hentede lidt flere point til den danske koefficient. Faktisk står Danmark i den situation, at skulle FCK bare undgå at tabe på Cypern i næste uge, vil Danmark have sikret sig minimum samme antal koefficientpoint som sidste år, alene i kraft af kvalifikationen samt CL-bonuspointene.

    Desuden henter vi endnu mere ind på Hviderusland, som ligger foran os på den europæiske 18. plads inden EL-kampene. Skulle FCM, SønderjyskE og BØF hente to sejre i morgen, eller en sejr og to uafgjorte, går vi med sikkerhed forbi Hviderusland allerede i denne uge, uanset hvilket resultat BATE Borisov måtte få.

    Skulle FCK kvalificere sig til Champions League, og Red Bull Salzburg skulle ryge ud til Dinamo Zagreb, samt hvis et par andre resultater i EL-kvalifikationen skulle flaske sig, vil det faktisk være realistisk at Danmark kan avancere så mange pladser frem i denne europæiske sæson, at to hold i CL-kval'en kan være en mulighed igen inden for 2 år. Men mere om det når denne uges EL-kval kampe er overstået.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Første kamp af play off er overstået, FCK og Sønderjydske skaffede point, imens FCM fejlede hjemme og BIF opførte sig forkælede børn og blev slagtet i Grækenland. Jeg vurdere chance. For at gå videre således:

    FCK: 50%
    SønderjydskE: 30%
    FCM: 25%
    BIF: 3%

    Hvilket passer mig ganske godt. Jeg ser gerne flere danske hold i Europa, men nogle hold ser jeg helst ikke have succes - take a wild guess.

    Det er første gang at alle danske hold er kommer så langt og desværre kan alle falde på målstregen og modsat OL og kvindelig stafetløb, så får vi ikke en ekstra chance også selvom dommeren "uheldigvis" glemte de nye regler og sendte Rønnow tidligt i bad i severet Europa league til Grækerne.

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Med gårsdagens prægtige høst er vi nu oppe på siden af Hvidrusland på kofficientlisten på 18. pladsen, hvilket formentlig også er så højt som vi kommer i år.

    Hvidrusland har kun BATE tilbage i årets turnering, og de tabte igår med 2-0 på udebane til Astana fra Kazakhstan - de kan dermed med overvejende sandsynlighed vinke farvel til gruppespil i år.
    Sverige er marginalt bag os og med IFK's 1-0 sejr hjemme og Qarabag fra Aserbajdsjan er det stadigvæk en meget åben kamp.
    Længere nede på listen finde Norge, Polen og Skotland som alle har 1 hold tilbage - Norge har Rosenborg som tabte 2-1 ude til Rapid Wien, og har dermed fine muligheder for at komme i EL gruppespillet. For Polen er Legia rimelig sikre på CL gruppespil efter udesejr på 1-0 over Dundalk. For Skotland er Celtic ret sikre på CL gruppespil efter 5-2 sejr hjemme over Hapoel Beer Sheva.

    Alt i alt må konklusionen være vi skal i CL gruppespillet - for pengenes skyld, for vores selvforståelse og for kofficienternes skyld.

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    For Polen er Legia rimelig sikre på CL gruppespil efter udesejr på 1-0 over Dundalk.
    Legia vandt endda 2-0, hvilket kun forstærker pointen - vi f*ckin' SKAL eliminere Apoel!

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    31

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser

    Alt i alt må konklusionen være vi skal i CL gruppespillet - for pengenes skyld, for vores selvforståelse og for kofficienternes skyld.

    Tror ikke vi behøver gøre det for koefficienternes skyld, da Champions league alligevel bliver lavet om til 18/19, så de 4 store ligaer får 4 hold direkte med og "historiske" hold kan få wild cards. Så det skal være i år og næste år hvis FC skal spille med i gruppespillet.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    140

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af KKE Se meddelelser
    Tror ikke vi behøver gøre det for koefficienternes skyld, da Champions league alligevel bliver lavet om til 18/19, så de 4 store ligaer får 4 hold direkte med og "historiske" hold kan få wild cards. Så det skal være i år og næste år hvis FC skal spille med i gruppespillet.
    What? Historiske hold??
    Sidst redigeret af ljfak : 19.08.16 kl. 12:21 Årsag: Stavefejl
    jEoLY

  14. #83
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af ljfak Se meddelelser
    What? Historieske hold??
    Står lidt om de ændringer man på her

    http://www.tipsbladet.dk/blog/troels...benhavn-skrige

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Står lidt om de ændringer man på her

    http://www.tipsbladet.dk/blog/troels...benhavn-skrige
    Enormt deprimerende læsning. Men sikkert skønt hvis man er kineser og lige har købt AC Milan. Jeg tror efterhånden jeg hopper på "fodbold var bedre i gamle dage" - vognen. Det forslag er 0 % sport og 100% forretning.


  17. #85
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Enormt deprimerende læsning. Men sikkert skønt hvis man er kineser og lige har købt AC Milan. Jeg tror efterhånden jeg hopper på "fodbold var bedre i gamle dage" - vognen. Det forslag er 0 % sport og 100% forretning.
    Det er dybt godnat, de kan jo ligeså godt ændre navnet til super soccer league

    Så lade UEFA have deres Champions League + Euro League hvor i champions det var de gældende mestre der fik lov at spille og ikke "toppen" af top4 lande

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #86
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Nu ved jeg ikke hvor mange stemmer der skal til for at ændre turnerings set-uppet, men jeg forstår virkelig ikke, hvorfor nogen uden for de 6 største ligaer vil gå med til den model, der lægges på banen - ja faktisk hvorfor lande uden for top-4 vil være med til den model. Hold som Porto, Ajax, Celtic, Steaua, Olympiacos mv. vil jo aldrig nogen sinde blive til mere end baggrundsstatister, og hvor hold i vores størelsesorden nok aldrig kommer i et gruppespil igen.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke hvor mange stemmer der skal til for at ændre turnerings set-uppet, men jeg forstår virkelig ikke, hvorfor nogen uden for de 6 største ligaer vil gå med til den model, der lægges på banen - ja faktisk hvorfor lande uden for top-4 vil være med til den model. Hold som Porto, Ajax, Celtic, Steaua, Olympiacos mv. vil jo aldrig nogen sinde blive til mere end baggrundsstatister, og hvor hold i vores størelsesorden nok aldrig kommer i et gruppespil igen.
    I stedet for at ændre setup, kan de store nationer i forening vælge at forlade UEFA og danne deres egen turnering. Det scenarie vil de fleste i UEFA formentlig gerne undgå, men det er jo altså den pistol som UEFA, og altså navnlig de mindre nationer, har fået for panden.

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Står lidt om de ændringer man på her

    http://www.tipsbladet.dk/blog/troels...benhavn-skrige
    Det er lidt underligt - også selvom jeg aldrig ser de fleste kampe alligevel og det måske kan ændres. Det er og bliver sport og umiddelbart er der så mange penge i den sport i forvejen, at jeg tvivler på at fodbold'en bliver forbedret ved at det bliver styret endnu mere af pengemænd fra Emiraterne, Kina, USA, Rusland eller Indien.

    Grupperne fra sidste sæson:

    http://www.uefa.com/uefachampionslea...016/standings/

    Der er virkelig mange kampe, som jeg ikke behøver at se. Omvendt så gider jeg ikke se samme hold møde hinanden hele tiden, så det bliver noget af en balancegang. Reelt ser:

    Gruppe A: Real-PSG imod hinanden - resten behøvede jeg ikke se
    Gruppe B: Ingen kampe havde min interesse
    Gruppe C: Ingen kampe havde min interesse
    Gruppe E: Juve, Man C og Sevilla imod hinanden
    Gruppe F: Barcelona-Roma imod hinanden - resten behøvede jeg ikke se
    Gruppe G: Ingen kampe havde min interesse
    Gruppe H: Ingen kampe havde min interesse

    Spørgsmålet er om man kan få flere "kunder" i butikken ved at have færre hold og altid de samme med... jeg er i tvivl. Nogle år tilbage spillede Barcelona og Real 5 gange imod hinanden tror jeg, jeg gad ikke se kampene til sidst (eller gjorde intet for at gøre det muligt). Jeg er faktisk bange for at man ødelægger CL omvendt, hvis man laver en europæisk 1, 2 og 3 division (og det kan det jo ligne går imod - i hvert fald en 1. division), så kan det da også blive sjovt at følge.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Men hvis de små nationer bliver forfordelt under alle omstændigheder, hvorfor så lægge stemmer til?

    Hvis vi nu bare siger, at Manchersterklubberne, Arsenal. Liverpool og Chelsea forlod den engelske liga, så ville der jo stadig være hold som West Ham, Tottenham og Everton; hvis Barca, Real, Atletico og Valencia forlod den spanske ville der jo være hold som Bilbao og Sevilla; hvis Bayern, Borussia, Wolfsburg, Schalke og Dortmund forlod BuLi ville Herta, Leverkussen og Hamborg stadig være tilbage og hvis Juve, Milanklubberne, Napoli og Roma forlod Serie A, ville man stadig have Lazio, Genoa og Palermo.

  25. #90
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Danske hold i Europa 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Men hvis de små nationer bliver forfordelt under alle omstændigheder, hvorfor så lægge stemmer til?

    Hvis vi nu bare siger, at Manchersterklubberne, Arsenal. Liverpool og Chelsea forlod den engelske liga, så ville der jo stadig være hold som West Ham, Tottenham og Everton; hvis Barca, Real, Atletico og Valencia forlod den spanske ville der jo være hold som Bilbao og Sevilla, hvis Bayern, Borussia, Wolfsburg, Schalke og Dortmund forlod BuLi ville Herta, Leverkussen og Hamborg stadig være tilbage og hvis Juve, Milanklubberne, Napoli og Roma forlod Serie A, ville man stadig have Lazio, Genoa og Palermo.
    Jeg tror heller ikke, at det bliver aktuelt for de engelske hold at forlade PL, men det kunne blive aktuelt for de engelske hold at lave en ny art CL turnering, hvor det primært er hold fra de store ligaer, som deltager.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 6 af 16 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  2. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41
  3. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  4. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •