Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 26

Emner: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2014
    Indlæg
    221

    Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Så er det atter engang tid til evaluering af sæsonen.

    Jeg personligt synes at sæsonen startede kaotisk, dette vil sige at vi klarede os ikke helt optimalt her i efteråret, men vi er kommet godt igennem dette her i foråret.

    Hvad synes folk personligt kunne havde været bedre i denne fodbold sæson?
    Det var også den sidste sæson hvor vi kørte med det gamle system, altså hvor vi spiller 3 x gange imod hver modstander.
    Dette ændres jo som bekendt i den kommende sæson.

    Hvordan har i det med den nye struktur også?

  2. #2
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Hvad angår den nye struktur.

    Seriøst Play-off om mesterskab, suk så kan jeg vist ikke sige det mere klart.

    Helt ærligt hvem gider se 4 kampe mod samme hold, evt. 5/6 alt efter hvem og hvor langt man kommer i pokalen.
    Det vil udvande kampene da de ikke er "specielle mere" kan godt ske medierne synes det er mere spændende med 4 eller 6x bif kampe, men meh charmen ryger sgu i min verden.
    Dertil er der problemet med play-off om nedrykning kan give euro bold, som Brokke 82 så fint smed på twitter her https://twitter.com/Folkver/status/737260432998694913 er jo dybt godnat.
    Men generelt er jeg på ingen måde tilhænger af slutspil, få det lort ud hurtigst muligt.
    En mester skal findes af den som har været bedst over en fuld sæson, og ikke hvem der måske er bedst i en play-off runde.

    Hvad angår FCK og ligaen

    Vi vandt the double, så der burde vel ikke være den store malurt hvad angår sæsonen.
    Alligevel sidder jeg med følelsen af man har et stort potentiale der bliver kvalt lidt i de defensive dyder.
    Spillet har været langsomt, og tit og ofte er alt offensivt efterladt til at Nicolai Jørgensen lavede det uventede.
    Jeg forstår i grundet ikke hvorfor det er så fantasiløst og uden tempo, om det skyldes fokus på zoner, manglende bevægelse fra spillerne eller at de altid skal bruge en 5, 6, 7 berøringer på bolden, om modstanderen ikke byder op til dans, ved jeg ikke men har altid været en stor kæphest for mig.

    Omkring spillerhandler.

    Thumps up, er flot at spille så mange spillere sammen og vinde the double i min verden.

    Robin: Har været et super lejemål er glad for vi har købt ham, savner ikke Stephan på nogen måde!

    Ankersen: Har løftet sig gevaldigt op men havde vel behov for at finde sin plads, og lære Ståles taktik at kende.
    Mangler stadig lidt på sine indlæg, kunne godt tænke mig at se lidt flere af de tidligere indlæg som ham smed ind i hovedet til Santander mål i 5-3 kampe mod FCM http://www.fck.dk/kamp/fck-fcm-01-05...fc-midtjylland

    Erik Johansson: Gav langt om længe den stabilitet som forsvaret har skreget på, det har hverken Pelle eller Anton gjort.
    Selvom han kun har været her i en halvsæson, har han slået til med det samme.

    Kusk: Har haft en super sæson, selvom spillet har været lidt hip som hap, men hvad angår assist & mål har han jo slået til så absolut godkendt.

    Verbic: Har haft sine udfald hvad angår kort og hjerneblødninger, men der er altså krummer i ham skal vi nok få glæde af

    Santander: Han har faldet godt ind i spillet fra dag et og har nu fået mål med efter et fantastisk forår.
    Tror han bliver vild i den kommende sæson, nu hvor han får lov at være med gennem hele sommeren.

    Kunne i grundet også skrive en masse om de som var her, men vil vælge at have fokus på det nye som er sket 

    Alt i alt en super sæson, selvom der har været lidt med spillet som sagt.

    Dertil vil jeg gerne hylde Fanradio'en, den har været exceptionel god tak for en god lytter glæder mig allerede til næste sæson.

    /Frank
    Sidst redigeret af Slush : 01.06.16 kl. 08:30


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Hvad angår den nye struktur, skulle de aldrig have lagt slutspil ind.

    Seriøst Play-off om mesterskab, suk så kan jeg vist ikke sige det mere klart.

    En mester skal findes af den som har været bedst over en fuld sæson, og ikke hvem der måske er bedst i en play-off runde.
    Du ved godt, hvordan den nye struktur fungerer, ikke? Der er ikke en playoffrunde om mesterskabet. Der er et slutspil, ja, men da man tager alle sine point med over fra grundspillet, kommer man ikke udenom, at mesteren er det hold, der har været bedst set over hele sæsonen.
    HIC SUNT LEONES


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Jeg synes såmænd det har været helt igennem fornøjeligt at vi har haft en sæson, hvor man fornemmer progression og udvikling - på trods af, at vi alligevel har haft en del skader og småskavanker. Det er godt trænerarbejde at få så meget ud af truppen, Ståle.

    Jeg er også glad for at vi har en træner som vil spille kollektiv fodbold og har Europa for øje; jeg glæder mig til at se hvor langt vi kan komme uden Nicolai, som i mine øjne er en stor hindring for vores presspil og kollektive spil generelt (også offensivt).

    Sidst, men ikke mindst, har det også været en sæson hvor Ståle, Jansson og Lange har været historisk gode til at ramme meget centralt på skiven med transfers. En trend som nok er nødt til at fortsætte, hvis vi skal gøre os nogen forhåbninger om at bide til bolle på den europæiske scene.

    Vamos!
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Det, jeg vil huske sæsonen for er flg.:

    Negative ting:
    - Intet europæisk gruppespil.
    - Vi har haft det svært, når vi har ramt modgang. Hele august var én lang nedgangsperiode uden én eneste sejr.
    - Vi er stadig tynde på bredden. For mange spillere uden for start-11'eren, som har vist sig ikke at holde ordentligt niveau eller som ikke har kunnet holde sig skadesfri over længere tid.

    Positive ting:
    - To trofæer i skabet.
    - Rettidig omhu hvad angår transfers.
    - Rigtig gode indkøb.
    - Mere seværdig fodbold. Vi er holdet med flest skud på mål pr. kamp, og færrest berøringer pr. afslutning, dvs. vi kommer oftere og hurtigere frem til chancer. Vi har også scoret flest mål.
    - God intern harmoni i truppen.
    - Sammenspillet hold til europæiske kampe i næste sæson.

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    374

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det, jeg vil huske sæsonen for er flg.:

    Negative ting:
    - Intet europæisk gruppespil.
    - Vi har haft det svært, når vi har ramt modgang. Hele august var én lang nedgangsperiode uden én eneste sejr.
    - Vi er stadig tynde på bredden. For mange spillere uden for start-11'eren, som har vist sig ikke at holde ordentligt niveau eller som ikke har kunnet holde sig skadesfri over længere tid.

    Positive ting:
    - To trofæer i skabet.
    - Rettidig omhu hvad angår transfers.
    - Rigtig gode indkøb.
    - Mere seværdig fodbold. Vi er holdet med flest skud på mål pr. kamp, og færrest berøringer pr. afslutning, dvs. vi kommer oftere og hurtigere frem til chancer. Vi har også scoret flest mål.
    - God intern harmoni i truppen.
    - Sammenspillet hold til europæiske kampe i næste sæson.
    Spot on Kiwi

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Du ved godt, hvordan den nye struktur fungerer, ikke? Der er ikke en playoffrunde om mesterskabet. Der er et slutspil, ja, men da man tager alle sine point med over fra grundspillet, kommer man ikke udenom, at mesteren er det hold, der har været bedst set over hele sæsonen.
    Det er rigtigt – gudskelov. Der er ingen halvering af pointene, som i sidste udgave af slutspil i superligaen, der blev aflivet i 1995. Dengang blev pointene halveret, sådan ca., med oprunding. Og så tog man ellers fat og mødte topholdene igen – dengang var det de otte øverste hold, der mødtes i 14 forårskampe.

    Til gengæld er der jo playoff om den sidste Europa League-plads. Og det er en fåking vederstyggelighed. Har vist præsenteret scenariet før:

    • Ét hold spiller en supersæson og tager en bronzemedalje.
    • Ét andet hold spiller en lortesæson, havner i en af de to kvalpuljer, får lige akkurat points nok til at klemme sig videre på første- eller andenpladsen her, og vinder derefter knockoutopgørene mod to andre af de bedre bundhold.
    • Til sidst mødes de to hold, og dem med lortesæsonen parkerer bussen, holder 0-0, er skarpest på straffe på dagen.


    Dermed er deres sæson mere værdig til at blive belønnet med Europa League end dem, der har spillet sig til medaljer.

    Yeah, jeg ved det: Er man fan af skadefryd, så er det alle tiders. Bare forestil jer, at det f.eks. sker for Brøndby.

    Men det er bare pisseurimeligt hele vejen igennem. Og så ikke mindst: Indførte man den her liga for at skaffe hold, der kan klare sig bedre i Europa, så er det en gigantisk brøler at risikere pludselig at skyde Silkeborg eller Lyngby afsted, efter at de har endt sæsonen med ned til 12.-færrest points.

    Desuden er det dybt betænkeligt, at man kan spekulere i at blive nr. 7 frem for nr. 6, for at få en chance for EL-kval, der ellers ville være umulig. "Jamen det er der jo sikkert ingen der vil gøre pga tv-pengene og alt sådan noget", vil mange sige – det er ikke pointen: Bare, at man kan have interessen, er jo totalt problematisk.

    Og så ikke nok med det: Det bliver ekstra wtf, når det pludselig viser sig, at har man vundet pokalen, men ligger man samtidig i kval til EL via bundkampen, så bliver man smidt ud af ligaen for resten af sæsonen, fordi man ikke kan vinde pladsen 'igen'. Hvilken fåking hjerneprut det er.

    I det mindste ved hold i top 6-slutspillet, hvornår de spiller sidste hjemmekamp (medmindre de havner i den absurde EL-playoff). Forestil jer at få skåret et par kampe af sæsonkortet fordi turneringen ikke har brug for jeres hold mere. Armen, det er jo helt sort. Det er superliga, ikke en tv-quiz.


  10. #8
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Du ved godt, hvordan den nye struktur fungerer, ikke? Der er ikke en playoffrunde om mesterskabet. Der er et slutspil, ja, men da man tager alle sine point med over fra grundspillet, kommer man ikke udenom, at mesteren er det hold, der har været bedst set over hele sæsonen.
    Var lidt hurtig på aftrækkeren, for var omkring playoff om den europlads jeg ville nævne.
    Men mener stadig at den opdeling af top 6 er ligegyldigt indput i en liga.

    Det burde hedde 30, 32 eller 34 kampe 1 ude og 1 hjemme.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    "Det burde hedde 30, 32 eller 34 kampe 1 ude og 1 hjemme."

    Men altså, det kræver 16, 17 eller 18 hold i ligaen. De sidste 2, 3 eller 4 hold er jo ikke gode nok. Springet ville blive koloenormt. Dermed ikke sagt denne model er perfekt. Den er europa playoff er latterlig og manglen på direkte nedrykker er også problematisk.
    Top gruppespillet bliver derimod fedt tror jeg. Jeg gider godt en sæsonafaslutning med to kampe mod f.eks. FCM, Aab, BIF, AGF og OB.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser

    Men altså, det kræver 16, 17 eller 18 hold i ligaen. De sidste 2, 3 eller 4 hold er jo ikke gode nok. Springet ville blive koloenormt. Dermed ikke sagt denne model er perfekt. Den er europa playoff er latterlig og manglen på direkte nedrykker er også problematisk.
    Top gruppespillet bliver derimod fedt tror jeg. Jeg gider godt en sæsonafaslutning med to kampe mod f.eks. FCM, Aab, BIF, AGF og OB.
    [/COLOR]
    Udover at man selvfølgelig ikke kan have et ulige antal hold i ligaen (ingen er vel interesserede i bye weeks), så er der vel ikke større spring fra FC København til fx Horsens, end der er mellem Juventus og Verona, Barcelona og Levante, Bayern München og Hannover 96 eller Leicester og Aston Villa ?
    Der er jo heller ingen der siger, at alle kampe skal være tætte. Jeg kunne personligt godt tænke mig lidt flere kampe med mange mål, og det vil større spring alt lige andet åbne op for.
    Et større spring mellem top og bund kan jo også give mulighed for, at talenter får mere spilletid,
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Det bliver jo ikke Horsens. Skulle der være 18 hold i næste års superliga inkluderer man også Hobro, Vendsyssel, Vejle og Fredericia. De kampe kommer til at logge ingen som helst på stadion og vil have 0 værdi som tvprodukt. Hobro-Fredericia? Og 4 hold mere til at sluge tvpenge. Det er på ingen måde godt for os.

    Igen, det er ikke fordi den nye struktur er fantastisk, jeg synes bare de andre alternativer var endnu dårligere. Egentlig synes jeg vores 12 holds bastard er den mindst ringe.
    Sidst redigeret af Something : 01.06.16 kl. 13:37 Årsag: For kort indlæg.

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det bliver jo ikke Horsens. Skulle der være 18 hold i næste års superliga inkluderer man også Hobro, Vendsyssel, Vejle og Fredericia. De kampe kommer til at logge ingen som helst på stadion og vil have 0 værdi som tvprodukt. Hobro-Fredericia?
    Hvilket så kunne give den kætterske tanke, at ... måske er det ikke alle kampe, der behøver vises live i landsdækkende tv. Måske er de bare ikke gode nok. Der er ikke ret mange lande, der insisterer på at vise samtlige ligakampe på forskellige tidspunkter direkte i free-to-air-tv.

    Og det er i øvrigt endnu en ting, der bliver problematisk ved den nye liga. Hvordan helvede skal man sælge kampe mellem bundhold, der er håbløst bagefter top 6 allerede mange runder inden de første 26 er nået – når hele jeres idé med nedrykningsspillet er, at det ikke afgøres af om man havner nr. 3 eller 2 fra bunden, men om man kan slå de andre samt nogle 1.-divisionshold i direkte knockoutkampe flere måneder senere?

    Denne 'spændende' liga bliver en imponerende opvisning i komplet ligegyldige tv-dødssejlere. Formentlig fredag og mandag aften.


  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Derfor kunne jeg godt tænke mig en Skandinavisk liga, eventuelt som man kvalificerede sig til om efteråret, og så spillede om foråret. Det er lidt mere sexet (for både publikum of tv) at spille mod Rosenborg, Malmø eller IFK Gøteborg, end at spille mod Hobro, Horsens eller Køge.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Det er sandt. Den nederste halvdel af superligaen bliver først totalt uspændende fordi det hele i det store og hele er ligegyldigt. Og så bliver det som rosinen i pølseenden komplet uretfærdigt. Det er ikke smart.
    Ideen med en skandinavisk spiller ikke for mig. Jeg tror, at man vil komme til at mangle superligaens største salgsargumenter. Det lokale og det nære. En skandinavisk lige bliver ikke sportsligt så meget bedre, at det er sjovere end det lokale i de nationale ligaer tror jeg. Og så er der hele problemet med europæisk deltagelse.
    Nærhed og spænding, er to opnåelige parametre vi kan konkurrere på. Ikke sportsligt niveau.
    Hvad der så mest er en dødssejler spændingsmæssigt mellem den nuværende model, den næste år eller en med 18 hold ved jeg ikke. Jeg synes problemerne er tydelige ved alle tre former.

    I har dog ret i, at der ikke er noget uretfærdigt eller tilfældigt over en 18 holdsliga. Men helt seriøst, Helsingør ville føre 1. division, og vi skulle dele tv-pengene med 4 ekstra hold. Medmindre man kunne indføre en tv aftale model som den i Spanien, så vil det alt andet lige give en god nedgang i vores tv penge. Det kan jeg simpelthen ikke se det gode i.

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Gennemgang Superliga sæson 2015/2016:

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Derfor kunne jeg godt tænke mig en Skandinavisk liga, eventuelt som man kvalificerede sig til om efteråret, og så spillede om foråret. Det er lidt mere sexet (for både publikum of tv) at spille mod Rosenborg, Malmø eller IFK Gøteborg, end at spille mod Hobro, Horsens eller Køge.
    Og glem ikke Brøndby. De vil jo som regel plaske ned i vores ellers skandinaviske pulje ved et 'tilfælde' ;-)

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 07.06.16, 08:01
  2. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 77
    Sidste Meddelelse: 02.05.16, 11:49
  3. 2015 - 2016 Udebanetrøjen
    By MikeJensen in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 01.10.15, 13:21
  4. 2015-2016 hjemmebanetrøjen
    By Mr. Jardex in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 04.08.15, 12:19
  5. Danske hold i Europa 2015/2016
    By Steffen_Corleone in forum De lange linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.06.15, 18:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •